Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
just
Alkuperäinen kirjoittaja Viiviliinan sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Viiviliinan sisko:
Kyllä mä antaisin tuon likan vähän vaikka poskipunaa naamansa laittaa jos kotona vaikka keijua leikkis. Se tuskin vaikuttaa yhtään mihinkään. =)
Aina pitää tälläsistä asioista saada sota aikaseks. Mun mielestä lapsi ei ole hölmön näköinen vaikka maalais naamansa paskalla huvittavan näkönen enemminkin. :D
No mua ei huvittas yhtään jos lapsi ois naamaansa paskaa vedellyt...kyllä hölmönä pitäisin...
Ai en mä tota lasta kauheen hölmönä pitäny, kun vauvana pikkasen oli vaippaa kaivellu. Ja jos et tajunnu,että se oli kärjistetty esimerkki ni taidat itse olla hieman hölmö :whistle:
Mutta onneks ei oo paskaa naamassa =)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sehän on kiva, että ku alottaa jonkun keskustelun, se muuttuu sen alottajan arvosteluksi.

Joo, myönnetään, että olen ihan paska.
Mutta kyllähän sä tiesit, mitä tää aloitus tuo tullessaan...?

:D
No en mä nyt ajatellut, että mua sanotaan taas leuhkaksi. Kun luulin, että tää liittyis nyt lapseen, eikä minuun. Tai oikeammin lapsenkasvatukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
[
Näinpä,mut olenko mä nyt viime aikoina rahasta puhunut? :whistle:
En mä tiedä, mistä oot viime aikoina puhunut. Mutta aina kun sun nikin nään, yhdistän sen raha-aloitukseen. Sama juttu muutaman muunkin nikin kanssa, että jonkun tietyn nikin aloitus, voi koskea vain jotain tiettyä asiaa.
No nyt sit erehdyt,koska mun raha-asioista en ole puhunut ööh moneen päivään mitään,on ollut muutakin ajateltavaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
[
No nyt sit erehdyt,koska mun raha-asioista en ole puhunut ööh moneen päivään mitään,on ollut muutakin ajateltavaa =)
Ja sä et ymmärtänyt... Ihan sama, minkä aloituksen teet, mulla tulee aina mieleen vaan sun tilipäivä-aloitukset. Sama koskee muutamaa muutakin nikkiä, mutta heistä tulee mieleen automaattisesti joku muu asia mieleen, kuin sen hetkinen aloitus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
[
No nyt sit erehdyt,koska mun raha-asioista en ole puhunut ööh moneen päivään mitään,on ollut muutakin ajateltavaa =)
Ja sä et ymmärtänyt... Ihan sama, minkä aloituksen teet, mulla tulee aina mieleen vaan sun tilipäivä-aloitukset. Sama koskee muutamaa muutakin nikkiä, mutta heistä tulee mieleen automaattisesti joku muu asia mieleen, kuin sen hetkinen aloitus.
No hyvä et olen sentään sun mieleen jäänyt,oli se sitten hyvä tai huono asia. :saint:
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Syyt:

1) en halua kemikaaleja lasten naamoihin
2) olen tiukkis ja ylpeä siitä. En halua lapsille ennen teini-ikää myöskään korkokenkiä, minihameita, tissitoppauksia, korsetteja, laihdutuskuureja enkä treffejä. Jotkut asiat kuuluu aikuisten maailmaan, ja minä olen tyytyväinen siitä, että voin määrätä osan niistä asioista.

Meikkaaminen ei tee lapsesta aikuisemman näköistä, eikä se ole myöskään välttämättä ruman näköistä. Meikkaaminen on varmasti monista lapsista kivaa. Minusta on kuitenkin parempi, että lapsena maalataan vaikka tauluja, eikä muokata omaa ulkonäköä. Kenenkään itsetunto ei parane kauniilla meikillä, kukaan ei saa enemmän kavereita kauniilla meikillä. Kenestäkään ei tykätä enemmän kauniin meikin takia. Meikkaamatta jättäminen on siis aivan tarpeetonta. Meikkaamisesta voi olla se haitta, että lapsi kuvittelee, että hän on kaunis tai riittävän kaunis ainoastaan meikattuna. Että meikkaamisesta olisi jotain hyötyä. Lapsen pyyke ei ole vielä niin ehjä ja vahva, että haluaisin altistaa lasta sellaiselle, vaikka vaara olisi pienikin. Teinit ja aikuiset pärjätköön parhaaksi katsomallaan tavalla ulkonäkökompleksiensa kanssa. Itse kyllä meikkaan, ja teen paljon muutakin sellaista, mitä en sallisi lapsille, hyvä jos teineillekään.
Ensimmäinen viksu perustelu. :flower:

