Miksi minulle ei myönnetty luottokorttia?!

  • Viestiketjun aloittaja Loukkaavaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
voisiko syynä olla että miehelläsi on luottotiedoissa merkintä tai ottanut pikavippejä? Kaveri ei saanut korttia kun pankki tarkisti tiliotteet ja niillä näkyi veikkaukselle ja ray:lle menneen aika tavalla rahaa.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27310993]voisiko syynä olla että miehelläsi on luottotiedoissa merkintä tai ottanut pikavippejä? Kaveri ei saanut korttia kun pankki tarkisti tiliotteet ja niillä näkyi veikkaukselle ja ray:lle menneen aika tavalla rahaa.[/QUOTE]

Ei ole hänellä merkintää ja ei ole koskaan ollut. 100% tieto. Ei koskisi pikavippeihin pitkällä tikullakaan ja veikkaukselta olen tainnut loton ostaa muutaman kerran vuodessa.

Mieheni ei ole koskaan edes lotonnut.
 
pankkitäti
[QUOTE="a.p";27310939]Hain 1000e luottorajaa kun vähempää ei voinut hakea ja tuloni ovat siis 1788e/kk.
Ei kannata laittaa niihin, että mielellään yli 20vuotiaalle jos ei sitten 24v kelpaa. :D
Jos olen moitteettomasti hoitanut raha-asiani siitä asti kun täytin 18v ja tuloja alkoi tulla, alan tuskin yhtäkkiä jättämään maksuja maksamatta etenkin kun tulot nousevat ja olen myös avioliitossa, sekä sitä omaisuutta on 23000 minun osuutta. (jota en jostain kumman syystä täyttänyt)
Laitavat minulle eriteltynä syyt hylkäämiselle ja pankkivirkailija itsekin puhelimessa sanoi, että jotain outoa on ja kannattaa tarkastaa tarkkaan paperista onko tiedot oikein. :) Pitäisi kuulemma minun tiedoillani hyväksyä ilmankin omaisuutta.[/QUOTE]

No mutta sittenhän kaikki on hyvin.

Miksi siinä on ikäraja 20 v? No koska alle 20-vuotiaalle ei missään olosuhteissa myönnetä korttia. Sen sijaan 21-vuotiaalle poikkeuksellisen hyvätuloiselle omistusasunnossa asuvalle voitaisiin ehkä myöntää kortti, kun taas 24-vuotiaalle suht pienituloiselle epävarmalla alalla työskentelevälle (esim. tehdastyö) ei välttämättä myönnettäisikään, vaikka hänkin asuisi omistusasunnossa. Jne jne. Näitä eri variaatioita on lukemattomia.

Kuten sanottu, kannattaa pyytää hakemuksen tarkistamista, ja ap:n tapauksessa se saattaakin tuottaa tulosta. Mutta henkilökohtaisesti näitä ei missään tapauksessa kannata ottaa - vaikka itse olisi kuinka tunnollinen, ei se pankki sitä voi tietää, vaan pankissa vain lasketaan todennäköisyyksiä.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja pankkitäti;27311028:
No mutta sittenhän kaikki on hyvin.

Miksi siinä on ikäraja 20 v? No koska alle 20-vuotiaalle ei missään olosuhteissa myönnetä korttia. Sen sijaan 21-vuotiaalle poikkeuksellisen hyvätuloiselle omistusasunnossa asuvalle voitaisiin ehkä myöntää kortti, kun taas 24-vuotiaalle suht pienituloiselle epävarmalla alalla työskentelevälle (esim. tehdastyö) ei välttämättä myönnettäisikään, vaikka hänkin asuisi omistusasunnossa. Jne jne. Näitä eri variaatioita on lukemattomia.

