Minä vihaan uskovaisia.

  • Viestiketjun aloittaja Olen oikeassa
  • Ensimmäinen viesti
Olen oikeassa
He ovat vähä-älyisiä hihuleita, jotka uskovat ikivanhan satukirjan satuolentoon, joka on käskenyt vainoamaan meitä, jotka emme ole uskossa. Siksi kaikki pahat asiat johtuvat uskovaisista ihmisistä ja heidän uskostaan. Uskovaiset pitäisi julistaa mielisairaiksi ja sulkea vankilaan. Minun velvollisuuteni ateistina on tehtävä uskovaisten elämästä niin vaikeaa kuin pystyn siksi mitä pahaa he ovat tehneet meille ihmisille.
 
He ovat vähä-älyisiä hihuleita, jotka uskovat ikivanhan satukirjan satuolentoon, joka on käskenyt vainoamaan meitä, jotka emme ole uskossa. Siksi kaikki pahat asiat johtuvat uskovaisista ihmisistä ja heidän uskostaan. Uskovaiset pitäisi julistaa mielisairaiksi ja sulkea vankilaan. Minun velvollisuuteni ateistina on tehtävä uskovaisten elämästä niin vaikeaa kuin pystyn siksi mitä pahaa he ovat tehneet meille ihmisille.
Eli vihaat esim. mua. No annapas tulla kaikki höyryt, voin olla sun neulatyyny. :rolleyes:

Vainota? Missäpäin Uutta Testamenttia käsketään vainoamaan ketään? Eiköhän ne ollu ekat kristityt jotka tuli vainotuiksi?
 
No, tottahan se on, että uskonnon nimissä on tehty paljon pahaa ja julmuuksia. Mutta asiaa tarkasteltaessa, pitäisi kyetä erottamaan itse uskonto ja yksittäisten ihmisten tai ryhmien tulinta uskonnosta.

Mitä tulee uskovien vähä-älyisyyteen, niin kokonaisuutena tarkasteltaessa uskominen johonkin korkeampaan tarkoitukseen on ihmismielen ja -elämän kannalta paitsi monesti helpottavaa ja lohduttavaa, niin myös ehkä merkityksellistä ja jopa positiivista. Eikä voi kieltää, etteikö uskonnon nimissä olisi aika paljon hyvääkin tehty.

Niin kuin monissa muissakin asioissa, vaikea varmasti sanoa, jääkö plussan vai miinuksen puolelle kokonaisuutena.
 
vierailija
On se jotenkin kummallista, kun uskikset puhuvat toisista tyyliin "voi kun se ajattelisi kuin me, voi kun se uskoisi kuin me". - Niinkun what? Miksi mun pitäisi ajatella kuin joku vähä-älyinen nilviäinen? Kehittymätön olento, joka kyylää sieltä täältä 2000 v. vanhaa kirjaa. Haloo, koulukirjatkin uusitaan vuosittain. Luulisi soittavan jotakin kelloja, mutta ei.
 
Vierailija
On se jotenkin kummallista, kun uskikset puhuvat toisista tyyliin "voi kun se ajattelisi kuin me, voi kun se uskoisi kuin me". - Niinkun what? Miksi mun pitäisi ajatella kuin joku vähä-älyinen nilviäinen? Kehittymätön olento, joka kyylää sieltä täältä 2000 v. vanhaa kirjaa. Haloo, koulukirjatkin uusitaan vuosittain. Luulisi soittavan jotakin kelloja, mutta ei.
Sääli, että niin monet tekijät estää ihmisiä uskomasta.
 
vierailija
Kuka on pelokas? Se joka uskaltaa ajatella ja katsoa itsensä ja materiaalisen maailman ulkopuolelle vai se, joka uskoo vain itseensä ja materiaaliseen maailmaan.
Kuka on vähä-älyinen? Se, joka sokeasti luottaa Jumalaan vai se, joka sokeasti luottaa ihmiseen ja materiaan?
Kokemusteni perusteella sanoisin, että vähä-älyisiä ja pelokkaita kyllä riittää kummassakin porukassa, samoin kuin älykkäitä ihmisiä ja kaikkea siltä väliltä. Voimakas usko ei aina ole samaa kuin laputsilmilläusko...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kuka on pelokas? Se joka uskaltaa ajatella ja katsoa itsensä ja materiaalisen maailman ulkopuolelle vai se, joka uskoo vain itseensä ja materiaaliseen maailmaan.
Kuka on vähä-älyinen? Se, joka sokeasti luottaa Jumalaan vai se, joka sokeasti luottaa ihmiseen ja materiaan?
Kokemusteni perusteella sanoisin, että vähä-älyisiä ja pelokkaita kyllä riittää kummassakin porukassa, samoin kuin älykkäitä ihmisiä ja kaikkea siltä väliltä. Voimakas usko ei aina ole samaa kuin laputsilmilläusko...

Onko se pelottomuutta, ettei uskalla kyseenalaistaa 2000 v. vanhan teoksen tekstien merkitystä löytääkseen todelliset merkitykset?
 
On se jotenkin kummallista, kun uskikset puhuvat toisista tyyliin "voi kun se ajattelisi kuin me, voi kun se uskoisi kuin me". - Niinkun what? Miksi mun pitäisi ajatella kuin joku vähä-älyinen nilviäinen? Kehittymätön olento, joka kyylää sieltä täältä 2000 v. vanhaa kirjaa. Haloo, koulukirjatkin uusitaan vuosittain. Luulisi soittavan jotakin kelloja, mutta ei.
Kun on kokenut Jumalan läsnäolon ja kun se rakkaus koskettaa, haluaa että jokainen kokisi sen.

