Miksi kaikki naiset kuvittelevat näyttävänsä nuoremmilta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tosta perusvartalomallista mä olen hieman eri mieltä. Ainakin sen vatsan osalta.

Mulla ainakin vyötärönympärys pienenee senteissä nopeampaa tahtia kuin kilot putoavat.. Toki voi tuudittautua ideaan että "mä nyt vaan oon paksu kun kaikki suvussakin ovat" mut voi toki myös liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin.
 
Ei kyllä kaikki luule näyttävänsä nuoremmilta. Mutta saahan sitä iloita, jos nuoremmaksi luullaan.

Minua (30v) luullaan veljeni (16v) samanikäiseksi tyttöystäväksi. Kyllähän se imartelee, kun tosiasiassa on väsynyt neljän pienen lapsen äiti ja peilikuva pelottaa aamulla itseäänkin.
Toi on muuten äärimmäisen noloa, kun kuulee jälkeenpäin että joku on luullut. Tai että jotkut pojan kaverit kysyy että kuka se oli ja se joutuu vastata, että äitimuorihan se.
 
Tosta perusvartalomallista mä olen hieman eri mieltä. Ainakin sen vatsan osalta.

Mulla ainakin vyötärönympärys pienenee senteissä nopeampaa tahtia kuin kilot putoavat.. Toki voi tuudittautua ideaan että "mä nyt vaan oon paksu kun kaikki suvussakin ovat" mut voi toki myös liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin.
Voi olla, että sillä on merkitystä millaisia rasvoja syö ja tietysti lihakset keskivartalossa vaikuttaa jonkun verran.
 
Onneksi minussa on ripaus jotakin muutakin, koska minun jalat ovat hyvinkin tasapainoiset verrattuna muuhun kroppaan. Mutta mulla ongelma on ihra vyötäröllä ja reisissä. Sen lisäksi sitä kertyy myös ärsyttävästi olkapäihin ja käsivarsiin. Mulle tulee monesti paha mieli, jos sovitan vaatetta ja se kirraa hankalasti olkapäistä ja käsivarsista. Sen takia mulla pitää olla aina niin iso vaatekoko.
Mulla ylimääräinen rasva menee reisiin ja pyllyyn. Mikä on ihan jees. Kädet mulla on isot, mutta niiden koko taitaa tulla pääasiassa lihaksista. Kerrassaan veemäistä ostaa oikeita paitoja, kun ne ei oikein ikinä istu päällä. Onneksi nyt on vähän väljemmät mallit muotia :)
 
Mun mies muuten kuvittelee lihavat ihmiset usein nuoremmiksi mitä ovat -sen mielestä kun on hämmentävää ettei aikuinen ihminen osaa elää terveellisesti.

Mä taas en voi käsittää, että jo lapsilla voi olla ylipainoa rutosti ja miellän ylipainoiset reilusti vanhemmiksi.
 
Mulla ylimääräinen rasva menee reisiin ja pyllyyn. Mikä on ihan jees. Kädet mulla on isot, mutta niiden koko taitaa tulla pääasiassa lihaksista. Kerrassaan veemäistä ostaa oikeita paitoja, kun ne ei oikein ikinä istu päällä. Onneksi nyt on vähän väljemmät mallit muotia :)
Minä näytän joltain bodarilta, vaikka en todellakaan ole, olen toki fyysisellä alalla töissä.
 
Kai tohon vähän vaikuttaa elämäntilanne muutenkin. Kun vaikka on useampi pikkulapsi päivittäin huollettavana, niin ihan vaan hiukka väsyttää =helposti kymmenen vuotta lisää.

Sit taas kun saa levättyä kunnolla ja ehtii panostaa pukeutumiseen ja jopa ehostaa itseään, näyttää ainakin lähtötilannetta nuoremmalta.

Ja jos on naama norsun vitulla, tulee ikävusia lisää useampi, ellei sit muutu ihan kakaraksi teini-angsteineen...

Voisko muuten ajatella, että jos vaikka parikymppinen elehtii itsevarmasti ja hymyilee, oletetaan ikäistään vanhemmaksi. Ja jos sama neitonen kurkkii ujosti ja vaivihkaa ja on epävarma, tipahtaa pari vuotta pois?
 
KaroliinaK
Tosta perusvartalomallista mä olen hieman eri mieltä. Ainakin sen vatsan osalta.

Mulla ainakin vyötärönympärys pienenee senteissä nopeampaa tahtia kuin kilot putoavat.. Toki voi tuudittautua ideaan että "mä nyt vaan oon paksu kun kaikki suvussakin ovat" mut voi toki myös liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin.
Siis etkö sä usko siihen, että joillekin kertyy helpommin keskivartaloon ylimääräistä vai mitä sä oikein selität?

Ei kaikkien vartalo toimi kuten sun.
 
En mä ainakaan kuvittele näyttäväni nuoremmalta mitä olen. Jos joku luulee ja sanoo mua nuoremmaksi (oli sitten kohteliaisuudesta tai mistä syystä tahansa) niin sitten luulee. Ei se vaikuta mitenkään siihen että itse luulisin näyttäväni ikääni nuoremmalta.

