MIKSI LAPSI SAA JUOSTA JUNASSA TAI LETSIKASSA EDESTAKASIN?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen vain
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Samaa mieltä. Mua ei ole koskaan häirinnyt koneen käytävillä juoksentelevat lapset ja mä siis lennän muutaman kerran kuukaudessa -niin lyhyitä kuin 15 tunninkin matkoja... Onkohan jollakin vähän pipo kireällä?
Ja mua ei siis ole koskaan, sinkkuna ja lapsettomanakaan, häirinnyt. Ja vielä senkin voin sanoa, etten koskaan ole huomannut ketään kanssamatkustajaakaan häiritsevän.. Kyllä me tähän maailmaan kaikki mahdutaan, vaikka vähän tiiviisti joskus joudutaan olemaan.
 
myös matkustaja
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Ihmisiä on myös aika monenlaisia. Terveet taaperot pitää myös opettaa olemaan paikoillaan ja rauhallisia. Sääntöjen noudattaminen on hyvä opettaa tilanteessa, jossa muutkin ihmiset ovat rauhallisa ja paikoillaan.
Jos näitä säähtöjä ei opeta, on aika vaikeaa perustella lapselle missään tilanteessa - liikenteessä, koulussa, arvokkaissa kirkkotilanteissa, työturvallisuudessa aikuisena jne sääntöjen noudattamisen ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Valitettavasti näiden "vapaasti ja kehittävästi, ilman asetettuja rajoja" kasvattavien vanhempien lapsista on jo liian paljon huonoja kokemuksia yhteiskunnassa.

 
kokenut lentäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
kyllä siellä aikuisetkin jalottelee pitkillä lentomatkoilla.
Totta, ja jaloitteluahan ihan suositellaan vähänkin pidemmillä lentomatkoilla. Mulla on verenkiertohäiriöitä, joten mä jumppaan jalkojani koneessa paljonkin ja kävelen päästä päähän useita kertoja kerrallaan. Ihan lääkärin ohjeesta. :) Jos lapsi sitten haluaa juosta mieluummin kuin kävellä, niin antaa mennä vaan! Paremmin sitten vaan nukkuu myöhemmin tuolillaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.
Miten sitten terveet pienet lapset ovat autossa? Eivät varmaan turvavöissä ole ollenkaan?

No jokainen tekee niin kuin haluaa. Mutta mieti sitten kun lapsesi vammautuu lentokoneessa että oliko se käytävillä juoksentelu sen arvoista. Lapsesi saattaa myös aiheuttaa sivullisen kuoleman tai vammautumisen.
No eihän meidän lapset pystykään olemaan tunteja autossa vain istuen paikallaan. Pakko on pitää taukoja, lähteä juuri ennen uniaikaa, jotta nukkuisivat osan aikaa, kuunnella satukasetteja, yrittää saada lapset piirtämään.. Jos autossa olisi niin paljon tilaa liikkua ja aikuisia jotka myös kävelevät, niin kyllä lapsi autossakin haluaisi liikkua juuri niin kuin lentokoneessa tai junassa.

Miten ihmeessä lapsi käytävällä juostessaan aiheuttaa kuoleman ihan tuosta vain?! :)

Paljon parempi mun mielestä on se, että iloinen lapsi juoksee käytävillä kuin se, että turhautunut ja kiukkuinen lapsi huutaa pari tuntia putkeen!!!! Ne on kauheita matkoja olleet kun konessa ollut lapsi on vaan itkenyt ja itkenyt...
Kun ilmakuoppa tulee niin lapsesi lentää kattoon, muiden päälle tms. Siinä on muutkin matkustajat silloin vaarassa sinun itsekkyytesi takia. Ilmakuoppien takia loukkaantuu satoja tuhansia ihmisiä vuosittain. Clear Air Turbulence ei edes näy tutkassa vaan tulee yllättäen ja siinä on usein sitten erittäin vakava loukkaantuminen kun niskat katkeaa yms. Voit sitten loppuelämäsi miettiä kaikkea kun lapsesi on pyörätuolissa.
 
