Minkälaisia mietteitä lapsiluvusta 20-30 vuotiailla?

  • Viestiketjun aloittaja Ma-rie
  • Ensimmäinen viesti
pikku kuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 22:38 Tamu kirjoitti:
Minä 25 vuotta ja ensimmäistäni hoitelen. Haluaisin kyllä vielä toisen ja kolmannenkin, no, en nyt ehkä heti perään mutta joskus. Miehenikin kyllä haluaisi vielä vaikka hänellä on edellisestä suhteestaankin kaksi lasta. Mutta jotenkin nykyään kun on muodissa tehdä vain korkeintaan ne kaksi lasta niin tuntuu että yleinen käsitys on sellainen että jos on enemmän kuin kolme lasta niin vanhemmat olisi jotenkin "yksinkertaisia" tyyliin että "eikö ne osaa huolehtia ehkäisystä" ja että muka tekevät vain lapsia yhteiskunnan elätettäväksi. Oletteko törmänneet samanlaiseen ajattelutapaan?
kukaan ei suoraan ole sanonut, mutta vihjailtu sitäkin enemmän

T: 4 lapsen mutsi
 
Minä 22 ja mies 32 ja yks poika 7/04. Opinnot mulla kesken vielä 2 vuotta ja vasta valmistumisen + väh. 1/2 vuoden töissä olon jälkeen aletaan yrittään pikku kakkosta... Ite haluisin kolme lasta, jos mahdollista, mutta voi olla, että isännällä tulee ikä vastaan. Kun ei kumpikaan haluta kauheen vanhana lapsia. :ashamed:
 
Alfa78
Meillä 4kk ikäinen poika ja lisää kuumeillaan. Arvelen et 3-4 olisi hyvä lapsiluku. Mut nuoriahan me vielä ollaan et saa nähä. :) Ja riippuu tietty mihin tahtiin ovat halukkaita tulemaan kun ekaa yritettiin 3 vuotta. Haluan kyllä vanhana viettää jo omaa aikaakin. Se on sitten eri juttu minkä ikäisenä luen itteni vanhaksi =) :p
 
Meillä on kaksi, 3,5v ja 6kk. Minä 27 ja mies 26. Mies vitsailee jo kolmannesta, mut itseä ei houkuta ainakaan vielä. Raskaus oli hankala ja synnytys tulis taas olemaan sektio. :/ Eikä reumankaan tähden viittis kolmatta tehä, tauti kun aktivoituu synnytyksen jälkeen...
 
mamma 25v
Meillä on reilu 4v poika ja 3v tyttö . Meille vauvelit riittää. Haaveilen kyllä välillä vauvasta,mutta muistan sitten kuinka rankkaa se on. Toinen raskaus ja synnytys oli vaikeita ja meillä ei oo vauvat nukkuneet hyvin. Onhan ne vauvat ihania,mutta nyt me katsellaan noitten vipeltäjien kasvamista =) . Musta tuntuu että en jaksaisi olla niin "hyvä äiti" kun nyt ,jos lapsia tulisi enemmän. Olemme onnellisia näin :heart:
 
iidajohanna
Ikää on minulla 26 ja miehellä 28. Esikoinen pitäisi syntyä 4 päivän sisällä. Ollaan puhuttu toisesta. Mun on tarkoitus mennä syyskuussa töihin ja olen kyllä työpaikan vaihtoakin miettinyt. Jos vaihdan työpaikkaa syksyllä en tiedä milloin voisin toisen tehdä. Jos jään nykyiseen työpaikkaan voisi toisen tehdä heti perään. Tosin olisin mielelläni ainakin vuoden töissä ennen uudelleen äitiyslomalle jääntiä.
Mun ala on sellainen että sieltä tippuu kärryiltä, jos on poissa kuvioista.

