Miksi nykyajan aidit ovat itsekkäitä!

  • Viestiketjun aloittaja naarasleijona
  • Ensimmäinen viesti
naarasleijona
Kyllä täällä taas ruikutetaan kuinka välillä kaduttaa koko perheen perustaminen. Ettekö sitten tienneet mitä se on?
Kaikkeni teen lasteni eteen nyt kun ne ovat pieniä,tämä ei tarkoita ettei äidillä olisi omaa elämää. Mutta ajattelen kyllä KAIKESSA lapseni parasta!
Kyllä lapsuus on niin lyhyt aika, ja silloin rakennetaan perustus ihmisen koko elämälle. Ja tämän ajan äiti haluaa pilata baarireissuilla ja krapula aamuilla ja omanhyväisyydellä ja itsekkyydellä. HUHUH voi tämän päivän lapsien tulevaisuutta mitä se sitten ikinä onkin. :(
En kyllä yleistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 20:24 naarasleijona kirjoitti:
Kyllä täällä taas ruikutetaan kuinka välillä kaduttaa koko perheen perustaminen. Ettekö sitten tienneet mitä se on?
Kaikkeni teen lasteni eteen nyt kun ne ovat pieniä,tämä ei tarkoita ettei äidillä olisi omaa elämää. Mutta ajattelen kyllä KAIKESSA lapseni parasta!
Kyllä lapsuus on niin lyhyt aika, ja silloin rakennetaan perustus ihmisen koko elämälle. Ja tämän ajan äiti haluaa pilata baarireissuilla ja krapula aamuilla ja omanhyväisyydellä ja itsekkyydellä. HUHUH voi tämän päivän lapsien tulevaisuutta mitä se sitten ikinä onkin. :(
En kyllä yleistä.
Voihan sen noinkin sanoa. Käykööt jokainen baarissa jos huvittaa, mutta turha sitten valittaa tietyistä asioista...
Joillekin ne lapset/perhe on vain yksi osa elämästä, mä olen kai siinä mielessä tylsä ihminen, että mulle tää on sitä elämää, lasten ja miehen kanssa oleminen ja kotijutut, kaikki muu on vaan ylimääräistä plussaa tai miinusta. Esikoista aloin odottaa vähän 19v synttäreiden jälkeen ja siihen mennessä olin käynyt baareissa jo aikalailla... Välillä ei muuta tehtykään :whistle: mutta eipä ole nyt sinne mieli tehnyt yli 5 vuoteen, silloin tuli käytyä ihan liikaakin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 20:24 naarasleijona kirjoitti:
Kyllä täällä taas ruikutetaan kuinka välillä kaduttaa koko perheen perustaminen. Ettekö sitten tienneet mitä se on?
Kaikkeni teen lasteni eteen nyt kun ne ovat pieniä,tämä ei tarkoita ettei äidillä olisi omaa elämää. Mutta ajattelen kyllä KAIKESSA lapseni parasta!
Kyllä lapsuus on niin lyhyt aika, ja silloin rakennetaan perustus ihmisen koko elämälle. Ja tämän ajan äiti haluaa pilata baarireissuilla ja krapula aamuilla ja omanhyväisyydellä ja itsekkyydellä. HUHUH voi tämän päivän lapsien tulevaisuutta mitä se sitten ikinä onkin. :(
En kyllä yleistä.
Minusta on ihan normaalia jos joskus ahdistaa perheellisen elämä.Ei se silti tarkoita sitä etten rakastaisi lapsiani.Täällä netissä on kiva purkaa näitä myös negatiivisia tuntemuksia,se helpottaa kun huomaa ettei ole yksin.Muillakin on samanlaisia ajatuksia.Kyllä mä voin myöntää,etten tiennyt kuinka rankkaa on olla 3 lapsen äiti,mistä sen voi etukäteen tietää?
En silti vaihtaisi tätä elämää sinkkuelämään (paitsi nyt kun olemme olleet rota-viruksen kourissa koko perhe) :)

