Missä vaiheessa raskautta masu alkoi näkymään?

ekassa alkoi näkyä noin rv20 ja toisessa (alle vuosi synnytyksen jälkeen) alkoi näkyä rv15. Molemmissa olin todella isokokoinen ennen raskautta.
Nyt kolmannen kohdalla olen normaalirakenteinen ja maha näkyy jo viikolla 11...
 
haimi
Mulla näky jo joskus rv12 pieni masu, mutta tässä mun mahan kasvua kuvakollaasimuodossa..
Huomenna alkaa rv 31+0 joten siksi kuvat on vaan 30+3 asti.. :)

*ja alaspäin vaan valuu kokoajan tää maha, huh huh!* :D

 
Esikoista odottaessa muistan käyneeni yhden kaverin kaverin kanssa keskustelun kun hän kysyi miksen illanistujaisissa juo ollenkaan alkoholia. Sanoin olevani raskaana, johon tämä tutun tuttu totesi että taitaa olla melko alussa kun ei mahaakaan näy. Olin tuolloin seitsemännellä kuulla raskaana, en viikkoja muista sitten tarkalleen millon alkoi näkyä mutta kyllä ihan vasta loppuvaiheessa pompsahti masu esiin. Olen kyllä hieman ylipainoinen ja minäkin niitä kiloja karistelin siinä vauvan kasvun yhteydessä.. Nyt tämän tokan kanssa vatsa tuli näkyviin jo joskus viikolla 15-16! Nyt on jo niin iso maha että alkaa olla tukalaa ja huomenna tulee vasta 20 viikkoa täyteen.. Pelottaa miten isoksi tässä turpoaa kun on vielä puolet jäljellä :D
 
olen viikolla 24 eikä vieläkään porukka tietäis ellen ois kertonu, maha on vähän pyöristyny, mutta kun en ole koskaan laiha ollut niin se menis helposti turvotuksen tai kaljamahan piikkiin! :) Normaalisti olen siis 160/56 normirakenteinen siis.. Olen asiaa ihmetelly neuvolatädille ja sanoi että vauveli mahtuu hyvin lantiossa kasvamaan, siksi maha tulee esiin hitaammin :D en malta odottaa!
 
nyt 10vk menossa ja uskokaa tai älkää, niin mulla maha söpösti pyöristynyt häpykummusta ylöspäin :O mieskin nauroi sille.. Ja hoikkarakenteinen olen, vaikka ei täysin pyykkilautavatsaa ollutkaan ;) 172cm/60kg alkupaino
 
Huomenna tasan puoliväli ja pienestä lihomisesta huolimatta ei musta vieläkään näe, että olisin raskaana. Olen saanut mm. kommentin, että näyttää kun olisi kesällä maistunut pari siideriä liikaa :D Eli sitä söpöä kumpua odotellessa...
Esikoinen tulossa, olen pitkä 175cm ja paino noussut nyt 61kg:stä 62kg:hen, että en tiedä missä pikkunen piileksii, kun ei omaa mahaakaan ennestään juuri ollut :p
 
Mulla tais olla kyl aika pieni vatsa esikoista odottaes, joillaki näyttäs alle rv30 olevan sellane mikä oli mulla rv37, johtuu ehkä siitä etten ollu oikeestaan yhtään turvoksis. En kerinny käyttää äitiyshousuja ku ne oli liian isot, normit housut mahtu koko raskauden :O Nyt varmaan järkytyn jos jtn näkyy alta rv20 ja joudun ostaa äitiyshousut :D

Mistähän se johtuu et kakkosta odottaes näkyy aikasemmin?
 
Mie olen varmaan jonkinlainen poikkeus, 170cm pitkä ja raamikas ihan rakenteeltani, sen lisäksi vielä painon puolesta tosi tosi reilun kokoinen, mutta mulla pullahti jossain viikolla 12 ja nyt 16. viikolla tästä pallosta ei voi kyllä erehtyä mitenkään ja piilottaminen mahdotonta. Painoni on pysynyt samassa, mutta vyötärönympärys kasvanut yli 15cm. Odotan ensimmäistä.
 
Minä olen hoikka, ja kohtuni on vielä eteenpäin kallistunut. Kasvanut kohtu tuntui selvästi viikoilla 12, mutta se näkyi kunnolla vasta viikoilla 20-21.. Itse tietenkin eron huomasi jo aikaisemmin, mutta noilla viikoilla se näkyi varmasti muillekin.. :) Ja siitä sitten eteenpäin vatsa kasvoikin aivan tajutonta tahtia. ja Viimeisten kolmen raskausviikon aikana vatsaan ilmesty älytön määrä raskausarpia.. olis saanu toi vatsa alkaa kasvamaan aikaisemmin, niin ei olis välttämättä revennyt noin pahasti. mutta eipä tuo haittaa :)
 
Eka ja toka raskauksista en muista koska maha alkoi näkymään mutta tää kolmas on outo...painoa ei tullut yhtään eikä mahaa näkynyt mutta yhtäkkiä viikon 25 tienoilla se pompsahti jättisuureksi ja on nyt 30. viikolla jo yhtä iso kuin tokalla synnyttämään lähtiessä. Huoh, kuinka nää pari viimeistä kuukautta saisi kulumaan...niin ja olen suht hoikka 162 cm pitkä..toki mahan kasvuun vaikuttaa varmasti se että oksentelu loppui vasta 23 viikolla ja ruoka alkoi maistumaan.
 
minulla kanssa jo +10 alkoi näkyä turvotusta ja pientä mahaa vaikka olenkin hieman tukeva :)
mietittiin monen ystävänkanssa kun maha oli yhtäkkiä muuttunut ..

mutta nyt vk 16 ulkopuolinen ihminen kysyi ystävältäni olenko raskaana eli kai se selkeästi jo näkyy :D ja minulla kohtu eteenpäin..
 
Mulla näkyi VÄHÄN rv 16 lähtien. Eron vauvamasun ja läskin välillä huomasin eteenpäin työntyneen mahan. Mulla siis se itse vaavimaha työntyi eteenpäin kun taas läskit roikkuivat kiltisti vaan makkaralla :D Nyt menossa rv 17+6 eikä se siitä ole kamalasti kasvanut (tai sitten en enään aan jaksa tiirailla, et jokos taas vähän) :)

Muoks. Olen siis jonkin verran ylipainoinen ja kaikki on aina kertynyt mahaan =D
 
mulla alko selvästi näkymään raskaus Rv 16 (eli silloin maha oli sellainen, että selvästi näki mun olevan raskaana, vaikka ei mua tuntiskaan) lähipiiri osas jo nähä sen Rv 14 :) ja olen suht normaalivartaloinen
 
nyt on rv21 ja maha edelleen on aikas pieni, näyttää vain että olen lihonut ja kaikki läski tullut mahaan :D mutta kun katsoo ihan paljasta mahaa niin sitten kyllä huomaa että se on vauvamaha eikä "läskimaha" :)

ulkopuoliset eivät varmastikkaan tajuaisi, että olen raskaana.

Niin ja ihan ensimmäinen raskaus ja olen hoikka vartaloinen normaalisti.
 

Yhteistyössä