missä uskonnolisessa lahkossa antaisit lapsesi käydä?

  • Viestiketjun aloittaja annanko luvan vai en
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En antaisi käydä missään lahkoissa. Jos täysi-ikäisenä haluaisi alkaa hihhuloimaan, niin sille en kai mitään enää voisi..
Oikeastaan 16 vuotiaana saa itse päättää. Sitä nuorempaa ei voi esimerkiksi kastaa mihinkään seurakuntaan ilman vanhempien lupaa.
Aha

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/BB9D352630B7B908C2257022004164F0?OpenDocument&lang=FI
Joo, etsin vähän itse tietoa ja olinkin näköjään väärässä asian suhteen. :)

Luinkin nyt, että 15-17 vuotias tarvitsee vanhempien suostumuksen, jos haluaa tulla kastetuksi johonkin tai liitetyksi johonkin uskontoon ja vasta 18 vuotias saa päättää ihan itse. Mutta että jos on täytttänyt 12, myöskään vanhemmat eivät voi lasta liittää vasten tämän tahtoa mihinkään uskontoon.
Oli yllätys itellekin tuo 12v ikä. Onkohan noin nuori oikeesti kypsä päättämään liittymisestään johonkin uskonnolliseen ryhmään, tiedä sitten.
Kai se meinaa, et jos vanhemmat sen haluu johkin liittää, et se vois ainakin teoriassa kieltäytyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Älkää ottako sitä teevee 7 ihan semmosenaan, koska sieltä tulee aika hassujakin ohjelmia välillä. Siis ei kaikki, mutta osa on aika hassua näin minun silmiini.
Osin probagandaa... Ja kun ohjelman tekijöillä löytyy hyvä leikkaaja, niin :whistle:
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Pastafarien parissa he voisivat heilua, jos haluaisivat. Pasta-ateriat ja merirosvopuvun pitäminen eivät ole niin pahoja juttuja.
Joo pastafarit vois olla ihan jees.

Antaisin lasteni käydä ev. lut. seurakunnassa, tietyissä buddhalaisten piireissä (mielellään ei esim. Timanttipolku-buddhalaisten parissa), ortodoksisessa seurakunnassa, voisin antaa jossain islamilaisessakin käydä (näistä en tiedä mitään, joten en tiedä mitkä ovat hihhulilahkoja ja mitkä turvallisia), ehkä jossain länsimaisissa hindulaisuuspiireissä (näistäkään en tarkemmin tiedä). Vapaakirkkolaiset ja körtit menisivät luultavasti myös.

Helluntaiseurakunnassa en antaisi käydä. Osa helluntaiseurakunnista on ihan ok, mutta osassa on vallalla niin järjetön aivopesu- ja helvetilläpelottelumeininki, etten halua lapseni ottavaan osaa niihin. Myöskään Jehovan todistajain, mormonien tai lestadiolaisten pariin en lastani päästäisi, enkä myöskään Hare Krsnojen. Aikuisina saavat tietysti päättää ihan itse mihin uskonnollisiin yhteisöihin tahtovat kuulua.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Älkää ottako sitä teevee 7 ihan semmosenaan, koska sieltä tulee aika hassujakin ohjelmia välillä. Siis ei kaikki, mutta osa on aika hassua näin minun silmiini.
Osin probagandaa... Ja kun ohjelman tekijöillä löytyy hyvä leikkaaja, niin :whistle:
No, mä en usko, et kauheesti juttuja tehdään leikkaamalla, saatikka että ois erityisen hyvät leikkaajat. :| Mutta osa puheista on semmosia, mitä en ainakaan itte ihan tosissani ottas. Vaikka hyvääkin opetusta olen sieltä katsonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En antaisi käydä missään lahkoissa. Jos täysi-ikäisenä haluaisi alkaa hihhuloimaan, niin sille en kai mitään enää voisi..
Oikeastaan 16 vuotiaana saa itse päättää. Sitä nuorempaa ei voi esimerkiksi kastaa mihinkään seurakuntaan ilman vanhempien lupaa.
No 16-vuotiaasta alkaen sitten.