Kuten sanottu, kannattaa pyytää hakemuksen tarkistamista, ja ap:n tapauksessa se saattaakin tuottaa tulosta. Mutta henkilökohtaisesti näitä ei missään tapauksessa kannata ottaa - vaikka itse olisi kuinka tunnollinen, ei se pankki sitä voi tietää, vaan pankissa vain lasketaan todennäköisyyksiä.
No sama riski on 50v kolleegoillani joutua irtisanottavaksi, joten hassua nyt sen perusteella kenenkään katsoa riskiäni. Mutta aivan sama, en jaksa kuunnella ihmistä joka ei suostu ymmärtämään että pahalta ei saisi tuntua ja arvottomalta jos ei luottokorttia myönnetä, mutta kaikille muille huonommin raha-asiansa hoitaville tai vähävaraisimmille myönnetään.

odottelen nyt sitä paperin tarkistamista niin saan sen kortin kuten kuuluu. :) Jotain selvästi väärin laitettu tai muuta sellaista.
 
pankkitäti
[QUOTE="a.p";27311080]No sama riski on 50v kolleegoillani joutua irtisanottavaksi, joten hassua nyt sen perusteella kenenkään katsoa riskiäni. Mutta aivan sama, en jaksa kuunnella ihmistä joka ei suostu ymmärtämään että pahalta ei saisi tuntua ja arvottomalta jos ei luottokorttia myönnetä, mutta kaikille muille huonommin raha-asiansa hoitaville tai vähävaraisimmille myönnetään.

odottelen nyt sitä paperin tarkistamista niin saan sen kortin kuten kuuluu. :) Jotain selvästi väärin laitettu tai muuta sellaista.[/QUOTE]

Totta kai saa tuntua pahalta ja arvottomalta :hug: :) Yritin vain sanoa, että kyse nimenomaan ei ole siitä, että huonommin raha-asiansa hoitaville tai vähävaraisemmille se myönnettäisiin. Asia on ihan päinvastoin.

Sinä olet tunnollinen ja hoitanut raha-asiasi hyvin kaikin puolin. Sen sijaan joku muu ulkoisilta kriteereiltä samanlainen on saanut joskus aiemmin luottokortin tuolta pankista. Hän on aikanaan jättänyt laskut maksamatta, minkä johdosta pankki nykyään katsoo, että noilla edellisen asiakkaan kriteereillä ei ehkä kannata myöntää kortteja. Edelliset asiakkaat ovat hoitaneet hommansa huonosti, sinä kärsit.

Paitsi että toivottavasti et nyt joudu kärsimään, ja saat sen luottokortin. Sittenhän ne laskut kannattaa tunnollisesti maksaa, että joku muu ei joudu myöhemmin kärsimään sinun toilailuistasi (kun hänelle ei sitä korttia myönnetä) ;)
 
"kotiäippä"
just soitin op:n puhelinpalveluun ja vaihdoin visani luotolliseksi, kun tähän asti olen maksanut koko laskun eräpäivänä. Ei kysellyt oikeastaan mitään, toki mulla tuo kortti on ollut jo vuosia. Tulojahan mulla ei ole, mutta ei ne niitä edes kyselleet. Luottoraja 2000 euroa.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja pankkitäti;27311124:
Totta kai saa tuntua pahalta ja arvottomalta :hug: :) Yritin vain sanoa, että kyse nimenomaan ei ole siitä, että huonommin raha-asiansa hoitaville tai vähävaraisemmille se myönnettäisiin. Asia on ihan päinvastoin.

Sinä olet tunnollinen ja hoitanut raha-asiasi hyvin kaikin puolin. Sen sijaan joku muu ulkoisilta kriteereiltä samanlainen on saanut joskus aiemmin luottokortin tuolta pankista. Hän on aikanaan jättänyt laskut maksamatta, minkä johdosta pankki nykyään katsoo, että noilla edellisen asiakkaan kriteereillä ei ehkä kannata myöntää kortteja. Edelliset asiakkaat ovat hoitaneet hommansa huonosti, sinä kärsit.

Paitsi että toivottavasti et nyt joudu kärsimään, ja saat sen luottokortin. Sittenhän ne laskut kannattaa tunnollisesti maksaa, että joku muu ei joudu myöhemmin kärsimään sinun toilailuistasi (kun hänelle ei sitä korttia myönnetä) ;)
Mutta jos hoitaa raha-asiansa tunnollisesti, ei siitä ole ilmeisesti mitään hyötyä.
Tai mitä eroa tilanteessa olisi vaikka olisikin maksuhäiriömerkintöjä? Ei mitään. Samaa saan.

