Missä päin Helsinkiä ette suostuisi asumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Stadin tyttö
  • Ensimmäinen viesti
BamBoo
En kyllä missään päin helsinkiä. Mä ahdistun tän pikkukylän kaupassakin jos sattuu oleman liikaa väkeä. Mitä vähemmän porukkaa sitä parempi. Huomenna pitäs lähteä kaupunkiin= Helsinkiin ja olen tuskaillut sitä jo 2 päivää.
 
Puolukka
Juu, Helsinkihän se on kaiken hyvän alku ja juuri.... Mää en asuis siellä vaikka maksettais. Tai sitten sais maksaa tooodella paljon...
On se hyvä asua täällä maalla....
 
Mä en muuttaisi keskustaan, kallioon... koska tykkään asua täällä metsän laidassa idässä ja hyvin rauhallisella alueella. Kontulassa... rauhallisuus ihan siitä mikä on osoite. Just juttelin brankkarin kanssa niistä osoitteista missä on rauhatonta.

Siis oikealle böndelle mua ei saisi. Musta on ihanaa että kauppaan on 10 min matka ja palvelut on lähellä, mutta muuten saa asua luonnon keskellä ja lähes meren rannalla. Ja kun lähtee laivalle tai kentällä niin ei tarvii eka monta tuntia matkustaa vaan sinne pääsee nopeasti.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Tapulikaupunki, Puistolassa radan vasen puoli, Jakomäki, Mellunmäki, Meri-Rastila. Niihin muuttaisin vain, jos muuten joutuisin asunnottomaksi.

Lassila, Pohjois-Haaga, Malminkartano, Kannelmäki. Masennuksen kananhäkki, mutta voisin harkita. Ei innosta kuitenkaan.
 
Mieluiten en asuisi helsingissä ollenkaan, enkä missään lähelläkään helsinkiä.

Kun kuitenkin joudun helsingissä asumaan niin ehdottomat eit sanon Myllypurolle, Kontulalle, Vesalalle, Meri-Rastilalle, Kurkimäelle, Jakomäelle, Siltamäelle. Sekä koko kanta-kaupungille... Siinä ne mitä ensimmäisenä tuli mieleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Näin myllypurolaisena mua kiinnostais kuulla ne syyt, miksei halua asua nimenomaan Myllypurossa? Ja ei, en ole vetämässä hernettä nenään, kunhan vaan haluan tietää :D
Kokemusta siitä asuinpaikkana 22 vuotta, meno vaan pahenee koko ajan... En ihmettele että ostarin viereen rakennettuja kämppiä on ostettu vasta 4.

