missä muut hepatoosi-odottajat?

  • Viestiketjun aloittaja Malla29
  • Ensimmäinen viesti
Hello.

Nyt tiedän edes jotain enemmän eli hepatoosista tuskin on kyse, vaikka kutina on kaamia. Sappiarvot oli viime viikolla 2. Asat ollut koko ajan 10 pintaan, mutta Alat onkin sitten lähemmäs 300 ja noussut koko ajan. Siis se vain jatkaa nousemistaan.

KYS:iin soitettu ja sinne tulokset lähetetty. Seuraillaan verikokeilla arvoja, muuten kaikki hyvin.
Ainut, että kukaan ei oikein tiedä, että onko haittaa, jos muut on normaalit ja Alat koholla.

Rv. 29+2 ja elämä hymyilee :)
 
Osaako joku kertoa, että missä vaiheessa tuo hepatoosi voi alkaa? Kun mun kaverilla se oli loppuraskaudessa niinkuin useimmilla täälläkin, mutta mulla kutisee nyt jo kämmenet aivan törkeesti ja huomenna paukahtaa vasta rv.6 :headwall: kauhea ensiodottaja-stressaaja mä oon...
 
Ja taas tulen avautumaan tänne.

Tänään tuli kirje KYS:istä, että normaalia että AFOS nousee ja 3-4vk välein seuraillaan maksa-arvoja.

Mitenkäs sattuikaan ja neuvolatäti soitti myös tänään, että viimeinen sappiarvo ollut 13 ja lähete kyssiin. Hieman menee ristiin kaikki.
Just soitti kysistä ja pe tai ma aika sinne.

Äähh.

:attn:
 
KOKSis taas käyty...lääke annost nostettii.
Nyt käyntei äippäpolille kerta vkkoon ja labrois myös...loppuukohden odotust sit viel useemmi.

Rinzessa:Normaalist vast puhkee vkost 30 ylöspäi ja harvemmi vkost 25...mut voitha nlas kertoo noist kutinoist.

AadaOlavi 27+0
 
Mustelinkin lukeneeni tätä ketjua aiemmin :) Täällä siis yksi kutiseva odottaja :/

Esikoisesta oli hepatoosi ja tyttö syntyi rv 36 ja nyt sitten on uusinut tässä raskaudessa! nyt menossa rv 34+3

Tänään kävin labrassa ja iltapäivällä soitti neuvola täti, että maksa ja sappiarvot koholla! Sappi arvot oli 56 muita en kysynyt sen kummemmin... Laittoi lähetteen polille! ainut vaan ongelma etten tiedä koska mahdollisesti sinne pääsee, siis kirjeitse kutsu ilmeisesti tulee, mutta koska?? no soitan sinne huomenna että olisko aikoja koska tää kutina alkaa olla jo sietämätöntä ja vaavinkin puolesta pelottaa :(

Mitenkäs muiden kutisijoiden odotus on mennyt? :wave:
 
Hello. Ajattelin kertoa kuulumisia, kerta muutosta on tapahtunut.

Minulla oli sappiarvot 13, joka tuntuu vähälle, kun lukee mitä muilla ollut. Silti maanantaina jouduin osastolle ja tänään pääsin pois.
Loppuraskauden joudun syömään Adursal tabletteja ja käymään kontrollissa. Nyt on sappiarvot tippunut 4 ja kutinaa ei ole :>
Eli kaikki hyvin tällä hetkellä.

Rv. 30+4
 
Tänää taas käin kontrollis KOKSis.
Oon syöny Adursalii 3-4 vkkoa joist 2vkkoa 6tabuu pvä ja tähän asti noi arvot olleet laskussa,mut tänää lekuri sano et jostai syystä alat arvo alkanu taas nousemaan :eek: ...se on nyt jotai yli 200 vaik käi jo alle 150.
Vkon pääst taas labrat,yllätys yllätys ja sit seuraavan ke kontrolli...soittaavat kuulemma aikasemmi jos labrois jotai yllättävää.
Elikkä vkko kerrallaa mennää taas elämää eteenpäi.

AadaOlavi 29+0
 
Eilen kävin Kyssissä kontrollissa ja nyt sitten viikottain pitäisi käydä. Tiistaina otetut kokeet oli hieman koholla, joten ma taas kokeisiin ja ke sit äippäpolille.
Täälläkin mennään viikko kerrallaa eteenpäin. Ja parempi käydä kysissä, kun täällä. Moni asia siellä käydessä selvinnyt :)

Rv. 31+6
 
tänään sain sitten minäkin ekaa kertaa käydä syömään tuota adursal lääkettä :/
2 edellisen kanssa ollut myös ongelmia maksa-ja sappiarvojen kanssa..

nyt kolmas tulossa rv 36+5 ja maksa-arvo pysynyt kaikkien yllätykseksi 100 kieppeillä, kunnes tämän viikon verikokeet kertoivatkin muuta. alat arvo melkein 500 tällä hetkellä ja kyllä sen huomaa- syyhy on aivan kamala.
osasin siis odottaa nousua, mutten noin paljon.. :whistle:
sappihappo oli 11.
osastolle meinasivat ottaa mut. sain kuitenkin viikoksi tuon lääkkeen ja ensi viikolla kontrolli naistenklinikalle ja jos arvot samat niin käynnistykseen pääsen.. :whistle:

hurjaa kyllä. pian saadaan kolmas vauva. ja mäkun olin ihan varma että yli menee ja reippaasti.. :heart:

pulttis ja rv 36+5 :heart:
 
heippa teille

olisi kysymys koskien tuota adursal lääkettä! :attn:

onko teillä auttanut arvojen laskemiseen? entä kutinaan?
ja jos niin minkälaisessa ajassa?