kokenut lentäjä
Alkuperäinen kirjoittaja myös matkustaja:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Ihmisiä on myös aika monenlaisia. Terveet taaperot pitää myös opettaa olemaan paikoillaan ja rauhallisia. Sääntöjen noudattaminen on hyvä opettaa tilanteessa, jossa muutkin ihmiset ovat rauhallisa ja paikoillaan.
Jos näitä säähtöjä ei opeta, on aika vaikeaa perustella lapselle missään tilanteessa - liikenteessä, koulussa, arvokkaissa kirkkotilanteissa, työturvallisuudessa aikuisena jne sääntöjen noudattamisen ja yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Valitettavasti näiden "vapaasti ja kehittävästi, ilman asetettuja rajoja" kasvattavien vanhempien lapsista on jo liian paljon huonoja kokemuksia yhteiskunnassa.
Hassua kun näiden satojen lentojeni aikana mua ei koskaan ole tuo lasten juoksentelu häirinnyt. Mä tosiaan luulen, että joillakin pipo on vaan muita kireämmällä. Söikö joku sun eväät? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut lentäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
kyllä siellä aikuisetkin jalottelee pitkillä lentomatkoilla.
Totta, ja jaloitteluahan ihan suositellaan vähänkin pidemmillä lentomatkoilla. Mulla on verenkiertohäiriöitä, joten mä jumppaan jalkojani koneessa paljonkin ja kävelen päästä päähän useita kertoja kerrallaan. Ihan lääkärin ohjeesta. :) Jos lapsi sitten haluaa juosta mieluummin kuin kävellä, niin antaa mennä vaan! Paremmin sitten vaan nukkuu myöhemmin tuolillaan.
Voimistelua voi harrastaa omalla paikallaankin. Ihanko tosissasi hyväksyt lasten juoksentelun lentokoneessa? Lentokone ei ole mikään juoksu- ja riehumispaikka. Jos lapsesi ei osaa olla lentokoneessa, niin sitten te ette matkusta lentokoneessa.

Juoksentelu häiritsee myös muita matkustajia ja koneen henkilökunnan työtä. Äkkiä on jollain kahvit sylissä kun lapset juoksevat ympäri konetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.
Miten sitten terveet pienet lapset ovat autossa? Eivät varmaan turvavöissä ole ollenkaan?

No jokainen tekee niin kuin haluaa. Mutta mieti sitten kun lapsesi vammautuu lentokoneessa että oliko se käytävillä juoksentelu sen arvoista. Lapsesi saattaa myös aiheuttaa sivullisen kuoleman tai vammautumisen.
No eihän meidän lapset pystykään olemaan tunteja autossa vain istuen paikallaan. Pakko on pitää taukoja, lähteä juuri ennen uniaikaa, jotta nukkuisivat osan aikaa, kuunnella satukasetteja, yrittää saada lapset piirtämään.. Jos autossa olisi niin paljon tilaa liikkua ja aikuisia jotka myös kävelevät, niin kyllä lapsi autossakin haluaisi liikkua juuri niin kuin lentokoneessa tai junassa.

Miten ihmeessä lapsi käytävällä juostessaan aiheuttaa kuoleman ihan tuosta vain?! :)

Paljon parempi mun mielestä on se, että iloinen lapsi juoksee käytävillä kuin se, että turhautunut ja kiukkuinen lapsi huutaa pari tuntia putkeen!!!! Ne on kauheita matkoja olleet kun konessa ollut lapsi on vaan itkenyt ja itkenyt...
Kun ilmakuoppa tulee niin lapsesi lentää kattoon, muiden päälle tms. Siinä on muutkin matkustajat silloin vaarassa sinun itsekkyytesi takia. Ilmakuoppien takia loukkaantuu satoja tuhansia ihmisiä vuosittain. Clear Air Turbulence ei edes näy tutkassa vaan tulee yllättäen ja siinä on usein sitten erittäin vakava loukkaantuminen kun niskat katkeaa yms. Voit sitten loppuelämäsi miettiä kaikkea kun lapsesi on pyörätuolissa.
Vaara on olemassa, mutta tokihan vanhempien pitää hieman pitää silmällä lastaan. Yleensähän se vanhempikin siinä kulkee lapsen mukana tai taustalla.