Vaikka en kyllä itse ajattele, että lapsi rupeaisi kuvittelemaan olevansa hyväksytty vain meikkaamalla. Lähinnä se on sellaista äitiin samaistumista ja leikkiä. varmaan lapseen saisi sellaisenkin ajatuksen iskostettua, esimerkiksi haukkumalla omaa naamaansa silloin, kuin ei ole meikannut. Tai voisinhan olla myös jatkuvalla laihdutuskuurilla, joka ei myöskään ole lapselle hyvä esimerkki.

Ja siis lapsellani ei ole mitään meikkimaskia päässään, kun hän lähtee tarhaan, enkä todella laita lastani, kun menemme johonkin. Mutta jos olen sattunut antamaan hänelle vaikka poskipunaa, en ala pestä sitä pois koska menemme kauppaan, vain, etteivät ihmiset näkisi.
Luulen, että lapseen saisi helposti iskostettua ajatuksen, että hän on kauniimpi meikattuna. Ja vielä ihan vahingossa. Meikkaaminen kun tahtoo olla semmoinen hauska yhteinen tapahtuma, jonka päätteeksi tulee helposti todettua, että oletpas sinä nyt kaunis.

Varmasti sitä tulee sanottua muutenkin, mutta ei ehkä nyt ihan joka ikinen päivä. Meikattuna olemiseen se liittynee joka kerta.

Minä ymmärtäisin meikkaamisen mielummin niissä keijuleikeissä ja muissa erityistilanteissa. Silloin, kun se meikki on naamio niinkuin sotamaalaus inkkarileikissä. Itse en laittaisi arkitilanteessa lapselle meikkiä.

Meillä meikataan vain balettinäytöksiin, jolloin se "kuuluu asiaan". Ja joskus vaikka leikissä, mutta silloinkin vain luvan kanssa. Eikä meikit naamassa lähdetä kodin ulkopuolelle - niinkuin ei lähdettäisi inkkarin sotamaalauksessakaan...

Mutta minä olenkin aikamoinen natsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Minäpä se luulen et se on taas vaan kateus miksi nyt Sirkka otettu silmätikuksi. Niin on nätti nainen hän et hälle on helppo vähän naljailla ja nostaa sitä omaa itsetuntoa. :whistle:
Kateus? :LOL: :LOL:

Vaikka ihminen olisi kuinka kaunis tahansa niin loppujen lopuksi se on vaan kuori jonka alla on kaikki millä on merkitystä pidemmän päälle.
Se että on nätti tai kaunis, ei tarkoita että voi laukoa suustaan mitä tahansa ja piilotutua sen ulkokuoren taakse.
tai että loukkaantuu kun kaikki eivät ole asioista samaa mielä.
Mä en ole kyseisen ihmisen kuvia edes nähnyt niin en tiedä onko hän kaunis vai ei. Mutta kirjoitustensa perusteella hän ei anna itsestään kovin kaunista tai fiksua kuvaa.

Mun itsetunto ei onneksi ole millään lailla sidoksissa kyseisen henkilön ulkonäköön tai mihinkään muuhun häneen liittyvään :D :LOL:
 
Luin vaan alkupään ketjusta, ja minulla taitaa olla vähän eri syy kuin kenelläkään muulla: minä en anna lapsen meikata/värjätä hiuksia enkä muutakaan sellaista ihan siitä syystä, että minua huolestuttaa ympäristön kemikalisaatio, ja se, mille kaikille myrkyille/vahingollisille/tuntemattomille aineille lapseni altistuu. Yhtään ylimääräistä en halua itse olla lisäämässä. Syömme mahdollisimman eetöntä ruokaa ja vältämme turhia kemikaaleja kaikessa mahdollisessa. Erityisen tarkka olen lapsen suhteen, sillä pienillä on vielä ohut hento iho, joka läpäisee ihan eri tavalla aineita kuin aikuisen iho.
 