mä eilen aloitin siis kyseisen lääkkeen 2x 150mg kahdesti päivässä eli yht. 4 tablettia.
eilen otin vasta ekan satsin ja äsken toisen. kutina on aivan sairasta tällä hetkellä- raavin itseni aivan verelle pian.. :ashamed: :x

kiitos teille jotka osaatte ehkä auttaa :wave:

:attn: :attn: :attn:

pulttis ja rv 36+6 :heart:
 
Mun on vaikea sanoa tuohon kutinaan, kun mulla ei kauheasti ole sitä edes ollut. Ja jos osastolla ymmärsin oikein, niin se Adursal ei auta siihen kutinaan pahemmin (määräsivät itselleni kutinaan Ataraxia- joka on vielä apteekissa).
Nyt olen 2-3 viikkoa syönyt ja arvot ovat tippuneet, tosin joka toinen kerta ne ovat sitten olleetkin koholla.
Kauheasti heitellyt.

Eipä minusta apua kyllä ollut :/
Mutta yritä Pultti jaksella :flower:

Stiigu & Otus rv. 32+5
 
Pulttis: Pyydä ihmees ataraxia kutinaan...ite kyl meen siitä niin pöhnään etten voi syödä kyseist lääkettä vaik kaapist löytyyki.Toine vaihtoehto on histec(allergialääke) jota ite otan silloin ku kutina käy ylivoimaseks.
Oon syöny Adursalii rv 25 lähtien(muistaakseni) ja pikkuhiljaa ovat arvot tippuneet alaspäin,mut eivät vieläkään normi arvoissa.viime labrois oli kyl alat nousseet ihan suht reippahasti jostai syystä...annostus miul on 3tablettii kahdesti pvässä.

AadaOlavi 30+0
 
Joko tällaiset arvot riittää siihen että otetaan osastolle? Asat 118 Alat 195 Afos 149 ja sappi 6.1 Lääkäri oli vain todennut että Alat on hiukan koholla. Kun on lukenut muiden kirjoituksia niin paljon pienemmistä arvoista on saanut lääkkeen. Eikä raskautta(muilla)päästetä viikkoa 38 pidemmälle vaan käynnistetään. Tästäkään ei lääkäri puhunut mitään. Entä paljonko maksa-arvot saa olla ennenkuin niiden takia käynnistetään?
 
Taas käyty...äippäpolil siis.
Alat olki laskenu jo pikkase alle sataan ja asat tais olla rajoje sisäl jo sekä sappihappo 4...lääkettä jatkan samalla annostuksella kuitenkin ku tähäki asti.
2vkon pääst uudestaa...ihanaa ku ei tarvii joka vkko siel rampata :D

AadaOlavi 30+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jädemies:
Joko tällaiset arvot riittää siihen että otetaan osastolle? Asat 118 Alat 195 Afos 149 ja sappi 6.1 Lääkäri oli vain todennut että Alat on hiukan koholla. Kun on lukenut muiden kirjoituksia niin paljon pienemmistä arvoista on saanut lääkkeen. Eikä raskautta(muilla)päästetä viikkoa 38 pidemmälle vaan käynnistetään. Tästäkään ei lääkäri puhunut mitään. Entä paljonko maksa-arvot saa olla ennenkuin niiden takia käynnistetään?
musta sun arvot kuulostaa suht ok:lta.
mulla viime viikolla olit alat melkein 500 ja sappiarvot jotain 11 ja sain lääkkeen. huomenna uudestaan polille ja jos arvot samaa luokkaa niin sanoivat että ottavat mut osastolle- ymmärsin että käynnistävät sitten. tänään olin siis verikokeissa- ne päättävät mun kohtalon huomenna aika pitkälti.
rv 37+4 menossa siis tänään :heart:
 
Minä voin huokaista helpotuksesta! :)

Tänään oli polilla aika ja kuulin ilokseni, että voin lopettaa lääkityksen! Maanantaina verikokeet ja jos niissä on jotain, niin polilta soittelevat, että lääkitys jatkuu. Kaikki arvot on yhtäkkiä aivan normaalit.
3 viikon päästä vasta seuraava käynti, jolloin on viikkoja 36+3. Ihan kiva kieltämättä, ettei tarvitse 150km ajella viikottain polille kontrollikäynteihin.
Toivottavasti nyt pysyvät kaikki arvot aivan normaaleina :)

Stiigu & Otus rv. 33+3
 
stiigulle onnea lääkityksen loppumisesta :flower:

mä pääsen ma käynnistykseen hepatoosin takia. silloin viikkoja 38+2. joten nyt vielä nautin lapsista ja omasta "rauhasta" nämä pari päivää :D
vähän jännittää kyllä, mutta olihan tämä odotettavissa.. :heart:

pulttis ja rv 37+5 :heart:
 
PulttiBois Onnea synnytykseen, jos näin voi sanoa :)

Ja kiitos kaikille onnitteluista! Katsellaan uudelleen lähempänä tuota laskettua, kun eipä mulla kovin paljon viikkoja vielä ole :p

Stiigu & Otus rv. 33+4 :D
 

Yhteistyössä