Millainen haalari vauvalle?

meillä on puolivuotias vauva ja nyt isovanhemmat ilmoittivat haluavansa hankkia vauvalle haalarin talveksi. Meillä on liikkuvainen lapsi, joten talven tullen varmasti ollaan ulkosalla paljon ja vaikkei kävelemään oppisikaan niin ainakin siellä kontataan. Millainen haalari oli hyvä tammikuussa vuoden täyttävälle lapselle ja kannattaako hankkia toppahaalari, vai ennemmin sellainen kosteutta pitävä haalari (kutsutaankohan niitä välikausi- tai kuorihaalareiksi?) jonka alle lisätään lämmintä sään mukaan? Mielelläni ottaisin myös vinkkiä merkeistä ja ostospaikoista, kun esikoisesta on kyse, eikä yhtään kokemusta tällaisista.

Äitiyspakkauksen haalari kyllä löytyy, mutta sen on lapselle toistaiseksi aivan valtavan suuri ja lapsi kasvaa hitaasti. Lisäksi se on niin valtavan leveä, ettei välttämättä ole koskaan oikean kokoinen.
 
Meillä 4,5kk vauva, joka kova menemään jo matotyylillään. Ja ostin hänelle Reimatecin haalarin, joka pitää siis kosteutta, jos hän vaikka talvella haluaa jo olla maassa pieniä aikoja. Ja siksikin, että meillä ulkoillaan kelillä kun kelillä yleensä, niin ei tarvi kurahousuja alkaa tunkemaan päälle noin pienelle. Riippuu ihan missä asut, mut stockmann, jesperjuniorit, cm jne myy ainaskin Reimaa ja Reimatecia.

Muoks. Siis tuo haalari on talvihaalari joka pitää kosteutta, ei välikausihaalari.
 
Jos tammikuussa täyttää vuoden ja konttailee varmaan jo joulukuussa maassa, niin toppahaalari, joka pitää kosteutta. Maassa möyrivälle välikausihaalasi (eli kevät/syyyspuku) ei oikein riitä, kun maasta hönkii se kylmyys. Ostaisin Remu/Reimatec/Lassie tms. kosteutta pitävän haalarin. Etenkin jos mummu maksaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirppi ja vasara:
Mutta eikös välikausihaalaria voi käyttää syksystä kevääseen jos laittaa alle esim. fleecehaalarin tai jonkun villapuvun? Olin kattelevinani että muutamissa ois ollu jopa nepparot millä sais sellasen kiinni haalariin.
Ei se silti riitä pakkasille (riippuu missä asutte). Meillä ainakin on fleecepuku toppapuvunkin alla silloin kun on lunta ja pakkasta. Eli fleece+välikausipuku menee hyvin siellä 0-asteessa ja sen ympärillä. Mutta jos on vaikkapa -10, niin tarvitsee toppaa ja fleeceä/villaa.
 
vieras
Mä ostaisin myös kosteutta pitävän haalarin, koska liikkuminen on noinkin pienellä hankalaa jos kurikset vielä toppapuvun päälle niin ei kyllä paljon liikuta.
Reimatec, Remu, Jonathan yms tai sitten yks vaihtoehto on Lassien Suprafill siinä on kumitettu osa kainaloihin asti noissa pienissä haalareissa.
 
viera
Minä suosittelen Jonathanin toppahaalaria (myös kosteusuojattu) Pakkasella villaa tai fleeceä alle. Välikausiasulla en itsekkään tarkene pakkasella vaikka olisi flecet.
 
Jos hankin vauvalle toppahaalrin talveksi, niin pitäisikö sitten hankkia välikausihaalari syksyksi ja kevääksi? Menee vähän rautalangasta vääntämiseksi, mutta kun toistaiseksi ollaan selvitty collegepuvuilla kun ei maassa ole vielä oltu, niin mitä minä kohta tuolle lapselle puen ulos?
 
vieras
Meillä vauva täyttää maaliskuun viimeinen päivä vasta vuoden, mutta huusin huutonetistä Remun kosteudenpitävän haalarin lisäksi. Meillä on siis toiselta tytöltä säästössä 74 senttistä talvihaalaria, mutta ne ei ole mitään maassa möyrimis-haalareita. Tuo on kuitenkin niin kovasti pyrkimässä eteenpäin ja kun on kaksi isompaakin niin oletettavasti tyttö tahtoo myllätä myös lumessa.

Eli kosteussuojatun toppahaalarin hankkisin ehdottomasti teidän tapauksessa.
 
Nostanpa tätä ketjua kun tää haalari-asia on nyt ajankohtainen. Mä oon siis itekki ihan pihalla näistä asioista, pitääkö siis hankkia erikseen välikausihaalari ja toppahaalari ja näköjään tarvii..

Meilläkin esikoinen nyt 8 kk ja olen ihan pihalla näistä pukemisasioista, kun tosiaan tähän asti on riittäny vaan sisävaatteet. No, pikkuhiljaa näitä juttuja oppii.. ehkä. Kai tässä on pikkuhiljaa lähdettävä ostamaan sitä välikausihaalaria sitten..
 
v
Niitä välikausihaalareita ei ole hirveästi myynnissä näin syksyllä, kun kuulemma keväällä on niiden "kultakausi", silloin tulee kaikki uudet mallit. Mä ostaisin ehkä nyt sen talvihaalarin, voihan sitä pitää nyt jo. Ei ne niin lämpimiä kuitenkaan ole, maassa möyrivälle. Kun on pakkasta, alle villahaalari ja kun on plussaa, niin riittänee alle sisävaatteet. Ostat sen välikausiasun sitten keväällä, kun on enemmän valinnan varaa ja tiedät mikä koko menisi sitten sen kevään ja syksyn ainakin.
 
Meillä tyttö täyttää myös 1v tammikuulla. Ei tulisi mieleenkään ostaa hänelle mitään reimatecia. Vaikka ulkona"asutaankin"säällä kuin säällä, niin kyllä meillä tämän ikäinen pärjää ihan "tavan haalarilla", joka on lämmin ja pehmoinen lapsen päällä. Ei mikään tönkköjäykkä puku jossa pikkuisen vaikea liikkua. Taitaa olla kaapissa odottamassa joku lassien puku ja sillä pärjäillään kun ei kuitenkaan ihan vesileikkejä vielä leikitä.
 
v
Kyllä se 1-vuotiaankin puku on hyvä olla melko vedenpitävä. Just se pienihän siellä maassa koko ajan konttaa, ryömii ja lumi kostuttaa vaatteita. Ei puvun tartte Reimateciä olla, on niin muitakin yhtä hyviä ja halvempia. Mutta ei me millään äitiyspakkauksen toppapuvilla oltas ulkona maassa pärjätty, siinä kun ei ole yhtään kosteudenpitoa.
 

Yhteistyössä