Miksi joissain lapsiperheissä ollaan KOKO AJAN kipeänä??

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
Ei auta hygienia
Meillä pesee koko perhe käsiä ihan totuudessa, vaan koko ajan on joku flunssa tai vatsatauti päällä. Syynä on kyllä se, että lapset viedään räkäisinä hoitoo tartuttamaan muut (se on just se lima jossa ne flunssapöpöt leviää!) sekä kouluun laitetaan puolikuntoiset ja jopa sairaana olevat lapset. Vanhemmat hakevat sädekehää itselleen menemäälä työpaikalle sairaana ja puolikuntoisena. Kuvitellaan että just itse on se puuttuva tärkeä linkki, eikä jäädä parantelmaan, vaan mennään tartuttamaan työtoverit ja siten myös heidän perheensä. Nykyisin vähätellään näitä lepojuttuja flunssien yhteydessä, ei ymmärretä jälkitautien vakavuutta (esin sydänlihastulehdus). Ja siksi juostaan maailmalla, itsekkäästi muista välittämättä. Kun midän nico-petteri ei VOI olla pois muskarista vaik olis kipeenä, kun se on sille NIIN tärkeää juttu... Voi elämän kevät....
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä TÄSTÄKIN nyt saadaan yksilön tekoihin tai tekemättömyyksiin liittyvä asia. Ei ole kenenkään paremmuudesta tai huonommuudesta kyse, kuinka paljon sairastetaan.
päivittäin näkee kaupoissa ym. sairaita lapsia (ja aikuisia). jos on vähänkin vastustuskyky heikko niin tottakai sairastuu helposti. mutta kun se muu maailma ei oo niin justiinsa. |O
 
Ovatko he vuodesta toiseen jatkuvasti sairaana? Mä tunnen monta perhettä, joilla on ajoittain ollut (kuten mielläkin) tauteja toisen perään ja sitten mennyt vuosia, jolloin ei muutamaa nuhaa lukuun ottamatta ole ollut tauteja lainkaan.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä TÄSTÄKIN nyt saadaan yksilön tekoihin tai tekemättömyyksiin liittyvä asia. Ei ole kenenkään paremmuudesta tai huonommuudesta kyse, kuinka paljon sairastetaan.
Samaa ihmettelen tässä keskustelussa. Taitaa olla taas suvaitsemattomien ihmisten leikkikenttää taas tänään. Kivahan se tietty on, että joku tuntee paremmuudentunnetta siitä , että omassa perheessä ei ole sairastettu ja naapurit sairastaa jatkuvasti. Good for you!

Onneksi en lukenut tämänkaltaisia keskusteluja silloin kun muksut ja koko perhe sairasteli yhden talven jatkuvasti. Se nyt olisi vielä puuttunut, että joku olisi tullut sanomaan sairastelukierteen johtuvan meistä itsestämme tai meidän elämäntavastamme. :(
 
Inni
Alkuperäinen kirjoittaja never know:
ehkä sä olet sairastanut lapsena paljon ja nyt et aikuisena enään kovinkaan usein. Että kyllä sunkin perhettäs ja vanhampias on ihmetelty......?
Mä en oo sairastanut koskaan paljoa, mies taas on. Nykyään en minä eikä mies sairastella, eikä lapsetkaan..
 
vieras
Meillä laitetaan käsidesiä joka kerta kun tullaan kotia ja tänä vuonna on sairastettu ja sairastettu ja sairastettu....Pojalla loppu eilen kuuri keuhkoihin ja nyt ollaan menossa lekuriin puol 1 kun korvan alapuoli turvoksissa ja valittaa korvaa. Kait tää leuto talvi tekee että taudit kiertää. Pojalla on toki astma mikä altistaa noille keuhkotulehduksille.
 
vieras
Meillä poika aloitti tammikuussa päiväkodissa ja suurin piirtein joka toinen viikko on ollut jossian taudissa :( Ja yleensä tarttuu myös muuhun perheeseen. Mennyt tosiaan koko alkuvuosi sairastellessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Jaa-a vaikea sanoa.. eivätpä osanneet lääkärit viime vuonna sanoo meille mittään, kun oltiin koko vuosi melkein kipeenä, aina jostain pöpöstä, tänä vuonna ei olla sairastettu kun yksi yksä.. täytyyhän se vastatustuskyky jotenkin hankkia..
Vastustuskykyä eivät tuo jatkuvat sairastelut, päinvastoin se vie pohjan vastustuskyvyltä..
 
Meillä poika aloitti oksentamisella tän sairastelu kierteen, noin kaksi kuukautta sitten. Sitten sai flunssa, joka jatkuu jatkuu ja jatkuu.. loppua ei näy. :snotty: Ja poika kotihoidossa. Syö monipuolisesti.. Jotkut lapset vaan on herkempiä kerämään kaikki pöpöt. Tyttö vastaavasti ei ole aikoihin sairastanut mitään, vaikka päivähoidossakin käy.
 
