Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja "Eija"
  • Ensimmäinen viesti
Itselleni tulee mieleen, että vanhempain- ja hoitovapaa on naisille vähän sama juttu kuin miehille armeija. Eli sekalainen joukkio hyvin erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä kokoontuu vähäksi aikaa samalle "hiekkalaatikolle".

Armeijassa kaikki puetaan samalla tavalla ja leikataan jokaiselta hiukset pois. Sitten pikkuhiljaa tyypeille alkaa selvitä, millainen kukin siviilissä on. Sikäli kuin sillä kauheasti väliäkään on.

Hiekkalaatikkoelämänvaiheessa puolestaan naiset joutuvat luopumaan koulutuksen ja ammatin tuomasta statuksesta, ja osittain myös vanhoista harrastuksista ja ystäväpiireistään. Jotenkin pitäisi silti määritellä kuka kukin on.

Mikä on ainoa näitä äitejä yhdistävä asia? Äitiys tietysti, ja nimenomaan hyvä äitiys. Kuinka siis hankin statusta tässä uudessa ryhmässä, joka ei minua tunne ja joka on kiinnostunut minusta enemmän potentiaalisen leikkikaverin äitinä kuin omana itsenäni? Aivan. Se haalari.
No entäsi sitten kesällä? Kun ei tarvita haalaria, eikä takkiakaan? Onko nämä äidit sitten kesällä ihan tuuliajolla?

Kyllä mä edelleen näkisin, että sen melun ja mölyn nostaa ne joilla ei ole ns. merkkihaalaria, eikä ne joilla on.
 
hassua
En jaksa lukea koko ketjua, mutta kerronpa yhden huvittavan sattuman. Nappasin kuopukselle eräänä keväällä aletangosta ylisuuren välikausipuvun, jossa oli mielestäni kiva kuosi. Sitten tajusin täältä palstalta, että niin täähän oli nyt olevinaan joku parempi puku, merkki oli Ticket. Oltiin sitten lapsinemme pari vuotta myöhemmin tivolissa ja tämä alesta ajat sitten ostamani puku oli vihdoin sopiva ja kuopuksellamme päällä. Kun ensimmäinen äiti tuli kysymään, mistä löytyy noin kivakuosista Ticketiä, oli se vähän hämmentävää. Mutta nauruksi alkoi mennä jo toisen ja kolmannen kysyjän kohdalla. Samalla reissulla tuli vielä kaksi kyselijää lisää, joka mua jo alkoi ärsyttämään. Mies oli viimeisimpien kohdalla jo aivan puulla päähän lyöty ja ihmetteli, että miksi lapsen ulkohaalariin kiinnitetään noin tuhottomasti huomiota. Olin palstoilta saanut tietää tämän, miten tärkeää merkit ja kuosit monelle ovat ja selitin tätä miehelleni, huonolla menestyksellä. Mieheni sanookin aina lasten kanssa "ihmisten ilmoille" lähtiessään, että anna sieltä kaapista joku sellainen puku, ettei kukaan täti tule ihmettelemään minkä vuoden mallistossa on moinen kangas tai ainakin joku sellainen, jossa merkki on niin pieni ja piilossa, ettei sitä näe koppaamatta lasta syliin.
 
Ksantippa S.
No entäsi sitten kesällä? Kun ei tarvita haalaria, eikä takkiakaan? Onko nämä äidit sitten kesällä ihan tuuliajolla?

Kyllä mä edelleen näkisin, että sen melun ja mölyn nostaa ne joilla ei ole ns. merkkihaalaria, eikä ne joilla on.
Annoit juuri esimerkin siitä ajattelumalista, mitä tarkoitin: "Nuo meluajat ja mölyäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole merkkihaalaria". Enpä olisi itse osannutkaan noin hyvin kiteyttää.
 