 
jag
Eiköhän ne ole ennenvanhaankin valittanut! Musta on typerää puhua"nykyajan" äideistä, ihan kuin ennenvanhaan äidit olisi ollut jotain pyhimyksiä, jotka aina olivat iloisia ja rakastavia mammoja. Ainakin kun on omia mummejakin kuunnellut, niin kyllä niitäkin on välillä ottanut kakarat päähän. Ja 50 v. sitten ei ollut muutenkaan soveliasta, että nainen kävi yksin tai ystävien kanssa baarissa, niin ei äiditkään sitten. Mutta silloin oli sitten jotain ompelukerhoja tms, missä akat sai keskenään purkautua. En ymmärrä mikä siinä on niin väärin, jos äiti haluaa välillä päästä ulos neljän seinän sisältä tuulettumaan tai jos joskus ei täysin rinnoin nauti siitä kiukuttelevasta lapsilaumasta. Ei se rakkautta vähennä. Kyllä sitä isäntäänkin hermot menee välillä ja silti ei ikuna toiseen vaihtaisi! Eli siis ihan turhaa ihannointia toi menneiden aikojen äitien jalustallenosto, ihmisiä nekin vaan on ollut ja hyvä niin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 14:08 MultiMamma kirjoitti:
Sekö on sitten huonon äitiyden merkki jos käy baarissa??Eihän lapsentulo estä muuta elämää? Jos joku tykkää käydä silloin tällöin irroittelemassa niin se tuskin pilaa lapsen elämää.
Niinpä! Lapsi ei välttämättä edes huomaa, jos äiti on käynyt yöllä baarissa. Meillä ainakin lapsi pääsee aamulla suihkun raikastaman äipän viereen köllimään. Jos käy baarissa, se ei aina tarkoita sitä, että pitää juoda itsellensä krapula! Kertaakaan en ole krapulasta kärsinyt, vaikka olen käynyt baarissa tanssahtelemassa jonkun mielestä ehkä liian monta kertaa vauvan syntymän jälkeen. Väsyttänytkään ei ole yhtään sen enempää, joten lapsi ei ole senkään takia kärsinyt. Lapsentulo ei todellakaan estä muuta elämää!! Jotkut tykkää käydä tuulettumassa iltaelämässä ja jotkut ei...
 
Minun mielestä sinä päivänä kun äitiksi päättää ryhtyä, täytyy kasvaa aikuiseksi!! On sitten äiti 16 tai 30 vuotias!!

Inhottaa sellaiset äidit jotka ajattelevat vain itseään eikä oman pienokaisensa turvallisuutta..

Välillä on tehnyt mieli mennä sanomaan muutama valittu sana kun näkee odottavia äitejä jotka polttaa tai juo alkoholia tai kun pieni vauva on rintarepussa ja äiti vetää samalla tupakkaa!!!

Teki myös vähän aikaa sit tosi pahaa kun kävin katsomassa tuttavani pienokaista, vauva oli vasta kuukauden ikäinen ja äiti oli jo hyvillä mielin käynyt baareissa ja jättänyt pienokaisensa muiden hoiviin!!

EIKS TON IKÄISEN VAUVAN PITÄIS OLLA KOLMEN TUNNIN VÄLEIN ÄIDIN RINNASSA KIINNI!!! Kyseinen äiti ei imettänyt ollenkaan koska ei voinut luopua tupakasta ja alkoholista..

Itse olen 4kk ikäisen pojan äiti, ensimmäisen kerran poikani oli hoidossa 3kk ikäisenä kun kävin asioilla, lapseni hoitajina ovat olleet mummot, täti ja lapsen oma isä. Poikani ei ole ollut vielä yötä ilman äitiä ja tällä näkymin tulee eteen vasta heinäkuussa. Pois poikani luonta olen ollut kauemmillani 3-4h.. En ole juonut alkoholia lusikallistakaan odotusaikana enkä lapsen syntymän jälkeen, eikä tee edes mieli!! ENKÄ OLE MIKÄÄN MUMMO ikää on 23v..

Haluan antaa lapselleni vain parasta, poikani on minulle kaikki kaikessa, nyt järjestelen syksyn asioita niin etten joutuisi viemään poikaani hoitoon vaan saisin olla poikani kanssa kun äitiysloma loppuu..

Mikään ei mene poikani edelle ei nyt eikä koskaan!!

