Mirena kierukka ei ole luotettava ehkäisy!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälaisia oireita sinulla oli. Oliko ne samanlaisia kuin "normaaleissa raskauksissa?
Verraten edelliseen raskauteen 2v sitten, niin ihmettelin kun tuli yht´äkkiä inhottava närästys mukaan, jotkut ruuat alkoi ällöttää ja sitten on sellaista ihmeellistä turvotusta ja nivusvihlaisuja, kun esim nousee tuolilta.
Edellisessä raskaudessa närästys tuli heti alkumetreillä, en tiedä miks ja katos sita taas myöhemmin.Mitään poikkeavaa en ole huomannut, ainakaan vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä tunnen kaksikin kierukalla alkunsa saanutta lasta. :D Toinen oli muistaakseni nimenomaan Mirenalla alkunsa saanut. :whistle: Voimaa sinulle ap, mietteet on varmaan moninaiset ja vaikeat. :hug:
Kiitos...on tää vaikeeta ja miettii kaikenlaista.Kunpa nyt järjissään selviäisi tiistaihin saakka.
 
vieras
On se varmaan hankala tilanne kun tulee raskaaksi vaikkei halua tai siis kun ehkäisykin ollut käytössä.Monta asiaa mietittävänä,ikä,jaksaminen ja sulla tuo verenpainetautikin jne.Mullakin kierukka,kupari tosin, käytössä ja melkein samanikäinen ja todella toivon ettei tule samaa tilannetta,oman jaksamisen kannalta kun joutuisin päätymään keskeytykseen ja sekään ei mikään mukava vaihtoehto ole.
 
vieras
Voimia ja mielenrauhaa viikonlopulle, ja lääkäriä odotellessa. On kyllä melkoinen järkytys, kun lapsia jo on paljon, ja ikääkin. No kyllä sä varmasti siitä selviät, jos tässä niin käy, mutta varmaan melkoinen alkujärkytys. Mut muista, että kyllä ne asiat aina ajan kanssa selviää ja asiat kääntyy parhain päin. Ja ihan oikeasti, jos haluat keskeyttää, niin sekään ei mun mielestä ole maailmanlopun asia, jos sen tekee todella heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan hankala tilanne kun tulee raskaaksi vaikkei halua tai siis kun ehkäisykin ollut käytössä.Monta asiaa mietittävänä,ikä,jaksaminen ja sulla tuo verenpainetautikin jne.Mullakin kierukka,kupari tosin, käytössä ja melkein samanikäinen ja todella toivon ettei tule samaa tilannetta,oman jaksamisen kannalta kun joutuisin päätymään keskeytykseen ja sekään ei mikään mukava vaihtoehto ole.
Tunnustan että keskeytyskin on mielessä käynyt, mutta kun mun elämänkatsomus ei taas anna siihen oikein myöden.Toki riippuu mitä lääkäri tiistaina sanoo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan hankala tilanne kun tulee raskaaksi vaikkei halua tai siis kun ehkäisykin ollut käytössä.Monta asiaa mietittävänä,ikä,jaksaminen ja sulla tuo verenpainetautikin jne.Mullakin kierukka,kupari tosin, käytössä ja melkein samanikäinen ja todella toivon ettei tule samaa tilannetta,oman jaksamisen kannalta kun joutuisin päätymään keskeytykseen ja sekään ei mikään mukava vaihtoehto ole.
Tunnustan että keskeytyskin on mielessä käynyt, mutta kun mun elämänkatsomus ei taas anna siihen oikein myöden.Toki riippuu mitä lääkäri tiistaina sanoo.
En tosiaan mitenkään kannusta sellaiseen, mutta sanon vaan, että turha siitäkään on kyllä kantaa huonoa omatuntoa, jos ehkäisy petti, on tuollainen elämäntilanne ja sen tekee tod. varhain. Katsotte lääkärin kanssa, mikä asiassa on järkevää, ja mietit, mikä oma jaksamisesi on. Varmasti selviät hyvin, teetpä kummin vaan. Aina ei elämässä kaikki mene suunnitelmien mukaan, mutta silti kaikki voi mennä ihan hyvin, ja tuntua hyvältä. Mutta tietysti alkujärkytys on iso, itsekin vähän samanlaisessa elämäntilanteessa. Ikää päälle 40, 3 lasta, nuorin 2 ja en kyllä enää millään vauvoja haluaisi.
 