Kyllähän ne on kai kasvot mistä ikääntyminen ensin näkyy tai se että luulee jotain nuoremmaksi/vanhemmaksi mitä on.
 
vierailija
Olen aina sisäisesti parikymppinen, vaikka matkamittari näyttää 40 ja pukeudun sen mukaan ;) En jaksa joidenkin niuhottajien mielipiteitä siitä, että pillihousuni ovat liian tiukat tai trikoopaitani kaula-aukko liian avara, aivan yhdentekevää minulle.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala ja Peyote
Olen aina sisäisesti parikymppinen, vaikka matkamittari näyttää 40 ja pukeudun sen mukaan ;) En jaksa joidenkin niuhottajien mielipiteitä siitä, että pillihousuni ovat liian tiukat tai trikoopaitani kaula-aukko liian avara, aivan yhdentekevää minulle.
Just oikee asenne. Jokainen pukeutuu niin miten viihtyy. Mä en mitään tankeita jakkuja suostu alkaa käyttää.
 
vierailija
Mä en usko, että tästä maasta löytyy juuri ketään nelikymppistä joka näyttäisi 30 vuotiaalle, vaikka itse niin luulee. Yleensä ihmiset arvioivat iän alakanttiin, koska tietää sen olevan kohteliaisuus. Mä olen itsekin joskus heittänyt jonkun iän reilusti alakanttiin ollakseni vain kohtelias.

Monissa baareissa on sääntö, että kaikilta kysytään henkkarit. Ovimikot myös tietävät sen, että jos nelikymppiseltä kysyy paperit niin asiakas tulee todennnäköisesti uudelleen baariin, koska henkkareiden kysyminen nostattaa itsetuntoa ja samalla baari imagoa.

Toisaalta se että luullaan nuoremmaksi voi johtua vaikkapa siitä, että tyyli on halvannäköinen ja homssuinen. Mä itsekin miellän, että nainen alkaa panostaa laatuun ja tyyliin lähemmäs kolmekymppisenä, eikä enää shoppaile cubuksella ja osta laukkuja Seppälästä.
Hmm... Mielestäni näytän hiukan ikäistäni (39) nuoremmalta, ei kyllä paljoa. Mutta kun vertaan samanikäiseen työkaveriini, hänellä on enemmän ryppyjä. Ehkä siksi että tupakoi ja on paljon auringossa.
Minusta ei olisi kiva jos luullaan nuoremmaksi, baarissa tulis kauhea häpeän tunne että miksi kysytään papereita. En tiedä kysyttäiskö kun en baareissa kulje. Tuskin.

Kaikilla ei ole taloudellista mahdollisuutta panostaa laatuun ja tyyliin kolmi- eikä edes nelikymppisenä. Ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Vaikka rahaa olisi enemmän, en tuhlaisi sitä vaatteisiin tai meikkeihin, ennemmin laittaisin vaikka hyväntekeväisyyteen. Kunhan jotain on päällä. Lihavana on vaikea löytää sopivaa, varsinkaan kun ylipaino on vyötäröllä lähes kaikki.
 
vierailija sllöaök
Vuosien alkoholin käyttö ja tupakointi näkyy vanhentavasti varsinkin naisten kasvoissa sekä rumentaa muutenkin, iho kalvakka, ryppyisempi, terävät piirteet, kova ääni ikään kuin miehistyvät.
 
Vuosien alkoholin käyttö ja tupakointi näkyy vanhentavasti varsinkin naisten kasvoissa sekä rumentaa muutenkin, iho kalvakka, ryppyisempi, terävät piirteet, kova ääni ikään kuin miehistyvät.
Tuo on muuten totta. Sellainen viskibasso.
Mulle tulee sellaisesta naisesta hiukan epämiellyttävä vaikutelma. no yleensäkin sellaiset naiset ovat aina äänessä, ovat jotenkin jyrkkämielisiä ja vaan jotenkin muutenkin vaan niin epämiellyttävän oloisia.
 
Sarizka
Tuo on totta, että suomalaisilla on yleensä laihat jalat ja sit iso keskivartalo. Mulla on just tuollainen kroppa ja oon usen kuullut että se on suomalaisille naisille hyvin tyypillinen. Mulla on tosi ohuet ja sirot pohkeet ja pienet reidet. Säären ja reiden kohdalta olen kokoa 36 ja vyötärön koodata varmaan 46 . Hartiat on kyllä kapeat. Arvatkaa onko tällainen vartalo vaikea pukea ?!

Jos on ylipainoa on paljon niin se vanhentaa. Näyttää tantalta ja ikää on lihavasta vaikea sanoa (ainakin liikapainoa 25kg + kokoisista) Joku muutaman kilon liikapaino sen sijaan voi nuorentaa.

Mulla ei ole varaa panostaa itseeni. En voisi kuvitellakaan ostavani edes sadan euron laukkua. Vaatteet saa maksaa korkeintaan 50e.
 
vierailija
kaikki naiset saavat kuulla näyttävänsä nuoremmalta ?
Mä järkytyin kun yksi puolituttu kertoi täyttävänsä 40, sillä käytti ainakin viisikymppisellä. Silti sanoin hänelle, hän näyttää nuoremmalta.
 
vierailija
No luulee ja luulee. Kyllä niitä (meitä) luonnonoikkujakin on, jotka ihan oikeasti näyttävät ikäistään paljon nuoremmilta. Olen 28v ja mua kyllä oikeastaan poikkeuksetta luullaan nuoremmaksi, usein jopa kymmenenkin vuotta nuoremmaksi. Olen pienikokoinen ja kasvot lapsekkaat. Tämä nuoremmaksi luuleminen ei oikeastaan ole edes mikään mukava juttu. Se vaikuttaa mm. ammattiuskottavuuteen (luullaan opiskelijaksi), luullaan teiniäidiksi ja suhtautuminenkin on sitten sen mukaista, tytötellään, jne.

Tämän ketjun osanottajista tiedän myös, että Peyote näyttää ainakin 10v todellista ikäänäs nuoremmalta. En usko, että kukaan, joka hänen kuvansa on nähnyt, on asiasta eri mieltä.

Samoin varmaan jokainen yhtyy siihen mielipiteeseen, että meteorologi Mette Mannonen on ainakin vuosikymmenen biologista ikäänsä nuoremman näköinen.
 

Yhteistyössä