Mistä bloggaajille rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja opiskelijaäitiä ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
opiskelijaäitiä ihmetyttää
Monia blogeja lukeneena ihmetyttää, mistä muotibloggaajilla riittää rahaa ostella kalliita merkkivaatteita ja asusteita? Samoin mammabloggaajat. Luultavasti kotihoidontuella olevat, koska lapset jo sen verran isompia, ostelevat lapsilleen kalliita merkkivaatteita ja samoin itselleen.

Esimerkiksi tässä blogissa: Memoirs of An Imperfect Angel Vähän väliä valitetaan kun ei oo rahaa ja sitten ostellaan lapsille uusia vaatteita. Osa kyllä kirppariltakin...

Ja tässä: Pientä, suloista ja vaaleanpunaista Mies armeijassa ja silti varaa ostella. Ihmettelenpä vain.

karriboo Ja tässä ja monissa muissakin.
 
Jospa näillä bloggaajilla on muutakin varallisuutta, kuin se kotihoidontuki? Tai sitten he saattavat käyttää rahansa niin, että sitä riittää vaatteisiinkin yllinkyllin?

Kun asiaa tarkemmin mietin, niin mä en itseasiassa tunne kuin YHDEN äidin, jolla ei aina tunnu olevan varaa vaatettaa lastaan. Hän elää toimeentulotuella yh:na. toisaalta hällä on kyllä osamaksuja Me&I vaatteista maksettavana, joten jospa hänkin hankkisi ne peruspökät vaikka Lindexiltä tai kirppikseltä, saisi hän samalla rahalla paljon enemmän vaatteita lapselleen.

Me ollaan aika pienituloisia, kun kerran yhden palkalla elellään ja lapsia on monta. Mutta eipä ole sellaista hetkeä vastaan vielä tullut, etteikö olisi rahaa lastenvaatteisiin. Myös niihin uusiin merkkivaatteisiin.
 
"vieras"
Noihan on tosi nuoria äitejä. Ehkä niiden porukat vielä auttaa taloudellisesti? Mä vaan oon huomannut, että vaikka ois jo koulutus ja työpaikka ja vakkariparisuhde, mutta saa nuorena lapsen, vanhemmat on usein avuliaampi auttaan taloudellisesti. Tai jos on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä.
 
"vieras"
Ainakin eräällä nuoriäiti-bloggaajalla on yksinkertaisesti vain rikkaat vanhemmat, jotka antoisasti antavat rahaa nuorelle perheelle.
Siten lapsen isä voi tehdä pienipalkkaista duunia ja nuoriäiti keskittyä shoppailuun.

Moni bloggaaja myös antaa vain sen kuvan että rahaa on mennyt paljon, sanotaan että "ostin lapselle gantin housut ja paidan, antaa mielikuvan törsäyksestä, vaikka olisi ne ostanutkin käytettynä kympillä kirpparilta.

Eihän se valehtelua oo.
 
"mona"
Joo ja jos sitten myy vaatteet eteenpäin, niin saa rahaa ostaa lisää vaatteita. Itse esikoisen kohdalla käytin todella paljon aikaa etsiessäni edullisia merkkivaatteita, aleista ja alekoodeilla, Suomesta ja ulkomailta.
 
Huhuuuu
Eikö täällä muuta keskustelun aihetta ole, kun puida muiden raha-asioita? Erityisesti aloittaja. Jos nää bloggaajat on vaan rikkaita tai vaikka voittaneet lotossa. Mitä se kenellekään kuuluu?
 
Voin vastata tähän omasta puolestani. Kirjotan tuota Memoirs of an imperfect angel -blogia. Eli siis ei meillä aina oo varaa ostella kaikkea, vaan nyt tuli hyvä tilaisuus hankkia kaikkea niin sitten hankittiin. JA tiedoksi vaan niille, jotka luulee että isovanhemmat kustantaa, niin meillä ei todellakaam kustanna :).
 
Tässä taannoin mä koin järkytyksen, kun tuli puheeksi jossain joskus juuri nuorten perheiden varallisuus.
Kun kävi ilmi, että mulla on luottotiedot kunnossa, ei ole kummosempia osamaksuja minnekkään (mun ja miehen luurit on operaattorin osamaksu systeemillä, mikä lieneekään..), muita osareita ei siis ole. Kaikki ostetaan ihan rahalla ja säästöjäkin on.
Moni oikeesti järkytty, että miten voi olla. 22v ja kolme lasta, miten voi talouspuoli olla vaan niin kondiksessa.
Onko se nykyään joku normi, että kaikki ostetaan osareilla ja luottotiedot on joka toisella vaan tallessa?
Järkytyin, tätäkö se nykypäivänä on.
 