Ja verenkiertohäiriöt paikallaan istumisesta ovat todennäköisempi vaara kuin noin suuret ilmakuopat. Tosiaan aikuisetkin jaloittelevat koneessa ja junassa, joten toki sen sallin lapsillekin. Se on jopa ihan terveydelle tärkeää että niin tehdään!
 
vieras
Mikä kumma siinä on että nykyajan äidit eivät opeta lapsilleen yksinkertaisimpia käytöstapoja? Edellä istuvan selkänojaa potkitaan, takana istuvia kurkitaan istuinten välisestä raosta, käsiä ja päätäkin työnnetään siitä raosta. Lapset juoksevat käytävillä, vanhempia ei näy missään. Yritä siinä sitten tehdä työtä tai syödä kun täysin vieras lapsi tunkee käsiään toisten pöydälle ja seisoo keskellä käytävää niin ettei muut matkustajat pääse edes WC:hen.

Sitten jos käy vähän vanhemmille sanomassa näistä asioista, niin saat lapsenvihaajan maineen.
 
kokenut lentäjä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut lentäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
kyllä siellä aikuisetkin jalottelee pitkillä lentomatkoilla.
Totta, ja jaloitteluahan ihan suositellaan vähänkin pidemmillä lentomatkoilla. Mulla on verenkiertohäiriöitä, joten mä jumppaan jalkojani koneessa paljonkin ja kävelen päästä päähän useita kertoja kerrallaan. Ihan lääkärin ohjeesta. :) Jos lapsi sitten haluaa juosta mieluummin kuin kävellä, niin antaa mennä vaan! Paremmin sitten vaan nukkuu myöhemmin tuolillaan.
Voimistelua voi harrastaa omalla paikallaankin. Ihanko tosissasi hyväksyt lasten juoksentelun lentokoneessa? Lentokone ei ole mikään juoksu- ja riehumispaikka. Jos lapsesi ei osaa olla lentokoneessa, niin sitten te ette matkusta lentokoneessa.

Juoksentelu häiritsee myös muita matkustajia ja koneen henkilökunnan työtä. Äkkiä on jollain kahvit sylissä kun lapset juoksevat ympäri konetta.

Jaa, eipä ole koskaan lapset juosseet kahveja läikyttelemään. Asun tosiaan ulkomailla ja olen pienen ikäni matkustanut. Lisäksi matkustan työn puolesta, ihan maapallon ympärikin. Olen aivan rehellinen kun sanon, että KOSKAAN ei ole lapsen juokseminen minua häirinnyt.

Ja minä todellakin aivan itsekin KÄVELEN enkä vain jumppaa paikallani. Se on tärkeää verenkierrolle ja muutenkin puutuneille lihaksille. Kävelyä aion itsekin jatkaa, katson ihan kellosta, että nousen jaloilleni tarpeeksi usein.

 
Niin lasten kuin aikuistenkin koneessa liikuskelu on turvallisuusriski. Kukaan ei voi koskaan antaa takuuta, ettei tule ilmakuoppaa, joten siksi lentoemot lukitsevat kärrynsä jokaisen penkkirivin kohdalla, ja siksi ihmisten tulisi olla juoksentelematta, ja pitää turvavyönsä kiinni paikallaan ollessaan.
Oma isäni on hyvä esimerkki siitä, että "älä nyt räpätä siinä, vaan huolehdi omista asioistasi". Kone rullasi kentälle, ja ikkunasta huomasin, ettei olla vielä parkissa, vaan kone odottaa toisen koneen laskeutumista ylittääkseen kiitoradan. En sitten sanonut mitään kun sen verran isäni kommentti vitutti, ja vaikka olisin sanonutkin, siitä ei olisi ollut mitään hyötyä.. Puolet koneesta avasi turvavyöt, ja käytävälle nousi seisomaan niin paljon porukkaa kuin mahtui. Kun kone jatkoi matkaa, ihmiset kaatuivat kuin keilat radalla, kuten myös isäni. Onneksi kenellekään ei käynyt pahemmin, mutta tunsin suurta myötähäpeää. Miten lasten pitäisi oppia tapoja, kun aikuisetkaan eivät niitä osaa?

Onhan se vaikeaa pitää pientä lasta paikallaan koneessa (tiedän, lennän monta kertaa vuodessa), mutta se nyt vaan on yksi niistä elämän hankaluuksista, joita ei ratkaista sillä, että annetaan lapselle periksi turvallisuuden ja kanssamatkustajien mukavuuden kustannuksella!
 