Annoit juuri esimerkin siitä ajattelumalista, mitä tarkoitin: "Nuo meluajat ja mölyäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole merkkihaalaria". Enpä olisi itse osannutkaan noin hyvin kiteyttää.
Niin...no harva merkkihaalarin omaava on täällä tehnyt aloitusta siitä, miten ei voi käsittää sitä, miten joku ostaa lapselleen "halpishaalarin".

Mutta niitä "en voi käsittää, miksi joku ostaa lapselleen satasen haalarin" ilmestyy palstalle vartissa viisi.
 
Ksantippa S.
Niin...no harva merkkihaalarin omaava on täällä tehnyt aloitusta siitä, miten ei voi käsittää sitä, miten joku ostaa lapselleen "halpishaalarin".

Mutta niitä "en voi käsittää, miksi joku ostaa lapselleen satasen haalarin" ilmestyy palstalle vartissa viisi.
Ai jaa. Eikös täällä koko ajan inistä siitä, miten hölmöt ihmiset ostavat lapsiparoilleen vääränlaisia haalareita ja joutuvat pukemaan kuriksia. Tai kuvittelevat pärjäävänsä yhdellä ainokaisella haalarilla koko talven? Tai että miksi joku ostaa kolme "huonoa" haalaria, kun samalla rahalla saisi yhden "hyvän". Tai miksi jotkut raaskivat käyttää rahaa hienostelutakkeihin mutteivät lapsen "työvaatteisiin".

En ota kantaa, mikä on oikea tapa toimia. Mutta aikamoinen ryhmähenki näyttää palstalla olevan niin merkkihaalarien kuin halvempienkin haalarien käyttäjien keskuudessa. Ja sehän minun pointtini juuri oli: haalarilla osoitetaan että kuulutaan tiettyyn porukkaan. Joku haluaa kuulua moloporukkaan, joku haluaa sanoutua irti siitä meiningistä.
 
[QUOTE="vieras";24727795]No näin, sama meininki. Kunnon vaatteet mitä tarvitaan, mutta ei ylimääräisstä puljaamista merkkien yms. kanssa.

Ja MOLO jos lukisi vaatteessa, niin ostamatta jäisi.[/QUOTE]

No kyllä minulle riittäisi ostamatta jättämiseen, mikä tahansa merkki kissankorkuisin kirjaimin vaatteessa.

Molon tapauksessa Merkki on vaikea edes löytää vaatteesta. Vaikkapa Cathy-takki, ladybird - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike
 
Samaa mieltä
Kun ekan lapseni sain, en oinut edes kuvitella millaista tekstiiliurheilua puistoilu on, saati miten mammat nämä haalari asiat ottavat henkilökohtaisesti.

Inhoan rahalla pröystäilyä, enkä itse ikinä kehtaisi kulkea missään Ganteissa tai Hilfigereissä. Plus ettei ole lainkaan mun tyyliä, musta on noloa että tuotemerkit on isolla näkyvillä.

Mutta erilaisia haalareita lapselle ostaneena, en enää osta muuta kuin Ticketin tai Popin ulkovaatteita. En sille mitään voi, että mammat nämä merkit tunnistavat ja useinleimaavat heti kättelyssä johonkin tiettyyn ryhmään. Lastenvaatteista nyt vaan nin selvästi näkee mikä merkki on kyseessä.

Itse arvostan esteettisyyttä, visuaalisuutta, käytännöllisyyttä ja mukavuutta. Niin omissa kuin lasten vaatteissa. Mutta kyllä mut on leimattu tietynlaiseksi ihan vain lasten ulkovaatteien takia.
Mäkin ajattelen näin.
 