Samaa olen miettinyt.
Itse kuulumme onneksi siihen porukkaan, johon ei ainakaan tähän asti ole juuri mitkään pöpöt iskenyt. Ei päiväkodista, kerhosta, pihakavereilta vaikka kaikki hiton norot ja influenssat jyllää koko ajan!
En voi muuta kun toivoa että tämä sama hyvä onni terveyden kanssa on ja pysyy!
 
henkimaailman hommia
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Samaa olen ihmetellyt. Tunnen perheitä joissa ollaan KOKOAJAN mahataudeissa, kuumeflunssissa jne. MUTTA ei mun mielestä mikään ihme sillä kun perheitä tapaa, ei aikuiset pese käsiään tullessaan vaikka olisivat tulleet bussilla/kaupan kautta ja lapset ei pese käsiään esim vessasta tullessa. Näkee ettei käsipesua ole opettettu kotona. Kyllä minäkin olen lapsilleni niin paukuttanut asiaa taaperosta asti että nyt homma on ihan selviö eikä tarvitse käskeä pesemään eri tilanteissa vaan se on automaattista.
Niin ne pöpöt juuri leviää kun ei pestä!!!!
On munkin lapsi esikoulussa ja pöpöjä on todella! Mutta olemme todella harvoin kipeenä ja jos, niin on lievä flunssa.
VANHEMMILLA VASTUU!
KYLLÄ MEILLÄ ON AINA PESTY KÄSIÄ KUN JOSTAIN TULLAAN KOTIIN, VESSASSA JA ENNEN RUOKAILUA JA SILTI ON VÄLILLÄ OLLUT TODELLA PITKIÄ TAUTIKIERTEITÄ. Välillä käytössä on ollut jopa käsidesi estämässä vatsataudin leviämistä, joskus onnistuu ja joskus ei.
 
porvoo
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä TÄSTÄKIN nyt saadaan yksilön tekoihin tai tekemättömyyksiin liittyvä asia. Ei ole kenenkään paremmuudesta tai huonommuudesta kyse, kuinka paljon sairastetaan.
päivittäin näkee kaupoissa ym. sairaita lapsia (ja aikuisia). jos on vähänkin vastustuskyky heikko niin tottakai sairastuu helposti. mutta kun se muu maailma ei oo niin justiinsa. |O

no kotonako sitä pitäis aina istua kun vähänkin nenä vuotaa. käy sinä siinä huhtisen lähiputiikissa ja istu muuutoin kotona niin ei pöpöt tartu.
kaikilla ei ole mahdollisuutta ola käymättä kaupassa jos on kipeä.
 
Surde74
Me ollaan sairasteltu paljon tänä talvena. Yleensä itse en ole juurikaan kipeä, nyt toka flunssa parin kk sisällä, lisäksi mulla oli ripuli. Kaksi lastamme ovat eri päiväkodeissa, eli pöpöjä tulee kahdelta suunnalta, lisäksi itse teen keikkatyötä sairaalassa, joten sieltä myös tulee pöpöjä. Lisäksi vietetään suht sosiaalista elämää, eli tavataan kavereita ja heidän lapsiaan.

Pesen aina kädet, kun tulen kotiin, samoin muut perheen jäsenet. Mun teoriani on se, että kun on paljon näitä kontakteja, niin todennäköisyys saada tartunta kasvaa. Ja kun yksi tauti iskee, niin sitten perään tulee toinen, kun vastustuskyky on hieman matalalla. Ja emme todellakaan ala elämään lasikuvun alla tämän takia! Kohta kevät on mennyt, ja sitten tulee yleensä pitkä tauko sairasteluun, ainakin aikaisempina vuosina ollaan oltu terveitä kesä ja sen jälkeen monta kuukautta. Tää loppukevät on aina kauheinta aikaa tautien suhteen!
 
vieras
Ja taas saa nauraa kun lukee näitä. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Esim. tuo käsidesijuttu. Toiset väittää, että taudit tulee ku käsiä ei pestä, toiset sanoo, että siitä se tulee ku hinkataan liian hygieeniseksi :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkimaailman hommia:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Samaa olen ihmetellyt. Tunnen perheitä joissa ollaan KOKOAJAN mahataudeissa, kuumeflunssissa jne. MUTTA ei mun mielestä mikään ihme sillä kun perheitä tapaa, ei aikuiset pese käsiään tullessaan vaikka olisivat tulleet bussilla/kaupan kautta ja lapset ei pese käsiään esim vessasta tullessa. Näkee ettei käsipesua ole opettettu kotona. Kyllä minäkin olen lapsilleni niin paukuttanut asiaa taaperosta asti että nyt homma on ihan selviö eikä tarvitse käskeä pesemään eri tilanteissa vaan se on automaattista.
Niin ne pöpöt juuri leviää kun ei pestä!!!!
On munkin lapsi esikoulussa ja pöpöjä on todella! Mutta olemme todella harvoin kipeenä ja jos, niin on lievä flunssa.
VANHEMMILLA VASTUU!
KYLLÄ MEILLÄ ON AINA PESTY KÄSIÄ KUN JOSTAIN TULLAAN KOTIIN, VESSASSA JA ENNEN RUOKAILUA JA SILTI ON VÄLILLÄ OLLUT TODELLA PITKIÄ TAUTIKIERTEITÄ. Välillä käytössä on ollut jopa käsidesi estämässä vatsataudin leviämistä, joskus onnistuu ja joskus ei.
Minä taas en juurikaan koskaan pese käsiäni, muuta kuin päivittäisen suihkun yhteydessä. En tosin ole pariin kolmeen vuoteen sairastellutkaan. Liika hygienia ei myöskään ole hyväksi vastustuskyvylle.
 

Yhteistyössä