Minä vielä se papattaja joka jaksaa niuhottaa työpaikalla kesätyöntekijöille luottotiedoista, pikavipeistä ja muista epäkohdista raha-asioiden hoidossa mitä nuo alle 18vuotiaat ja vähän yli ei tunnu ymmärtävän. Olen kovaan ääneen neuvonut ja neuvonut ja nyt olen itse se joka ei kelpaisikaan. Voi kyllä tuntuisi hyödylliseltä omien raha-asioiden hyvin hoitaminen jos se on aivan yhtä hyödytöntä/hyödyllistä kun ei mikään asia muutu kuitenkaan.

No ainakin tiedetään, että ei pari maksuhäiriömerkintää muuta mitään.
 
"a.p"
[QUOTE="kotiäippä";27311160]just soitin op:n puhelinpalveluun ja vaihdoin visani luotolliseksi, kun tähän asti olen maksanut koko laskun eräpäivänä. Ei kysellyt oikeastaan mitään, toki mulla tuo kortti on ollut jo vuosia. Tulojahan mulla ei ole, mutta ei ne niitä edes kyselleet. Luottoraja 2000 euroa.[/QUOTE]

No niin just taas. Ja minä en muka kelpaisi.
Mitäköhän virhettä sieltä papereista löytyy?
Vuositulot 1788e/kk. :LOL:
 
"kotiäippä"
[QUOTE="a.p";27311188]No niin just taas. Ja minä en muka kelpaisi.
Mitäköhän virhettä sieltä papereista löytyy?
Vuositulot 1788e/kk. :LOL:[/QUOTE]

:D Mä varmaan vaihtaisin pankkia sun tilanteessa.

Toki meillä on varallisuutta ja ikääkin, mutta kuukausitulot on ne n 300 minkä kela maksaa. Eli ei näissä mitään logiikkaa ole.
 
"a.p"
[QUOTE="kotiäippä";27311200]:D Mä varmaan vaihtaisin pankkia sun tilanteessa.

Toki meillä on varallisuutta ja ikääkin, mutta kuukausitulot on ne n 300 minkä kela maksaa. Eli ei näissä mitään logiikkaa ole.[/QUOTE]

Luulisi että minullakin nyt sen verran ikää, että kuudesta työvuodesta jo näkee miten hoidan taloutta. Yleensähän ne jotka ei sitä kovin asiallisesti hoida, töpeksii eniten juuri nuorena alle 20vuotiaana. Edes niiltä ajoilta ei ole mitään, joten miksi yhtäkkiä aikuisiässä päättäisin vetää ranttaliksi.

Onpas tosiaan epäloogista.
 
"vieras"
[QUOTE="kotiäippä";27311160]just soitin op:n puhelinpalveluun ja vaihdoin visani luotolliseksi, kun tähän asti olen maksanut koko laskun eräpäivänä. Ei kysellyt oikeastaan mitään, toki mulla tuo kortti on ollut jo vuosia. Tulojahan mulla ei ole, mutta ei ne niitä edes kyselleet. Luottoraja 2000 euroa.[/QUOTE]

No eihän ne kysele mitään kun sinulla on jo ollut olemassa luotollinen OP-visa kortti... Nyt sinä vaan muutit kuukausittaisen lyhennyserän täydestä 100 % pienemmäksi kyseisestä luottokortista. Se on ihan eri asia kuin mikä AP:n tilanne on.. Hän on tilaamassa täysin uutta korttia.. Sinä teit vain muutoksen ominaisuuksiin jo olemassa olevaan korttiin. Ei silloin ole mitään väliä tämän hetkisellä elämäntilanteella.
 
"a.p"
Huvittavaa ajatella että olisimme saaneet yhdessä 250 000e lainaa, mutta sitten minä en saa tonnin luottoa. Tiedän että lasketaan yhteisistä tuloista, mutta huvittaa silti. Kävimme siis kysymässä sen hetkistä lainamahdollisuutta. Omaisuutta ei ollut penniäkään ja molemmat tienattiin vähemmän kuin nyt. :D
 
"a.p"
Tarkistavatko he muuten vain sen tilin mihin olen luottoa hakemassa vai kaikki tämän pankin tilit? Eli jos tämä tili on nollilla kuukausia mutta käyttänyt toista tiliä, eikö he näe kuitenkin heti, että rahaa on ollut? Miten menee?
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27311382]Ap, anteeksi, jos tämä on toistoa, mutta en huomannut vastasitko siihen rinnakkaiskorttiasiaan? Eikö se ole ollut esillä teillä ollenkaan mahdollisuutena?[/QUOTE]