Ei saa juosta. Siksipä se koneessa istui (rimpuili ja huusi) 4h mun sylissä. Kyllä mä tuolle voin selittää että muutkin ovat paikallaan, se vaan ei sitä tippaakaan rauhota. Sama juttu bussissa, junassa jne. Vain autossa hän on rauhallinen istuimessaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä kumma siinä on että nykyajan äidit eivät opeta lapsilleen yksinkertaisimpia käytöstapoja? Edellä istuvan selkänojaa potkitaan, takana istuvia kurkitaan istuinten välisestä raosta, käsiä ja päätäkin työnnetään siitä raosta. Lapset juoksevat käytävillä, vanhempia ei näy missään. Yritä siinä sitten tehdä työtä tai syödä kun täysin vieras lapsi tunkee käsiään toisten pöydälle ja seisoo keskellä käytävää niin ettei muut matkustajat pääse edes WC:hen.

Sitten jos käy vähän vanhemmille sanomassa näistä asioista, niin saat lapsenvihaajan maineen.
Jotenkin outoa, että kaikki paljon lentävät kertovat aivan erilaisista kokemuksista kuin tämä eräs.. Oletko lentänyt useinkin kun niin oudolta kuulostaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin outoa, että kaikki paljon lentävät kertovat aivan erilaisista kokemuksista kuin tämä eräs.. Oletko lentänyt useinkin kun niin oudolta kuulostaa?
Minä lennän reittilennoilla, ja siellä on kyllä parempi meno kuin lomalennoilla. Kukaan ei edes taputa, kun kone laskeutuu. :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä kumma siinä on että nykyajan äidit eivät opeta lapsilleen yksinkertaisimpia käytöstapoja? Edellä istuvan selkänojaa potkitaan, takana istuvia kurkitaan istuinten välisestä raosta, käsiä ja päätäkin työnnetään siitä raosta. Lapset juoksevat käytävillä, vanhempia ei näy missään. Yritä siinä sitten tehdä työtä tai syödä kun täysin vieras lapsi tunkee käsiään toisten pöydälle ja seisoo keskellä käytävää niin ettei muut matkustajat pääse edes WC:hen.

Sitten jos käy vähän vanhemmille sanomassa näistä asioista, niin saat lapsenvihaajan maineen.
Jotenkin outoa, että kaikki paljon lentävät kertovat aivan erilaisista kokemuksista kuin tämä eräs.. Oletko lentänyt useinkin kun niin oudolta kuulostaa?

Kyllä ihan usein lentokoneella matkustan. Pahimpia häiriköintilentoja on koulujen lomien aikaan ja kesällä lennot etelän lomakohteisiin. Niitä vältänkin aina kun on mahdollista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Onhan se vaikeaa pitää pientä lasta paikallaan koneessa (tiedän, lennän monta kertaa vuodessa), mutta se nyt vaan on yksi niistä elämän hankaluuksista, joita ei ratkaista sillä, että annetaan lapselle periksi turvallisuuden ja kanssamatkustajien mukavuuden kustannuksella!
Kanssamatkustajan mukavuusko on sitä, että lapsi huutaa sitten niin kauan kunnes sammuu tuolilleen? Ja mä en usko, että pienen lapsen ollessa kyseessä, olisi syynä 'käytöstapojen puute' jos lapsi itkee koneessa kun ei jaksa istua paikallaan.

Voin kertoa että 15 minuutinkin huutokonsertti koneessa kiristää ihmisten hermoja paljon pahemmin kuin pari juoksentelua edestakaisin..
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tärkein perustelu on, että ne ihmiset, joiden lapset riehuu, räyhää ja juoksee vapaasti häiriten muita ihmisiä, ovat jääneet jo itsekin vaille tapakasvatusta.

Meillä ei lapset saa juokennella koneessa.Mut mites ne aikuiset jotka kännää koneessa ja "juttelee" kovaan ääneen ettei lapset saa nukuttua eikä selvät aikuisetkaan? Mua ei lapset häiritse mut kyllä nuo aikuiset ottaa joskus pattiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä kumma siinä on että nykyajan äidit eivät opeta lapsilleen yksinkertaisimpia käytöstapoja? Edellä istuvan selkänojaa potkitaan, takana istuvia kurkitaan istuinten välisestä raosta, käsiä ja päätäkin työnnetään siitä raosta. Lapset juoksevat käytävillä, vanhempia ei näy missään. Yritä siinä sitten tehdä työtä tai syödä kun täysin vieras lapsi tunkee käsiään toisten pöydälle ja seisoo keskellä käytävää niin ettei muut matkustajat pääse edes WC:hen.