En jaksa lukea koko ketjua, mutta kerronpa yhden huvittavan sattuman. Nappasin kuopukselle eräänä keväällä aletangosta ylisuuren välikausipuvun, jossa oli mielestäni kiva kuosi. Sitten tajusin täältä palstalta, että niin täähän oli nyt olevinaan joku parempi puku, merkki oli Ticket. Oltiin sitten lapsinemme pari vuotta myöhemmin tivolissa ja tämä alesta ajat sitten ostamani puku oli vihdoin sopiva ja kuopuksellamme päällä. Kun ensimmäinen äiti tuli kysymään, mistä löytyy noin kivakuosista Ticketiä, oli se vähän hämmentävää. Mutta nauruksi alkoi mennä jo toisen ja kolmannen kysyjän kohdalla. Samalla reissulla tuli vielä kaksi kyselijää lisää, joka mua jo alkoi ärsyttämään. Mies oli viimeisimpien kohdalla jo aivan puulla päähän lyöty ja ihmetteli, että miksi lapsen ulkohaalariin kiinnitetään noin tuhottomasti huomiota. Olin palstoilta saanut tietää tämän, miten tärkeää merkit ja kuosit monelle ovat ja selitin tätä miehelleni, huonolla menestyksellä. Mieheni sanookin aina lasten kanssa "ihmisten ilmoille" lähtiessään, että anna sieltä kaapista joku sellainen puku, ettei kukaan täti tule ihmettelemään minkä vuoden mallistossa on moinen kangas tai ainakin joku sellainen, jossa merkki on niin pieni ja piilossa, ettei sitä näe koppaamatta lasta syliin.
Mä en ihan ymmärrä tätä muuten kuin sillä että teitä hävettää saada positiivista huomiota. Uskoisin että tilanne olisi ollut ihan sama, vaikka Lassieta tai Ciraffia olisi ollut päällä. Se että kuosi oli vanha, ei varmasti muuta sitä, että se oli ilmeisesti kiva ja näytti lapsen päällä hyvältä.

Pitääkö tosiaan lapsen päälle pistää oikein tarkoituksella rumaa?
 
Ai jaa. Eikös täällä koko ajan inistä siitä, miten hölmöt ihmiset ostavat lapsiparoilleen vääränlaisia haalareita ja joutuvat pukemaan kuriksia. Tai kuvittelevat pärjäävänsä yhdellä ainokaisella haalarilla koko talven? Tai että miksi joku ostaa kolme "huonoa" haalaria, kun samalla rahalla saisi yhden "hyvän". Tai miksi jotkut raaskivat käyttää rahaa hienostelutakkeihin mutteivät lapsen "työvaatteisiin".

En ota kantaa, mikä on oikea tapa toimia. Mutta aikamoinen ryhmähenki näyttää palstalla olevan niin merkkihaalarien kuin halvempienkin haalarien käyttäjien keskuudessa. Ja sehän minun pointtini juuri oli: haalarilla osoitetaan että kuulutaan tiettyyn porukkaan. Joku haluaa kuulua moloporukkaan, joku haluaa sanoutua irti siitä meiningistä.
Juu inistään, mutta en mä kyllä ole siitä erillisiä aloituksia muistaakseni koskaan nähnyt, vaan ne ininät on laitettu sinne "mitä järkeä on ostaa satkun haalari"-ketjuihin.

Tuo kurisasia ei kyllä mielestäni liity siihen, että minkämoisen statuksen ihminen haluaa, vaan mikä tarve sillä ihmisellä on. Meillä on lapset kotihoidossa ja koska koen sen käteväski, että meillä on vettäpitävät kamppeet, niin ollaan päädytty yhteen pukuun.
Jos lapseni olisivat päiväkodissa, jossa joka tapauksessa puetaan kurikset haalarin päälle, olisi tarve toisenlainen. Tuolloin ei siihen ulkovaatteeseen välttämättä tarvita täyttä kosteussuojaa, vaan pelkkä hylkiminen riittää ja siihen sitten päälle ne kurikset.

Yhdellä haalarilla pärjään ihan kivasti näin kotioloissa, mutta kun lapsi oli pk:ssa, meillä oli käyttöä kahdelle haalarille useamman kertaa. Nyt meillä on useammat haalarit ihan puhtaasta vaihtelunhalusta, ei siis tarpeesta.

