Minkä ikäinen lapsi yötä yksin?

  • Viestiketjun aloittaja Tehdäkö ilmoitus vai ei :/
  • Ensimmäinen viesti
Tehdäkö ilmoitus vai ei :/
Minkä ikäisen lapsen jättäisit yöksi yksin kotiin ja lähtisit baariin? itse en ole näin tekemässä joten en tarvitse tästä kysymyksestä haukkuja.
 
vieras
No en ikinä 7-vuotiasta ja tekisin lastesuojeluilmoituksen, jos tietäisin jonkun näin tekevän! Yli 12 -vuotiaan, ja silloinkin riippuen lapsesta.

2+2, älä hyvänen aika jätä sen ikäistä lasta yöksi yksin, jos sulla on lapsia. Ovat aivan liian pieniä t. sosiaalitantta
 
tuikku
Alkuperäinen kirjoittaja 2+2:
Varmaan sitten kun lapsi on jo reippaasti kouluiässä. 7 vuotiaana ehkä..?
Peesailen sen verran, että jos on reipas lapsi kyseessä ja osaa taitavasti puhelinta käyttää ja itse ajokunnossa ja puhelin lähellä niin periaatteessa ehkä voisin jättää muutamaksi tunniksi.
No EN OIKEASTI JÄTÄ, kun en käy baareissa (enkä juo) mutta ajatuksena EHKÄ...
 
Provo?
Alkuperäinen kirjoittaja tuikku:
Alkuperäinen kirjoittaja 2+2:
Varmaan sitten kun lapsi on jo reippaasti kouluiässä. 7 vuotiaana ehkä..?
Peesailen sen verran, että jos on reipas lapsi kyseessä ja osaa taitavasti puhelinta käyttää ja itse ajokunnossa ja puhelin lähellä niin periaatteessa ehkä voisin jättää muutamaksi tunniksi.
No EN OIKEASTI JÄTÄ, kun en käy baareissa (enkä juo) mutta ajatuksena EHKÄ...
no tämä nyt ei sivunnut aloitusta millään lailla!
 
Hmm
No nyt ollaan voitu jättää lapset (11v ja 9v) pariks tunniks kahden, kun käyty syömässä tmv, mut hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa kotiin. Vaikea kuvitella vielä vuosiin, sitten kun alkavat olla täysikäisiä...
 
iiii
mä olin ekalla luokalla yksin kotona yötä, kun äiti teki tarjoilijan hommia. pelotti jännitti ja vatsaan koski.. soittelin äitille ja hengissä selvisin, mutta en suosittele kenellekkään!
 
vieras
Vanhin on 10v eikä ole tullut mieleenkään että jäisi yksin kotiin yöksi. Ehkä sitten kun on yläasteella, jos sellainen tilanne tulee eteen. Itse olin eka kertaa yksin yötä kotona 16 vuotiaana :)
 
df
No lähemmäs ylä-aste ikää pitää olla. Tuo mun 8 vee on nii arka, että ei jää yksin vielä kotiin vaikka meen kauppaan :) yhdesti viime kesänä kysyi saako jäädä kaverin kanssa ulos ku hain maitoa (matka 100m) Piti sit lapsen kanssa olla koko ajan puhelimessa.
 
vieras
IHANKO TOSISSANNE JOTKUT OLISIVAT VALMIITA JÄTTÄMÄÄN 7 VANHAN YKSIN Y Ö K S I KOTIIN?!?!!!? :eek:

Käsitättekä mikä hätä ja pelko sillä lapsella on, jos se yöllä herää ja kämpässä on pimeää, ulkona on pimeää...:(
 

Yhteistyössä