Maria
Nyt kun olen kuullut niin paljon näitä juttuja alkaa itseäkin epäillyttää. Ensimmäinen oire oli repäisykipu kun nousin sängyltä ylös, piti ihan maahan mennä kippuraan muutamaksi sekunniksi. Sitten tuli ruskeaa vuotoa muutamanpäivän siitä pariviikkoa yhden päivän koski vatsaan "menkkakipua" piti ottaa särkylääke. nyt on ollu nippailua ja varsinkin iltaisin jomotusta alavatsalla. Niin ja rintoja vihloo välillä muttei ne ole "turvonneet" niinkuin ensimmäisessä raskaudessa. En tiiä saattaa olla mielikuvitustakin mutta jotenkaan ei jaksa uskoa että olisin raskaana. Kierukka on ollu nyt 4vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan hankala tilanne kun tulee raskaaksi vaikkei halua tai siis kun ehkäisykin ollut käytössä.Monta asiaa mietittävänä,ikä,jaksaminen ja sulla tuo verenpainetautikin jne.Mullakin kierukka,kupari tosin, käytössä ja melkein samanikäinen ja todella toivon ettei tule samaa tilannetta,oman jaksamisen kannalta kun joutuisin päätymään keskeytykseen ja sekään ei mikään mukava vaihtoehto ole.
Tunnustan että keskeytyskin on mielessä käynyt, mutta kun mun elämänkatsomus ei taas anna siihen oikein myöden.Toki riippuu mitä lääkäri tiistaina sanoo.
Kyllähän se keskeytys saa mielessä käydä :hug: Ja vaikka itse henkilökohtaisella tasolla abortti ei ole mielestäni vaihtoehto niin ymmärrän sen, että jollekulle muulle se on. Tuskin kukaan sinua siis ajatuksistasi tuomitsee ja vaikka ajatukset muuttuisivat teoiksi niin valinta on sinun, eikä kenenkään ulkopuolisen pidä siihen puuttua.

Koita jaksaa tiistaille ja toivottavasti sitä kautta saat selviteltyä ajatuksiasi.

Kierukkaraskausta voi jatkaa ihan normaalisti ja tapauksesta riippuen kierukka joko poistetaan tai jätetään sisälle, näin olen kuullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan hankala tilanne kun tulee raskaaksi vaikkei halua tai siis kun ehkäisykin ollut käytössä.Monta asiaa mietittävänä,ikä,jaksaminen ja sulla tuo verenpainetautikin jne.Mullakin kierukka,kupari tosin, käytössä ja melkein samanikäinen ja todella toivon ettei tule samaa tilannetta,oman jaksamisen kannalta kun joutuisin päätymään keskeytykseen ja sekään ei mikään mukava vaihtoehto ole.
Tunnustan että keskeytyskin on mielessä käynyt, mutta kun mun elämänkatsomus ei taas anna siihen oikein myöden.Toki riippuu mitä lääkäri tiistaina sanoo.
Kyllähän se keskeytys saa mielessä käydä :hug: Ja vaikka itse henkilökohtaisella tasolla abortti ei ole mielestäni vaihtoehto niin ymmärrän sen, että jollekulle muulle se on. Tuskin kukaan sinua siis ajatuksistasi tuomitsee ja vaikka ajatukset muuttuisivat teoiksi niin valinta on sinun, eikä kenenkään ulkopuolisen pidä siihen puuttua.

Koita jaksaa tiistaille ja toivottavasti sitä kautta saat selviteltyä ajatuksiasi.

Kierukkaraskausta voi jatkaa ihan normaalisti ja tapauksesta riippuen kierukka joko poistetaan tai jätetään sisälle, näin olen kuullut.
Niin, eihän sitä ajatuksilleen mitään voi, vaikka niitä ei toteuttaisikaan.Kyllä nyt tuntuu että tiistai on liian kaukana, mutta eiköhän tämä tästä....
 