"vieras"
Tässä taannoin mä koin järkytyksen, kun tuli puheeksi jossain joskus juuri nuorten perheiden varallisuus.
Kun kävi ilmi, että mulla on luottotiedot kunnossa, ei ole kummosempia osamaksuja minnekkään (mun ja miehen luurit on operaattorin osamaksu systeemillä, mikä lieneekään..), muita osareita ei siis ole. Kaikki ostetaan ihan rahalla ja säästöjäkin on.
Moni oikeesti järkytty, että miten voi olla. 22v ja kolme lasta, miten voi talouspuoli olla vaan niin kondiksessa.
Onko se nykyään joku normi, että kaikki ostetaan osareilla ja luottotiedot on joka toisella vaan tallessa?
Järkytyin, tätäkö se nykypäivänä on.
Ehkä ne ihmetteli sitä että onko rahalliset tuet Suomessa nykyään noin korkeat, että tuo on mahdollista?
 
[QUOTE="vieras";28749669]Ehkä ne ihmetteli sitä että onko rahalliset tuet Suomessa nykyään noin korkeat, että tuo on mahdollista?[/QUOTE]

Aikalailla duunariliksalla minäkin talouteni olen balanssiin saanut ;)
 
"vieras"
Aikalailla duunariliksalla minäkin talouteni olen balanssiin saanut ;)
Miten teillä on tämä järjestynyt?
Itselleni lapsettomana tulee ihmetys, että miten olet ehtinyt saada 22-vuotiaana 3 lasta ja vielä ehtinyt käydä töissä?
Enkä tarkoita syyllistää, vaan aidosti ihmettelen miten olet jaksanut?

Eikö aika lopu kesken ja tule surku kun joutuu olemaan erossa lapsista?

Vai tarkoititko että pelkästään miehen duunariliksalla?
Silloin palaisin takaisin siihen alkuperäiseen kysymykseen, onko tuet niin korkeat Suomessa, että tämä on mahdollista?
 
[QUOTE="vieras";28749775]Miten teillä on tämä järjestynyt?
Itselleni lapsettomana tulee ihmetys, että miten olet ehtinyt saada 22-vuotiaana 3 lasta ja vielä ehtinyt käydä töissä?
Enkä tarkoita syyllistää, vaan aidosti ihmettelen miten olet jaksanut?

Eikö aika lopu kesken ja tule surku kun joutuu olemaan erossa lapsista?

Vai tarkoititko että pelkästään miehen duunariliksalla?
Silloin palaisin takaisin siihen alkuperäiseen kysymykseen, onko tuet niin korkeat Suomessa, että tämä on mahdollista?[/QUOTE]

Aloitin palkkatyöt 12-vuotiaana. Pari kertaa viikossa siivosin toimistoja. Tätä tein 15-vuotiaaksi asti jolloin tein viikonloppu vuoroja ja satunnaisesti arki-iltoja eräässä pizzaravintolassa tarjoilijana. Vuoden verran tein sitä ja 16-vuotiaana siirryin mäkkärin kassalle täyspäiväseksi. Tästä tienasin kaikista parhaiten ja säästöt kertyi. Asuin kotikotona, joten menoja ei ollut.
17-vuotiaana aloin odottaa esikoista. Tein mäkkärityötä sekä siivoustöitä. Muutin omilleni, mutta kahdella työllä sain hyvin säästöjä sekä maksettua laskuja.
Jäin hyvällä omalla tunnolla äitiys- sekä hoitovapaalle. Äitiysrahat tuli tulojen mukaan, kht oli sen vaivasen 300e kyllä.
Kaksi lasta sain tässä välissä. Toisen ja kolmannen lapsen välissä kerkesin palaamaan työelämään takaisin. Ja jälleen hyvällä omallatunnolla äitiyslomalla. Nuorin on 3kk ja ajattelin sinne 3-vuoden ikään taas kotona lorvailla :)
 
"vieras"
Aloitin palkkatyöt 12-vuotiaana. Pari kertaa viikossa siivosin toimistoja. Tätä tein 15-vuotiaaksi asti jolloin tein viikonloppu vuoroja ja satunnaisesti arki-iltoja eräässä pizzaravintolassa tarjoilijana. Vuoden verran tein sitä ja 16-vuotiaana siirryin mäkkärin kassalle täyspäiväseksi. Tästä tienasin kaikista parhaiten ja säästöt kertyi. Asuin kotikotona, joten menoja ei ollut.
17-vuotiaana aloin odottaa esikoista. Tein mäkkärityötä sekä siivoustöitä. Muutin omilleni, mutta kahdella työllä sain hyvin säästöjä sekä maksettua laskuja.
Jäin hyvällä omalla tunnolla äitiys- sekä hoitovapaalle. Äitiysrahat tuli tulojen mukaan, kht oli sen vaivasen 300e kyllä.
Kaksi lasta sain tässä välissä. Toisen ja kolmannen lapsen välissä kerkesin palaamaan työelämään takaisin. Ja jälleen hyvällä omallatunnolla äitiyslomalla. Nuorin on 3kk ja ajattelin sinne 3-vuoden ikään taas kotona lorvailla :)
Hienoa että olet nuorena ollut ahkera työntekijä.

