Miksi suomalaiset naiset ovat niin "miehekkäitä" olemukseltaan (poikkeuksiakin tietty on)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kyllà se on silti totta ettà suomesta lòytàà paljon hankalammin sellaista "hòmppàà" kuin erilaisia hajuvesià, seksikkàità alusvaatteita etc. kaikki on yksitoikkoisempaa, olipa se sitten hyvà tia paha asia
Tuo ei ole kyllä syy, miksen käytä hajuvesiä, se ettei niitä olisi saatavilla =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei,se oli vaan esimerkki.Jos matkustaisit enemmän,ymmärtäisit pointtini ;)
Minä matkustan verraten paljon, mutten vielä ymmärrä pointtiasi =)
No mä kaipaan sitä "flirttiä" mitä Etelässä on,siis sitä tunnelmaa.
Ja sitä että nainen saa olla Nainen.Täällä tää homma on mennyt liian pitkälle,naisten pitäisi olla hyviä jätkiä.Jos pukeutuu naisellisesti saa bimbon leiman.Sitten kun saa lapsen keskitytään vain perheeseen ja oma ulkonäk unohtuu aika monella vuosiksi, ja sitten keksitään verukkeita "ettei ole aikaa" jne.En tiedä ymmärsik kukaan mitä yritän sanoa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä kaipaan sitä "flirttiä" mitä Etelässä on,siis sitä tunnelmaa.
Ja sitä että nainen saa olla Nainen.Täällä tää homma on mennyt liian pitkälle,naisten pitäisi olla hyviä jätkiä.Jos pukeutuu naisellisesti saa bimbon leiman.Sitten kun saa lapsen keskitytään vain perheeseen ja oma ulkonäk unohtuu aika monella vuosiksi, ja sitten keksitään verukkeita "ettei ole aikaa" jne.En tiedä ymmärsik kukaan mitä yritän sanoa....
Joo, kyllä ymmärrän tuon. Mutta en ajattele samalla tavalla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kyllà se on silti totta ettà suomesta lòytàà paljon hankalammin sellaista "hòmppàà" kuin erilaisia hajuvesià, seksikkàità alusvaatteita etc. kaikki on yksitoikkoisempaa, olipa se sitten hyvà tia paha asia
Tuo ei ole kyllä syy, miksen käytä hajuvesiä, se ettei niitä olisi saatavilla =)
ei varman, mutta minun juttu olikin vain esimerkki suomalaisten kauppojen tarjonnasta (ja siten ihmisten kysynnàstà?). naisellista "hòmppùù" on suomessa paljon vàhemmàn, vàitàn edelleenkin
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miten:
onko miehekästä jos on farkut, myötäilevä neule, hiukset ja nassu laitettu?
mitä tarkoitat miehekkäällä?
jos sitä ettei ole hametta niin on helpompaa olla pienissä ja vähissä vaatteissa maassa jossa ei tarvi miettiä tuleeko kylmä tai liukastuuko korkkareilla.

Mutta kyllä mä pidän itseäni suht naisellisena vaikken ihan sievä kasvoista olekaan enkä pidä minareita.
Joskus kyllä tuntuu että inhoan näitä kulmikkaita kasvonpiirteitä. =/
Miehekkäällä tarkoitin lähinnä sellasta tylsää pukeutumista.
Esim. tuulitakki ja jotkut 10 vuotta vanhat matalat kengät jalassa,hiukset kynitty ja itse värjätyt.Kaiken kruunaa reppu tai sellanen pieni käsilaukku,eikä yhtään meikkiä.En tiedä...suomalaisnaisilta puuttuu se jokin,flirtti ja tyylitaju.Etenkin perheenäideiltä.
Mistä sä tiedät missä kenenkin hiukset on värjätty :LOL: Päättelemällä takin perusteella, että tuo ei varmasti käy kampaajalla vaan värjää kotona? Entäs jos pukeutuu hameeseen ja meikkaa, niin onko mun olemus sittenkin miehekäs koska värjään hiukseni ihan itse?

