Miksi vauvavuonna pitäisi käydä "tuulettumassa"?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lue miten ristiriitaisesti kirjoitat. Apua? Eikö apua ole erilaisten vaihtoehtojen tarjoaminen, ensin suullisesti? Jos ap:n anoppi olisikin tullut imuroimaan niin johan täällä taas mäyhättäisiin että kehtaakin puuttua kodin asioihin, pitääkö hän minua surkeana kodin hoitajana.

Hiljaisuus lienee parasta martyyriäitien kohdalla. Ei sano mitään. On vaan hiljaa ja kuuntelee marinaa...
Ei ole. Usko nyt. Se neuvominen vain ärsyttää.
Autat parhaiten tekemällä jotain konkreettista, kuten sanoin. Mene avuksi siivoamaan, pesemään pyykkiä ja tee vaikka ruokia valmiiksi. Sitä kaikki väsyneet vauvavuotelaiset arvostavat (y)

... ja meillä anoppi varsinkin toi pikkulapsiaikoina valmiita ruokia ja leivonnaisia kotiin. Oli ihan parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Aqela
vierailija
Niin, kuvittelisin, että ap:n ystävät ovat kohtuullisen nuoria. Nuorten on vaikea käsittää, miten joku ei halua baariin viikonloppuna. Etenkään, jos ei ole omia lapsia. Ei siinä kuule sen kummempaa syytä tarvita.
Mun lähipiiriin kuuluu mm. Omat vanhemmat. Ei "biletyskamut".

Lapsettomat biletyskamut tuskin on huolissaan äidin ripustautumisesta, lapsi-isä suhteesta ym. koska ei heillä moisesta tietoa saati kiinnostusta olla selvillä. Tuon tyyppisistä asioista puhuu ihmiset joilla on jo a) kokemusta lapsista taikka b ) ikää jo paljon enemmän kuin bilehileillä.
 
Mun lähipiiriin kuuluu mm. Omat vanhemmat. Ei "biletyskamut".

Lapsettomat biletyskamut tuskin on huolissaan äidin ripustautumisesta, lapsi-isä suhteesta ym. koska ei heillä moisesta tietoa saati kiinnostusta olla selvillä. Tuon tyyppisistä asioista puhuu ihmiset joilla on jo a) kokemusta lapsista taikka b ) ikää jo paljon enemmän kuin bilehileillä.
Niin, kuten sanoin. Vaikutat ihmiseltä, jonka on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät elä ja ajattele niin kuin sinä.
En jaksa uskoa, että ap:n äiti on painostamassa ap:tä baariin, vaan kyse on ystävistä/nuoremmista sukulaisista.
Ja kuten sanoin, yksi syy voi olla se, että itsellä on huonoja kokemuksia vauvavuodesta ja siksi kuvittelee, että kaikilla on yhtä kamalaa ja vaikeaa. Mutta edelleen tullaan siihen, että kaikilla ei ole. Meitä on niin erilaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ei ole. Usko nyt. Se neuvominen vain ärsyttää.
Autat parhaiten tekemällä jotain konkreettista, kuten sanoin. Mene avuksi siivoamaan, pesemään pyykkiä ja tee vaikka ruokia valmiiksi. Sitä kaikki väsyneet vauvavuotelaiset arvostavat (y)

... ja meillä anoppi varsinkin toi pikkulapsiaikoina valmiita ruokia ja leivonnaisia kotiin. Oli ihan parasta.
Vink vink, mun kotiin ei todellakaan kukaan vieras tule siivoamaan. Koti on mun perheen yksityistila ja anopilla ei tod. ole asiaa tänne. Mieluummin otan apua niin että lapset on hetken muualla ja saan rauhassa touhuta mitä touhuan.

