Minkä ikäisenä teillä on viimeistään lapsiluku täynnä?

  • Viestiketjun aloittaja Hanna Puh
  • Ensimmäinen viesti
Hanna Puh
Itse joskus lukiolaisena ajattelin, että 25-vuotiaana minulla pitää olla molemmat lapset tehtyinä. No voisihan ne olla, jos en olisi päättänyt viime talvena hakea opiskelemaan. Nyt opiskelen, ja ei minulla enää ole muuta takarajaa kuin huoli kovin isoksi kasvavasta ikäerosta. Se nyt on ihan selvää, että ainakin viisi tai kuusi vuotta lapsilleni tulee ikäeroa. Josko viimeistään 30-vuotiaana olisin sitten toisen kerran äitiyslomalla. :p
 
mulla ei koskaan ollut mitään takarajaa ajatuksissani, mutta selvää oli, että nuorena haluan lapset.
Esikoisen sain 19-v, nyt olen 24 kun toinen syntyy ja kolmas vielä haluttaisiin muutaman vuoden sisällä.
Sanotaan, että 28-v mennessä olisi lapset "tehty".
 
anskuli-80
Oon nytten 24 ja esikkomme on 10kk.Toista ootan RV7+4.Iltatähden joskus haluaisin ehkä vielä jos vaan mies suostuu.Mut sitä enne pitäis töissä käydä jne..Et sanotaanko vaikka takarajaksi ehkä joku 30 vuotta :whistle:
 
liima
Luulin aina että kolmekymmentä mutta nyt se viimeinen antaakin odotuttaa itseään...eikä siitä tietenkään voi olla varma mihin sitä "vanhoina päivinään"retkahtaa...
 
Onona
No, jos sen pikkukolmosen "teon" aloittaa parin vuoden päästä ja lykky käy, niin alta 30-senä on pesua kasassa, ajattelin aina, että lapset on tehty siihen ikään mennessä.
 
eiköhän se tässä ole...olen ensi kuussa 28 ja kaksi lasta, poika ja tyttö.....

Jos ei sitten tossa 5-10 vuoden sisällä tule iltatähti, mutta tähän tilanteeseen olen todella tyytyväinen ja onnelli´nen :)
 
3lasta
Voi itku teidän kanssa! Mistä hitosta työ tiiätte että milloin teidän lapsiluku on täynnä? Oletteko meedioita?? Olen juuri 30 täyttänyt 3 lapsen äippä ja vielä aion tehdä lapsen/lapsia. Luuletteko että 30 v on jo jotenkin vanha? E-hei, nyt voi sanoa olevansa paljon viisaampi.

Sit vielä sellainen juttu että synnärillä sattui samaan huoneeseen kanssani nainen jolla oli 8 ja 9 vuotiaat lapset ja nyt sai kolmannen lapsen. Hän oli 33 v...

Että se siitä teidän "ehdottomasti alle 30 veenä lapset " ajattelusta!!!

 
Mä oon nyt 23 v ja kaksi poikaa on jo...aletaan ensiviikolla "yrittämään" vielä kolmatta....aiemmin ajattelin että kun nuorena sain ensimmäisen oli 21v niin siinä saa olla 10 vuotta välissä ennen kuin yritetään lisää...johan hupsahti vauvakuume heti perään ja viimeisen synnytyksen jälkeen vannottiin ettei enää tarvi tähän hommaan alkaa..ja tässä sitä nyt ollaan, en ois itsestäni uskonut:)
Että mitään ikää tai lasten lukumäärää en ala sanomaan elämä heittelee aallon harjalta toiselle ja siinäpä kiikun..onnellisena:)ja odotan mitä tuleman pitää:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 22:11 3lasta kirjoitti:
Voi itku teidän kanssa! Mistä hitosta työ tiiätte että milloin teidän lapsiluku on täynnä? Oletteko meedioita?? Olen juuri 30 täyttänyt 3 lapsen äippä ja vielä aion tehdä lapsen/lapsia. Luuletteko että 30 v on jo jotenkin vanha? E-hei, nyt voi sanoa olevansa paljon viisaampi.

Sit vielä sellainen juttu että synnärillä sattui samaan huoneeseen kanssani nainen jolla oli 8 ja 9 vuotiaat lapset ja nyt sai kolmannen lapsen. Hän oli 33 v...

Että se siitä teidän "ehdottomasti alle 30 veenä lapset " ajattelusta!!!
ja taas pitää olla näin ikävällä asenteella liikkeella :headwall:
Jokainen vastatkoot kysymykseen omien tämänhetkisten tuntemuksiensa perusteella!!

Ja mitä "vanhaan" 30-v:n tulee, niin ei se tosiaankaan ole vanha :eek:

Hyvinkin voi olla mahdollista että haluaa iltatähden sitten likempänä vaikkapa neljääkymmentä.
Minulla vaan jo 34-v:nä on rippikoulun käynyt poika.
Eli aika epätodennäköistä on, että enää alkaisi vaippa rumbaa läpi.
Anoppi tuli mummoksi 38-v:na ja äitini just 40-v:nä.
Hyvin voisi olla sama tahti omalla pojalla...
 
Olin aina ajatellut että mulla on 30 täytettyäni kolme lasta. No nyt olen 29 ja mulla on yksi 9kk ikäinen lapsi. Antoi vähän odotuttaa itseään... Ei tuollaiseen kysymykseen voi vastata (sinänsä hyvä kysymys). Toivon että saisin vielä ainakin kaksi lasta, ja toivottavasti pian, että olisi lyhyet ikäerot. Ja miksei iltatähtikin. Jos vain ne lapset meille annetaan. En voi olla kuin kateellinen teille joilla on kolme lasta 25-vuotiaana, toivottavasti osaatte olla todella onnellisia ja iloisia lapsistanne.
 
Mä en ennemmin osannu ajatella ees lapsia, ny niitä on kaksi ja tuntuu et haluan lisää!Meillä kyllä isäntä olis ollu tyytyväinen, meillä kun on tyttö ja poika.Mut ku ei oo ollu älyttömän vaikeeta ni voi ajatella lisää lapsia.Täs tulee aiva vauvakuume ku lukee montako lasta kenelläkin on ja minkä ikäsenä on saanut.Mut ikinä en mee vannoon koska meillä on lapsiluku täynnä! ;)
 
En osaa sanoa vielä. Ikää 24 ja yksi lapsi vasta. Haaveissa olisi 5 lasta, mutta oma terveys taitaa olla esteenä sille... Koskaanhan ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan, voihan se olla, että nyt jättää lastenteon tähän ja 20 vuoden päästä tekeekin vielä yhden tai pari. En siis osaa sanoa, haaveena olisi että nyt vielä 2 lasta tähän melko heti perään, mutta elämä vieköön mennessään!!
 
Hiluska
Vielä jos saisi yhden :whistle: Tytölle ei siitä taida olla kaveriksi, kun tulee ikäeroa ainakin reilu 4v. Aina olen halunnut monta lasta, mutta ei niitä noin vaan saada :( Kakkosta on yritetty jo reilut 2v.En siis ehtiny kolmikymppisenä kahden lapsen äidiksi :(
 

Yhteistyössä