Ja miksi pitäisi huokua jotain ihmeen "flirttiä" ympäriinsä sielläsuntäällä jos on aidosti onnellinen ja nauttii elämästään sekä on tyytyväinen siihen mitä itsellään jo on. :) Pitäisikö sillä flirtillä olemuksella kerätä ihastelua siellä täällä mahdollisesti tuomaan elämäänsä edes jotain sisältöä vaikkakin pintapuolista, vaiko pönkittää huonoa itsetuntoa. Mun ei tarvitse miellyttää ketään muuta ulkonäöllisesti kuin itseäni :) Ja ai kauheaa, muta jopa silti kehtaan mennä ulkomaille sellaisenaan ja nauttiakin osaan. Pukeudunhan sentään aina tilanteen mukaan.
Hei,se oli vaan esimerkki.Jos matkustaisit enemmän,ymmärtäisit pointtini ;)
Minäpä kun matkustan perheineni sen verran mitä rahatilanne ja aika sallii ;) Eli kerran vuodessa, Ja olenpa silti vallan onnellinen vaikka olen a) täysin tavallinen, b) jätkämäinen, ja c) nainen miehisessä päivätyössä :) ja d) en ymmärtäisi pointtiasi vaikka kiertäisin maapallon ympäri joka vuosi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kyllà se on silti totta ettà suomesta lòytàà paljon hankalammin sellaista "hòmppàà" kuin erilaisia hajuvesià, seksikkàità alusvaatteita etc. kaikki on yksitoikkoisempaa, olipa se sitten hyvà tia paha asia
Joku ymmärsi mitä tarkoitin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei,se oli vaan esimerkki.Jos matkustaisit enemmän,ymmärtäisit pointtini ;)
Minä matkustan verraten paljon, mutten vielä ymmärrä pointtiasi =)
No mä kaipaan sitä "flirttiä" mitä Etelässä on,siis sitä tunnelmaa.
Ja sitä että nainen saa olla Nainen.Täällä tää homma on mennyt liian pitkälle,naisten pitäisi olla hyviä jätkiä.Jos pukeutuu naisellisesti saa bimbon leiman.Sitten kun saa lapsen keskitytään vain perheeseen ja oma ulkonäk unohtuu aika monella vuosiksi, ja sitten keksitään verukkeita "ettei ole aikaa" jne.En tiedä ymmärsik kukaan mitä yritän sanoa....
kyllà minàkin ajattelen osittain samalla tavalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
ei varman, mutta minun juttu olikin vain esimerkki suomalaisten kauppojen tarjonnasta (ja siten ihmisten kysynnàstà?). naisellista "hòmppùù" on suomessa paljon vàhemmàn, vàitàn edelleenkin
Niin, voi olla, ehkä se on enemmän niin päin, ettei ole kysyntää ja sen vuoksi tarjontaa ja samoin kuin sinä kirjoitit, minäkin kirjoitan, onko se sitten hyvä vai paha =)
 
ap


Minäpä kun matkustan perheineni sen verran mitä rahatilanne ja aika sallii ;) Eli kerran vuodessa, Ja olenpa silti vallan onnellinen vaikka olen a) täysin tavallinen, b) jätkämäinen, ja c) nainen miehisessä päivätyössä :) ja d) en ymmärtäisi pointtiasi vaikka kiertäisin maapallon ympäri joka vuosi.[/quote]

En mä sitä pahalla tarkoittanut.
Ne jotka ovat asuneet ulkomailla ymmärtävät ehkä paremmin mitä ajan takaa.
 
Leonavirgin
Mutta kyllä nykypäivänä äiditkin panostavat ulkonäköönsä. Äitiys ei enää meinaa naiseuden kadottamista. Me suomalaiset, itsenäiset naiset tullaan ehkä hieman jälkijunassa, mutta tullaan kuitenkin ; ). Kyllä olen suomestakin parfyymit löytänyt ja nykyään internet avaa ovia ostaa tuotteita myös ulkomailta, mikäli haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En mä sitä pahalla tarkoittanut.
Ne jotka ovat asuneet ulkomailla ymmärtävät ehkä paremmin mitä ajan takaa.
Minä kyllä luulen nyt ymmärtäväni mitä tarkoitat, mutten vielä sitä, että pitäisikö suomalaisten naisten olla jotenkin erilaisia vastoin sitä millaisia he haluavat olla? Tekeytyä naisellisemmiksi tai jotain, kuin ovat, ja miksi? =)
 
