Miksi ostaa pienille tytöille luistimia, joissa on kärkipiikit...?

  • Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti
hopee
Tyttäreni mukaan tulee väärä potkuasento jos kärkipiikkisillä luistimilla opettelee luistelemaan.
Tuo parempi jääkiekkoilija-juttu perustuu terän käyttö harjoituksiin ei kärkipiikkeihin.
 
"vieras"
Mä en tienny, että niillä piikeillä on joku tarkotus :ashamed: kun eipä ne menoa haitanneet tai edistäneet. Tosin luistelin lapsenakin lähinnä vaan ne pakolliset koulussa, enkä oo sitten lukion luistellu laisinkaan.
 
:headwall: juurihan kerroin että tuota lapsen kaveria asia haittaa. Onko sisälukutaito hukassa vai mikä on ongelmana.
No mitä sä täällä sitä tivaat? :) Jos sua vaivaa se että sun lapsen kaverilla on vääränlaiset luistimet, niin mikset vaikka kysyisi hänen vanhemmiltaan? Mulla on sisälukutaito ihan tallessa, otsikossahan kysytään yleisesti, että miksi ostaa pienille tytöille luistimia joissa on kärkipiikit. Et yksilöinyt kysymystäsi koskemaan vain lapsesi kaveria. Sulla sen sijaan on käytöstavat hiukan hukassa. :)
 
hopee
Jos nyt kuitenkin nuo kärkipiikkiset luistimet on hankittu ja tyttö potkii vauhtia kärkipiikeillä olisi tuon tyttäreni mielestä kannattavaa viilata alin piikki pois jolloin potkuasento muuttuu
 
Niin sitä lasta haittaa, mutta on monia muita joita asia ei haittaa pätkääkään. Sun mielestä ei vissiin kenenkään saisi luistella kaunoluistimilla, sen kuvan sun tekstistä saa.
Juurikin näin. Aloittajan kuvaamassa, yksittäisessä tapauksessa lasta itseään haittasivat hänen luistimensa. Silloin se on tietenkin tämän lapsen kohdalla ongelma, ja hänen vanhempiensa pitäisi kiinnittää huomiota asiaan. On kuitenkin syytä ottaa huomioon, että on lapsia, joita kärkipiikki-luistimilla luistelu ei haittaa, tai jotka osaavat niilläkin luistella siksi en ymmärrä miksi nostaa tästä tällainen haloo. :)
 
Nonni, tulipahan selvitettyä samalla se että voinko laittaa tytölle huomenna hokkarit kyytiin kun niillä on luistelua päiväkodissa :D Meillä ei ole sopivan kokoisia kaunareita nyt hollilla, mutta pojan vanhat hokkarit on :)
Ite luistelen vain hokkareilla.
 
mievaan
Minun mielestäni täällä on kummasteltu paljon turhempiakin asioita. Varmasti on monia vanhempia, joita ei haittaa, että lapsi oppii taitoja väärin. Mutta en keksi yhtää hyvää syytä, miksi tarkoituksella ostaa luistimet, joilla on riskinä oppia väärä tekniikka. Siis olettaen, että lapsi ei aloita luisteluharrastustaan missään kerhossa tai seurassa.
 
tiimarinvihko harmaana
Kaikki mitä te puhutte on mulle ihan hepreaa. Mä en nääs ole ikinä osannut luistella. Tyttärelleni ostin jotkut tyttöjen harjoitusluistimet, leveä lesti niissä on, kärkipiikeistä ei tietoa. Ja enpä ainakaan voi opettaa luistelemaan väärin, kun en opeta laisinkaan. Olen vaan tyrkännyt tyttären jäälle :p
 
Ei kai siinä pelkäämisestä ole kyse? Vaan siitä, että terättömillä oppii paremmin oikeaoppisen vauhdinoton ym.
Jotkut on ehkä oppineet sen jo ennen 5 v ikää ja piikkiluistimia.

Hyvin meidän tytöltä luistelu viime talvena "piikkiluistimilla" sujui (5-6 v iässä), tänä talvena ei olla vielä luisteltukaan (luoja paratkoon!). Eikä hän ole erityisen taitava luistelija, moni samanikäinen veti paljon paremmin "piikkiluistimillaan".
 