Mulla on hieman negatiivinen asenne noita kaiken maailman lahkoja kohtaan ja TV7:lla on myös osuutta tähän asiaan..Ootteko ikinä tsiigannu niitä ohjelmia? Siellä on aika jäätävää settiä..
mikäs tommonen kanava on? me asutaan okt:ssa niin ei meillä ainakaan näy tommosta.
Kyllä se meillä näkyy ainakin ihan ilmatteeksi (tai sitten mieheni on piilohihhuli ja on tilannut sen multa salaa :LOL: ). En tiedä vaikuttaisko asuinpaikkaa asiaan?
okei, meillä ei kyl näy. mut mitä sieltä sit tulee?
Sieltä tulee erilaisia uskonnollisia ohjelmia, mä en tiedä onko ne ihan tosissaan kaikki tehty (toivottavasti ei), suurella paatoksella siellä milloin kukin saarnaa. Siellä mainostetaan myös maksullisia puhelinnumeroita, voi esim. soittaa ja antaa lahjoituksen lähetystyön hyväksi. Sit se pelkkä puhelu maksaa jo jotain 10e/min.

 
Uudi
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
En ollut itse paikalla, mutta mies kertoi. Pyhyys on siinä hetkessä niin suuri, että kasvoihin ei oikein rohkenekaan katsoa. Herralla oli päällä vaalea hupullinen kaapu ja nuorivyö ja sandaalit, käsissä naulan haavat. Enkelillä vähän erilainen kaapu ei huppua ja sandaalit.
Puolipitkät ruskehtavat hiukset kummallakin. Ei voi katsoa niin tarkasti. Kirkkaus ympärillä.
Jossain tapauksessa ihan ulkopuolisetkin nähneet. Ettei me mitään hulluja olla.
Mä uskon että toisilla aikuisilla ihmisilläkin on niin vilkas mielikuvitus, että voi nähdä yhtä sun toista. Mä lapsena koin muutaman kerran 'yliluonnollisia' juttuja ja pitkään ajattelin et oon oikeesti kokenut ne, mutta nyt olen vakuuttunut siitä, että se oli lapsen mielikuvitus joka teki tepposet.
Siis en ihan panis mielikuvituksen piikkiin. Et varmaan lukeut kunnolla.
On ihan ulkopuolisetkin vieraat ihmiset nähneet samalla (uskomattoma) ja Herra puhunutkin joillekin heistä kuten tälle JT:lle. Mies ei ole mikään heikkohermo.
Kukakohan se Herra mahtoi olla? 2. Kor. 11:14,15
Tottakai kaikki näyt ym. pitää koitella Raamatun sanalla. Hedelmistä puu tunnetaan, sanoo Raamattu. Ihmisiä on tullut uskoon tämän näyn seurauksena ja parantunut. Antaisiko paholainen kunnian Herralle tekemällä tämmöisiä tekoja. Herra antaa synninpäästön sitä ei voi paholainen tehdä.
 
Teini-ikään tullessaan valitkoon mihin uskovat ja jos sitten haluavat mennä johonkin uskonnollisiin tilaisuuksiin niin mikäs minä olen enään estämään. Oli sitten kyse mistä tahansa uskonnosta. Tai ehkä estäisin kynsin ja hampain jos kyse oisi siitä jeesus-lahkosta josta eilinen 4-D kertoi.
 
vieraana
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Teini-ikään tullessaan valitkoon mihin uskovat ja jos sitten haluavat mennä johonkin uskonnollisiin tilaisuuksiin niin mikäs minä olen enään estämään. Oli sitten kyse mistä tahansa uskonnosta.
Mä oon sitä mieltä, että monet 15-vuotiaat menee rippileirille kun kaveritkin menevät. Uskonto on ihan toisarvoinen asia.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....
:eek:

Mä oon aina ajatellut, että kun olen Jumalan oma, niin millään pahalla ei ole muhun osuutta. Saatikka, että meillä alkais sen takia kummitella. Hui. Ja että kehtaa keksiä hengellistä selitystä perheväkivallalle, hyi. :$
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En antaisi käydä missään lahkoissa. Jos täysi-ikäisenä haluaisi alkaa hihhuloimaan, niin sille en kai mitään enää voisi..
Oikeastaan 16 vuotiaana saa itse päättää. Sitä nuorempaa ei voi esimerkiksi kastaa mihinkään seurakuntaan ilman vanhempien lupaa.
No 16-vuotiaasta alkaen sitten.