Oikeaa tapaa ei ole. Sillä mikä passaa yhdelle, ei välttämättä passaa toiselle. Riippuu tilanteesta, että mikä on paras ratkaisu.

Enkä mä misään nimessä allekirjoita tuota mustavalkoista väittämää molot vs. muut-asetelmasta. Vai mikä ihmeen väliinputoaja mä olen, kun meillä on Tickettiä, Cupcakea, PO.P:ia, Reimatecciä, Benettonia, Remua, Name it:iä, H&M:ää ja Lindexiä?

Enkä mä tunne itseasiassa ketään sellaista ihmistä, jonka lapsen ulkovaatteet olisivat kaikki ihan puhtaasti ns. kalliimpia merkkejä, tai jolla olisi kaikki lapsen ulkovaatteet ns. halpismerkkiä. Kyllä kaikilla on niitä sekaisin enemmän, tai vähemmän.
 
Ksantippa S.
Enkä mä misään nimessä allekirjoita tuota mustavalkoista väittämää molot vs. muut-asetelmasta. Vai mikä ihmeen väliinputoaja mä olen, kun meillä on Tickettiä, Cupcakea, PO.P:ia, Reimatecciä, Benettonia, Remua, Name it:iä, H&M:ää ja Lindexiä?

Enkä mä tunne itseasiassa ketään sellaista ihmistä, jonka lapsen ulkovaatteet olisivat kaikki ihan puhtaasti ns. kalliimpia merkkejä, tai jolla olisi kaikki lapsen ulkovaatteet ns. halpismerkkiä. Kyllä kaikilla on niitä sekaisin enemmän, tai vähemmän.
Niillä "moloilla" tarkoitetaan näissä keskusteluissa käsittääkseni noin ylipäätään kalliimpia merkkejä.

Ja jos siirrytään näistä keskusteluista sinne elävään elämään, niin mun täytyy sanoa, ettei mulla noin yleensä ottaen ole aavistusta, minkämerkkisiä ulkovaatteita ystävieni lapsilla on. Luulisin, että merkkien on pakko jollakin tasolla olla tärkeitä, jos pystyy koko tuttavapiirinsä vaatemerkit tuolla tavalla listaamaan ja niiden hinnat analysoimaan.

Puhumme tässä vähän eri asioista. Sinä varmasti ostat järkevästi ja puet lapsesi käytännöllisesti ja kauniisti. Minun pointtini puolestaan on, että kyllä ne merkit noin yleensä ottaen ovat ihmisille tärkeitä. Muutenkin kuin kateuden vuoksi ja myös niille kalliita merkkejä suosiville.
 
Niillä "moloilla" tarkoitetaan näissä keskusteluissa käsittääkseni noin ylipäätään kalliimpia merkkejä.

Ja jos siirrytään näistä keskusteluista sinne elävään elämään, niin mun täytyy sanoa, ettei mulla noin yleensä ottaen ole aavistusta, minkämerkkisiä ulkovaatteita ystävieni lapsilla on. Luulisin, että merkkien on pakko jollakin tasolla olla tärkeitä, jos pystyy koko tuttavapiirinsä vaatemerkit tuolla tavalla listaamaan ja niiden hinnat analysoimaan.

Puhumme tässä vähän eri asioista. Sinä varmasti ostat järkevästi ja puet lapsesi käytännöllisesti ja kauniisti. Minun pointtini puolestaan on, että kyllä ne merkit noin yleensä ottaen ovat ihmisille tärkeitä. Muutenkin kuin kateuden vuoksi ja myös niille kalliita merkkejä suosiville.
Juu, siis mäkin tarkoiin niillä moloilla niitä kaikkia kaallita, koska siitä tässä nyt tosiaan on kyse.

