Minkä ikäiselle korvikset?

7 vuotiaana sai meidän neiti, tarkalleen 7-vuotispäivänä...
Hyvin itse tarkasti että ne hoidetaan, eikä kuulemma laittaminen sattunu, vaikka on meidän arin lapsi joka itkee siis AIVAN joka naarmua ja pikkustakin sattumusta... Neiti oli halunnut niitä pari vuotta... =)
 
Vastustan
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastustan läväreitä:
syyksi riittänee se, että jos lapsi ei kykenen itse reikiä hoitamaan, ei niitä kannata laittaa. Tulehtuvat usein, koska lapsi ei anna putsata niitä (sattuu!!). Korut voivat myös painua reiän sisään (esim nukkuessa) ja aih siten kipua ja tulehdusta sekä reiän repeämistä. Pojalle en ensinkään laittaisi. Kyllä lapsen täytyy osata asiaa vaatia ja perustella ja myös pystyä hoitamaan puhdistukset itse ennenkuin lävistyksiä tehdään. Lävistykset ovat suuri nikkeliallergian aiheuttaja; vaikuttaa vahvasti esim ammatin valintaan!
Meillä tyttö oli 5 v. kun sai, koska kinusi vuoden verran. Nykyään niitä reikiä ei enää pahemmin puhdistella, ihan vedellä vaan huuhdellaan, eikä edes pyöritellä. Tämmöiset ohjeet saatiin, näin toimittiin ja tyttö on nyt 9 v. eikä ole ollut ainuttakaan tulehdusta rei`issä. Enkä ole antanut rihkamakoruja pitääkään, ainoastaan kultaisia.

Tämä on iho- ja allergiasairauksien lääkärin kertomaa. aijheesta ollut muutaman kerran kolumnia lehdissä vuosien varrella.
 
amlo
Taalla Englannissa tyttarien (3v ja kohta 5v) koulussa ei saa oppilailla olla korvakoruja. Esikoinen on puhunut korvakoruista nyt varmaan ainakin pari vuotta, mutta mielestani korvakorut lapsilla luovat mielikuvan hiukan 'holtittomista' vanhemmista.( Anteeksi tuo ilmaisu, mutta en keksi nyt parempaa sanaa kuvaamaan ajatustani.)
 
Heikunkeikun
[mielestani korvakorut lapsilla luovat mielikuvan hiukan 'holtittomista' vanhemmista.( Anteeksi tuo ilmaisu, mutta en keksi nyt parempaa sanaa kuvaamaan ajatustani.)[/quote]

Veit jalat...eikusta sanat, suustani!

 
MySelene
annan niitten laittaa sit ku ite tajuu pyytää. vielä ei oo ku oon kertonu että isot tytöt pitää semmosia. ite olin 5v ku laitoin ja mun lapset 5v2kk, 3v11kk (maanantaina täyttää 4v) ja nuorin 1v1kk.
 
Mun mielestä on hieman pimeetä reiíttää ihan pienen lapsen korvia. Lasta sattuu ja se pelkää ja eikun vaan pitää ne korut laitattaa. Kumpikohan siinä enempi niitä korviksia haluaa, lapsi vai vanhempi?
Kyllä mun mielestä mukulan pitää olla jo sen ikäinen et osaa itse niitä haluta ja ne hoitaa.
 
Mä olin 2v, kun ITSE halusin korvakorut. Ei tulehduksia tms.
Jos meille tyttö siunaantuu, niin reiät saa heti, kun itse niin tahtoo. Pojille EI reikiä tule niin kauan, kuin samassa taloudessa asuvat mun kanssa :kieh:
 
Meillä on laitettu 5 vuotiaalle tytölle kun itse halusi, osasi kyllä hoitaa hoitonappejaan ihan kun vaan muistutti, korvikset oli hänelle niin tärkeä juttu. Toinen tyttö oli vissiin 9-10 v kun halusi ja sai korvikset, nuorimmalla ei ole vielä, on vajaa kaks. Pojille en oo antanut laittaa, vaik ovat pyytäneet, en halua ett anoppi alkaa siit kolmannen maailmansodan.
 
Ehdottomasti korujen laiton pitää lähteä lapsesta itsestä.Sitten kun itse haluaa.
Musta aika karua luettavaa, että äiti pitää väkisin kkiinni, kun lapsi pyristelee niin paljon vastaan... :whistle:

Miksi kiusata sitä lasta kun ne korvikset ei ole pakolliset?
|O
 
Henna
Mun 6v tyttö on halunnut jo pitkään. Itse olen ollut sitä vastaan hieman. Mutta nyt sitten suostuin, ainut vaan että tytöllä meni pupu pöksyyn ja ei sitten laitettukaan. Nyt saa odottaa ainakin vuoden.
 
minä
Meillä laitettiin 2½-vuotiaalle. Lapsi ei pyristellyt vastaan, vaan istui itse tuolilla kun korvat reijitettiin, eikä tullut itkua tai edes säpsähdystä. Ei ole ongelmia ollut, vaikka korut on olleet korvissa jo puolitoista vuotta.
 

Yhteistyössä