Miksi ostaa tytöille edes koko kaunokit? Hokkarit paljon paremmat ja helpommat.
mä en nyt ymmärrä miten niin hokkarit ovat paljon paremmat. Kummillakin luistimilla on oma tarkoituksensa. Ne kärkipiikit luistimissa ovat niin korkealla, etteivät ne vahingossa tule tielle. Ihan pienillä tytöillä ne toki on tarpeettomat ja heille myydäänkin myös harjoitusluistimia, joissa piikkejä ei ole .

Mutta jos tytöllä on yhtään haluja jää prinsessaksi, ne piikit ovat tarpeen askelsarjoissa ja ennen kaikkea hypyissä.

Minusta taitoluistimilla voi tehdä myös terävämpiä liikkeitä, perustuen juuri luistimen erilaiseen teroitukseen, ei kuitenkaan niihin piikkeihin. Itselläni ei ole koskaan ollut hokkareita jalassa, joten varma tästä asiasta en ole.

Omat poikani luistelevat hokkareilla, eli taitoluistelun maailmaan en ole heitä vienyt, vaikka olisi ihan hyvä harrastus, täällä pääkaupunkiseudulla se on vain pirun kallista, ja perusluistelutaidon taas voin lapsilleni opeetaa itse.
 
"vieras"
Juurikin näin. Aloittajan kuvaamassa, yksittäisessä tapauksessa lasta itseään haittasivat hänen luistimensa. Silloin se on tietenkin tämän lapsen kohdalla ongelma, ja hänen vanhempiensa pitäisi kiinnittää huomiota asiaan. On kuitenkin syytä ottaa huomioon, että on lapsia, joita kärkipiikki-luistimilla luistelu ei haittaa, tai jotka osaavat niilläkin luistella siksi en ymmärrä miksi nostaa tästä tällainen haloo. :)
Osaako lapsesi luistella oikein eli sivupotkuilla vai käyttääkö piikkejä itsensä eteenpäin vetämiseen?
 
Nonni, tulipahan selvitettyä samalla se että voinko laittaa tytölle huomenna hokkarit kyytiin kun niillä on luistelua päiväkodissa :D Meillä ei ole sopivan kokoisia kaunareita nyt hollilla, mutta pojan vanhat hokkarit on :)
Ite luistelen vain hokkareilla.
Mulla on itselläni kanssa hokkarit ja niillä opetan tytönkin luistelemaan,on sovittu että sitten kun osaa luistella kunnolla niin sitten voidaan katsoa.
 
Ei kai siinä pelkäämisestä ole kyse? Vaan siitä, että terättömillä oppii paremmin oikeaoppisen vauhdinoton ym.
Tämä pätee vain ja ainoastaan, jos vanhemmat ohjaavat lasta väärin. Kas kun ne piikit ovat niin korkealla, että niillä pitää tarkoituksellisesti potkia väärin, vahingossa ne eivät jäähän osu. Minä vietän aika paljon aikaa tuolla ulkojäällä lasten kanssa, enkä kyllä viime vuosina ole nähnyt ainuttakaan tyttöä, joka ottaisi luistimillaan vauhtia väärin.
 
[QUOTE="vieras";22927265]Osaako lapsesi luistella oikein eli sivupotkuilla vai käyttääkö piikkejä itsensä eteenpäin vetämiseen?[/QUOTE]

Ei mun lapset osaa luistella vielä oikeastaan kunnolla. :) Enkä omia lapsia tässä mitenkään esiin ottanutkaan. Toisella on ollut jalassa sekä kärkipiikki- että harjoitusluistimet, eikä hän itse huomannut niissä mitään eroa, eikä hänen tekniikkansa näiden välillä mitenkään vaihdellut. Hän ei suinkaan vedä itseään eteenpäin, vaan potkaisee sen minkä potkaisee. Ihmettelen kuitenkin tekniikan esille nostamista, kun aloittajan selkeä tarkoitus oli kiinnittää huomiota yksittäisen lapsen pelkoon. Minun lapseni ei pelkää. Siksi hän saa luistella kärkipiikki-luistimilla.
 

Yhteistyössä