Ärsyttää hankkia kortti keinoin millä hyvänsä, mieluummin kuulen olevani itsekin luottokelpoinen ja voivat lähettää kortin minulle.
Ylpeys ei nyt riitä.
Katsotaan nyt mitä tapahtuu, jos jostain kumman syystä en ihan oikeasti heille luottokortin omistjaksi kelpaa, vaihdamme vain pankkia. Näin mieheni ilmoitti, hän ei sietänyt tilannetta ollenkaan. Hänen vanhempiensa kanssa asiasta puhui ja he aikovat myös vaihtaa vakuutuksensa muualle mikäli asiassa ei ole tapahtunut vain virhettä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";27311393]Ärsyttää hankkia kortti keinoin millä hyvänsä, mieluummin kuulen olevani itsekin luottokelpoinen ja voivat lähettää kortin minulle.
Ylpeys ei nyt riitä.
Katsotaan nyt mitä tapahtuu, jos jostain kumman syystä en ihan oikeasti heille luottokortin omistjaksi kelpaa, vaihdamme vain pankkia. Näin mieheni ilmoitti, hän ei sietänyt tilannetta ollenkaan. Hänen vanhempiensa kanssa asiasta puhui ja he aikovat myös vaihtaa vakuutuksensa muualle mikäli asiassa ei ole tapahtunut vain virhettä. :)[/QUOTE]

Okei, nyt kuulostaa kyllä jo vähän tyhmänylpeältä ja tuo, että oikein porukalla lähdetään lätkimään:) Anteeksi, mutta oikeasti!

Tarkoitin sitä, että yleensä ihmisillä, joissa on yhteinen käyttelytili, on monesti myös rinnakkaiskortti toisella toisen pääkorttiin, tulee yksi lasku jne. Mutta toisessa asiassa pitää sitten olla niin itsenäinen, vaikka toisessa ollaan kiinni toisessa. Kyllä minä ymmärrän edelleenkin närkästyksesi, mutta älkää nyt hyvänen aika pitkää vakaata pankkisuhdetta koko suku siellä tärvätkö tämmöisen asian takia.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";27307956]Kyseessä oli siis mastercard-debit...Ihan perus pankkiluottokortti.[/QUOTE]

Mastercard Debit ei ole luottokortti vaan maksukortti. Mastercard Credit on luotollinen.
 
ihme vinkuja
Minun veli haki aikoinaan Visa-korttia ja se evättiin. Ei mitään syytä lukenut lapussa. Hän soitti pankkiin ja kysyi,että missä vika kun ei missään pitäisi olla vikaa? Pankista sanottiin,että laittaa uuden hakemuksen kuun lopussa tai ihana alussa niiin varmasti hyväksytään ja niin kävikin. Selitys oli, en tarkkaan muista,mut Visa-korttia hakiessa niin kuukaudessa tietty määrä vain hyväksytään. Kyse ei siis ole mitenkään mistään huonosta asiakkuudesta.

Mutta en todellakaan käsitä tuota sun jatkuvaa märinä. Jokaiselle on tullut selväksi et pattiin ottaa ja sillä selvä. Ihmiset niin kärkkäästi on tekemässä aina päätöksiä jos joku asia ei menekkääänheti heidän mielen mukaan.
Ja jos tosiaan on niin,että sä et ole pankille niin hyvä asiakas ja olet riski niin niele se.
 
Hhmm
Mulle pankkivirkailija vihjaisi kohteliaasti, että kannattaa maksaa kaikki laskut ajoissa. Jos lasku on päivänkin myöhässä, niin siitä jää merkintä johonkin pankin tiedostoon. Juuri näitä asioita sitten tarkastellaan, kun asiakas hakee lainaa yms. Myöhässä maksaminen tekee vaikutelman, että asiakas olisi raha-asioiden hoidossa välinpitämätön tai huolimaton.