Sitten jos käy vähän vanhemmille sanomassa näistä asioista, niin saat lapsenvihaajan maineen.
Jotenkin outoa, että kaikki paljon lentävät kertovat aivan erilaisista kokemuksista kuin tämä eräs.. Oletko lentänyt useinkin kun niin oudolta kuulostaa?

Kyllä ihan usein lentokoneella matkustan. Pahimpia häiriköintilentoja on koulujen lomien aikaan ja kesällä lennot etelän lomakohteisiin. Niitä vältänkin aina kun on mahdollista.
Kannattaakin kun olet selkeästi aika tiukkis. Pystyn jo näkemään sut suu viivana aina marisemassa vähän asiasta kuin asiasta..

Tuttu näky itseasiassa tällainen mariseva keskiluokkainen matkustaja kun suomalaisista puhutaan! :D
 
kokenut lentäjä
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei saa juosta. Siksipä se koneessa istui (rimpuili ja huusi) 4h mun sylissä. Kyllä mä tuolle voin selittää että muutkin ovat paikallaan, se vaan ei sitä tippaakaan rauhota. Sama juttu bussissa, junassa jne. Vain autossa hän on rauhallinen istuimessaan.
Herran tähden, olisit vaikka lapsen kanssa vähän kävellyt käsi kädessä käytävää esstaas! TÄMÄ se on kanssamatkustajan painajainen, ei mikään juoksentelu! Äkkiä lapsi olisi senkin tylsyyden huomannut ja sitten paikallaankin istuminen olisi voinut toimia taas ainakin hetken. Kaikenmaalaiset ihmiset koneissa (lennän useilla eri lentoyhtiöillä niin Korean Airista Finskiin) kuljettavat lapsiaan käsi kädessä välillä käytävillä. On epäinhimillistä odottaa, että lapsi jaksaisi istua vain noin monta tuntia putkeen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin outoa, että kaikki paljon lentävät kertovat aivan erilaisista kokemuksista kuin tämä eräs.. Oletko lentänyt useinkin kun niin oudolta kuulostaa?
Minä lennän reittilennoilla, ja siellä on kyllä parempi meno kuin lomalennoilla. Kukaan ei edes taputa, kun kone laskeutuu. :LOL:
No näinpä. Olen viimeksi lapsena kuullut jonkun taputtavan koneen laskeutuessa. :)
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä kumma siinä on että nykyajan äidit eivät opeta lapsilleen yksinkertaisimpia käytöstapoja? Edellä istuvan selkänojaa potkitaan, takana istuvia kurkitaan istuinten välisestä raosta, käsiä ja päätäkin työnnetään siitä raosta. Lapset juoksevat käytävillä, vanhempia ei näy missään. Yritä siinä sitten tehdä työtä tai syödä kun täysin vieras lapsi tunkee käsiään toisten pöydälle ja seisoo keskellä käytävää niin ettei muut matkustajat pääse edes WC:hen.

Sitten jos käy vähän vanhemmille sanomassa näistä asioista, niin saat lapsenvihaajan maineen.

Joo toi on mulla tuttua, meidän 2 v seisoi penkillä ja KATSOI takapenkillä olevia, nainen sieltä sanoi että pitäkää kiitos lapsenne omalla puolellaan...siis lapsi katsoi väärälle puolelle!!! Samaiset ihmiset valitti lentoemolle kun mieheni laittoi istuimen lepoasentoon, no emo heille totesi että se on ihan sallittua ja siitäkös tämä pariskunta riemastui ja ottivat lentoemon kynsiisä ja valittivat hänelle ihan kaikesta koko matkan. Lopuksi vielä kun laskeuduttiin ja ihmiset alkoivat kerätä tavaroitaan huutelivat että olkaa hyvä vaan ja vaihtakaa vaikka villa housut siinä käytävälle ,ei meillä ole mihinkään kiire...porukka pikkasen katsoi heitä pitkään mut itse eivät oman käytösken töröyttä huomanneet...Joopa joo lapsethan ne pahimpia on koneessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Onhan se vaikeaa pitää pientä lasta paikallaan koneessa (tiedän, lennän monta kertaa vuodessa), mutta se nyt vaan on yksi niistä elämän hankaluuksista, joita ei ratkaista sillä, että annetaan lapselle periksi turvallisuuden ja kanssamatkustajien mukavuuden kustannuksella!
Kanssamatkustajan mukavuusko on sitä, että lapsi huutaa sitten niin kauan kunnes sammuu tuolilleen? Ja mä en usko, että pienen lapsen ollessa kyseessä, olisi syynä 'käytöstapojen puute' jos lapsi itkee koneessa kun ei jaksa istua paikallaan.