Mä tiedän minkä merkkisiä haalareita mun ystävieni lapsilla on, koska me puhutaan irl näistä asioista. Tehdään monesti yhdessä tilauksia Ticketille, jolloin postikuluja ei tule, infotaan toisillemme alesta ja kun tilaus taas tehdään samaan aikaan, niin kyllähän sitä silloin on melko tietoinen siitä, mitä kaverin lastenvaatekaapista löytyy.

Käydään myös yhdessä kiertelemässä kirppiksiä ja silloin, kun käydään erikseen, niin kyllä meidän tulee juteltua mitä kukakin on viimeaikoina löytänyt. Eilen viimeksi kaveri kertoi uusimmista kirppislöydöistään, joihin sisältyi myös vk-takki.

Kyse ei ole siitä, että tärkeää olisi se merkki, vaan koen että tärkeää on lasten pukeminen ylipäänsä. Merkki on asia mille ei nyt vaan voi mitään, koska ostat minkä tahansa rätin, se on jonkun merkkinen. Siltä ei voi välttyä. Toisaalta merkki helpottaa...jos on kertaalleen kokenut jonkun hyväksi, voi uutta vastaavaa etsiä sen merkin perusteella.

Hintoja ei tarviotse mitenkään erikseen analysoida. Riittää, että on itse selannut kertaalleen netistä tarjontaa läpi. Ei mulla mitään tarkkoja euromääriä ole tiedossa, mutta Ticketit maksaa noin 160€, kuin myös Cupcaket. Reimatecitkin taitaa olla nykyään jo samaa luokkaa, mutta saa niitä satkullakin. Lassien puvut maksaa noin 60-70€. Tässä mun hurjat hintatietoni. PO:p:in puvun hintaa en tiedä, koska olen omani ostanut alesta. Mutta sekin kuuluu noihin vähän hinnakkaampiin, sen tiedän. Molon pukujen hinnoista mulla ei ole niin mitään hajua, mutta tiedän nekin hinnakkaammiksi.

Ja merkit voivat kyllä ihan ehdottomasti olla tärkeitä. Mutta nimenomaan siksi, että jos on kokenut jonkin merkin hyväksi, niin sitä haluaa suosia jatkossakin. Joku kokee Lassietecin hyväksi (mäkin koen noin niinkuin teknisessä mielessä sen hyväksi) ja joku toinen Ticketin. Taustalla ei siis tarvitse sen merkin suhteen olla mitään "kuulun joukkoon/en kuulu joukkoon" ajatusmallia.
 
En mä tiedä, että miksi niitä ulkopukuja pitää vertailla. Minä katson lähinnä, että puen itseni ja lapseni mielestäni siisteihin ja asianmukaisiin vaatteisiin, merkki ei ole niin keskeinen seikka siinä asiassa.

Muiden vaatemerkkejä tai merkittömyyttä en seuraa, eikä se mua kiinnosta.
 
Mä en ihan ymmärrä tätä muuten kuin sillä että teitä hävettää saada positiivista huomiota. Uskoisin että tilanne olisi ollut ihan sama, vaikka Lassieta tai Ciraffia olisi ollut päällä. Se että kuosi oli vanha, ei varmasti muuta sitä, että se oli ilmeisesti kiva ja näytti lapsen päällä hyvältä.

Pitääkö tosiaan lapsen päälle pistää oikein tarkoituksella rumaa?
Hävettää lapsen saama positiivinen huomio? Lievästi väärin ymmärretty. Minua ainakin ärsyttää, kun lasteni vaatteisiin kiinnitetään tuollaista ylenmääräistä huomiota. Kyseessä on kuitenkin tämänkin ketjun tapauksessa ulkovaatteet, jossa lienee tärkeintä se käytännöllisyys. Olkoonkin, että itse valitsen laadukkaita vaatteita, niin kyllä se ulkonäkökin on tärkeä. Mutta mulle on kyllä ihan se ja sama, miten muut lapsiaan pukee. Eli lähinnä koen lievästi sanottuna moukkamaisena tuollaisen ylenmääräisen kommentoinnin. Välillä vähän nyppii kerhoon ja päiväkotiin viedessä, kun pitäisi olla kertomassa harva se kerta, että mistä minkäkin vaatteen olen lapselle ostanut. Kukin ostakoon itselleen ja lapsilleen vaatteita tyylinsä ja kukkaronsa mukaan.
 