Mutta uskon että osuin veikkauksellani oikeaan, ihmettelevät sitä että tuet mahdollistavat noin pitkän kotonaolon, vaikka työkokemusta ei paljon ole kertynyt.

En itsekään ennen palstalle eksymistä olisi uskonut että Suomessa tuet ovat niin hyvät, että jotkut pystyvät olemaan vuosikausia kotona, vaikka miehellä pienet tulot.

Eikä siitä yksittäistä ihmistä voi syyttää, kiva että jotkut nauttivat kotonaolosta ja saavat olla lastensa kanssa.
 
[QUOTE="Vieras";28750035]Miksi ei tule luottokortteja? :eek:[/QUOTE]

Koska halutaan maksaa käteisellä tai visa electronilla. Luottokortin jos hankkii, niin sit se menee pian siihen, että no otetaanpas tuota ja tuota. Pahimmillaan siitä voi tulla yks velkahelvetti, kun se on niin pirullisen houkuttelevaa ostella kaikkea sillä, jos ei osaa aina järkeään käyttää. Sitten maksat kaikki korkoineen ja käyttökuluineen päivineen takaisin.
 
nona91
Koska halutaan maksaa käteisellä tai visa electronilla. Luottokortin jos hankkii, niin sit se menee pian siihen, että no otetaanpas tuota ja tuota. Pahimmillaan siitä voi tulla yks velkahelvetti, kun se on niin pirullisen houkuttelevaa ostella kaikkea sillä, jos ei osaa aina järkeään käyttää. Sitten maksat kaikki korkoineen ja käyttökuluineen päivineen takaisin.
aka luottotiedot mennet.
 
nona91
Koska halutaan maksaa käteisellä tai visa electronilla. Luottokortin jos hankkii, niin sit se menee pian siihen, että no otetaanpas tuota ja tuota. Pahimmillaan siitä voi tulla yks velkahelvetti, kun se on niin pirullisen houkuttelevaa ostella kaikkea sillä, jos ei osaa aina järkeään käyttää. Sitten maksat kaikki korkoineen ja käyttökuluineen päivineen takaisin.
aka luottotiedot mennet.
 
aka luottotiedot mennet.
No ei ole mennyt o_O ? Ihan netit ja puhelimet omilla nimilläkin. En viitsi niin tyhmäks just nimenomaan alkaa et menis ne luottotiedot sillä luottokortilla. Ai niin juu ja eihän me edes sellasta saatas puolison kaa tällä hetkellä, kun se ei ole enää töissä ja maksettavana on entistäkin lainaa :). Tyhmiä tälläset spekuloinnit ja että pitää toisten ihmisten raha-asioit
a kaivella...
 
"Lena"
Vierailija




Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse
 
myöskin opiskelijaäiti
Olen opiskelijaäiti, eikä lapsen tarvitse tästä huolimatta kulkea rääsyissä. Ikää 24v ja miehellä saman verran. Mutta täytyy kyllä sanoa ihan suoraan, että ilman miehen yritystä tekisi paljon tiukempaa. Nyt yhteiset tulomme verojen jälkeen 3000e/kk. Ei mitenkään ruhtinaallisesti siis eletä, mutta pärjätään. Matkustellaan paljo, syödään hyvin ja shoppaillaan. Säästetään sitten muussa, esimerkiksi päihteitä emme käytä ollenkaan ja sisustus on suoraan ikeasta.
 
24v. äiti
Tässä taannoin mä koin järkytyksen, kun tuli puheeksi jossain joskus juuri nuorten perheiden varallisuus.
Kun kävi ilmi, että mulla on luottotiedot kunnossa, ei ole kummosempia osamaksuja minnekkään (mun ja miehen luurit on operaattorin osamaksu systeemillä, mikä lieneekään..), muita osareita ei siis ole. Kaikki ostetaan ihan rahalla ja säästöjäkin on.
Moni oikeesti järkytty, että miten voi olla. 22v ja kolme lasta, miten voi talouspuoli olla vaan niin kondiksessa.
Onko se nykyään joku normi, että kaikki ostetaan osareilla ja luottotiedot on joka toisella vaan tallessa?
Järkytyin, tätäkö se nykypäivänä on.
Kyllähän paljon on luottotiedottomia ja näitä pikavippi ym vankeja, mutta ei ne koske vain nuoria. Ne maksuhäiriöt liittyy yleensä muutenkin huonoon elämänhallintaan.

Omassa kaveripiirissä ei tietääkseni kellään ole mitään maksuhäiriöitä ja taloudet on ihan kunnossa. Tiukoilla moni kyllä on, kun on tää lapsenteko ja pikkulapsiaika päällä, ja perheessä vaan yksi tienaaja..
 
rahaa palaa
samaa miettinyt mm kultakerttuli ja ipanamaista blogien kohdalla. toisella mies käy töissä ja neiti shoppailee minkä ehtii ja toisella molemmat kotona + odottelee lasta et milläköhän heki elää.
 

Yhteistyössä