Mulla on hieman negatiivinen asenne noita kaiken maailman lahkoja kohtaan ja TV7:lla on myös osuutta tähän asiaan..Ootteko ikinä tsiigannu niitä ohjelmia? Siellä on aika jäätävää settiä..
mikäs tommonen kanava on? me asutaan okt:ssa niin ei meillä ainakaan näy tommosta.
Kyllä se meillä näkyy ainakin ihan ilmatteeksi (tai sitten mieheni on piilohihhuli ja on tilannut sen multa salaa :LOL: ). En tiedä vaikuttaisko asuinpaikkaa asiaan?
okei, meillä ei kyl näy. mut mitä sieltä sit tulee?
Sieltä tulee erilaisia uskonnollisia ohjelmia, mä en tiedä onko ne ihan tosissaan kaikki tehty (toivottavasti ei), suurella paatoksella siellä milloin kukin saarnaa. Siellä mainostetaan myös maksullisia puhelinnumeroita, voi esim. soittaa ja antaa lahjoituksen lähetystyön hyväksi. Sit se pelkkä puhelu maksaa jo jotain 10e/min.
se puhelun hintahan on juuri se lahjoitus

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Teini-ikään tullessaan valitkoon mihin uskovat ja jos sitten haluavat mennä johonkin uskonnollisiin tilaisuuksiin niin mikäs minä olen enään estämään. Oli sitten kyse mistä tahansa uskonnosta.
Mä oon sitä mieltä, että monet 15-vuotiaat menee rippileirille kun kaveritkin menevät. Uskonto on ihan toisarvoinen asia.
No rippileireille mun lapset ei mene. Mutta jos jostain syystä haluaisivat mennä käymään kirkossa tai vaikka innostusivat idän uskonnoista, niin heidän asiansa se on.
 
Luin ketjun puoleen väliin ja mikäli vielä vastauksia kaivataan niin noin pientä eli alle 14 en päästäisi yksin kokouksiin tai ryhmiin yms.
Itse olen körtti, pappani ja koko toinen puoli suvusta on helluntailaisia ja kävin usein kokouksissa papan kanssa ja mitään traumoja ei jäänyt. Meillä käy jehovia joskus juttelemassa mummulassa ja lapsenikin on paikalla enkä pelkää heihin mitään tarttuvan. Eli uskoja maailmaan mahtuu ja toimeentuleminen on mahdollista mutta haluan itse olla paikalla kun lapselle puhutaan uskosta yms. asioista. Ja kun en tiedä miten on tapana vieraissa ryhmissä niin en sinne päästäisi.
 
uskis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.

Matt.7:21-23
2.Kor.11:14,15

Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"

eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.

Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?
Saanko kysyä mistä näin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Kyllä noi kohdat löytyy sunkin raamatusta.
Miten niin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Raamattua tutkineena olen vaan tullut siihen tulokseen, että näitä ihmelahjoja tapahtui Jumalan lähteestä vain 1.vuosisadalla ja silloin sillä oli tarkoitus. Tiedän kyllä että tapahtuu nykyäänkin, mutta se ei ole Jumalasta eikä sillä ole mitään muuta tarkoitusta kuin johdattaa ihmisiä harhaan.
Tämä nyt on kyllä jotain sellaista, jota en ymmärrä. Olen ollut uskossa 30 vuotta, puhunut kielillä jne. Olen ollut aktiivisesti seurakunnassani tuon koko ajan. Olenko sitten ollut harhaan johdettu kaikki nämä vuodet?! Enpä usko :)

Usko on jotain sellaista mitä ei järjellä pysty kunnolla selittämään. Siksi se onkin uskoa. Uskon Jeesukseen pelastajanani. Uskon Raamatun sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu. Otan sen antamat varoitukset todesta, ne on tarkoitettu meille suojaksi, mutta musta tuntuu, kuin sinulta olis jäänyt sisäistämättä Raamatun perimmäinen sanoma.
Mun mielestä uskon on oltava myös järkevää.
Raamattu itse sanoo uskosta Heprealaiskirjeen 11:1 näin:
"Usko on sen vakuuttunutta odotusta, mitä toivotaan, selvä osoitus todellisuuksista vaikka niitä ei nähdä"
Tosi usko ei ole herkkäuskoisuutta, ts.valmiutta uskoa jotakin ilman järkeviä todisteita tai vain siksi, että toivoo asian olevan niin. Aito usko vaatii perustietoja, todisteiden tuntemista ja sen arvostamista sydämestään, mitä todisteet ilmaisevat. Vaikka on siis mahdotonta omata tosi uskoa ilman täsmällistä tietoa raamattu sanoo, että ihminen uskoo sydämellä.
En usko että, multa on jäänyt sisäistämättä raamatun perimmäinen samoma. Mikä sulle on Raamatun perimmäinen sanoma?
Mulle Raamatun perimmäinen sanoma on se, että Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa kuolla, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan Hänellä olisi iankaikkinen elämä. Tuttuja sanoja Raamatusta, jotka pitää niin paikkansa. Raamatun punainen lanka on Jumalan rakkaus luotujansa kohtaan.