Hävettää lapsen saama positiivinen huomio? Lievästi väärin ymmärretty. Minua ainakin ärsyttää, kun lasteni vaatteisiin kiinnitetään tuollaista ylenmääräistä huomiota. Kyseessä on kuitenkin tämänkin ketjun tapauksessa ulkovaatteet, jossa lienee tärkeintä se käytännöllisyys. Olkoonkin, että itse valitsen laadukkaita vaatteita, niin kyllä se ulkonäkökin on tärkeä. Mutta mulle on kyllä ihan se ja sama, miten muut lapsiaan pukee. Eli lähinnä koen lievästi sanottuna moukkamaisena tuollaisen ylenmääräisen kommentoinnin. Välillä vähän nyppii kerhoon ja päiväkotiin viedessä, kun pitäisi olla kertomassa harva se kerta, että mistä minkäkin vaatteen olen lapselle ostanut. Kukin ostakoon itselleen ja lapsilleen vaatteita tyylinsä ja kukkaronsa mukaan.
Musta on ihan normaalia, että ihmiset vaihtelee kokemuksia - toki voihan se tosiaan olla outoa että tuntematon tyyppi kyselee niitä, mutta en nyt voi nähdä sitä niin kamalana että pitäisi erityisesti valita jotain rumaa, ettei kukaan vaan vahingossa kysy minulta mitään. Miten kysely vaatteesta (tai ruokareseptistä tai keittiön uusista tuoleista) vaikuttaa siihen onko jollain varaa siihen? Pitäisikö tehdä vieraille varmasti huonoa ruokaa, jotta kukaan ei kysyisi reseptiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Ohhoh
Enpä tiennytkään, että meitä saatetaan kadehtia, koska lapseni kulkevat Molon ja Ticketin vaatteissa...:D Siis ihan totta kadehditaan täst syystä? Minä ostan kyseisiä merkkejä siksi, että niistä olen löytänyt nättejä vaatteita, jotka ovat laadukkaita ja menevät vielä pikkuveljellekin. Sitä paitsi mistään marketista ei vain löydy mitään nättiä vaatetta pojalle, tylsää tummansinistä ja rumaa vain. Sama kenkien suhteen, nekin olen tilannut aina netistä.
 
Musta on ihan normaalia, että ihmiset vaihtelee kokemuksia - toki voihan se tosiaan olla outoa että tuntematon tyyppi kyselee niitä, mutta en nyt voi nähdä sitä niin kamalana että pitäisi erityisesti valita jotain rumaa, ettei kukaan vaan vahingossa kysy minulta mitään. Miten kysely vaatteesta (tai ruokareseptistä tai keittiön uusista tuoleista) vaikuttaa siihen onko jollain varaa siihen? Pitäisikö tehdä vieraille varmasti huonoa ruokaa, jotta kukaan ei kysyisi reseptiä?
En taida osata selittää niin, että ymmärtäisit. Meitä on erilaisia ja täytyy yrittää ymmärtää, että joitakin nyppii tuntemattomien ihmisten ihmettelyt jostain ulkohaalarista. Mulla on lapset puettu aina kauniisti, minun maun ja lempparilastenvaatepuljujen valikoimien mukaan. Eikä kyse ole todella siitä, että pitäisi valita jotain rumaa, jottei kukaan kysyisi mitään. Päinvastoin, siitä saa itselleen iloa ja lapselleen myös, kun on nätisti puettu. Inhoan vaan kaikenlaista vertailua. Itsellä on kallis ja laadukas maku, jollain muulla jotain muuta. Muutenkin elämässä tykkään talsia omaa polkuani. Se on vaan niin kummallista, että lasten vaatteisiin kiinnitetään niin paljon huomiota. Ehkä vika on minussa, etten ymmärrä tätä, koska itse en kiinnitä huomiota kuin omien muksujeni vaatteisiin. Eikä minulla myöskään ole ollut tarvetta vertailla vaatteiden ominaisuuksia.
 