Voin kertoa että 15 minuutinkin huutokonsertti koneessa kiristää ihmisten hermoja paljon pahemmin kuin pari juoksentelua edestakaisin..
On sinulla tuossa hyvä pointti, myönnän. Mutta hainkin takaa sitä, että ne lapset, jotka saavat juoksennella vapaasti ympäriinsä, ovat niitä, joilta yleensä puuttuvat muutkin tavat. Tämän olen huomioinut omilla reissuilla.

Lapset ovat lapsia, eivätkä kaikki pidä lapsista, tai edes siedä heitä, joten kaikkia on mahdoton miellyttää. Vauvat huutavat usein koneessa, koska korvat menevät lukkoon, eikä sillekään mahda mitään, kiristi se ihmisten hermoja tai ei. Sen sijaan on mielestäni hölmöä, että lapselle opetetaan pienestä pitäen, että jos menee hermo, pääsee juoksentelemaan vapaasti.
 
kokenut lentäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Onhan se vaikeaa pitää pientä lasta paikallaan koneessa (tiedän, lennän monta kertaa vuodessa), mutta se nyt vaan on yksi niistä elämän hankaluuksista, joita ei ratkaista sillä, että annetaan lapselle periksi turvallisuuden ja kanssamatkustajien mukavuuden kustannuksella!
Kanssamatkustajan mukavuusko on sitä, että lapsi huutaa sitten niin kauan kunnes sammuu tuolilleen? Ja mä en usko, että pienen lapsen ollessa kyseessä, olisi syynä 'käytöstapojen puute' jos lapsi itkee koneessa kun ei jaksa istua paikallaan.

Voin kertoa että 15 minuutinkin huutokonsertti koneessa kiristää ihmisten hermoja paljon pahemmin kuin pari juoksentelua edestakaisin..
On sinulla tuossa hyvä pointti, myönnän. Mutta hainkin takaa sitä, että ne lapset, jotka saavat juoksennella vapaasti ympäriinsä, ovat niitä, joilta yleensä puuttuvat muutkin tavat. Tämän olen huomioinut omilla reissuilla.

Lapset ovat lapsia, eivätkä kaikki pidä lapsista, tai edes siedä heitä, joten kaikkia on mahdoton miellyttää. Vauvat huutavat usein koneessa, koska korvat menevät lukkoon, eikä sillekään mahda mitään, kiristi se ihmisten hermoja tai ei. Sen sijaan on mielestäni hölmöä, että lapselle opetetaan pienestä pitäen, että jos menee hermo, pääsee juoksentelemaan vapaasti.
Musta olisi kiva jos vanhemmat valitsisivat jonkun toisen paikan opettaa käytöstapoja lapsilleen kuin se täpötäysi kone. Oikeasti mun mielestä lentokone on juuri se paikka, jossa lapsikin voisi vaikka saada hieman enemmän periksikin kuin normaalisti, kunhan sopu säilyy kaikkien kesken. Lentomatkat ovat niin häviävän pieni osa lapsen elämää, että varmasti niitä käytöstapoja ja vanhemman periksiantamattomuutta voi opetella pääasiassa muualla..

Kuten aiemmin sanoin, niin mua ei vielä koskaan ole lapset häirinneet joten en voi yhtyä minkäänlaiseen mielipiteeseen siitä, että lapsilta useinkin puuttuisivat käytöstavat koneessa. Kaikki juoksentelu on ollut mun mielestä aivan asiallista ja pysynyt aisoissa. Olen huomannut, että vanhemmat ovat aina tehneet paljonkin sen eteen, että lapsi on viihtynyt paikallaan (esim lastenleffoja läppäristä, satuja, piirtämistä, leluja) ja sitten välillä ovat käyneet käytävällä pyörähtämässä.


 

Yhteistyössä