No, katsotaan mitä mieltä olen toisen tekemisestä kun tuo Nyytti on maailmaan saatettu... ;)
 
maippi77
täytän kohta28 ja olen neljä poikaa tähän maailmaan synnyttänyt.vanhin täyttää kesällä 11 ja nuorin vuoden.olen aina haaveillut että jos pienen prinsessan saisin,mutta kyllä taitaa jäädä haaveeksi.kunhan nämä saan tervejärkisenä maailmalle,niin voin itse sen jälkeen nauttia taas omasta rauhasta.
 
pussipiru
meillä on jo kaksi lasta (1.9v ja 12 päivää) ja kolmas tulee sitten jossain vaiheessa. ikää itselläni vasta 22v. mies toivoo monta, monta lasta mut uskon että 4 ihan maksimi. 3 "riittäisi" minulle :attn:
 
Olen 28v ja kolme lasta. Neljättä odotellaan alkukesästä syntyväksi. Ei mitään suunnitelmia tai toiveita, vaan sen mukaan, miltä tuntuu aina vauva-ajan lopussa :heart:
Joskus ajattelin, että kaks lasta ja työpaikat :LOL: Nyt hoitaisin varmaan loppun ikääni lapsia kotona.
 
Äikiliini
Olen 22v. ja mieheni 27v. Meillä on kaksi lasta, tyttö ja poika. Mieheni ei välttämättä haluaisi enempää, mutta on sanonut että jos minä kovasti haluan, niin kolmas saa tulla jossain vaiheessa. Halusin kaksi lasta pienellä ikäerolla, ovat sitten leikkitovereita toisilleen.

Ehdottomasti haluan vielä ainakin yhden, jos vain se onni vielä suodaan, kamalalta tuntuu ajatella etten enää koskaan tuntisi kuinka pieni jalka koittaa tunkeutua kylkiluitten välistä ulos! Mutta tosiaan minunkin mielestä nyt voisi tulla vähän isompi ikäero, haluan nyt nauttia näistä kahdesta. Kolmannen aika on sitten myöhemmin ja ehkä vielä neljännenkin.... ;)
 
Olen 26-v. ja vasta yhden lapsukaisen mami (tyttö 15kk), toinen sais tulla koska vaan... mut kaikilla se ei onnistu niin kuin haluis tai ainakaan niin nopsasti...
Olemme ajatelleet että 3 olis ihana, mut rahallisesti ei ole varaa kuin oikeesti kahteen, mutta ehkä teemme sitten vanhemmalla iällä iltatähden... =)
 
rasmus3
Minulla on vasta yksi lapsi, kohta 4-vuotias poika ja kovasti toivon lisää lapsia, ainakin vielä 2 jos ei enemmänkin. Itse olen vasta 24 vuotta, joten periaatteessa kiire ei vielä ole, mutta haluaisin lapset nuorena enkä nelikymppisenä.
 
aKKa
Meillä on 4 lasta ja viidennestä kovasti haaveillaan, ja järki sanoo toisin. Tällä erää ainakin nämät on tässä, ehtii sitä sitten vielä myöhemminkin. Olen 25 ja mies on 28.
 
Tyttö82
olen 22 ja sain pari viikkoa sitten esikoiseni. Lapsia teen varmaan niin monta kuin on tullakseen. Olen ite isosta perheestä ja on ihanaa kun on paljon sisaruksia!!!! 5 lasta on ollut se haaveeni, mutta saa tulla enemmänkin.
 
ingrida
Mä 24 ja neljättä lasta odotan. Päivät sujuu rattoisasti pienten kans. Miehen ka ei haluta rajailla lapsilukua. Otetaan vastaan niin monta ku niitä on tullakseen. Lapsethan on niiin ihania!! Eikä tarvii lähteä töitä hakemaan, ku sitä on ihan omasta takaa. Nautimma tilanteesta. :)

Tääl kun tuntuu olevan muotia toi 3 lasta. Kyl mulla ainakin jäis kovasti harmittaan jos meijän lapsiluku jäis tähän neljään!!!
 
äiksä83 harmaana
mä oon 21v ja meillä kolme lasta.neljä välillä kun miehen tyttö on kylässä.silti vähän vauvakuumeilen...
just kaikki tollai et auto ja asunto pitäs vaihtaa,hidastaa vähän...
:/ empä tiiä....ehkä me vielä se iltatähti jos ukko suostuu... :p
 

Yhteistyössä