Nimenomaan hebrealaiskirjeen sanoin: usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sitä on usko minulle. Uskon, vaikka en ole koskaan nähnyt Jumalaa. Mulle riittää se todistukseksi Jumalasta, mitä Hän on tehnyt omassa elämässäni ihan konkreettisesti, eikä se ole mielestäni herkkäuskoisuutta. Järkeäkin pitää käyttää, tottakai, ettei lähde ihan kaikkeen mukaan. Kukaan meistä ei ole täydellinen, edes uskossaan. Onneksi Jumala antaa meille luvan epäillä, olihan yksi opetuslapsistakin epäilijä.

Mun on vaikea suhtautua uskoon noin analyyttisesti, lähes tieteellisesti, siltä tuo sun määritelmä kuulostaisi. Siksi sitä sanotaankin uskoksi eikä tieteeksi. Sydämen uskoa ja luottamusta Jumalaan, jota ei ole koskaan nähnyt, sitä ei vaan voi selittää ja hajottaa atomeiksi. Ei mun akateeminen koulutus ainakaan siihen riitä :)



 
justjoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....

Tässä hyvä esimerkki luopiosta. Ei kannata ottaa todesta mitä sontaa ne suustaan päästää mustamaalatakseen toisia.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....
:eek:

Mä oon aina ajatellut, että kun olen Jumalan oma, niin millään pahalla ei ole muhun osuutta. Saatikka, että meillä alkais sen takia kummitella. Hui. Ja että kehtaa keksiä hengellistä selitystä perheväkivallalle, hyi. :$
Juu, näin ne Jehovan todistajat tekee.
Kirjoitan monesti että "jehovat", koska en jaksa kuluttaa aikaani aivopesu-uskonnon nimeen.

Mun isä on vanhin seurakunnassa. Heillä muuttui säännöt muutamia vuosia sitten ja kiellettiin olemasta yhteydessä oman perheen erotettuihin jäseniin.
Ennen se oli täysin sopivaa, mutta sitten olikos se nyt Vartiotorni-lehdessä ( joka muuten painetaan Jenkeissä ja Suomessa jne tulee sen kaksoisversio. Jenkkilän pomot siis päättää, mitä siinä lukee jne)
Isä siis oli siihen saakka pitänyt yhteyttä mun siskooni, mutta kun tää lehti ilmestyi laittoi kirjeen jossa ilmoitti ettei voikaan enää kirjoitella koska "Laura" tulee kuitenkin kuolemaan kun Harmagedon saapuu.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....

Tässä hyvä esimerkki luopiosta. Ei kannata ottaa todesta mitä sontaa ne suustaan päästää mustamaalatakseen toisia.
Aivan, eli hiljaiseksi vaan? Ei sillä, että toista sanoo luopioksi, voi mitätöidä ihmisen kokemuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En antaisi käydä missään lahkoissa. Jos täysi-ikäisenä haluaisi alkaa hihhuloimaan, niin sille en kai mitään enää voisi..
Oikeastaan 16 vuotiaana saa itse päättää. Sitä nuorempaa ei voi esimerkiksi kastaa mihinkään seurakuntaan ilman vanhempien lupaa.
No 16-vuotiaasta alkaen sitten.

Mulla on hieman negatiivinen asenne noita kaiken maailman lahkoja kohtaan ja TV7:lla on myös osuutta tähän asiaan..Ootteko ikinä tsiigannu niitä ohjelmia? Siellä on aika jäätävää settiä..
mikäs tommonen kanava on? me asutaan okt:ssa niin ei meillä ainakaan näy tommosta.
Kyllä se meillä näkyy ainakin ihan ilmatteeksi (tai sitten mieheni on piilohihhuli ja on tilannut sen multa salaa :LOL: ). En tiedä vaikuttaisko asuinpaikkaa asiaan?
okei, meillä ei kyl näy. mut mitä sieltä sit tulee?
Sieltä tulee erilaisia uskonnollisia ohjelmia, mä en tiedä onko ne ihan tosissaan kaikki tehty (toivottavasti ei), suurella paatoksella siellä milloin kukin saarnaa. Siellä mainostetaan myös maksullisia puhelinnumeroita, voi esim. soittaa ja antaa lahjoituksen lähetystyön hyväksi. Sit se pelkkä puhelu maksaa jo jotain 10e/min.
se puhelun hintahan on juuri se lahjoitus
Ok..Meneeks se sit sillä tavalla, että sä puhut siinä jonkun tyypin kanssa sen ajan mitä haluat lahjoittaa, eli jos haluat lahjoittaa 50euroa, niin juttelet siinä mukavia 5 minuuttia?
 
