MISTÄ IHMEESTÄ VUOKRA-ASUNTO???

Onko teillä rakkaat ihmiset vinkkejä vuokra-asunnon saamiseen??

Hakemukset Helsingin kaupungilla ja samoin Vantaan, VVO:lla, SATO:lla jne..
Mitä ihmettä teen kun asuntoa ei kuulu??
Olen ottanut usein yhteyttä ko. tahoihin, mutta tuloksettomia yrityksiä.

Olen raskaana ja luulisi että asunnon saisi pian mutta näköjään ei.

Yksityisillä on tarjolla uskomatonta paskaa ja ihan sikahinnoilla :/
 
Gluteus maximus
Vai yksityisillä paskaa tarjolla. Ei ainakaan minulla tai voihan paskaksi luokitella remontoidun, parkettilattialla varustetun kaksion jos niin haluaa. Minä kyllä etsisin yksityisiltä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vai yksityisillä paskaa tarjolla. Ei ainakaan minulla tai voihan paskaksi luokitella remontoidun, parkettilattialla varustetun kaksion jos niin haluaa. Minä kyllä etsisin yksityisiltä.
ainakin meilläpäin yksityisillä asunnot on ihan liian kalliita. kaksio maksaa yleensä vähintään kuudensadan euron verran, kun kaupungilla samanlainen maksaa kolmesta neljään sataa euroa...
 
tuota
Helsingissä saton asunnot kyllä luokkaa 700e/kk ja siitä eteenpäin (satuin ihan mielenkiinnosta katsomaan netistä)- siis kaksiot, että ei minusta paha jos yksityinen pyytää sen 600e/kk. Kaupungin asunnoista en kyllä tiedä mitä helsingin suunnalla maksaa...
 
Gluteus maximus
Miten halvalla se asunto pitäisi pääkaupunkiseudulta löytyä??? Sehän on sula mahdottomuus nykyään. Suosittelen siirtymään halvempiin asumiskuntiin (läheltäkin löytää) tai ostamaan oman. Helsingistä ei enää halpaa vuokra-asuntoa löydä, eikä kyllä espoostakaan, Vantaasta en tiedä, mutta varmaan sielläkin korkeat hinnat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepisara:
mulla ihan sama tilanne, mä, esikoinen ja maha-asukki joudutaan asuu mun porukoiden luona sillä ei kämppää löydy.. :(
Asutteko "virallisesti! siellä nyt? Koska jos et oo paperilla asunnoton, niin ne kattoo että sulla on paikka missä olla ja näin ollen ei oo mikään kiire antaa asuntoa. Et jos on hoppu niin osote poste restanteen ja ole "asunnoton" vaikka asusitki porukoillas siihen asti et saat kämpän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Helsingissä saton asunnot kyllä luokkaa 700e/kk ja siitä eteenpäin (satuin ihan mielenkiinnosta katsomaan netistä)- siis kaksiot, että ei minusta paha jos yksityinen pyytää sen 600e/kk. Kaupungin asunnoista en kyllä tiedä mitä helsingin suunnalla maksaa...
4,5?/neliö... saton kämpät onkin kalliita, yksityiset vielä kalliimpia... kaupungin kämpät on halpoja. ei mulla muuhun olisi edes varaa...
 
tarkoitan sitä jos olen yksin valmis maksamaan max. 700? vuokraa ja yksityiseltä et tähän hintaan saa mitään järkevää. Tai jos tulee tarjolle niin se on mennyt jo ennen kuin ehdit soittaa. Kaupungin vuokrat ei ole paljon mitään, noin 10?/m2 helsingin kaupungilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miten halvalla se asunto pitäisi pääkaupunkiseudulta löytyä??? Sehän on sula mahdottomuus nykyään. Suosittelen siirtymään halvempiin asumiskuntiin (läheltäkin löytää) tai ostamaan oman. Helsingistä ei enää halpaa vuokra-asuntoa löydä, eikä kyllä espoostakaan, Vantaasta en tiedä, mutta varmaan sielläkin korkeat hinnat.
Me asutaan espoossa 74,5m2 kolmiossa. Rakennettu 2001, oma sauna ja oma piha. Autopaikan ja vesiennakon kanssa vuokra yhteensä 624? (ei musta paha).. Tätä ennen asuttiin 2004 rakennetussa kaksiossa 48,5m2 omalla saunalla ja parvekkeella. Vuokra autopaikan kanssa muutaman euron päälle 400.. Eli kyllä espoosta mun mielestä löytyy suht edullisia vuokra kämppiä, jos ei ihan keskusta aluelle halua muuttaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nirppu83:
ja olen jonottanut siitä lähtien kun sain tietää olevani raskaana. eli noin 5 kk.
Missä nyt asut? Olen kuullut, että Helsingin kaupunki antaa joskus vasta ihan viime tipassa asuntoja. Siis vain muutamaa viikkoa ennenkuin esim edellisen asunnon vuokrasopimus päättyy. Ei äitiä ja vastasyntynyttä Helsinkikään kadulle jätä.