 
Ei mun mielestä ole itsekästä jos äiti välillä ajattelee itseäänkin. Kyllähän lapsi ottaa kaiken sen mitä saa. ei se ota huomioon, mitä äiti tarvitsee. Äidin pitää itse huolehtia omasta hyvinvoinnistaan. Ei mun mielestä ole huono äiti jos joskus käy tuulettumassa (huom. joskus!) Itse vasta odottelen pienokaise n saapumista, mutta olen jo nyt päättänyt että aion elää vauvan kanssa myös omaa elämääni. En aio jäädä kotiäidiksi moniksi vuosiksi (ehkä vuodeksi) vaan haluan tehdä myös töitä, aion joskus käydä baarissa pitämässä hauskaa jne. Enkä ajattele silti olevani huono äiti. Uskon että onnistun silti kasvattamaan ihan kunnollisen ihmisen lapsen isän auttaessa ja tukiessa. Meitä on tietysti monenlaisia ihmisiä. Jotkut kaipaavat ehkä vähemmän omia menoja/juttuja ja siksi on helppo myös arvostella niitä jotka elävät myös omaa elämäänsä eikä pelkästään lapsen... ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 11:01 vieras kirjoitti:
Ei mun mielestä ole itsekästä jos äiti välillä ajattelee itseäänkin. Kyllähän lapsi ottaa kaiken sen mitä saa. ei se ota huomioon, mitä äiti tarvitsee. Äidin pitää itse huolehtia omasta hyvinvoinnistaan. Ei mun mielestä ole huono äiti jos joskus käy tuulettumassa (huom. joskus!) Itse vasta odottelen pienokaise n saapumista, mutta olen jo nyt päättänyt että aion elää vauvan kanssa myös omaa elämääni. En aio jäädä kotiäidiksi moniksi vuosiksi (ehkä vuodeksi) vaan haluan tehdä myös töitä, aion joskus käydä baarissa pitämässä hauskaa jne. Enkä ajattele silti olevani huono äiti. Uskon että onnistun silti kasvattamaan ihan kunnollisen ihmisen lapsen isän auttaessa ja tukiessa. Meitä on tietysti monenlaisia ihmisiä. Jotkut kaipaavat ehkä vähemmän omia menoja/juttuja ja siksi on helppo myös arvostella niitä jotka elävät myös omaa elämäänsä eikä pelkästään lapsen... ;)
Hienosti kirjoitettu; olen aika pitkälti samaa mieltä!

Luin eilen erään artikkelin helmikuun Kaksplussasta ja siinä oli kirjoittu tarpeista Koko perheen ehdoilla-jutussa tähän tapaan:

"Lapsiperheessä on usein elettävä lasten ehdoilla. Kaikkia omia juttujaan ei silti kannata uhrata, ei varsinkaan parisuhdetta. Eikä perhe ole onnellinen, jos joukossa on yksi, jonka tarpeet jäävät aina sivuun.

Vauva-aikana alkanut lapsen ehdoilla eläminen voi joskus jäädä päälle. Äiti saattaa siirtää omia tarpeitaan liiankin pitkälle ja jopa laiminlyödä itseään. Naisella on ainutlaatuinen kyky ja lahja tunnistaa ja tyydyttää muiden ihmisten tarpeita ja tunteita. Tässä on se vaara, että äiti keskittyy tyydyttämään muiden perheenjäsenten tarpeita niin innokkaasti, että omat tarpeet jäävät kokonaan huomiotta.

Omista tarpeista huolehtiminen on tärkeää paitsi omalle hyvinvoinnille myös siksi, että nainen saattaa herkästi sortua ilmaisemaan tyydyttämättömiä tarpeitaan vihjailemalla, nalkuttamalla tai heittäytymättömällä marttyyriksi. Sivuun sysätyt tarpeet vaativat veronsa ennemmin tai myöhemmin. Lapset myös imevät aikuisista mallia ja tekevät päätelmiä siitä, onko aikuiseksi kasvaminen kivaa ja tavoiteltavaa."

Kyllä minun mielestä omista jutuistaan pitää huolehtia. On se sitten baarissa (kohtuudella!) tai lenkillä käyminen! Eri asia on sitten ne, jotka laittavat baarissa käymisen lapsen edelle (heitteillejättö tms.).
 
Jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:15 äiti-83 kirjoitti:
Minun mielestä sinä päivänä kun äitiksi päättää ryhtyä, täytyy kasvaa aikuiseksi!! On sitten äiti 16 tai 30 vuotias!!

Inhottaa sellaiset äidit jotka ajattelevat vain itseään eikä oman pienokaisensa turvallisuutta..

Välillä on tehnyt mieli mennä sanomaan muutama valittu sana kun näkee odottavia äitejä jotka polttaa tai juo alkoholia tai kun pieni vauva on rintarepussa ja äiti vetää samalla tupakkaa!!!

Teki myös vähän aikaa sit tosi pahaa kun kävin katsomassa tuttavani pienokaista, vauva oli vasta kuukauden ikäinen ja äiti oli jo hyvillä mielin käynyt baareissa ja jättänyt pienokaisensa muiden hoiviin!!

EIKS TON IKÄISEN VAUVAN PITÄIS OLLA KOLMEN TUNNIN VÄLEIN ÄIDIN RINNASSA KIINNI!!! Kyseinen äiti ei imettänyt ollenkaan koska ei voinut luopua tupakasta ja alkoholista..