Maailmasta ei löydy mitään niin samaan aikaan virkistävää, rauhoittavaa ja lohduttavaa tahoa, joka antaisi niin hullaannuttavaa, kevyttä iloa.

Ja mä olen saanut kokea maailmassa paljon kaikenlaista elämään kuuluvaa iloa, on perhe, okt, työtä, terveyttä ja ystäviä. Mutta vaikka nuo on todella tärkeitä, niin ne on pientä Jumalan olemuksen ja läsnäolon rinnalla.
 
vierailija
Älä sääli. Ihaile ihmistä, joka ei ole höynäytettävissä moisilla naurettavilla tarinoilla. Sääli kaltaisiasi, joille uppoaa kaikki, mitä vaan syötetään sen milloin minkäkin uskontonsa nimissä.
Panikeeko kädet ristiin silloin, kun täytyisi osata toimia, mutta ei osaa tai ei pysty? Tuleeko enkeli auttamaan?
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3411831/Muistisairas+harhaili+vuorokauden+eksyksissa++puolisolle+tuomio
 
vierailija
Panikeeko kädet ristiin silloin, kun täytyisi osata toimia, mutta ei osaa tai ei pysty? Tuleeko enkeli auttamaan?
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3411831/Muistisairas+harhaili+vuorokauden+eksyksissa++puolisolle+tuomio

Tuo karvanaamainen jumala kyllä tappaa kaikki joutilaat pois kuljeksimasta :LOL:

Joten ei mitään syytä huolestua, jos joku paleltuu ja kuolee pakkaseen. Se on ennakkoon kirjoihin kirjoitettu (y)
 
vierailija
Kun on kokenut Jumalan läsnäolon ja kun se rakkaus koskettaa, haluaa että jokainen kokisi sen.

Maailmasta ei löydy mitään niin samaan aikaan virkistävää, rauhoittavaa ja lohduttavaa tahoa, joka antaisi niin hullaannuttavaa, kevyttä iloa.

Ja mä olen saanut kokea maailmassa paljon kaikenlaista elämään kuuluvaa iloa, on perhe, okt, työtä, terveyttä ja ystäviä. Mutta vaikka nuo on todella tärkeitä, niin ne on pientä Jumalan olemuksen ja läsnäolon rinnalla.
Niin. Se jumala kosketti sinua. piste. Sun elämä ja tuntemukset on sun asia. piste.

Luojan kiitos, sulla ei ole mitään tekemistä mun kanssa! :)
 
vierailija
Mä vihaan sua. Tapa itsesi. Ammu päähäsi vaikka ysimillisellä pistoolilla tai suutele haulikkoa. Pääasia että henki lähtee. Juo jotain myrkkyä tai hyppää kerrostalon katolta. Katoa tästä maailmasta. Poistu! Voit mennä seisomaan junan eteen ja halata junaan sen tullessa vastaan. Voit myös panna köyden kaulaan, toisen pään sillan kaiteeseen ja hypätä. Kunhan vain kuolet.
 
Mä vihaan sua. Tapa itsesi. Ammu päähäsi vaikka ysimillisellä pistoolilla tai suutele haulikkoa. Pääasia että henki lähtee. Juo jotain myrkkyä tai hyppää kerrostalon katolta. Katoa tästä maailmasta. Poistu! Voit mennä seisomaan junan eteen ja halata junaan sen tullessa vastaan. Voit myös panna köyden kaulaan, toisen pään sillan kaiteeseen ja hypätä. Kunhan vain kuolet.
Kelle tän sanot, ap:lle vai mulle? o_O

Onkos sulla kaikki hyvin?
 
vierailija
Olen ateisti (tai pikemminkin agnostikko, mutta aika monelle se on aika sama asia). Vihasin nuoruudessa aika paljon. Jossain vaiheessa uskovaisia, jossain vaiheessa maahanmuuttajia (joita silloin ei edes ollut paljon) ja lukuisia muitakin ryhmiä. Jossain vaiheessa sain vähän onnea elämään ja opin pääsemään vihasta irti. Mielipiteeni eivät paljoakaan muutuneet, mutta se ei kanavoitunut vihana.

Voin sanoa, että tämmöset pitkäkestoiset vihantunteet ovat aina oire jostain omasta pahasta olosta. Itsestäänselvyys, mutta se vihankokija ei tätä tajua. Muistan itsekkin nuorena kokeneeni tälläisten väittäjät idiootteina.

Kristinusko on osa länsimaista kulttuuriperimää. Kenties se perustuu lähes 2000 vuotta vanhaan kirjaan, mutta on toisaalta uudistunut aika hyvin. Paremminkuin islam, mutta toisaalta uskon islaminkin pikkuhiljaa muuttuvan kun kohtaa maallistumisen paineet. Ja onhan niin tapahtunutkin.
 
vierailija
On se jotenkin kummallista, kun uskikset puhuvat toisista tyyliin "voi kun se ajattelisi kuin me, voi kun se uskoisi kuin me". - Niinkun what? Miksi mun pitäisi ajatella kuin joku vähä-älyinen nilviäinen? Kehittymätön olento, joka kyylää sieltä täältä 2000 v. vanhaa kirjaa. Haloo, koulukirjatkin uusitaan vuosittain. Luulisi soittavan jotakin kelloja, mutta ei.
Entä luonnon uskonnot? Uskovaisia ovat kaikki johonkin korkeampaan voimaan uskovat, tunnetummista uskonnoista kuten budhalaiset, hindut, kristityt aina saamelaisiin, sademetsien intiaaneihin ja lukemattomiin ..tästä päivästä siihen hetkeen jolloin kaikki alkoi.
Hyvin harvat uskovaiset ajattelevat saati puhuvat lopulta noin. Osa luonnonuskonnoista eristäytyy lähes täysin.
 

Yhteistyössä