 
Olen eron jälkeen asunut mutsin luona.
Mulle on sanottu helsingin kaupungin vuokra-asunnoilla että voi jäädä myös kadulle ja että ei kaikille pystytä tarjoamaan asuntoa. Ei enää kiinnosta olla täällä veronmaksaja kun näin kohdellaan :'(
 
tossuliini
Eipä maksa meillä yksityisen vuokraama asunto noin paljon. Asutaan n. 95 neliöisessä asunnossa tytön kanssa kaksistaan lähellä keuruun keskustaa ja vuokra on vaan 500 euroa + kahden ihmisen vesimaksu joka on 30 e ja toi on kiinteä, ei ole siis vesimittaria tässä asunnossa.
 
Auttaskohan yhtään, jos siirtäisit kirjat pois äitisi luota? Olisit siis paperilla "asunnoton", vaikka okeasti asuisitkin äitisi luona?? En kyllä uskois, että ne lapsen kanssa sua oikeesti kadulle jättäis.

Pakko tähän väliin kertoa, että kun mun isä irtisanoutu töistään 70-luvulla ja niiltä lähti työsuhdeasunto sitten tietysti myös alta, niin mun vanhemmille oli sanottu Helsingin kaupungilta, että ne ottaa mun siskon (silloin n5.v) huostaan ja mun vanhemmat saa sit mennä vaikka veneen alle, jos ne ei kämppää löydä. Että jonon ohi ei oteta tässä tapauksessa. Onneks ne kuitenkin sai sit loppujen lopuks suhteide kautta kämpän kirkkonummelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Eipä maksa meillä yksityisen vuokraama asunto noin paljon. Asutaan n. 95 neliöisessä asunnossa tytön kanssa kaksistaan lähellä keuruun keskustaa ja vuokra on vaan 500 euroa + kahden ihmisen vesimaksu joka on 30 e ja toi on kiinteä, ei ole siis vesimittaria tässä asunnossa.
No joo, mut pääkaupunkiseudulta tuskin löytyy tohon hintaan yksityiseltä kämppää..
 
meille sanottiin kans kun espoosta asuntoa haettiin että kun ei ole mitään tarjota niin sillon ei ole yksinkertasesti mitään. sanottiin myös että jonossa on ollu jo pitkään asunnottomia mutta kun ei asuntoja vapaudu niin sillon ei vapaudu.
 
katsoin kanssa sitä Kilon asuntoa, mutta en oikein tiedä :/ En tunne espoosta ketään.. ja kun yksinhuoltajana tuun tarviimaan varmasti paljon ystävien apua. Asuin ennen Vantaalla, aika metsässä ja tosi hiljasta oli että kukaan olisi tullut kylään kun sinne oli niin pitkä matka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelly83:
Auttaskohan yhtään, jos siirtäisit kirjat pois äitisi luota? Olisit siis paperilla "asunnoton", vaikka okeasti asuisitkin äitisi luona?? En kyllä uskois, että ne lapsen kanssa sua oikeesti kadulle jättäis.

Pakko tähän väliin kertoa, että kun mun isä irtisanoutu töistään 70-luvulla ja niiltä lähti työsuhdeasunto sitten tietysti myös alta, niin mun vanhemmille oli sanottu Helsingin kaupungilta, että ne ottaa mun siskon (silloin n5.v) huostaan ja mun vanhemmat saa sit mennä vaikka veneen alle, jos ne ei kämppää löydä. Että jonon ohi ei oteta tässä tapauksessa. Onneks ne kuitenkin sai sit loppujen lopuks suhteide kautta kämpän kirkkonummelta.
Ainakin suurissa ja keskisuurissa kaupungeissa katsotaan ihan selvästi asuntotarpeen mukaan jos asunnoista pula, ja jos asuu vanhempien luona ei asunnon tarve ole akuutti. Vaikka olisikin lapsia :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nirppu83:
Olen eron jälkeen asunut mutsin luona.
Mulle on sanottu helsingin kaupungin vuokra-asunnoilla että voi jäädä myös kadulle ja että ei kaikille pystytä tarjoamaan asuntoa. Ei enää kiinnosta olla täällä veronmaksaja kun näin kohdellaan :'(
Mä aikoinani ollessa raskaana ja asunnoton en saanut Helsingin kaupungilta asuntoa, mutta onneksi sitten VVO:lta asunto löytyi.
 

Yhteistyössä