MIKSI mulle just pitää tulla kaikki vaivat ja muille ei mitään !!!!

  • Viestiketjun aloittaja syyhy
  • Ensimmäinen viesti
mn
Mä marisin jonku aikaa sit täällä kaikista vaivoistani joita olen raskauden aikana kokenut..

Eli:

- RD
- Niska, hartia ja selkä kipu
- Levottomat jalat
- Suonenveto
- Alhainen hemoglobiini
- Peräpukamat

ja nyt sit pamahti joku hiton hiivakin !!!!!

Keinoja jolla saan synnytyksen käynnistymään, mä en enää jaksa.

RV 32+3
ai kaikki, sulla ei ole närästystä, ei 4 kk 24/7 pahoinvointia, likaa lapsivettä mikä aiheuttaa kipuja jne.....
 
Voi, tiedän tunteen
Alkuperäinen kirjoittaja Voi:
Kuulostaa tutulle. Voimia! Toisen lapsen odotus oli ihan täynnä vaivaa vaivan jälkeen
- harhaluuloja sisältänyt masennus
- suonenvetoja
- suonikohjut alapäässä
- peräpukamat
- unettomuus ja kroonistunut väsymys
- liitoskivut
- järkyttävä laktoosi-intoleranssi (tuli raskaana ollessa)
- pahentuneet allergiat
- pahentunut astma
- matala hemoglobiini
- hiiva

Onneksi ne raskauteen liittyvät vaivat yleensä hiukan helpottaa kunhan saa lapsen saatettua maailmaan. Ei enää kauan!
Niin ja närästys, joka johti tulehdukseen ruokatorvessa! Miten se unohtuikaan. Ei kaipaa kyllä yhtään raskausaikoja!
 
syyhy
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24721569:
Mistäs sä kaikkien muitten vaivat tiedät? Kun sanoit ettei muilla ole mitään. Kaikki ei ehkä vain tee niistä niin suurta haloota. :)

No mä teen haloon, oon niin kiukkunen näiden takia !
 
-.-
älä valita. Sulla on vaivoja jotka kuuluu raskauteen ja useimmat kyllä loppuu varmasti.

monilla on paljon oireita ja useita sairauksia ja lääkityksiä koko loppuelämänsä.
 
"vieras"
Meikäläisellä oli vaan

-pahoinvointi, eikä vaan aamuisin
-närästys raskauden loppuvaiheessa (usein)
-ennenaikaset supparit (loppuvaiheessa tod. kivuliaat)
-hiiva raskauden alkuvaiheessa
-selkäkipu raskauden loppuvaiheessa

Yksi vaiva oli lapsen isässä, mutta vitutti mua
-häntäheikkisyys (koko raskauden ajan)
 
- raskausdiabetes
- hematooma (ihan mieletön verenvuoto, luulin keskenmenoksi)
- alhainen hemoglobiini (sain loppuraskaudessa lisäverta)
- korkeat verenpaineet
- raskausmyrkytys
- pahoinvointia koko raskauden ajan, ihan mieletöntä 24/7 hyvä kun tilkka vettä saattoi hyvinä päivinä pysyä sisällä
- närästystä, suonenvetoa, vaikeuksia nukkua öisin, turvotusta, liitoskipuja, hajuaisti oli voimakas kun kaikki haisi pahalle

Mutta mä tykkäsin olla raskaana. Oli kokemus kokea monenlaisia raskausoireita :)
 
"Vieras"
Et kuule todellakaan ole ainoa! Kaksplus ois täynnä tälläisiä ketjuja jos jokainen tulis valittamaan.

Mulla kaikki noi muut paitsi rd, mutta sen tilalla sitten järkyttävät liitoskivut, supistuksia (La 8vk päästä), korkea verenpaine, unettomuus ja kova väsy muttei unta saa.
 
En ole kuullut keneltäkään 7 vaivan listaa ja niihin kaikkiin vielä lääkkeet..
Jos tässä ketjussa saa kerran valittaa niin....


Selkä-hartia-niskakipu (eikö tää oo melkein kaikilla ei-raskaana olevillakin?)
Närästys
Huimaus
Hengenahdistus
Iskias (joo, se on saatanasta)
Liitoskivut
Häntäluun vihlominen (sekin varmasti beelsebubin keksintö)
Repäisykivut
Liian suuri sf-mitta
Supistelu
Hiiva
Akne

Raskausviikkoja on nyt 27 joten pahin on vasta tulossa. Vaivat kuuluu raskauteen ja tiesin kyllä mihin ryhdyn.

Sinulla viikkoja oli 32 ja risat. Toinen lapseni syntyi rv 34 ja meinasi menehtyä, oli 4 päivää hengityskoneessa keuhkojen kehittymättömyyden ja sydämen reiän vuoksi. Aivan liian keskeneräinen lapsi syntymään, rääpäle täynnä letkuja. En saanut koskea lapseen moneen päivään.
Teholla olimme kaksi viikkoa, imetyksestä ei tullut koskaan mitään kun oli saanut ruokansa nenä-mahaletkun kautta.
 

Yhteistyössä