Millä puolustat aborttia (abortin puolustajat)?

Mä puolustan aborttioikeutta vain harvoissa tilantesissa ja silloin, jos syntyvän elämä tulisi olemaan pelkkää tuskaa ja sekin vain letkujen, laitteiden ja lääkkeiden varassa, on minusta armollisempaa tehdä abortti.

Ja puollan myös armomurhaa aikuiselle vastaavissa tilanteissa.
 
Jos mulla alkuraskauden aikana todettaisiin syövän taas uusiutuneen, niin en ottaisi riskiä ja venyttäisi hoitojen aloittamista siihen asti, että vauvan vois synnyttää. Mulla on kuitenkin pieni tyttö joka tarvitsee äitiään.

Hyvin pahoin kehitysvammaista(ei siis eläisi synnyttyään) en haluaisi tähän maailmaan saattaa kärsimään.

Muuten en aborttia puolusta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:16 Huopatossu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:14 Huopatossu kirjoitti:
Mun ei tarvi puolustella mielipiteitäni kenellekkään
Et siis pysty siihen
Mihin?
Tuomaan kantaas esille
Mun ei tarvee sulle selitellä :)
 
Ei nimimerkkiä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:16 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mä puolustan aborttioikeutta vain harvoissa tilantesissa ja silloin, jos syntyvän elämä tulisi olemaan pelkkää tuskaa ja sekin vain letkujen, laitteiden ja lääkkeiden varassa, on minusta armollisempaa tehdä abortti.

Ja puollan myös armomurhaa aikuiselle vastaavissa tilanteissa.
Ninunkin yksi tuttu teki abortin kun lapsella olisi ollut paha munuaissairaus!
Kävivät myös tutustumassa vastaavaan perheeseen. Itsellä pieni lapsi jo eli voisi olla vauvan luona sairaalassa, hyväksyn!
Samoin jos testien jälkeen tietää saavansa vammaisen lapsen, hyväksyn!
Itse en menisi testeihin, koska en voisi tehdä aborttia yhden lapsen kuoleman jälkeen!
 
tarxa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:13 vieras kirjoitti:
Jos ajatellaan asiaa vauvan/sikiön, ei odottajan kannalta. Mikä oikeuttaa sikiön tappamisen, kun vastasyntyneitäkään vauvoja ei saa tappaa?
minä annan hyväksynnän abortille ääritilanteissa (raiskattu nainen, sairas sikiö, äidin henki vaarantuisi raskauden takia tms...), ja perustelen sen sillä että alle 12 viikkoinen sikiö on vielä niin kovin keskeneräinen etten lue sitä ihmiseksi. Etenkin jos keskytys tehdään ihan alussa (viikolla 6 esim.). Toki mitä enemmän viikkoja kertyy, sitä enemmän sikiö kehittyy, mutta ekat pari kuukautta ajattelen sikiön olevan vaan lähinnä kasa soluja, kuin jokin "alkueliö", ei ihminen. Ja tämä on minun mielipiteeni, sitä en anteeksi pyytele vaikkei se kaikkia ehkä miellyttäisi.
 
Lunatic
Sikiö tai alkio ei ole vauva, vaan eliö, jonka voi huoletta poistaa, jos raskautta ei halua viedä päätökseen.

Mielestäni ei sen oudompi asia kuin menkat tai keskenmenokaan.
 
tarxa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:13 vieras kirjoitti:
Jos ajatellaan asiaa vauvan/sikiön, ei odottajan kannalta. Mikä oikeuttaa sikiön tappamisen, kun vastasyntyneitäkään vauvoja ei saa tappaa?
Niin ja piti vielä lisätä että mielestäni todella outoa verrata 10-viikoista sikiötä täysaikaiseen, jo syntyneeseen vauvaan. :headwall:
 
Ei nimimerkkiä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:16 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mä puolustan aborttioikeutta vain harvoissa tilantesissa ja silloin, jos syntyvän elämä tulisi olemaan pelkkää tuskaa ja sekin vain letkujen, laitteiden ja lääkkeiden varassa, on minusta armollisempaa tehdä abortti.

Ja puollan myös armomurhaa aikuiselle vastaavissa tilanteissa.
Itsekin olen tehnyt hoitotestamentin. Uskon että sen mukaan mennään ja myös armomurha jossakin tilanteessa ok, jos itsellä järki päässä, ei toisten avustaman tai halusta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:24 EJK kirjoitti:
Jos se olisi tappamista, se olisi lailla tuomittava teko. Mikä helevetin oikeuden jakaja sinä olet? Kenenkään ei tarvitse sinulle puolustella yhtään mitään =)
Kolahtiko?Tällä palstalla kun saa kysyä lähes aiheesta kun aiheesta..Mikä helevetin oikeiden kysymysten jakaja sinä olet?
 

En ole abortin puolustaja, mutta en myöskään vastustaja, vaan ajattelen, että nämä ovat henkilökohtaisia päätöksiä, joihin muilla ei ole sanaansa sanottavana.

Alkiolla ja vauvan vertaaminen on minusta melko ontuvaa, mutta nämäkinhän ovat vain henkilökohtaisia mielipiteitä.

Minusta sellainen ajatus, että lapsi syntyy maailmaan kärsimään, ei välttämättä ole kovin kaunis. Jotkut eivät välttämättä ole kypsiä vanhemmiksi, vaan se päätös abortista voi olla järkevä päätös. Ei tietenkään kukaan ajattele, että parempi olisi jos minut olisi abortoitu, koska ihmisellä on selviytymisvaisto niin vahva, mutta mielestäni ihmiset voivat olla niin julmia toista kohtaan, että joissain tapauksissa on parempi olla syntymättä sellaiseen tilanteeseen, joka aiheuttaa tuskaa, kipua ja elinikäisiä traumoja ja ties mitä.

 
EJK
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:24 EJK kirjoitti:
Jos se olisi tappamista, se olisi lailla tuomittava teko. Mikä helevetin oikeuden jakaja sinä olet? Kenenkään ei tarvitse sinulle puolustella yhtään mitään =)
Kolahtiko?Tällä palstalla kun saa kysyä lähes aiheesta kun aiheesta..Mikä helevetin oikeiden kysymysten jakaja sinä olet?
Olenko jossain kohti kieltänyt kysymästä *kaivaa okuläärejään* Luetun ymmärtämisessäkö vikaa kenties vai etkö kiihkoilultasi malta hengähtää =)
 

Yhteistyössä