minkä ikäiselle oma huone?

  • Viestiketjun aloittaja noapurin kaesa
  • Ensimmäinen viesti
noapurin kaesa
MIssä vaiheessa lapselle tulisi laittaa oma huone?
Kun tuntuu että joillakin on jo lastenhuone laitettu ennen ensimmäisen syntymää ja jotkut (kuten me..) asuvat ahtaasti kuin sillit purkissa?
tarvitseeko alle 3v oman huoneen?
 
Meillä tyttö siirtyi 10 kk:sena omaan huoneeseen ja koko perhe nukkui sen jälkeen paljon paremmin...nyt tyttö 2v 1 kk ja totutellaan nukkumaan jatkettavassa sängyssä.

On ollut mukavaa, kun on voinut laittaa tytön kaikki lelut omaan huoneeseen ja osaa jo illalla itse laittaa edes osan leluista pois lattialta ennen kuin käy nukkumaan.
 
Meillä poika siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan 9kk ikäisenä.. Tuli muutto kolmioon ja yöt meni mukavasti, niin mikäs siinä!!
On se helpompaa omalta kannalta, kun ei tarvii herätä kun poika kääntyilee unissaan, yöt itelläänki kokonaisia ja on aamulla ihanan pirteä olo kun on saanu nukuttua hyvin!
Sitä paitsi; se lelujen paljous ei levittäydy ihan meidän makkariin asti ja kun leluille on omat paikat, niin ne on helppo siivota sitten nukkumaan käytäessä pois! :wave:
 
Mae
Mun mielestä lapsi ei välttämättä tarvitse omaa huonetta. Meillä tosi onneksi oli ns. ylimääräinen huone, koska poika 7kk ikäisenä alkoi huutaa puolen tunnin välein kun nukkui meidän huoneessa. Kun siirtyi omaan niin on nukkunut paremmin
 
Esikoinen oli vuoden vanha kun muutettiin ahtaasta kaksiosta isompaan. Silloin siirtyi omaan huoneeseen ja hyvin on siellä nukkunut. Pikkuveli on nukkunut syntymästään ensin eteisessä ja sitten omassa huoneessaan. Pinnasänky oli aluksi vanhempien sänkyn vieressä mutta, koska jätkä oli huutavampaa ja herkkäunisempaa lajia niin hän siirrettiin heti omiin oloihin tuutuimaan. Ja se auttoi. Mutta en osaa sanoa pitäskö 3 v jo saada omaan huoneeseen. Eiköhän tuo ole perheen tavoista ja tilasta kiinni.
 
Meillä kaksoset on nukkuneet 1kk ikäisestä yhteisessä omassa huoneessa. Mä en osannut nukkua vauvojen kanssa samassa huoneessa kun öhkivät ja pöhkivät niin paljon unissaan. Siirron jälkeen meillä kaikki nukkuneet yönsä paremmin.

Ihan omat huoneet saavat sitten kun menevät kouluun, kun ovat eri sukupuolta ja alkaa omien kavereiden kyläilyt olla ajankohtaisia.
 

Yhteistyössä