Enpä tiennytkään, että meitä saatetaan kadehtia, koska lapseni kulkevat Molon ja Ticketin vaatteissa...:D Siis ihan totta kadehditaan täst syystä? Minä ostan kyseisiä merkkejä siksi, että niistä olen löytänyt nättejä vaatteita, jotka ovat laadukkaita ja menevät vielä pikkuveljellekin. Sitä paitsi mistään marketista ei vain löydy mitään nättiä vaatetta pojalle, tylsää tummansinistä ja rumaa vain. Sama kenkien suhteen, nekin olen tilannut aina netistä.
Niin se taitaa olla. Tuo sana kateus kiinnitti huomioni. Olisiko se sitten sitä? Ei ole kiva olla kateuden kohde. Senköhän takia mua nyppii se, että lasten vaatteista kysellään eikun siis vaihdetaan kokemuksia. Mä nyt vaan yksinkertaisesti haluan pukea lapset niin, että vaatteet ovat kauniita, sopivat omille lapsilleni esim. väreiltään ja tyyliltään ja eivät heti hajoa eli kestävät kulutusta ja pesua.
 
joo-o
Enpä tiennytkään, että meitä saatetaan kadehtia, koska lapseni kulkevat Molon ja Ticketin vaatteissa...:D Siis ihan totta kadehditaan täst syystä? Minä ostan kyseisiä merkkejä siksi, että niistä olen löytänyt nättejä vaatteita, jotka ovat laadukkaita ja menevät vielä pikkuveljellekin. Sitä paitsi mistään marketista ei vain löydy mitään nättiä vaatetta pojalle, tylsää tummansinistä ja rumaa vain. Sama kenkien suhteen, nekin olen tilannut aina netistä.
Meillä ulkovaatteissa muksuilla Pop:ia, Ticketiä ja Moloa, mutta myös edullisempaa Lindex fixiä ja Kappahli Protexia.
Olin eilen cittarissa ruokaostoksilla ja ekaa kertaa pitkään aikaan kiersin lastenvaateosaston läpi ja kyllä siellä vaan oli niin rumaa vaatetta, sekä ulko- että sisävaatteissa ainakin pojille että en kyllä luultavasti edes ilmatteeks pojilleni niitä päälle laittais.
 
"vieras"
Ja halloota halloota, kun kaikilla ei ole sama maku. Yks tykkää kirjavankukikkaasta ja toinen synkän tummanpuhuvasta. Kumpikin pitää omaansa tyylikkäänä -ja ihmettelee, miten se toinen saattaa pistää tuommoisia hirvityksiä ylleen.

Notta kuka se sitten heistä on, jonka maku on "oikea"???
 
  • Tykkää
Reactions: kukkis2
[QUOTE="vieras";24734338]Ja halloota halloota, kun kaikilla ei ole sama maku. Yks tykkää kirjavankukikkaasta ja toinen synkän tummanpuhuvasta. Kumpikin pitää omaansa tyylikkäänä -ja ihmettelee, miten se toinen saattaa pistää tuommoisia hirvityksiä ylleen.

Notta kuka se sitten heistä on, jonka maku on "oikea"???[/QUOTE]

Tai sitten kumpikin on omalla tavallaan oikeassa kun on löytänyt itseään miellyttävän (ja mielestään sopivan hintaisenkin) vaatteen. Voi ihmetelläl toisen amkua, mutta toisaalta samalla hyväksyä sen että makuja on todellakin erilaisia ja ilmeisesti tuo toinen on nyt sitten löytänyt itselleen sopivan vaihtoehdon. Ilman että täytyy edes mielessään pitää toista idioottina tms.
 
