Mistä klamydia voi tarttua? Ei nimittäin ole seksistä tarttunut...

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
Miksi ihmeessä te sitten ravaatte sukupuolitautitesteissä, jos kumpikaan ei petä?? Ymmärrän sen käynnin ennen seurustelua, mutta pari vuotta sitten?? Ei mulla oo tarvetta mennä testeihin kun ukon kaa ollaan 15 vuotta yhdessä oltu, niin miksi teillä? Se jäi nyt mulle jotenkin hämäräksi...
Jos on oireita niin testataan.

Mut testattiin raskausaikana kun oli jatkuvasti vti oireita ja ne testit näytti negaa. No näytti se klamydiakin. Lopulta todettiin munuaistulehdus eli jostain ihme syystä ne vti testit ei näyttäneet plussaa. Klamydia oli pakko tarkistaa ja sulkea pois jos se oireilta sopii.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22966750:
Niin.
Se voi olla jopa oireettomana miehellä, eli..........
Onko ihan satavarmaa että miehes ei ole käynyt vieraissa?
Anteeksi, mutta osaatko sä lukea? Mies kävi testeissä ja tulokset tuli: negatiivinen, ei ole klamydiaa!
 
"qqq"
Suhteen alussa käytiin testeissä, ei löytynyt mitään. Meidät on lisäksi testattu uudestaan alle vuosi sitten, ei mitään. Nyt yhtäkkiä sitten löytyikin klamydia. Tiedän 110% varmuudella, ettei ole aikaisemmin ollut ja mies ei ole pettänyt, koska ei sillä käytännössä ole ollut mahdollisuutta. Ei ole ollut missään työ- tai muillakaan matkoilla jne. on aina illat kotona, ei käy yksin viihteellä tai muutakaan. Viihtyy kotona ja näin ollut aina ollut, lähes 15 vuotta. Lääkäri ihmetteli myös, sanoi vain, että joskus voi tarttua esim. yleisestä saunasta tms. mutta en tiedä uskoako häntä.
No mut sähän tiedät että sun miehes ei ole käynyt yleisessä saunassa, kun sehän ei käy muualla kuin töissä. Jos ei ole käynyt kavereiden kanssa saunomassa tai muillakaan reissuilla, niin missä yleisessä saunassa se olisi voinut sitten käydä?...Ja ihan aikuisten oikeesti, Klamydia ei todellakaan tartu saunoista tai vessoista. Se lääkäri vaan sympatisoi sun ukkoos!

Mistä muuten teidät, ettei miehelläsi ole seksisuhdetta työkaverinsa kanssa...Työajalla :D
 
"klaara"
klamydia voi olla silmässäkin. Eli voi tarttua huonolla tuurilla yleisistä wc yms. tiloista. Varsinkin silloin jos ei huolehdi käsihygieniasta. Eli sinulla voi olla se klamydia ihan jossain muuallakin, kuin alapäässä.
 
"vieras"
"molemmat testattu alle vuosi sitten"
"suhteessa 15 vuotta"
"mies ei missään nimessä ole käynyt vieraissa koska ei ole ollut mahdollisuutta"

Joo-o, haisee ja pahasti. Kuka menee testattavaksi ylipäätään jos on ollut 15 vuotta suhteessa eikä epäile pettämistä? Jättäisin koko keskustelun tähän ja siirtyisin eteenpäin.
 
[QUOTE="vieras";22966835]"molemmat testattu alle vuosi sitten"
"suhteessa 15 vuotta"
"mies ei missään nimessä ole käynyt vieraissa koska ei ole ollut mahdollisuutta"

Joo-o, haisee ja pahasti. Kuka menee testattavaksi ylipäätään jos on ollut 15 vuotta suhteessa eikä epäile pettämistä? Jättäisin koko keskustelun tähän ja siirtyisin eteenpäin.[/QUOTE]
Ja missä olosuhteissa ei ole mahdollisuutta pettämiseen? Etelänavalla?
 