Mun ainakin täytyy parantaa tapani, onneksi minä koin asian ihan vaan ystävällisenä jutusteluna, enkä ottanut nokkiini. Toisaalta minä myös olisin loukkaantunut tässä sinun asiassasi, mutten kuitenkaan ihan noin verisesti.
 
suksi
Mulle pankkivirkailija vihjaisi kohteliaasti, että kannattaa maksaa kaikki laskut ajoissa. Jos lasku on päivänkin myöhässä, niin siitä jää merkintä johonkin pankin tiedostoon. Juuri näitä asioita sitten tarkastellaan, kun asiakas hakee lainaa yms. Myöhässä maksaminen tekee vaikutelman, että asiakas olisi raha-asioiden hoidossa välinpitämätön tai huolimaton.

Mun ainakin täytyy parantaa tapani, onneksi minä koin asian ihan vaan ystävällisenä jutusteluna, enkä ottanut nokkiini. Toisaalta minä myös olisin loukkaantunut tässä sinun asiassasi, mutten kuitenkaan ihan noin verisesti.
valheinesi kuuseen.
 
"Hanna"
[QUOTE="a.p";27310129]Olen hyvä asiakas, koska kaikki vakuutukset ovat ko pankilta. Sinne satelee kyllä meiltä rahaa. Eläkesäästöt ja asuntosäästöt myös avattu.
Niihin ehditty laittaa 3t rahaa.

Nyt tiedän ehkä yhden oman virheen, en laittanut omaisuuskohtaan mitään. Pitää varmaan laittaa uusi hakemus kunhan selittävät hyvälle asiakkaalleen syyn, joka voi olla toki tuokin. :)[/QUOTE]

SATELEE rahaa? Onko kolme donaa sinun mielestäsi satelua? Voi hyvänen aika, ihmisraukka. Sinullahan on suhteellisuudentaju ihan kateissa. Osaomistusasunnot ovat hirveä riski - saako niistä mitään myydessä, kuka niitä haluaa jne., hirveän korkeat "vastikkeet" so. vuokrat.

Kasvapas isoksi ja opi suhteellistamaan asiat. Vai olitko koulussa matematiikan tunnilla hereillä? Kolme tonnia on todella pieni raha minkä tahansa pankin mielestä, hyttysen p**ka Itämeressä.

Ja vain jaksat jauhaa, miten "hyvä asiakas" olet. Hyvällä asiakkaalla on säästäjä ehkä seitsemännumeroinen luku, osakesalkkua, kaikkea muuta kuin Visa luottokorttina (vähintään kulta-Amex) jne. jne. ja he ovat aikuisia ihmisiä, jotka ajelevat saksalaisilla uudehkoilla laatuautoilla ilman velkoja.
 
vierailija
Jokainen luottokortti päättää tietysti itse, hyväksyykö se hakemuksen vai ei. Yksi menestyneimmistä tällä hetkellä on Bank Norwegian Luottokortti, jona on aito Visa Norwegian lentoyhtiön höysteillä. Jo 18 vuotias voi hakea. Saat aina ensimmäiset 6 viikkoa ilman korkoa ja kuluja, eli ilmaiseksi lainaa jopa 10.000€. Katso lisää: lainaanopeasti.biz/bank-norwegian-luottokortti/
 
SATELEE rahaa? Onko kolme donaa sinun mielestäsi satelua? Voi hyvänen aika, ihmisraukka. Sinullahan on suhteellisuudentaju ihan kateissa. Osaomistusasunnot ovat hirveä riski - saako niistä mitään myydessä, kuka niitä haluaa jne., hirveän korkeat "vastikkeet" so. vuokrat.

Kasvapas isoksi ja opi suhteellistamaan asiat. Vai olitko koulussa matematiikan tunnilla hereillä? Kolme tonnia on todella pieni raha minkä tahansa pankin mielestä, hyttysen p**ka Itämeressä.

Ja vain jaksat jauhaa, miten "hyvä asiakas" olet. Hyvällä asiakkaalla on säästäjä ehkä seitsemännumeroinen luku, osakesalkkua, kaikkea muuta kuin Visa luottokorttina (vähintään kulta-Amex) jne. jne. ja he ovat aikuisia ihmisiä, jotka ajelevat saksalaisilla uudehkoilla laatuautoilla ilman velkoja.
Ei ole muuten hyvä asiakas pankille, mistäs ne saa tuottoja tuossa? (Jos oletetaan, että ei ole aktiivinen osakesijoittaja, joka ostelee edes takaisin päivittäin.) Parempiahan sellaiset on, jotka makselee vähän niitä luottokorkojakin.
 

Yhteistyössä