Minkälainen nainen ei halua lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja mä mietin
  • Ensimmäinen viesti
mä mietin
Mun mielestä se on jotenkin outoa, en voi sille mitään. Lasten tekeminen ja haluaminen on kuitenkin niin normaalia, että vähän sama kuin se, että ihmisellä ei olis ollut kuin vain lyhyitä seurustelusuhteita elämässään? Ymmärrän ehkä paremmin tilanteet, joissa mies ei halua lapsia, mutta jos nainen ei niitä halua niin...en mä tiedä, ei se vaan oo sama asia. Mitä mielikuvia teille tulee sellaisista naisista? Sitoutumiskammoisia? Naiiveja? Itsekkäitä? Urakeskeisiä? Eivät ole vielä löytäneet itseään? Tai sitten vain ei ole sopivaa miestä vielä löytynyt? Olisi mielenkiintoista tietää.
 
Itse olin aiemmin sitä mieltä, etten halua lasta. Tai jos haluan, niin mielummin adoptoin jos vaan onnistun. Ei ollut tarvetta tehdä tähän maailmaan lisää lapsia. Sitten tuli mies, jolla iski vauvakuume kun hänen veli sai lapsia... ja siitä alkoi se miullekkin lapsista puhuminen ja ehdottelu... Nyt on yksi lapsi eikä enempää tule. Tuo riittää vallan mainiosti.

Tunnen muutaman naisen, jotka eivät lapsia halua. Eivät vain halua. Ei ole vauvakuumetta, eikä mitään tarvetta tehdä lapsia, vaikka yksikin heistä on naimisissa ollut jo 8 vuotta. Osa ei tykkää lapsista, eikä siksi tee.
 
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
 
ainakin
Luontoaktivisti ja he eivät soisi lapsia myös kenellekkään muulle, jotta ei olisi ihmisiä saastuttamassa luontoa.
Pelokkaat, eivät uskalla ottaa vastuuta.
Lapsista vieraantuneet, eivät ymmärrä lapsista mitään, jopa pelkäävät lapsia.
Köyhät.
Varmaan monikin haluaa, jolla ei miestä ole, mutta eivät yksinkään ala lasta tekemään...
 
Sama kun jotkut ihmettelee miksi kaikki eivät mene naimisiin. Jotkut eivät vain halua, eivät tunne tarpeelliseksi jne jne.... Miksi siihen pitää olla syy? Jos ei halua lasta ei halua. Eivät kaikki halua olla äitejä ja isiä. Ei siis herätä mitään mielikuvaa eikä mielenkiintoa jos joku ei halua lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
Miksi pitäisi olla joku erityinen syy sille, ettei halua lapsia? Miksi pitää leimata heti tunneköyhäksi, sitoutumiskammoiseksi, itsekkääksi, pelokkaaksi tai joksikin muuksi? Jos ei ole vain koskaan tuntenut jotain juttua omakseen, pitääkö sille olla muka joku erityinen syy?
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
S
Ne joilla on niin paljon elämänsisältöä muutenkin etteivät osaa kaivata lasta siihen ja toisaalta pelkäävät että lapset estävät tekemästä monia muita mielenkiintoisia juttuja.
 
tällainen
No, mä en oo koskaan potenut vauvakuumetta... Eikä mulla ole koskaan ollut mitään kaipuuta/tarvetta päästä hoitamaan jotain avutonta nyyttiä. Mulle on riittänyt lähipiirin lapset siihen lasten kanssa touhuamiseen ihan hyvin... Kyllä tulen toimeen ja tykkäänkin olla lasten kanssa. Mutta jos siis päätös olis ollut yksin minun, en olisi koskaan omia lapsia hankkinut.

Mutta miehellä oli vauvakuume... ja kaksi lasta hankittiin. Olen sellainen tämän palstan parjattu äiti. joka laittaa lapsensa päiväkotiin 10kk ikäisinä palatakseen töihin. Kuopuksen kanssa vauvan hoidosta osasin jo nauttiakin, kun olin ehtinyt jo harjoitella.

Ja tottakai lapsiani rakastan nyt yli kaiken, en vain ole sellainen perinteinen äitityyppi. Ja mitään en nyt vaihtaisi elämästäni ja perheestäni pois.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
 
terve!
Härreguudendåå mitä asenteita rouvilla taas kehissä :eek:

Mä taas ajattelen, että jos aivot pelaisivat niiin KUKAAN ei hankkisi lapsia. Vaikka lapsi on terve niin saa olla loppuelämän sydän syrjällään heidän puolestaan.

Yksi ryhmä ihmisiä, jotka sanovat etteivät halua lapsia on lapsettomuudesta kärsivät, jotka eivät halua kertoa tilanteestaan.

Kateuttako täällä on ilmassa kun puhutaan itsekkyydestä ja tunneköyhyydestä? Kyllä lapseton ihminen voi elää täyttä ja rakastavaa elämää. Useat tuntemani ovat omistautuneet maailman parantamiselle. Heidän ansiostaan kansanenväliset kehitysyhteistyökuviot pyörivät usein. (toki siellä on perheellisiäkin). Ja vaikka omistautuisi meikeille ja matkustelulle niin mitä tunneköyhää ja itserakasta siinä oikein on????

Parempi vain, että on ihmisiä, jotka tunnistavat rajansa ja voivat elää onnellista elämää kuin se kirjo äitejä ja isejä, jotka eivät eläydy rooliinsa tilanteen vaatimalla tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Etpä taida kuitenkaan tuntea minua niin, että voisit vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä olen ollut aivan riittävästi lasten kanssa. Ei se automaattisesti saa ihmistä pitämään lapsista, jos on lasten seurassa. Mulla ei ole minkään sortin sitoutumiskammoa, mutta enpä nyt viitsi sitoutua pariksi kymmeneksi vuodeksi asiaan, jota en halua.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Miksi pitäisi juuri lapsiin sitoutua? Sitoutua voi niin moneen eri asiaan.
 
ymmärsitkö itsekään
En jaksa edes alkaa pohtimaan asiaa,kun toi sun kirjoitukses oli jotenkin niin tyhmä.
Sama asia olla tekemättä lapsia,ku se että on ollut lyhyissä suhteissa.Siis mitä?

 
terve!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Minä en tiedä, haluanko ollenkaan lapsia. Ajauduin tännekin keskustelemaan ihan muista asioista. En ole sitoutumiskammoinen ainakaan, koska olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Mieskään ei tiedä, haluaako lapsia ollenkaan. Ei se vaan ole meille tuntunut mitenkään "pakolliselta" koskaan.
Ymmärrän, mutta olisiko sullakin tässä taustalla se, että et ole päässyt olemaan tarpeeksi lasten kanssa, eli tietämättömyys. Ja voihan sitä olla yhdessä vaikka kuinka kauan, mutta ehkä se on sitten sitoutusmikammoisuutta lapseen, se on kuitenkin eri asia. Ei haluta ottaa vastuuta.
Tai sitten on ollut liikaa lasten kanssa. Mun mielestä "ei haluta ottaa vastuuta" on hyvä asia. Miksi kaikkien pitäisi tykätä lapsista???? Rakastan toki omiani ylikaiken ja heidän kanssa on kiva jakaa elämää. Mutta en kuuna päivänä lähtisi lastentarhaan töihin ja ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka haluavat elää aikuisten elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: orion's belt

Yhteistyössä