Minä olen lähihoitaja

  • Viestiketjun aloittaja so what
  • Ensimmäinen viesti
so what
ja olen tyytyväinen ammattiini ja olenkin hyvä hoitaja hoidettavienkin mielestä. Itse arvostan itseäni ja työtä mitä teen. Siinähän haukutte meitä LH:ita, ei koske.
 
so what
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
No waude.
Saa sitä ihminen tyytyväinen työhönsä olla. Monet eivät ole, vaan tekevät työtä mistä ei pidä. Itse pidän työstäni.:) Toivottavsti sinäkin saat ehkä joskus työn josta jopa nauttisit=)
 
Työmyyrä
Niin minäkin ja olen oikein tyytyväinen ammatinvalintaani. Minusta on kaikkein mukavinta toteuttaa hoitotyötä juuri siellä potilaan luona syötellen, peseskellen jne. En ole kokenut tarvetta lähtä opiskelemaan suurta määrää hoitotieteitä vain raahaillakseni tippaletkuja ja näppäilläkseni suurimman osan päivää tietokonetta, jossa ohjelmat tökkii. On hienoa olla lähihoita, lähellä ehkä juuri sinuakin.
 
Piparjuuri
Hyvä! Siitä se työnarvostus lähtee. Itsestä -ei palkasta.

Minun mielestäni tässä tehyläisten työtaistelussa surullisen piirre on muiden alojen, ja saman alan muiden työntekijöiden, mollaus. Sitten itketään, ettei meitä arvosteta. :(
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
No kuka täällä nyt toista kummempi on? Samaa lihaa verta sairaanhoitajat, lähihoitajat, siivoojat ja insinöörit.
 
Häirikkö
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Yleistys, ah niin ihanaa.
Kyllä niitä nirppanokkia löytyy muistakin ammateista... ;)
 
Paitsi
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Niin noo on siinä se ero että siivooja on valinnut ammatikseen lattian luuttuamisen ja lähihoitajat ihmisten hoivaamisen :) Kaikki vuodeosastolla ei tarvitse kummempia hoitotoimenpiteitä , joten onneksi on meitä lähihoitajia heitä syöttämässä ja pesemässä, ettei sairaanhoitajien tarvitse käsiään liata :)
 
jes
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Jaa ei hauku vai. Koko ajanhan koetat nostaa itsetuntoasi muka viisaillakin kommenteilla.pöh!!
 
:wave: minä myös.
Ammattitaitoa- ja ylpeyttä löytyy. Kai niitä joka-alan ihmisisä arvostellaan. Ja saavat arvostellakin, jos oikeasti tietävää mitä lähihoitajan työhön kuuluu. Tämä ammatti kun on paljon muutakin kuin siivousta ja pyykinpesua ;) työpaikasta riippuen. Ja jos arvostelee tietäen toimenkuvan kulloinkin, niin ompahan siinäkin sitten yksi mielipide muiden joukossa. :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Katkera siivoojako siellä kiukkuaa?Vai etkö päässyt lähihoitajakouluun?
Jos ei lähihoitajakouluun pääse nykyään niin kyllä on sitten TYPERÄ ihminen. :LOL:
Olen käynyt ihan huvikseen niissä pääsykokeissa ( teininä kuvittelin muka hetken haluavani) eikä niitä kyllä vaikeiksi voi sanoa.

 
opettaja
Alkuperäinen kirjoittaja Paitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Niin noo on siinä se ero että siivooja on valinnut ammatikseen lattian luuttuamisen ja lähihoitajat ihmisten hoivaamisen :) Kaikki vuodeosastolla ei tarvitse kummempia hoitotoimenpiteitä , joten onneksi on meitä lähihoitajia heitä syöttämässä ja pesemässä, ettei sairaanhoitajien tarvitse käsiään liata :)
Siivoojat ja lähihoitajat ovat sairaaloissa ihan yhtä tärkeitä kuin vaikka lääkärit, joissain mielessä tärkeämpiäkin.

Kai tiedätte että eniten ihmishenkiä säästänyt yksittäinen parannus terveydenhoidossa on ollut puhtauden merkityksen ymmärtäminen sairaalahoidossa. Sairaalabakteeerillekaan ei lääkäri mitään mahda, mutta siivooja mahtaa.
 
Mistä kummasta tälläinen siivoojat vs. lähihoitajat on lähtöisin? Jokainen ammattiryhmä on tarpeellinen (miksi moisia muuten edes olisi). Ei eri ammattiryhmiä voi laittaa tärkeysjärjestykseen.
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eI KAI TEITÄ KUKAAN HAUKU, ON VAAN NIIN HUVITTAVAA ETTÄ LÄHIHOITAJAT LUULEVAT OLEVANSA JOTAIN, VAIKKA EIVÄT OLE SIIVOOJAA KUMMEMPIA.
Katkera siivoojako siellä kiukkuaa?Vai etkö päässyt lähihoitajakouluun?
Jos ei lähihoitajakouluun pääse nykyään niin kyllä on sitten TYPERÄ ihminen. :LOL:
Olen käynyt ihan huvikseen niissä pääsykokeissa ( teininä kuvittelin muka hetken haluavani) eikä niitä kyllä vaikeiksi voi sanoa.

Toivottavasti nykyään/jatkossa painotetaan alalle soveltuvuutta enemmän, jotta tuollaisella asenteella ei pääse hoitoalan kouluihin
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja hinku:
Mistä kummasta tälläinen siivoojat vs. lähihoitajat on lähtöisin? Jokainen ammattiryhmä on tarpeellinen (miksi moisia muuten edes olisi). Ei eri ammattiryhmiä voi laittaa tärkeysjärjestykseen.
Tuosta nimimerkin NO vastauksesta. Sen suuremmasta vastakkainasettelusta ei ole kyse. :)
 

Yhteistyössä