Millanen kuva sinulla on amerikkalaisista?

  • Viestiketjun aloittaja "woman"
  • Ensimmäinen viesti
"haarukka"
pinnalisuus ja feikkiys, sosiaalisuus, huumori.

ääripäät: lihavat ja rumat, hoikat ja kauniit, huonosti koulutetut, huippu koulutetut, ignorantit, älykkäät, köyhät, miljonäärit, kielitaidottomuus, kaksikielisyys.

näin mulla ainakin ensimielikuvat.
 
"Kenguru"
Latinot: ahkeria työntekijöitä, jengitappeluja
Mustat: rento asenne elämään, rasistisia valkoihoisia kohtaan, jatkuva pelko epäoikeudenmukaisesta kohtelusta
Valkoiset: hyväntahtoisia sisimmissään, tiukan paikan tulle ei pysty pitämään hyväntahtoisuuttaan, vaan menee helposti massan mukaan, rasistisia mustia kohtaan, yrittää olla syvällisiä, mutta ämerikkäläinen "kulttuuri" muokannut pinnallisiksi, valkoisten mielestä raha on paremman ihmisen merkki.
Tuossa muutamia yleistyksiä, jokaisen kohdalla on poikkeuksia, ja kaikki ihmiset ovat pääasiassa sisimmissään hyviä. Olen todellakin tutustunut monenlaisiin amerikkalaisiin, aivan laidasta laitaan, rikkaasta "perus" amerikkalaisesta jengiin kuuluvaan "neekerinvihaajaan".
 
"Kenguru"
Ai niin, pakko mainita vielä valkoihoiset wannabe mustat....Naiset jotka letittää päänsä ja hengailee vain mustien kanssa kopioiden heidän joka käytöksen, ja on olevinaan enemmän mustaa kuin mustat itse:D
 
"woman"
Voisin laittaa omankin vastauksen. Minua nimittäin kiehtoo amerikkalaisuus kaikessa hulluudessaan.:D Juuri se isoäänisyys, hössötys, mukaosaaminen, reteily...se on niin hauskaa.:D
Minusta ne vaan on hauskoja! Sit se sosiaalisuus on ihanaa.
En voi sille mitään, mutta ihailen jotenkin sitä hulluutta.;)
 
"dodo"
Hyvin dualistinen. Toisaalta huimaa (tieteellistä) kehitystä, hyvin pärjääviä ihmisiä ja ulospäinsuuntautuneisuutta ja yritteliäisyyttä, ja taas toisaalta paljon köyhyyttä, kouluttamattomuutta, turhan paatoksellista isänmaallisuutta (etenkin kun ajattelee, että maat on ryöstäen kavallettu) ja ällöttävää suurvaltapolitiikkaa ("me ollaan maailman valtiaita"), eikä se heidän asepoltiikkansakaan kauhean kiva ole.
 
"Kenguru"
[QUOTE="woman";23036051]Voisin laittaa omankin vastauksen. Minua nimittäin kiehtoo amerikkalaisuus kaikessa hulluudessaan.:D Juuri se isoäänisyys, hössötys, mukaosaaminen, reteily...se on niin hauskaa.:D
Minusta ne vaan on hauskoja! Sit se sosiaalisuus on ihanaa.
En voi sille mitään, mutta ihailen jotenkin sitä hulluutta.;)[/QUOTE]

Joo-o. Onhan se minunkin mielestä tietyllä tavalla hauskaa. Tuo kovaäänisyys ja hössötys jäi itsellenikin jenkkivuosien aikana, ja siitä oli taas opittava pois täällä Suomessa. Olin varmaan melkoinen "kuka ei kuulu joukkoon" tapaus kun muutin takaisin tänne, ja ihmettelin suomalaisten apeutta. Oli kun olisi tullut hautajaisiin....:D
Jenkeissä on perus elo pikkuisen räväkämpää, mutta syvällisyyttä puuttuu.
 
En ole käynyt siellä, joten pitää vastata sen perusteella mitä olen heitä tavannut täällä Euroopassa.

Iloisia ja ulospäinsuuntautuvia, heidän kanssaan on helppo tulla juttuun. Huumorintajuisia. Pinnallisiakin.
 
"poikia3"
Mulla on ollut ennakkokäsitys pinnallisista ihmisistä. Mutta se on kyllä muuttunut kun olen käynyt lomalla ja sitten konferenssi-reissulla rapakon tapana. Ihmisia on monenlaisia, päällimmäiseksi on varmaan jäänyt ystävällisyys ja tiedonhalu, esim. olivat kovin kiinnostuneita, miten koululaisemme pärjäävät niin hyvin pisa-tutkimuksissa.
 
"Kenguru"
[QUOTE="dodo";23036074]Hyvin dualistinen. Toisaalta huimaa (tieteellistä) kehitystä, hyvin pärjääviä ihmisiä ja ulospäinsuuntautuneisuutta ja yritteliäisyyttä, ja taas toisaalta paljon köyhyyttä, kouluttamattomuutta, turhan paatoksellista isänmaallisuutta (etenkin kun ajattelee, että maat on ryöstäen kavallettu) ja ällöttävää suurvaltapolitiikkaa ("me ollaan maailman valtiaita"), eikä se heidän asepoltiikkansakaan kauhean kiva ole.[/QUOTE]

Yep, tätä mieltä myöskin olen.
 

Yhteistyössä