Jos tämä tuli yllärinä, niin tervetuloa maailmaan missä on erilaisia ihmisiä kuin sinä. Jolle ei saa sanallisesti ehdottaa mitään, mutta jolle on ok että tuttu pesee sun likaiset kalsarit. Mitäs jos vaan hyväksyttäis se että ihmiset tarjoaa ero tavoin apuja ei loukkaannuttas joka ikisestä asiasta. Suutaan tai edes tekoja kukaan ei juurikaan tarjoa jollei äiti sanoillaan viesti väsymyksestään.

Mä oon oikeasti kyllästynyt tähän mielensä pahoittajien maailmaan
 
vierailija
Niin, kuten sanoin. Vaikutat ihmiseltä, jonka on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät elä ja ajattele niin kuin sinä.
En jaksa uskoa, että ap:n äiti on painostamassa ap:tä baariin, vaan kyse on ystävistä/nuoremmista sukulaisista.
Ja kuten sanoin, yksi syy voi olla se, että itsellä on huonoja kokemuksia vauvavuodesta ja siksi kuvittelee, että kaikilla on yhtä kamalaa ja vaikeaa. Mutta edelleen tullaan siihen, että kaikilla ei ole. Meitä on niin erilaisia.
Miksi silloin loukaantua ehdotuksista - ellei kalikka oikeasti kalahda omaan nilkaan tuon riipustavaisuuden ja omistuhaluisuuden osalta?
 
Vink vink, mun kotiin ei todellakaan kukaan vieras tule siivoamaan. Koti on mun perheen yksityistila ja anopilla ei tod. ole asiaa tänne. Mieluummin otan apua niin että lapset on hetken muualla ja saan rauhassa touhuta mitä touhuan.

Jos tämä tuli yllärinä, niin tervetuloa maailmaan missä on erilaisia ihmisiä kuin sinä. Jolle ei saa sanallisesti ehdottaa mitään, mutta jolle on ok että tuttu pesee sun likaiset kalsarit. Mitäs jos vaan hyväksyttäis se että ihmiset tarjoaa ero tavoin apuja ei loukkaannuttas joka ikisestä asiasta. Suutaan tai edes tekoja kukaan ei juurikaan tarjoa jollei äiti sanoillaan viesti väsymyksestään.

Mä oon oikeasti kyllästynyt tähän mielensä pahoittajien maailmaan
Meitä on kyllä erilaisia ja poikkeuksia toki löytyy, mutta löytyy myös paljon ihmisiä yhdistäviä asioita. Ja yksi niistä on se, että harva tykkää ihmisistä, jotka tuputtavat neuvoja. En tunne yhtäkään ihmisitä, joka olisi kiitollinen siitä, että läheinen on koko ajan neuvomassa ja määräämässä, miten asiat pitää tehdä.
Ja ei se ole mitään mielensäpahoittamista. Mielensäpahoittamista on se, että kun joku sinun (taaaaas kerran) neuvoessa sanoo, että "nyt turpa kiinni", suutut ja alat marttyrimaisen mykkäkoulun.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Aqela
Miksi silloin loukaantua ehdotuksista - ellei kalikka oikeasti kalahda omaan nilkaan tuon riipustavaisuuden ja omistuhaluisuuden osalta?
Kuten sanoin (ja olen monessa muussakin ketjussa täällä sanonut), kukaan ei tarvitse eikä varsinkaan halua turhia ja kaikentietäviä neuvoja.

Jos ihmistä väsyttää, hän kyllä tietää itsekin, että pitäisi nukkua enemmän. Jos ihmisellä on ylipainoa, hän kyllä tietää sen itsekin, ilman että joku hänelle syömisestä huomauttaa. Jos jollakulla on rahat vähissä, ei se läheisen "sinun pitäisi tienata enemmän" asiaa auta. jne jne..
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Aqela
vierailija
Niin, kuten sanoin. Vaikutat ihmiseltä, jonka on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät elä ja ajattele niin kuin sinä.
En jaksa uskoa, että ap:n äiti on painostamassa ap:tä baariin, vaan kyse on ystävistä/nuoremmista sukulaisista.
Ja kuten sanoin, yksi syy voi olla se, että itsellä on huonoja kokemuksia vauvavuodesta ja siksi kuvittelee, että kaikilla on yhtä kamalaa ja vaikeaa. Mutta edelleen tullaan siihen, että kaikilla ei ole. Meitä on niin erilaisia.
Nuoret bileystävät neuvovat sen perusteella miten itse ovat vauvavuoden kokeneet..
Jätä tän nyt vaan tähän.
 