 
BamBoo
Toi maaseutu vs kaupunki asettelu on aika vaikea. Vaikkakaan se ei ollut ap:n alkuperäinen kysymys.
Itse olen "maalta", n.60km Helsinkiin, n. 3,5km oman kaupungin keskustaan. palveluja ei kauheasti ole mutta päivittäiset ostokset saa hyvin hoidettua. Eihän kai kukaan joka päivä juokse vaatekaupoissa ja elokuvissa yms?
Ja kyllä se helsinkiin elokuviin meno on sitten aika kivaa ja jopa erikoista kun sitä ei ole tyrkyllä aina. Eipä ole ollut tarve millekään extreme matkailulle. Maalla oppii tulemaan toimeen vähemmällä. Niin ainakin minusta tuntuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Näin myllypurolaisena mua kiinnostais kuulla ne syyt, miksei halua asua nimenomaan Myllypurossa? Ja ei, en ole vetämässä hernettä nenään, kunhan vaan haluan tietää :D
Kokemusta siitä asuinpaikkana 22 vuotta, meno vaan pahenee koko ajan... En ihmettele että ostarin viereen rakennettuja kämppiä on ostettu vasta 4.
Mä oon asunu täällä kohta 19 vuotta, enkä ole kyllä huomannut mitään menon pahenemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja monessa paikassa asunut:
Olen paljasjalkainen stadilainen ja asunut Kannelmäessä, Kaarelassa, Etu-Töölössä, Kampissa, Herttoniemessä, Vuosaaressa, Laajasalossa, Niemenmäessä, Ullanlinnassa, Hakaniemessä, Konalassa ja nyt Käpylässä. Joka alueella on ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Se rauhattomuuskin on "katsojan silmässä". En lähtisi pistämään paremmusjärjestykseen, vaikka toki mullakin on mielipide, mutta se perustuu ihan tunnesyihin, ei järkisyihin.
Peesi ! Täällä toinen paljasjalkainen. Olen asunut Töölössä (3:ssa eri osoitteessa), Kontulassa,Munkassa, Krunikassa, Larussa ja käväisinpä Vantaankin puolella. Kun täältä etelästä joskus suomeen palaan, en voisi kuvitellakkaan asuvani muualla kuin stadissa :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Kuka tykkää mistäkin. Mulle on tärkeää että pääsen vartissa keskustaan julkisilla eikä edes tarvitse katsoa etukäteen koska bussi tai juna tulee koska niitä kulkee niin usein ja että kauppaan kävelee viidessä minuutissa kuten myös apteekkiin, kirjastoon ym. Musta on myös kivaa kun asuu paljon mukavia ihmisiä ympärillä, aina kun tuonne ulos lähtee tulee vastaan vähintään yksi moikattava, ei tarvitse yksin keskellä korpea jurpottaa. =)
Peesi! Plus että täällä on aivan ihanaa leikkipuistotoimintaa kesät talvet. Lapsille (ihan niille kotihoidetuillekin ;) ) paljon kavereita. Talvella leluja, kelkkoja, luistimia jne. + sisätilat käytössä, kerhoja, muskareita... Ja tietenkin kesällä ilmainen kesäruokailu alle 16v lapsille :) Niin ja me kaiken lisäksi asutaan täällä "pahamaineisessa" Kontulassa ;) Kyllä varmasti maalla asumisessa on omat puolensa, mutta tää sopii paremmin mulle.
 
Periaatteesa en itä- enkä pohjois-Helsinkiin muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Itäpuolella voisin muuttaa Kulosaareen ja pohjois- Helsingissä esim.Veräjämäkeen.
Ihan keskustassa esim. Fredalla tai Manskulla en haluis myöskään asua, muuta Töölö kävis jo hyvin.
Aika pieneksi nää meitsin ympyrät taitaa täälläkin näköjään käydä...
Vaikka ikinä en muuttais mihinkään maaseudulle jota mulle on jo esim. Klaukkala tai Siuntio :D
Enkä kyllä usko että edes Espooseen tai Vantaalle....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Näin myllypurolaisena mua kiinnostais kuulla ne syyt, miksei halua asua nimenomaan Myllypurossa? Ja ei, en ole vetämässä hernettä nenään, kunhan vaan haluan tietää :D
Kokemusta siitä asuinpaikkana 22 vuotta, meno vaan pahenee koko ajan... En ihmettele että ostarin viereen rakennettuja kämppiä on ostettu vasta 4.
Mä oon asunu täällä kohta 19 vuotta, enkä ole kyllä huomannut mitään menon pahenemista.
Voi olla että katson kaikkea eri silmin kun en enää asu siellä.. Mutta paljon on negatiivisia kokemuksia, joita en viitsi sen enempää yleisellä palstalla jakaa. Sen voin sanoa että omaa lastani en koskaan pakottaisi kasvamaan siellä tai käymään niitä kouluja, tai mitään muutakaan. Ja mä en haukkumisen takia hauku kyseistä kaupunginosaa, mulla vaan on hyvinkin huono kuva kyseisestä paikasta.

Jokainen asukoon missä asuu, jos viihtyy niin hyvä. Tämä on kuitenkin oma, kokemuksien tuoma mielipide.
 
vieras
Olen syntynyt ja asunut Helsingissä 25v ja perheen myötä muuttanut pois. Tänään kävin pitkästä aikaa ja en nähnytkään enää sitä Helsinkiä, mitä kaipailin. Räkiviä teinejä ja töniviä keski-ikäisiä.

