Minkä ikäisenä ajattelit jäädä eläkkeelle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sama täällä. Jäin eläkkeelle, tai pääsin eläkkeelle, alle viiskymppisenä. Nautin joka päivä enemmän tästä uudenlaisesta vapaasta tilasta. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän en ole valmis lähtemään takaisin työelämään, vaikka mahdollista olisi.
Töihin minua onkin vielä säännöllisesti kyselty, ja rekrytoijat haastatelleet, mutta varmaankin haastattelijat ovat tajunneet sen paremmin kuin minä, että jos tulen, niin en tule jäädäkseni, vaan sanon goodbye ihan milloin vaan.
Eläkettä saan jo nyt yli valtakunnallisen palkkakeskiarvon, joka on tänään 3.000 €.
Jos kerran pystyisit tekemään töitä, niin saat väärin perustein sairauseläkettä. Tuollaiset yhteiskunnan loiset pitäisi laittaa kuriin.
 
Jos kerran pystyisit tekemään töitä, niin saat väärin perustein sairauseläkettä. Tuollaiset yhteiskunnan loiset pitäisi laittaa kuriin.
Omissa kuvitelmissä pystyisinkin, mutta todellisuudessa en. Se pitää joskus uskaltaa itselleen myöntää... minunkin. Mutta olen jääräpäinen. Ollut aina. Kysymys on siitä, että itse en halua mielelläni luopua työtä tekevän ammattilaisen arvosta ja olla eläkeläinen. Olen siis nuori mummo. Se on paska tunne.
Minun paikkani sai minua hieman nuorempi, mutta myös keski-ikäinen ja minun lastani paljon nuoremman lapsen äiti. Olen tavannut hänet ohimennen alan seminaareissa pari kertaa. Olen näissä seminaareissa ja kokouksissa mukana "eläkeläisjäsenenä". Minusta hän on enemmän burnoutin näköinen kuin minä olin silloin ja nyt sairastuneena. Mutta senkin näen varmaan väärin silmin nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä