Missä vaiheessa raskautta masu alkoi näkymään?

Heippa :) Millä viikoilla teillä alkoi masu näkyä? Te joilla on useampi raskaus takana, alkoiko maha näkymään eri viikoilla, eri raskauksissa? Ja vielä viimeiseksi, JOS haluaa vastata niin, oletko hoikka vai tukevampi rakenteinen? :) Kiinnostaisi tietää miten eri-mallisilla ihmisillä kropan rakenne on mahtanut vaikuttaa masun näkymiseen, raskauden alkumetreillä... :) Tottakai se vaihtelee muutenkin, eikä pelkästään odottajan koon mukaan mutta olisi kiva tietää miten muilla :)

Itsellä alkoi näkymään joskus viikolla 12-15, ihan tarkkaan en muista. Ja normirakenteinen, alle 160cm pitkä :)
 
Mulla alkoi selvästi näkyä vasta jossain viikon 19-20 paikkeilla, sitä ennen oli lähinnä turvonneen näköinen vatsan alueella, eikä niin selvää mahaa. Olen hoikkarakenteinen. Mulla on lisäksi kohtu taaksepäin kallistunut, niin sekin voi vaikuttaa tuohon ettei niin aikaisin näkynyt.
 
Ensimmäisessä raskaudessa alkoi näkymään vasta joskus ehkä 20 viikolla kunnolla, mutta toisessa raskaudessa jo joskus 15 viikoilla. Ensimmäisessä raskaudessa olin enemmän normaalirakenteinen ja toisessa raskaudessa selkeästi tukevampi. :)
 
Ensimmäinen raskaus mulla ja omasta mielestä ja muiden masuihin verrattuna, masuni ei vielä varsinaisesti näy. Hieman kyllä mutta ei hirmu selkeästi kait. Ainakin eilen tuttu sanoi että ei uskois että jo niin pitkällä ku ei tosiaankaa paljoa näy.. Nyt viikkoja siis 17+2.
En ole hoikka enkä lihava.. Hieman pullea jostai päin..:)
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Lortsy
Olen varmaan "valmistusvirheellinen" :). Rv 10+2 nytten ja "turvotusmaha" on näkynyt jo muutamia viikkoja. Muuten hoikahko, tosin aikasemminkin olen tupannut lihomaan herkästi just mahasta ulospäin. Ensimmäinen raskaus ja ei hajuakaan onko kohtu edessä, takana vai keskellä :)
 
Näköjään aika yleistä ekassa raskaudessa et alkaa näkyyn aika myöhään ku näitä lueskelin..Itsellä siis eka raskaus ja nyt on rv 17+ eikä maha vielä näy vaatteet päällä, ilman vaatteita pikkumaha.. Olen 175cm pitkä ja hoikka/normaalirakenteinen..
 
Ekassa raskaudessa olin toooosi tooosi hoikka ja maha alko näkymään vasta loppu metreillä.. Nytten himppu tukevampi ku niihin aikoihin verrattuna ja mulla paino tippuu ja maha kasvaa eli maha oli jo havaittavissa viikolla 13 ja nyt viikolla 15+4 voin kertoo se on KUULA :D Laitoin kuvan tuonne mun omaan keskusteluun.. jos haluatte nähdä käykää katsomassa Kristiinankaupunkin / Vaasan odottajat masukuvia :D
 
Tässä raskaudessa mulla turvotti aivan älyttömästi plussaamisesta asti. Sitä kesti siihen asti kun alko oikea vauvamasu muotoutumaan ja se oli joskus rv 17-18 paikkeilla. Nyt menossa rv 32 ja onhan tuolla masulla jo kokoa :)
 
Musta erotti selvästi, että olen raskaana abaut viikolla 30, muuten mahani näytti vaan normaalia lihavammalta.Se oli ärsyttävää, hyvin ärsyttävää!Olen 157v ja hieman ylipainoinen, mutta silti!Ja olin ekaakertaa raskaana.
Ja mahani näyttää edelleen normaalia lihavammalta (jostain syystä:))vaikka beibe on jo ulkona :)
 
Ekalla tuskin huomas edes että odotin ... Näytin enemmän läskiltä... nyt tokalla alko näkyyn tooosi aikaisin ja massu nyt jämähtäny yhteen kokoon se ei vaan tiedä pitäiskö sen olla ylhäällä vai alhaalla niinkuin kuvasta selkeesti näkyy
 
La86
Heips! Nyt kun ei saa ajatuksia pois lauantain plussa testistä, vaikka töitä pitäs yrittää tehä...niin oletteko löytäny netistä mistään, animaatioo/kuvasarjaa vatsan kasvusta? tyyliin vko sen ja sen verran ja vatsa näyttää tältä...Edes jotain suuntaa antavaa..? Kiva olis niistäkin tietää :)
 
Kaikilla se kasvaa henkilökohtasesti ja riippune missä istukka on en usko et siitä on mitään animaatiota... Mutta itse voit parhaiten seurata kun kerran viikossa otat kuvan mahastasi ja liität ne sitten tollaseks pötköks ku ite tuohon ylempään viestiin... Siittä parhaiten näkee... Alkiosta/Sikiöstä kyllä on tietääkseni animaatioita ja neuvolastakin saa sen kirjan missä lukee sikiön eri vaiheista...
 
Miulla alkoi näkyä rv 20-21. Olen siro & hoikkarakenteinen, joten luulin sen näkyvän jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa. Olihan sitä turvotusta tai mitä lie, mutta nyt se masu on sen näköinen, ettei todellakaan enää mene turvotuksesta :) ...ja kun muistelen, niin taisipa neuvolalekuri sanoa kohdun olevan taaksepäin, joten johtuneeko sitten siitä, vai mistä tuo masun myöhäinen näkyminen.

muoks:
se oli pikemminkin rinnat, jotka miun tilan "kavalsi", kun ei nuo Luojan luomat daisarit ole kuin vaatimatonta A-kuppia normaalisti... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt 22. rv:lla, ja täs muutaman viikon aikana on alkanu nähdä että on se varmaan muutaki ku pelkkää läskiä. Oli tuota mahaa jo muutenki, kaljamaha... Oon 158cm ja bmi n. 30. Niin hiljaa on tuo maha kasvanut että en osaa sanoa tarkemmin... Lähinnä pyöristyny ja leventyny, ihan hieman puskenu eteenpäin siitä mitä oli ennenki.
 
Viimeksi muokattu:
oon varmaan jotenkin erilainen oon pyöreä rakenteeltani ja omasta mielestä se rupes näkymään varmaan vasta rv28 en muista tarkalleen :D mutta muiden mielestä jo aikasemminkin näkyi. nyt on 36+1 eikä mikään valtava maha ole vieläkään tai musta tää ei tunnu niin valtavalta, vaikka muut kyselee että kuinka jaksan tän mahani kanssa :)
 
moikka!

ensimmäinen raskaus menossa, tällä hetkellä rv 16+6,
olen hoikkarakenteinen ja mahani näyttää ehkä enemmän turvonneelta kuin vaavimasulta, mikä on tajuttoman ärsyttävää!!! xD mut kaitpa se kohta pullahtaa oiekin kunnolla=)
 

Yhteistyössä