Miksi kutsutte tyttölapsianne neideiksi?

  • Viestiketjun aloittaja esikko tosikko
  • Ensimmäinen viesti
esikko tosikko
Voiko olla ärsyttävämpää kuin "meidän neiti"? Miksi ette voi käyttää tytön omaa nimeä, tai jos ette halua sitä kertoa, sanotte "tyttäreni", "tyttöni", "lapseni" jne

Kertakaikkisen raivostuttavaa!!!
 
"ano"
[QUOTE="vieras";28938819]Mitä vikaa on sanassa neiti :D kutsun meidän tyttöä usein pikkuneidiksi. On vähän prinsessatyylinen, tykkää mekoista, koruista... Ja on 3v.[/QUOTE]

Toki kolmevuotis tykkää just siitä, mitä eteen kannetaan. Tuskin noi omasta mielikuvituksesta tulee. Mutta siltikään se ei kyllä oikeuta neitittelyyn! YÖK!
 
nojopas
Pienet on murheet sullakin! Meillä se on hellittelynimi siinä missä muutkin nimet. Pikkuneiti on mielestäni söpö ilmaisu pienestä tytöstä. Hanki nyt ihmeessä jotain tekemistä, jos on aikaa moisesta ärsyyntyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Kahden Neidin äiti
Voi kyllä meillä on niin pikkuneitejä nuo tytöt, että! Ihania neitejä ovatkin <3
Ja onpa meillä myös pikkumies, toisinaan häntä pikku herraksikin kutsutaan :)
Hemlittelynimiä rakkaille lapsille, nääs.

Ap taitaa olla joku viikaripoikien äiti, joka vain haaveilee omasta pikkumeidistä? Vai onko tullut oikea rämäpää poikatyttö, jota ei hyvällä tahdollakaan voi neidiksi kutsua? Ja nyt äidin ostamat mekot pölyttyy kaapissa ja helmikorut on päätyneet puhalluputkien panoksiksi, ja äitiä harmittaa? :)

Miksi muuten neiti sana niin ärsyttäisi? Neitejähän ne tytöt ovat, kunens rouvassäätyyn astuvat ;)
 
"vieras"
[QUOTE="ano";28938847]Toki kolmevuotis tykkää just siitä, mitä eteen kannetaan. Tuskin noi omasta mielikuvituksesta tulee. Mutta siltikään se ei kyllä oikeuta neitittelyyn! YÖK![/QUOTE]

no kyllä meidän lapsella ainakin ihan oma mielikuvitus löytyy ja maku. Saanut mummoltaan myös yhden mekon, josta en pidä itse yhtään ja jota yritän piilotella. Laittaisi sen aina päälleen. Kotina pakko vaihtaa aina joku mekko päälleen. Että en tosiaan kanna tavaroita lapsen eteen vaan ihan etsimällä etsii ja kysyy. Itse tykkään lapsella myös ihan "poikien" väreistä, farkuista yms. Mutta tyttö suostuu ainoastaan väkisin ne laittamaan, kun käsken. Ja jos ihan yleensä miettii 3 vuotiaan kehitystä niin eiköhän mielikuvitusta ole aika paljon jo siinä iässä.

Tiedän myös erään äidin joka olisi halunnut lapsestaan "prinsessan", mutta lapsi ei suostunut pienestä asti mitään mekkoa päällensä laittamaan vaan verkkareita ja kaikkea ihan päinvastaista.

Tottakai se maku voi tulla vähän äidiltäkin, mutta itse kysyn ainakin tytöltä että haluaako tämän vai tämän jos ollaan kaupassa tai netistä tilataan. Sanoo kyllä ei kun ei tykkää ja mikä on paras. On myös ihan haltioissaan kaikesta kimaltavasta ja kun tukka laitetaan.
 
Meillä on vaan tyty tai tytsy ja pojut. Kutsun mä tytärtäni myös joskus nimityksellä tyär, kuten muakin varsinkin isäni kutsuu.

Kerran eräs äiti kutsuessaan poikiaan "meidän herrat", sai mun niskakarvat pystyyn.
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Meillä on vaan tyty tai tytsy ja pojut. Kutsun mä tytärtäni myös joskus nimityksellä tyär, kuten muakin varsinkin isäni kutsuu.

Kerran eräs äiti kutsuessaan poikiaan "meidän herrat", sai mun niskakarvat pystyyn.
Miten tällaiset ilmaisut voi olla noin vaikeita joillekin :) meillä on ollut pikkumiestä ja herrat ja vaikmmitä ihan ilman sen kummempaa merkitystä.
 

Yhteistyössä