Millä teet kovaa, hyvin pursottuvaa kermavaahtoa?

  • Viestiketjun aloittaja Tylla
  • Ensimmäinen viesti
Mä laitan kakun väliin sulatettua valkosuklaata kermavaahdon joukossa. Eli sulatus ja norona juoksuttaa sulatetun suklaan sinne vatkattavan kerman joukkoon. Väliin laitan vadelmia koska vadelma ja valkosuklaa on tautisen ihana yhdistelmä :) Varmasti tuota valkosuklaavaahtoa voisi pinnallekin käyttää :)
 
"vieras"
Flora vispi 20%, tai Valion 20% (vai mikä sen oikea nimi on).

Se valion luomu-kerma on ihan kamalaa, valuu ja valuu, vaikka muuten luomua suosin niin sitä ei kannata siihen kokeilla!
 
Kuohukermaa ja vaniljakreemijauhetta. Vispikermasta en ole ikinä saanut hyvää vaahtoa, siis never ever.

Muoks* Mun mielestä toi vaniljakreemi ei maistu yhtään pahalta. On siis samaa tavaraa kuin esim. viinereiden päällä oleva keltainen mössö.
 
Viimeksi muokattu:
vispi
ehdottomasti flora vispi + rahka, helppo pursottaa ja pysyy kauniina ja valkoisena kakun reunalla. Kuohukerma olisi niin hyvää, mutta mulla se ei meinaa pursottua yhtä nätisti eikä pysy kauniin värisenä esim seuraavaan päivään
 
"aloittaja"
Oho, mul ei äsken näkynyt yhtään vastausta, mut onhan noita! :D

Ajaako vaniljakastike/kiisselipulveri saman asian kuin tuo vaniljakreemi?

Tuo valkosuklaa kuulostaa kans hyvälle, sitä siis on hyvä pursottaa?
 
"aloittaja"
[QUOTE="siis";23473313]Ap:lle monta vinkkiä annettu, silti huutelee juhuuta, ketään linjoilla?!

Muta rahkaa sosittelen minäkin.[/QUOTE]

Joo, pahoittelinkin jo tuossa, kun mulla ei näkynyt yhtään vastausta, vaikka refreshasin näkymän! Anteeksi vaan kovasti! :)


Tuo rahka vois olla kans kiva, tosin vaatinee paljon sokeria?
 
minä,
Kuohukerma on kermojen aatelia. Se sopii hyvin vaahdotettuna niin jälkiruokiin kuin leivonnaisiinkin ja sellaisenaan ruoanvalmistukseen.

Valio sanoo:
Kerman vaahdotusvinkit:

- Vatkaa kerma alle +6 asteisena. Käytä kuivaa ja puhdasta vatkainta ja kulhoa.

- Kapeahkossa, korkeassa kulhossa kerma vaahtoutuu nopeasti sähkövatkaimella.
 
"leipuri-mestari"
Kananmunan valkuaista pari vatkaan erillisessä kulhossa ja sekoitan sen kermavaahdon joukkoon. Just viime viikonloppuna synttärikakun pursotin sellaisella sekoituksella ja pysyi hyvin ja napakasti!
 
"Aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23473368:
Tomusokeri on ihan 'tavallista' sokeria, tosin ei kidettä vaan tomua :D

Ei se sen imelämmäksi tee, kun sitä sopivasti laittaa......
Niin siis jotenkin kuvittelin, että sitä pitää laittaa tosi paljon, että sillä on kovettava vaikutus kermavaahtoon...?
 
näi on
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kuohukerma on kermojen aatelia. Se sopii hyvin vaahdotettuna niin jälkiruokiin kuin leivonnaisiinkin ja sellaisenaan ruoanvalmistukseen.

Valio sanoo:
Kerman vaahdotusvinkit:

- Vatkaa kerma alle +6 asteisena. Käytä kuivaa ja puhdasta vatkainta ja kulhoa.

- Kapeahkossa, korkeassa kulhossa kerma vaahtoutuu nopeasti sähkövatkaimella.
Paras tämä ja jos jämäkkää pursotettavaa haluaa niin ainaki minä lisään rahkaa lopussa vaahtoon (2dl kermaan 1dl rahkaa) ja ei mitään kevytversioo :) ei siihen kamalasti sokrua tarvii, onhan vissiin täytteissäkin makeutta?
 
minä,
[QUOTE="Aloittaja";23473382]Niin siis jotenkin kuvittelin, että sitä pitää laittaa tosi paljon, että sillä on kovettava vaikutus kermavaahtoon...?[/QUOTE]
Älä liian lämpimänä vatkaa, jääkaappilämmin kerma on aika sopivaa :)
 

Yhteistyössä