ap.
Miksi ihmeessä te sitten ravaatte sukupuolitautitesteissä, jos kumpikaan ei petä?? Ymmärrän sen käynnin ennen seurustelua, mutta pari vuotta sitten?? Ei mulla oo tarvetta mennä testeihin kun ukon kaa ollaan 15 vuotta yhdessä oltu, niin miksi teillä? Se jäi nyt mulle jotenkin hämäräksi...
Noh, tämähän nyt ei sulle/teille kuulu, mutta kerronpa kuitenkin... Käytiin seurustelun alussa testeissä lähinnä miehen takia, kun se oli sekstaillut ennenkin, mä olin neitsyt. Sitten on raskauksien alussa otettu ne pakolliset testit minulta. Ja nyt vajaa vuosi sitten käytiin testeissä, kun tuli kunnalta joku pyyntö/tarjous, että pääsee testeihin jos haluaa. Siis joku ns. joukkoseulonta oli. Ja onhan se hyvä käydä, ei siitä mitään haittaakaan ole. Jos on lähes 15v välissä niin kyllä sitä yhdet testit voi ottaa aina 15v välein.
 
ha!
Noh, tämähän nyt ei sulle/teille kuulu, mutta kerronpa kuitenkin... Käytiin seurustelun alussa testeissä lähinnä miehen takia, kun se oli sekstaillut ennenkin, mä olin neitsyt. Sitten on raskauksien alussa otettu ne pakolliset testit minulta. Ja nyt vajaa vuosi sitten käytiin testeissä, kun tuli kunnalta joku pyyntö/tarjous, että pääsee testeihin jos haluaa. Siis joku ns. joukkoseulonta oli. Ja onhan se hyvä käydä, ei siitä mitään haittaakaan ole. Jos on lähes 15v välissä niin kyllä sitä yhdet testit voi ottaa aina 15v välein.
Puhuit itsesi pussiin! :D
 
[QUOTE="lyyti";22966875]Lääkäri ottaa minkä näytteen??? Klamydiahan tutkitaan virtsanäytteestä sekä miehellä että naisella![/QUOTE]

Voi ottaa myös sukuelimistä. Mut yleisimmin kyllä virtsasta.

Mä en kyllä usko tätä juttua. Mikä labra muka nyt jo olis täksi aamuksi saanut testitulokset valmiiksi jos eilen käynyt testissä? Hohhoijaa..
 
---
Noh, tämähän nyt ei sulle/teille kuulu, mutta kerronpa kuitenkin... Käytiin seurustelun alussa testeissä lähinnä miehen takia, kun se oli sekstaillut ennenkin, mä olin neitsyt. Sitten on raskauksien alussa otettu ne pakolliset testit minulta. Ja nyt vajaa vuosi sitten käytiin tessä, kun tuli kunnalta joku pyyntö/tarjous, että pääsee testeihin jos haluaa. Siis joku ns. joukkoseulonta oli. Ja onhan se hyvä käydä, ei siitä mitään haittaakaan ole. Jos on lähes 15v välissä niin kyllä sitä yhdet testit voi ottaa aina 15v välein.
Mikä kunta kutsuu ihmisiä ilmaisiin sukupuolitautitesteihin?
 
Otetaanko muuten klamydiatesti rutiinisti raskauden aikana? Kun mulle sanottiin että parempi ottaa se (tietyistä syistä) ja kun mulla on se kerran ollut.. Mutta olen kuullut ettei kaikilta läheskään oteta. Saattaa varmaan kyllä vaihdella neuvoloittain, en tiedä ja kun ei ole kokemusta kun tästä yhdestä raskaudesta.
 
Otetaanko muuten klamydiatesti rutiinisti raskauden aikana? Kun mulle sanottiin että parempi ottaa se (tietyistä syistä) ja kun mulla on se kerran ollut.. Mutta olen kuullut ettei kaikilta läheskään oteta. Saattaa varmaan kyllä vaihdella neuvoloittain, en tiedä ja kun ei ole kokemusta kun tästä yhdestä raskaudesta.
Täällä otettiin vain Aids rutiininomaisesti.
Varmaan herkemmin jos on aikaisemmin ollut niin otetaan tai jos sen pyytää.
 

Yhteistyössä