minäkin mietin
Ma mietin samaa kun tulin käymään Suomessa kesällä. Eikä kyse varmaan ole siitä mita on päällä vaan miten sen kantaa. Jotenkin se liike on erillainen täällä etelammässä kuin Suomessa. Joskin yksi syy voi olla se, että talvet pitäa kulkea tönkkönä kaikkien vaatteitten alla ja se askeltaminen jää päälle. Musta se naisellisuus ei ole siinä onko lyhyt hame vai meikatut vaatteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin mietin:
Ma mietin samaa kun tulin käymään Suomessa kesällä. Eikä kyse varmaan ole siitä mita on päällä vaan miten sen kantaa. Jotenkin se liike on erillainen täällä etelammässä kuin Suomessa. Joskin yksi syy voi olla se, että talvet pitäa kulkea tönkkönä kaikkien vaatteitten alla ja se askeltaminen jää päälle. Musta se naisellisuus ei ole siinä onko lyhyt hame vai meikatut vaatteet.
peesi. ne on ne pikkuasiat ja yksityiskohdat. suomessa lòytyy kaupoista liioiteluja pikkujouluasuaja ja kesàhepeneità, muttei paljon kivoja arkivaatteita. jakkupulinja on tylsàà eikà tarkoita naisellisuutta. pikkuasiat!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin mietin:
Ma mietin samaa kun tulin käymään Suomessa kesällä. Eikä kyse varmaan ole siitä mita on päällä vaan miten sen kantaa. Jotenkin se liike on erillainen täällä etelammässä kuin Suomessa. Joskin yksi syy voi olla se, että talvet pitäa kulkea tönkkönä kaikkien vaatteitten alla ja se askeltaminen jää päälle. Musta se naisellisuus ei ole siinä onko lyhyt hame vai meikatut vaatteet.
Totta....
juuri tuota tarkoitinkin,koko olemusta.
Ja sitä,miten ihmisillä on "silmää" pukeutua.
 
Miksi niin moni suomalainen nainen ja mies ajattelee, että eteläeuroopassa 'kaikki' on jotenkin hienompaa/parempaa. Miehet on enemmän miehiä ja naiset enemmän naisia.

Miksi ei voida katsoa, että se mikä kuuluu heidän kulttuuriinsa, ei välttämättä kuulu meidän kultuuriimme?
Miksi jo kouluissa yritetään opettaa lapsiamme olemaan enemmän ranskalaisia kuin suomalaisia? *kun se nyt on opettajan mielestä niin hienoa*
Miksi ei arvosteta omaa kulttuuriperinnettämme?

Tuo on niin naurettavaa snobiajattelua; ihannoidaan muita, väheksytään omaa kansaa.

Herää ap sinäkin tähän päivään! Sen sijaan, että kyselet täällä näitä kysymyksiäsi, kysele enemmin rrranskalaisilta, miksi he eivät voi esimerkiksi pukeutua hieman hillitymmin...
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
peesi. ne on ne pikkuasiat ja yksityiskohdat. suomessa lòytyy kaupoista liioiteluja pikkujouluasuaja ja kesàhepeneità, muttei paljon kivoja arkivaatteita. jakkupulinja on tylsàà eikà tarkoita naisellisuutta. pikkuasiat!
Iik, nyt te sieltä ulkomailta päätätte meidän Suomessa asuvien puolesta mikä on kivaa ja naisellista ja mikä on tylsää ja miesmäistä ja meidän ei auta kuin uskoa, kun te kerran asutte siellä missä tieto on :D *vitsailee*
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
peesi. ne on ne pikkuasiat ja yksityiskohdat. suomessa lòytyy kaupoista liioiteluja pikkujouluasuaja ja kesàhepeneità, muttei paljon kivoja arkivaatteita. jakkupulinja on tylsàà eikà tarkoita naisellisuutta. pikkuasiat!
Iik, nyt te sieltä ulkomailta päätätte meidän Suomessa asuvien puolesta mikä on kivaa ja naisellista ja mikä on tylsää ja miesmäistä ja meidän ei auta kuin uskoa, kun te kerran asutte siellä missä tieto on :D *vitsailee*
emme pààtà, kerromme vaan mielipiteemme. ps suomessa on kivojakin asiota ja siksi vietàn siellà pidempiàkin aikoja vuodessa kakkoskodissani. kauneus ja muotijutut ovat mielenkiintoisia ja piristivià, mutta tosiarvoisia. hyvàà syksynjatkoamyòs jafaflle... òòòh fantalle
 
plaah
http://www.uri.edu/iep/chinese/images/GroupLingyin06.JPG ja tämäkin turistiryhmä vaikuttaa "niin naiselliselta". Ajatella vaikkeivat ole Suomesta, on heillä päällänsä hupparia ja farkkua lomareissuilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
emme pààtà, kerromme vaan mielipiteemme. ps suomessa on kivojakin asiota ja siksi vietàn siellà pidempiàkin aikoja vuodessa kakkoskodissani. kauneus ja muotijutut ovat mielenkiintoisia ja piristivià, mutta tosiarvoisia. hyvàà syksynjatkoamyòs jafaflle... òòòh fantalle
No hyvä, ettette päätä, sillä sellaisesta minä en tykkää :D
 

Yhteistyössä