Miksi vanhemmat eivät voi opettaa lapsilleen

  • Viestiketjun aloittaja Wieruus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29327236:
Samaten piti komentaa yhtä pojannaskalia lopettamaan penkkini potkiminen yhdessä yleisötapahtumassa. Isänsä (oletettu) istui vaan katatonisena jälkikasvunsa vieressä eikä sanonut sanaakaan.
Mä sain kerran lentokoneessa nauttia tällaisesta kasvatuksen helmestä. Ei tyytynyt pelkästään potkimiseen vaan lennon ollessa noin puolivälissä alkoi jo repimään mua hiuksista ja kopsimaan päähän pelikoneellaan. Lopullisesti kärähti hermo, kun tämä kullannuppu istuessaan tarjoilupöydällä kaatoi puoli pullollista vettä minun ja sylissäni nukkuvan alle 2-vuotiaan päälle!!!

Meillä oli mukana 3 alle 5-vuotiasta ja heidät saimme pidettyä hyvin aisoissa ja rauhallisina (toki vaati viihdyttämistäkin ja tekemisen keksimistä). Takanamme istuva pariskunta ei saanut pidettyä kurissa yhtä 5-vuotiasta tyttöä. Ja tyttö ei ollut erityislapsi, tämänkin varmistin hänen vanhemmiltaan...
 
"mie"
Meillä on kyllä useimmiten käynyt niin meidän ylivilkkaan ja keskittymishäiriöisen sällin kanssa että kun juhlissa oma vuoro on ohi, eli saanut esityksesnsä tehtyä ei enää kannata jäädä sinne juhlasaliin. Välillä juoksee kesken esityksen äidin syliin :) Ollaan sitten lähdetty sivummalle muita häiritsemästä kun olo on niin levoton.
Saa nähdä miten tänä vuonna käy, malttaako ollenkaan esiintyä. Joskus on nimittäin jäänyt koko esitys välistä kun heti on alkanut niin paljon ujostuttaa että ryntää suoraan äitin syliin :D Ollaan sitten yritetty vähän piilossa katsoa lapsen osuus ensin ja sitten vasta näyttäytyä lapselle.
 
pops
aloin sitten muistella omia kevät- ja joulujuhlia lastentarhavuosilta 20 vuotta sitten. kuvia selailin ja vanhemmilta kyselin mutta ei, kukaan ei juoksennellut ympäriinsä tai metelöinyt, kaikki istuivat hiljaa ja kiltisti. luulisi että parinsadan lapsen tarhaan olisi eksynyt edes muutama näistä nykyajan muodikkaista erityislapsista joille "ei vaan voi mitään kun se on niin levoton" mutta meillä taisi vaan olla hyvä tuuri...
 

Yhteistyössä