uskis
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En antaisi käydä missään lahkoissa. Jos täysi-ikäisenä haluaisi alkaa hihhuloimaan, niin sille en kai mitään enää voisi..
Oikeastaan 16 vuotiaana saa itse päättää. Sitä nuorempaa ei voi esimerkiksi kastaa mihinkään seurakuntaan ilman vanhempien lupaa.
No 16-vuotiaasta alkaen sitten.

Mulla on hieman negatiivinen asenne noita kaiken maailman lahkoja kohtaan ja TV7:lla on myös osuutta tähän asiaan..Ootteko ikinä tsiigannu niitä ohjelmia? Siellä on aika jäätävää settiä..
mikäs tommonen kanava on? me asutaan okt:ssa niin ei meillä ainakaan näy tommosta.
Kyllä se meillä näkyy ainakin ihan ilmatteeksi (tai sitten mieheni on piilohihhuli ja on tilannut sen multa salaa :LOL: ). En tiedä vaikuttaisko asuinpaikkaa asiaan?
okei, meillä ei kyl näy. mut mitä sieltä sit tulee?
Sieltä tulee erilaisia uskonnollisia ohjelmia, mä en tiedä onko ne ihan tosissaan kaikki tehty (toivottavasti ei), suurella paatoksella siellä milloin kukin saarnaa. Siellä mainostetaan myös maksullisia puhelinnumeroita, voi esim. soittaa ja antaa lahjoituksen lähetystyön hyväksi. Sit se pelkkä puhelu maksaa jo jotain 10e/min.
se puhelun hintahan on juuri se lahjoitus
Ok..Meneeks se sit sillä tavalla, että sä puhut siinä jonkun tyypin kanssa sen ajan mitä haluat lahjoittaa, eli jos haluat lahjoittaa 50euroa, niin juttelet siinä mukavia 5 minuuttia?
Noup. Puhelun hinta on sen 10 eukkoa.

 
Rukoilijasirkka
Kaikki kun nyt on tuntuneet kauhistelevan sitä kielilläpuhumista, niin se on vaan rukousta... Mä nyt oon tietty seurakunnassa kasvanutkin, mutta mulla tulee vaan kotoisa olo, jos joku puhuu kielillä. Ei siitä tule mikään pelottava tai kammottava atmosfääri. Kaikenlaisia juttuja ja puheita olen pelännyt, mutta kielilläpuhuminen on mun mielestä ainakin tuntunut aina ihan kotoisalta. Joskus ihan pienenä se oli mun mielestä hassua. :)

mutta mä en itse puhu kielillä, toivoisin kyllä vielä voivani joskus.
 
justjoo
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Ja tää oli aika mukava osoitus miten jehovat aivopesee.
Olin 11 vuotias ja mulle kerrottiin aina näitä "miten demonit pelottelee tosiuskovia" juttuja. Uskoin ihan täysillä niihin ja näin painajaisia.
Mun ystäväni perhe oli muuttamassa, ja me ihmeteltiin kun perheen äidillä oli silmät mustana jne.
Meille vaan selitettiin juttua demoneista, miten demonit olivat muka vastustaneet muuttoa ja niitten autotallissa oli muka yhtäkkiä lipaston latikko syöksynyt päin tän rouvan päätä.
Perheen isä oli vielä seurakunnan vanhin.
Oikea selitys tälle oli se, että isä pahinpiteli äidin, eikä suinkaan mitkään demonit.
Mutta kaikki siinä seurakunnassa usko tän soopan ihan täysillä.

Näitä on muitakin juttuja....

Tässä hyvä esimerkki luopiosta. Ei kannata ottaa todesta mitä sontaa ne suustaan päästää mustamaalatakseen toisia.
Aivan, eli hiljaiseksi vaan? Ei sillä, että toista sanoo luopioksi, voi mitätöidä ihmisen kokemuksia.
Selvää valehtelua nämä "kokemukset" jos ei jotain perää niin aikalailla on liioittelua pelissä.
Mutta kyllähän kaikkiin uskontoihin mahtuu tollassia sekopäitä, että en ihmettelisi vaikka olisi tapahtunutkin. Mutta niin paljon olen saanut paskaa niskaani, etten kaikkea USKO
 

Yhteistyössä