vierailija
Aika outo perhekuvio, jos äidin täytyy lähteä kotoa karkuun, jotta mies saa/osaa olla lapsen kanssa. Kai se isä voi sen lapsen kanssa mennä pihalle, olla vaikka eri huoneessa (kun äiti nukkuu) tai kaikki voivat jopa olla ihan yhdessä niin vanhemmat kuin lapsetkin :eek:
No jotkut äidit onniin kontrollifriikkejä(tiedän oikeasti tapauksia) jossa lasta ei luovuteta isälle, isän ei voida antaa edes vaippaavaihtaa saati ruokaa antaa lapselle kun se menee kuitenkin pieleen. Jos isän antama ruoka on esim 10 minuuttia myöhässä niin se aiheuttaa suuren perheriidan ja äidin itkupotkuraivarin. Isä ei voi olla lapsen kanssa rauhassa kun äiti ei anna olla, kyttää pakonomaisesti vieressä.

Tiedän myös sellaisen tapauksen jossa kun isä tuli kotiin ja otti lapsen syliin niin äiti meni heti paniikkiin ja rupesi huutamaan päänpunaisena että et osaa, älä ota sitä, sä satutat sitä.. Eikä ollu syytä olla sellainen, hormonit vain heitteli...
 
Apua tarjoavat oli ihan parasta sillon kun vauvat oli pieniä...apuaan/neuvoja väkisin tuputtavat oli suurimmat riesat.
Väsyneenä ei todellakaan halunnut tuulettumaan minnekään baarin meluun tai oikein mihinkään kotoa..lenkillä käynti tai jumppaaminen kotona tai pihalla oleskelu sillä välin kun vauva nukkui vaunuissa ja se oma aika ylipäätänsä, kun vauva nukkui oli ihan se mitä kaipasin ja mistä tykkäsin.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Alkuperäinen vastaa
No niin, täällähän näköjään tiedetään minista enemmän kuin minä itse.

Joku ihmetteli onko muka sellaisia ihmisiä jotka painostaisivat viihteelle. Onneksi tähänkin ketjuun heitä sitten ilmaantui taivastelemaan, niin näeþe että on. Kertoisitteko vielä mikä on se jokin, jonka nämä tuulettajat minussa näkevät, ja joka paranisi nimenomaan baariin tai keikalle lähtemällä? En ennen lastakaan käynyt kuin ehkä kerran tai pari vuodessa. Nyt siis pitäisi. Miksi?

Isä kyllä oikein mielellään hoitaa lasta töiden jälkeen ja viikonloppusin, jolloin minä saan omaa aikaa. Arkena ei päivällä tietenkään. Isälläkin vaan on koliikkiajoilta univelkaa jäljellä, koska silloin tässä torpassa ei nukkunut kukaan muutoin kuin kuulosuojaimet päässä hetkiä. Siksipä mennään monesti viikonloppuisinkin melko aikaisin nukkumaan ja maksellaan kaikki velkoja.

Omaa aikaa käytän esim. lenkkeilyyn, kavereiden näkemiseen, kotihommiin tai sitten ihan nukkumiseen. Lapsi on silloin isänsä kanssa.

Oma äitini ei ole koskaan käskenyt minun lähteä baariin, pitäisin outona kun ei itsekään käy. Tarkoitin nuorempia sukulaisia.

Mitäs vielä. En jankuta väsymystäni, mutta koliikista toki kerroin niille joita kiinnosti. Varmasti jollekin maininnut senkin että väsyttää. Miten se baari tai keikka siihen auttaa, kun olisi sekin univelka kuitattavana?
 

Yhteistyössä