Missä hevosihmiset???

  • Viestiketjun aloittaja Vohveli
  • Ensimmäinen viesti
Täällä yksi hepoimmeinen, hevoset tosin jo eläkepäiviä viettämässä kahdessa eri paikassa.
Löytyy venäläinen 28-vuotias puokki, sen seuraneiti shettis 27 vuotta. Näiden lisäksi vielä saksalaista perua oleva ex-kilparatsu holsteiner-ruuna 26 vuotta. Hällä vielä maastoillaan ja joskus jopa hieman kenttäillään, harvakseltaan ja rauhassa.. :D

Hepot jäivät Lahteen tuttuihin paikkoihin, en niitä nuin vanhalla iällä lähtenyt mukana Tampereelle muuttamaan. Viettäköön eläkkeensä rauhassa. :)
 
Täällä 5v lämppäri tamma ja 2-ja 4vuotiaat suomenhevoset, ori ja tamma. Plus appiukon hevoset 4kpl :)
Tallilla jokapäivä, ja heti kun on synnytetty ja paikat kestää niin olisi taas tarkoitus jatkaa ratsastusta. Sitä onkin jo harrastettu 20 vuotta... :whistle:
 
suuren suuri suomenheppa löytyy täältäki. se asustelee tuolla tallissa kahden lampaan kanssa ja ovat suuren suuria ystäviä keskenään.
lisäks tääl vilistää kolme kisua ja koiruus ulkona. ja pojalla kääpiöhamsteri. 8 karvaista kaveria :heart:
 
Mulla myös 5v shettistamma. Tällä hetkellä vielä vieraalla hoidossa, mutta omaan pihaan olisi tarkoitus talli saada ensi vuonna. Tyttäriä siunaantunut 2, toinen syntyi 2003 ja toinen 6 vkoa sitten.. :)

Kertokaapa kuinka saatte hevosharrastuksen ja perheen yhdistettyä? Meillä tuo vanhempi jo touhuilee tallissa mukana, mutta vauvan kanssa hankalaa.. ;)

Entä kuinka miehenne on suhtautunut harrastukseen? Ovatko mukana menossa? Hoitavatko lapsia mielellään kun harrastatte jne.?

 
Minä otin riskin,ja perustin pienen ratsastuskoulun. Hevosia ja poneja 8 kpl,ensi viikolla tulee 1 lisää.
poika on vuoden ikäinen,ja hyvin olen saanut `työn `hoidettua. Poika kulkee mukana karsinoita putsaamassa(osa pihatossa).
Otin siis loparit työstäni,hyväpalkkaisesta kaikenlisäksi),mutta jospa tämä menisi hyvin =)
 
Suomipolle asustelee vuokralla, eli ei ole vieläkään sitä haaveiltua omaa tallia ja pahalta sen suhteen näyttää.
Miehen kanssa juteltiin hevostelustani ennen lapsen alulle saantia ja oli niin auttavainen että ihmetytti, mutta todellisuudessa toisin kävikin.
Kaikki lupaukset on hävinneet johonkin. Eli vauva ja nyt taapero on tallilla yleensä mukana köytettynä vaunuihin tai rattaisiin ja teen minkä pystyn, en pääse päivittäin tallille (saati ratsastamaan)kun olen aika väsynytkin kun tuo lapsen hoito on lähinnä minun vastuullani. Niinkuin hänen piti auttaa ja hoitaa lasta sen ajan, että saan hoidettua polleni ja opetella itsekin ratsastamaan kun olen niin raskaana, etten voi nousta enää selkään ja pah...Onneksi hevosellani on hevosseuraa isoilla laitumilla niin ei ole ihan niin hätä liikuttamaan, mutta kun pääsen niin on usein aikamoinen pommi. :/
 
Käynpä täälläkin päivittämässä: Meidän nuo kaksi vanhempaa ovat siirtyneet autuaimmille laitumille. Vanhuus alkoi heillä jo tuntumaan, joten päätös oli kuitenkin melko helppo tehdä vaikka ikävä onkin kova. Eläkettä siis viettelee enää tuo "nuorukainen" 26 vuotta.
 
Pohjois-Pirkanmaalla asustellaan ja tallissa sh-ruuna ja hevosen kokoinen risteytysponitamma. Lapset 16, 15, 9, 4 ja 1,5 -vuotiaat ja raskausviikkoja 17+2. Ja kolme koiraa ja kuusi kissaa (joista 2 omaa kotia etsivää pentua...). Olen siitä onnellisessa asemassa, että mieheni sekä 15-vuotias tyttäreni ratsastavat myös; ei tarvitse huonoa omaatuntoa kokea nyt kun liikuttaminen on vähän heikommissa kantimissa omalta osaltani ;)
 
Meiltä löytyy 5 pollea kotoota ja yks koira :) . Yks on mun vanhempien ja yks on veljen kans puokkii. Mies hoitaa heppoja kans tosi paljon, melkein enemmän kuin minä. Niin ja meil on kohta neljän kuukauden ikäinen poika :heart: .
Tallissa asustaa pari kissaa.
 

Yhteistyössä