Mutta voisin asua keskustan ulkopuolella jossain toisessa elämäntilanteessa. En kuitenkaan Pihliksessä, Sörkässä, uudessa Kantsussa, Malminkartanossa, Koskelassa, Tapulissa, Savelassa. Itä-Helsinkiä en tunne kuin osittain, siellä on jotain ok paikkoja.
 
Mama the strange
En kauheen hyvin tunne Helsingistä, kuin niitä pahamaineisia itäisiä lähiöitä ja niihin en muuttas lapsen kanssa mistään hinnasta. Oon nähny niistä ihan tarpeeks sitä kaikkein pahinta puolta ja en haluais lapseni kasvavan siinä ympäristössä. Hui ihan puistattaa.
 
Mä oon asunut Itä-Helsingissä koko ikäni. Enkä pois muuttais! Jokaisella asuinalueella on omat hyvät ja huonot osoitteensa. Esim. täällä Vuosaaressa on "parempi" vanha puoli (keski-Vuosaari ja Rastila) sekä uudet "levottomat" alueet Meri-Rastila ja Kallahti. Ja sit vielä Aurinkolahti, josta on pyritty tekemään luksusta. Itse asun vanhassa Rastilassa ja on aivan ihanteellinen paikka lapsen kanssa. Asuin myös melkein 10 vuotta tuolla pahamaineisessa Meri-Rastilassa ja viihdyin sielläkin oikein hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
En haluais asua Helsingissä missään muualla kuin tässä missä nyt asun, eli Myllypurossa, kivenheiton päässä ostarista :D Oon asunu täällä kohta 19 vuotta, eikä mua oo kertaakaan hakattu, raiskattu, ryöstetty tai tehty mitään muutakaan. Yöt saa nukkua useimmiten ihan rauhassa, ehkä muutaman kerran vuodessa herää tosta Orppikselta kuuluvaan älämölöön.
no niinpä, me asutaa Kannelmäessä ja moni ajattelee tästä paikasta samalla tavalla kuin myllikästä.
Mutta siltikin iso osa itä-helsingistä on mun osalta ei kiitos-listalla, samoin hesan keskusta, kallio, sörkka, malmi, pukinmäki, tapulikaupunki...uudempi puoli pitänjänmäestä, pikku-huopalahti, konala, malminkartano...tässähän tätä listaa.
Ja samaan hengenvetoon voin sanoa, että en suostuis kyllä täällä kantsussakaan ihan mihin vaan muuttamaan koska on täällä vielä ne ns ongelma-talot ja tuo ihana asemanseutu.
ollaan melkein naapureita :)
malmankartano moikkaa :)
onko pohjoispuoli rauhallisempaa kuin tää kantsun pääty ?
maltsu moikkaa täältäkin. vätitäisin että pohjoispääty on levottomampi ku tää kannelmäen pää, omien kokemuksien perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Ariadne:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Hgin keskustasta päivää, lunta tula tupruttaa :)
Kauan siellä on ollu lunta? Ja paljon?

Täällä Joulukuun alkupuolelta asti ja tälläkin hetkellä on lunta n.40cm =)
No tätä kinosta on riittänyt varmaan tammikuun puolivälistä lähtien. Ainakin täällä Pohjois-Helsingissä.
Liian lyhyt aika miulle ja rekikoirille. Kunnon talvi saisi kestää marraskuusta maalis-huhtikuun paikkeille ja paljon paljon lunta ja pakkasta! :D
No, kesäihmisille etelään aikaisin tuleva kevät onkin vasta ihanaa!!!
Juuri tässä on se syy miksi minä en voisi ikinä muuttaa pohjoiseen. Ja kyllä olen KESÄIHMINEN! :D
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Stadin tyttö:
Mulla koko Itä-Helsinki lukuunottamatta Hertsikaa, Kulosaarta, Laajasaloa ja Tammaria.

En myöskään haluisi asua Sörnäisissä tai Itä-Pasilassa tai Malmilla.
aikalailla samat..melkein voisin ennemmin luetella missä voisin asua..
eli veräjämäki, oulunkylän itäosat.käpylä, etelä- ja pohjois-haaga, pikku huopalahti, meilahti..
muualle muuttaessani asunnon pitäis olla jotain erikoista ja hienoo..
 

Yhteistyössä