Itse olen 4kk ikäisen pojan äiti, ensimmäisen kerran poikani oli hoidossa 3kk ikäisenä kun kävin asioilla, lapseni hoitajina ovat olleet mummot, täti ja lapsen oma isä. Poikani ei ole ollut vielä yötä ilman äitiä ja tällä näkymin tulee eteen vasta heinäkuussa. Pois poikani luonta olen ollut kauemmillani 3-4h.. En ole juonut alkoholia lusikallistakaan odotusaikana enkä lapsen syntymän jälkeen, eikä tee edes mieli!! ENKÄ OLE MIKÄÄN MUMMO ikää on 23v..

Haluan antaa lapselleni vain parasta, poikani on minulle kaikki kaikessa, nyt järjestelen syksyn asioita niin etten joutuisi viemään poikaani hoitoon vaan saisin olla poikani kanssa kun äitiysloma loppuu..

Mikään ei mene poikani edelle ei nyt eikä koskaan!!
:saint:
 
Tätä mää kans aina väliin jaksan ihmetellä...lopettaako nainen olemasta ihminen sillä kohtaa, kun saa lapsen??? Ilmeisesti...koska ihmisellä kuitenkin on tarpeita, oikealla äidillä ilmeisesti ei... :whistle:
 
Jamin äiti


Myönnän että käyn joskus tuulettumassa..Poikani ei kuitenkaan ole koskaan nähnyt minua humalassa tai krapulassa..Hoitoon ole vienyt poikamme mummolaan joten lapsi näkee isovanhempiaankin, joita näkee harvemmin, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla..Kyllä äiditkin saa elää, vähän itsekäs saa kyllä mielestäni olla.Tietysti liika on aina liikaa.
Kun äiti voi hyvin ,voi lapsikin hyvin..Nautin suunnattomasti siitä että saan käydä yksin kaupassa kun poika on isin kanssa, tiedän että lapsella on kaikki hyvin ja minä saan vähän omaa aikaa.Jos 1/10 käyn yksin kaupassa en ole mielestäni itsekäs...
 
taitaa olla niin , että on niitä joiden oma elämä päättyy lapsen tuloon. Säälin äitejä, jotka istuvat kotona lapsen kanssa niin kauan, että lapsi muuttaa kotoa. Itsellä 10vkoa vanha tytöntyllerö ja olen kerran baarissakin jo käynyt. En todellakaan pidä itseäni huonona äitinä jos kerran parissa-kolmessa kuukaudessa lähden ystävien kanssa ulos. Jaksaa taas paremmin kaikki kitinät ja raivokohtaukset.
 
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti:
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
Jokaisella on oma tapansa tuulettua ja rentoutua. Toiset haluaa käydä baarissa, toiset taas kirjastossa. Ei se tapa vaan se, että se tapa hoitaa tehtävänsä.

Rentoutumiseen ei ole olemassa yhtä pommin varmaa keinoa vaan se on ihmiskohtaista. Jos sinulla toimii nuo edellä mainitut niin ok, se on sinun keinosi. Mutta älä oleta, että se kaikilla tepsisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti:
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??
Onko sillä jotain väliä, että onko baarissa vai kuntosalilla? Tuulettumista kumpikin; joku haluaa rentoutua baarissa ja joku jollain muulla tavoin. En ymmärrä, miksi baarissa käymistä pitää moralisoida!?! Keneltä se on pois, jos äiti käy silloin tällöin baarissa ja esim. isä on sen ajan vastuussa lapsen hoitamisesta. Ei käynyt mielessäkään, että vauvan synnyttyä en voisi käydä tuulettumassa iltaelämässä ystävien ja työkavereiden kanssa. Elämä on jatkunut ainakin minulla myös kaikilla muilla saroilla lapsen syntymän jälkeenkin: harrastan urheilua, matkustellaan (lapsen kanssa), käyn tapaamassa ystäviä (myös muualla kuin baarissa ;) ) jne.
 
naarasleijona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti:
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
TÄTÄ TARKOITIN ,OMAA AIKAA ON KAMPAAMOJA HIEROJA KÄYNNIT,KAUPPAREISSUT YM.

MUTTA JOS ON IHAN PAKKO SAADA VIINAA VETÄÄ JA NAUTTIA HUMALAISTEN SEURASTA NIIN SIITÄ VAAN. OMAPA ON ELÄMÄNNE.
 
Jamin äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 23:41 naarasleijona kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti:
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
TÄTÄ TARKOITIN ,OMAA AIKAA ON KAMPAAMOJA HIEROJA KÄYNNIT,KAUPPAREISSUT YM.