tossuliini
Mä oon antanut meidän neidin (10 v) käyttää ripsaria, huulikiiltoa ja kynslakkaa, en vielä muuta ettei iho mee pilalle. Itekään en oikeestaan meikkaa juuri ollenkaan, ei vaan jaksa kun sitten illalla pitäis ruveta pesemään niitä veks niin liian iso homma mulle. Mutta tietty jos ulos lähen niin sitten voin laittaa kunnon pakkelit naamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Minäpä se luulen et se on taas vaan kateus miksi nyt Sirkka otettu silmätikuksi. Niin on nätti nainen hän et hälle on helppo vähän naljailla ja nostaa sitä omaa itsetuntoa. :whistle:
Kateus? :LOL: :LOL:

Vaikka ihminen olisi kuinka kaunis tahansa niin loppujen lopuksi se on vaan kuori jonka alla on kaikki millä on merkitystä pidemmän päälle.
Se että on nätti tai kaunis, ei tarkoita että voi laukoa suustaan mitä tahansa ja piilotutua sen ulkokuoren taakse.
tai että loukkaantuu kun kaikki eivät ole asioista samaa mielä.
Mä en ole kyseisen ihmisen kuvia edes nähnyt niin en tiedä onko hän kaunis vai ei. Mutta kirjoitustensa perusteella hän ei anna itsestään kovin kaunista tai fiksua kuvaa.

Mun itsetunto ei onneksi ole millään lailla sidoksissa kyseisen henkilön ulkonäköön tai mihinkään muuhun häneen liittyvään :D :LOL:
Hmm, okei, ymmärrän yskän mut mitä vielä kerran selasin tätä ketjua taaksepäin niin et säkään mitenkään kauniisti saati fiksusti ole tässä ketjussa ainakaan puhunut. Tai rakentavasti. Mut saahan täällä vääntää kuka tahtoo ja miten paljon tahtoo kun samanlaisia p*skaperseitä me ollaan kaikki loppujen lopuksi. Kauneus on aina plussaa.
 
Huh
..sitten ihmetellään, kun pedofiilit käyttää lapsia hyväksi.. Sama juttu, kun laitetaan niitä söpöjä lomakuvia lapsista alasti uimarannalla. normaali immeinen ei nää mitään erikoista, mutta entäpä pedofiilit? Vaikka ajatus on äiteillä viaton, muilla ei välttämäti ole. ite en halua asettaa lasta mahdolliselle pahoinpitelylle
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitäis meikata:
Siis miksi kaikki "aikuisten jutut" täytyy olla lapsillakin kun ne kerran haluaa? Tollasta asennetta en voi ymmärtää et lapselle annetaan kaikkea mitä vaan hän keksii pyytää. Kyllä minusta joku 3 vuotias on aika hölmön näkönen meikattuna, tulee mieleen nää lapsimissit.
No, mun tyttö ei ole hölmön näköinen. Mutta tokihan sä tiedät ihan näkemättä, vai mitä?
Ei 3-vuotiaalle kuulu ripsivärit ja luomivärit, se on tosiaan hölmön näköistä. :x
No miten voit noin sanoa näkemättä? :headwall:
Kuka tossa profiilissa on ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ehkä sitten ei pitäisi puhua mitään. :ashamed:
Ihan asiallisesti olet jaksanut vastailla, vaikka useimmat tuntuvatkin olevan eri mieltä. :)

Enkä tarkoita haukkuna, mutta onko profiilissa sun oma kuva? Nätti, mutta meikattu ja tooosi nuoren, lapsen näköinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
..sitten ihmetellään, kun pedofiilit käyttää lapsia hyväksi.. Sama juttu, kun laitetaan niitä söpöjä lomakuvia lapsista alasti uimarannalla. normaali immeinen ei nää mitään erikoista, mutta entäpä pedofiilit? Vaikka ajatus on äiteillä viaton, muilla ei välttämäti ole. ite en halua asettaa lasta mahdolliselle pahoinpitelylle
No, jos ja kun pikkutytöllä on kotona keijukaisleikissä poskipunaa ja luomiväriä, niin monikohan pedofiili on näkemässä?

Pedofiilit sitäpaitsi kiihottuu nimenomaan lapsenomaisista lapsista. Kypärämyssyistä, haalareista jne. Näin eräässä aiheeseen liittyvässä dokkarissa ainakin kerrottiin.

Alastonkuvia en edes ottaisi lapsistani, saatikka lataisi niitä nettiin :|
 

Yhteistyössä