[QUOTE="vieras";24734321]Olisko ne samoissa harhoissa kuin Tuksukin? Kuvittelee, että kaikki on vaan kateellisia jos kritisoivat.

Sitä taitaa olla liikkeellä :D[/QUOTE]

Jaa-a. Toisaalta, miksi kenenkään ylipäätään tarvitsee kritisoida toisen lasten vaatteita? Varsinkaan jos on siis omiin lastenvaatteisiinsa tyytyväinen.
 
Ohhoh
Niin se taitaa olla. Tuo sana kateus kiinnitti huomioni. Olisiko se sitten sitä? Ei ole kiva olla kateuden kohde. Senköhän takia mua nyppii se, että lasten vaatteista kysellään eikun siis vaihdetaan kokemuksia. Mä nyt vaan yksinkertaisesti haluan pukea lapset niin, että vaatteet ovat kauniita, sopivat omille lapsilleni esim. väreiltään ja tyyliltään ja eivät heti hajoa eli kestävät kulutusta ja pesua.

Tiedän, mitä tarkoitat:) Jos jollekin on ihan sama, millaisessa nyppyyntyneessä ja kulahtaneessa tai riemunkirjavassa vaattessa lapsi kulkee, täytyisi kuitenkin ymmärtää, että joku toinen voi olla tarkempi lasten vaatteista, eikä siinä ole mitään pahaa. En minä ainakaan tahdo, että lapseni kulkee rumissa vaatteissa ja makujahan on tosiaan monenlaisia. Itse esim. ostin pojalleni viime talveksi tummanruskean Ticketin haalarin, joka menee vielä tänäkin talvena (ostin sen verran ison koon) ja tämän talven jälkeen haalarin voin pukea pikkuveljen ylle, joten kyllä kallis haalari (n.150e) hintansa haukkuu vielä moneen kertaan.

Ja minä ostan ulkohaalarit nimenomaan käyttöön eli niillä saa kyntää isänmaata ja pyöriä lumessa ja tiedän, että kyseinen merkki kyllä kestää käytön.

Joku täällä mainitsi, että näitä "kdehdittuja" merkkejä ostavat nimenomaan alemmin koulutetut äidit, jotka hiekkiksellä miettivät seuraavaa panoa...:) No tähän voisin sanoa, että itselläni on yliopistotutkinto, kuten miehellänikin, eikä ole enää tarvetta riekkua baareissa, kun on sinkkuna aikoinaan saanut mennä ihan tarpeeksi:)
 
peesi aapeelle
Jep. Jos ei noihin ole varaa, niin ei kannata ihan oikeasti tehdä lapsia.Itse en ole ostanut ainoatakaan tuollaisat, mutta siitä ei ole kiinni, että ei olisi varaa. Ei vain kiinnosta merkit, enkä ole noita nähnyt koskaan kaupassa, käyn sokoksella ja muissa keskustan kaupoissa. En ole huomannut siellä tuollaisia merkkejä, joten en ole ostanut.

Esim meillä maksaa lasten harrastukset tällä hetkellä noin 800 euroa kk. 2 lasta. Silti ovat kulkeneet alla kouluikäisenä missä vaan vaatteessa, en ole vaatefriikki, en osaa myydä huutiksessa, en ole kauppias luonteeltani, joten edes kirppiksellä en osaa myydä. Tuonne ne ovat jääneet varastoon, hyväkuntoiset, huonokuntoiset roskissa. En tiedä merkeistä, lapset saavat vaatteita jos edelliset pieniä tai rikki, sitten ajamme kauppaan ja ottavat jotain mistä itse tykkäävät. Nyt koululaisena he käyvät seppälässä, kappahlissa jne.
 

Yhteistyössä