Alli
Voimia sinulle! Saanko kysyä, tuliko mitään välivuotoja tms? Kuukautiset siis loppuivat ja osasit siitä asiaa epäillä? Minulla Mirena ja säännölliset kuukautiset myös. Mutta oireena turvotus ja närästys ollut viimeaikoina, jota esiintynyt vain raskaana ollessani!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alli:
Voimia sinulle! Saanko kysyä, tuliko mitään välivuotoja tms? Kuukautiset siis loppuivat ja osasit siitä asiaa epäillä? Minulla Mirena ja säännölliset kuukautiset myös. Mutta oireena turvotus ja närästys ollut viimeaikoina, jota esiintynyt vain raskaana ollessani!
Kiitos.Ei ollut välivuotoja.Kuvittelin, yhdynnän jälkeen, että oli menkat alkamassa, kun hieman tuli sellaista verestävää ja vielä seuraavanakin päivänä, mutta sen jälkeen ei mitään.Mistä sitten lie johtunut.Kunnon menkat loppui kuin seinään ja elättelin toivoa, että kierukan ansiosta olisin vihdoinkin menkoista päässyt eroon pidemmäksi aikaa, mutta ei...tää on niin mun tuuria :headwall:
Turvotusta mullakin ollut ja sit toi närästys iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.Edellisessäkin raskaudessa se vaivasi heti alkumetreillä ja sit jäi pois,kunnes taas loppuvaiheessa palasi.Niin ja ihmettelin mä sitäkin kun olen yöllä nyt jo jonkin aikaa joutunut käymään kerran pissalla ja yleensä ei tarvi.
 
Alli
Kiva..Mulla kans ny tiputteli vähän ja nyt silti menkat alkoi, etuajassa..en kai siis voi olla raskaana..?Närästänyt on välillä yöllä ja sitä ei ole koskaan ollut kun raskaus aikoina. Samoin turvotusta. Mistä sä turposit? Mulla sormet niin, ettei sormukset mahdu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alli:
Kiva..Mulla kans ny tiputteli vähän ja nyt silti menkat alkoi, etuajassa..en kai siis voi olla raskaana..?Närästänyt on välillä yöllä ja sitä ei ole koskaan ollut kun raskaus aikoina. Samoin turvotusta. Mistä sä turposit? Mulla sormet niin, ettei sormukset mahdu.
mulla turpos vatsa ja sit jalat
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Miksi et mene sterilisaatioon?tai miksi miehesi ei mene sterilisaatioon?
Sitä voi kysellä miksi sitä ja miksi tätä.Anna sä valmiit vastaukset, jos tiedät.Mä olin jo menossa sterilisaatioon ja sen puitteissa olin sairaalassa lääkärin vastaanotollakin ja siinä ne sit yht´äkkiä tarjosivatkin tuota kierukkaa.Aiemmin olen ajatellut, että ei, ei ikinä, mutta saivat mun pään kääntymään ja otin kierukan.Ei olis kannattanut.
Mieheni tunnen niin hyvin, että hän ei mene, enkä voi häntä siitä syyttää.Mulle jää nyt ainoaksi ehkäisy vaihtoehdoksi tämän jälkeen sterilisaatio lämpöpallohoidon kera.Mutta aika näyttää miten pitkälle tuo vaihtoehto menee, riippuen jatkuuko raskaus miten vai meneekö kesken.Tiistaina ajatukset ehkä selkiintyvät.
 
kotiäiti
Kurja juttu kun miehesi ei suostu sterilisaatioon vaikka eipä ne miehet yleensä suostu.En pahalla tarkoittanut.Itsellä kanssa ehkäisyongelmia kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja mieheni ei suostu sterilisaatioon eikä anna sitä minun tehdä.Tiedän etten enempää lapsia halua kuin tämän yhden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Kurja juttu kun miehesi ei suostu sterilisaatioon vaikka eipä ne miehet yleensä suostu.En pahalla tarkoittanut.Itsellä kanssa ehkäisyongelmia kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja mieheni ei suostu sterilisaatioon eikä anna sitä minun tehdä.Tiedän etten enempää lapsia halua kuin tämän yhden.
Niin, miehellehän se toimenpidekin olis helpompi kuin naiselle, mutta kun ei, niin ei.Meillä onneksi mies ei vastusta sitä, että mulle tehdään sterilisaatio, mutta arvaa vain kaduttaako, että suostuin tuohon kierukkaan.Mutta eihän se sterilisaatiokaan ole täysin varma...kai mä olisin sittenkin pamahtanut raskaaksi jos se ois aikanaan tehty.Niin mun tuuria :/

Saako udella minkä ikäinen olet?Olisiko ikä syynä, kun miehesi vastustaa kohdallasi sterilisaatiota :hug:
 

Yhteistyössä