MUTTA JOS ON IHAN PAKKO SAADA VIINAA VETÄÄ JA NAUTTIA HUMALAISTEN SEURASTA NIIN SIITÄ VAAN. OMAPA ON ELÄMÄNNE.

Ei se tarkoita että jos lähtee baariin että vetää #&%?$!*...Voi ottaa ihan pari siideriä ja tanssia..Ei kaikki vedä #&%?$!*ä mutta jos vetää niin mitä sitte..Se nyt vaan on niin että IHMINEN ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ PERHEENSÄ KANSSA.Niin monta kaveria on jämähtänyt himaan kokonaan kun lapset on syntyny.On mennyt niin pitkälle että mikään oma juttu ei enää kiinnosta.Masentuneina makaavat kotona..No onhan toki hyvä että äiti haluaa olla lasten kanssa kotona mutta millanen äiti..Masentunut ja surullinen, sellanenko äiti on hyvä lapsille?
 
oon vierestä seuraillut tätä keskustelua. Eikö kukin saa taplata tavallaan. Jotkut rentoutuvat kylvyllä, toiset lukemalla, treenaamalla naama irvessä, tv:tä katsomalla, tanssimalla, juomalla muutamat tai vetämällä pers...

Kunhan oma rentoutuminen ei haittaa lapsen elämää, kuten kylpyyn mennessä lapsi huutaa naama punasena. Makaa krapulassa seuraavan päivän ja lapsi joutuu olla hoidossa..
 
Jatkan äskeistä kirjoitustani.

Kukin tekee tavallaan asioita..jotkut syöttävät kaupan ruokia 2 vuoteen toiset tekevät alusta alkaen kaikki itse. Sitten on kasvissyöjiä ja lihansyöjiä..

Eikö teillä ole parempaa tekemistä kuin kritisoida toisten perhe-elämää?

Minusta siinä EI OLE tippakaan itsekkyyttä! jos äiti voi hyvin niin lapsikin voi hyvin!

Niinkuin teksteissäni käy hyvin ilmi, meitä on moneen junaan. ÄLÄ YLEISTÄ!

Kukaan meistä ei ole täydellinen, OLETKO SINÄ?
 
EI OLLUT tarkoitus yleistää ja on parempaakin tekemistä kuin kritsoida.
JA EN todellakaan ole täydellinen äiti. Vastasin kysymykseen ja halusin keskustella asiasta, mutta se ei näköjään onnistu.
Heti joku vetää herneen nenään kun ollaakin erimieltä asioista, kuin suurin osa.

Mua vaan ihmetyttää, että se on niin hyväksyttävää ja hienoa jos äiti on joka vkonloppu baarissa ympäripäissään.

Ja tälläset muut rentoutumiskeinota haukutaan lyttyyn, eivätkö ne kelpaa? On kuule paljon äitejä jotka mielummin käy lenkillä tai leffassa kuin jossain baarissa jossa on kauhee melu ja haju ja paikka täynnä teinejä jotka on niin olevinaan.

:D :D :D
 
Kuules Eläämänlähde, jokainen rentoutuu/tuulettuu tavallaan, älä aina saarnaa muiden tekemisist/tavoista,joilla rentoudutaan..
joo sä voit ihan olla siellä kotona vaan jos viihdyt,jotkut kaipaa muutakin elämää!!Eikä se tarkoita,jos baariin menee,että siellä vedetään kauheet kännit päälle, siellä näkee ihmisiä yms...Lenkkeile sä vaan...

"15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti"]
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
[/quote]
 
juuu..
tuota.. mä kyllä tykkään käydä ulkona, käyn n. 1 kuussa tai kahdessa, riippuupi. lähden vasta kun lapsi nukkuu ja yleensä jää isin kans kotiin silloin kun meen. tai luotettavalle hoitajalle.
tiedän muutaman tapauksen (äitejä) jotka käy pari (kolmekin..) kertaa viikossa ja vetää ihan koomat. näitä kun miettii niin tulee toooosi huono olo, tuollasta en ymmärrä, mut en kyllä ymmärtäis vaikka ei lapsia oliskaan.
mutta siis..mitä pahaa ulos menemosessä on jos käy ns. sivistyneesti, siis esim. "tyttöjen kesken" tanssimassa ja juomas muutaman drinksun? aamulla kyllä jaksaa hoitaa taas- pakkohan se on. :) ja siis mä käyn MYÖS lenkillä, leffassa,jms. mutta kyllä sitä mun mielestä normaalit ihmiset käyvät myös ulkona välillä..
 

Yhteistyössä