Mistä klamydia voi tarttua? Ei nimittäin ole seksistä tarttunut...

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="vieras";22967107]Ei sitä emättimestä oteta vaan virtsaputken suulta ja sattuu ihan pirusti. Sulta on otettu hiivanäyte.[/QUOTE]

Kyllä se vaan emättimestä otettiin, kohdunkaulasta ja emättimestä myös. Ja samalla otettiin hiiva-/bakteeritulehdusnäyte ja klamydia. Virtsaputken suulta ei otettu ollenkaan. Mieheltä otettiin peniksestä, virtsaputkesta parin sentin syvyydestä kuulemma.
 
-!-!-
No eihän tossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa: sun testitulos on väärä positiivinen ja testi täytyy uusia, tällä kertaa asianmukaisesti. Epätodennäköisempi vaihtoehto on se, että miehesi valehtelee ja on käynyt vieraissa, ja hänen testituloksensa on väärä negatiivinen. Toivottavasti tuo ensimmäinen vaihtoehto on totta!
 
ap.
No eihän tossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa: sun testitulos on väärä positiivinen ja testi täytyy uusia, tällä kertaa asianmukaisesti. Epätodennäköisempi vaihtoehto on se, että miehesi valehtelee ja on käynyt vieraissa, ja hänen testituloksensa on väärä negatiivinen. Toivottavasti tuo ensimmäinen vaihtoehto on totta!
No näinhän se luultavasti on. Ja toivottavasti eka on oikea vaihtoehto... mutta outo homma kuitenkin.
 
"Mie"
Oliskohan niin että sulla on kondylooma ja olet kuullut väärin! Kondylooma voi olla naisella piilevä ja aina välillä aktivoitua ja se näkyy irtosolu näytteestä joka otetaan emättimestä. Mieheltä sitä ei voida testata jos ei ole ulkoisia "syyllä" ja naisilla sitä ei aina edes tule niitä ulkoisia vaan näkyy irtosolunäytteestä. Jos sulla olisi klamydia niin olisit kyllä heti saanut vahvat antibiootit eli sellanen kerta annos. Ja joudut menemään uusinta näytteeseen parinviikon päästä.
 
No eihän tossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa: sun testitulos on väärä positiivinen ja testi täytyy uusia, tällä kertaa asianmukaisesti. Epätodennäköisempi vaihtoehto on se, että miehesi valehtelee ja on käynyt vieraissa, ja hänen testituloksensa on väärä negatiivinen. Toivottavasti tuo ensimmäinen vaihtoehto on totta!
Tai mies on pettänyt, tartuttanut sen, hoitanut omansa pois ja nyt esittää viatonta. Tosin siltikin se olisi miehelle tarttunut takaisin, koska usein ennen raskautta harrastetaan suojaamatonta seksiä ja jos oikeaa yritystä niin usein. Joten jos mies ei ole pettänyt eikä sitä saanut raskautta yritettäessä ap:lta, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin väärä positiivinen.
 
ap.
[QUOTE="Mie";22967152]Oliskohan niin että sulla on kondylooma ja olet kuullut väärin! Kondylooma voi olla naisella piilevä ja aina välillä aktivoitua ja se näkyy irtosolu näytteestä joka otetaan emättimestä. Mieheltä sitä ei voida testata jos ei ole ulkoisia "syyllä" ja naisilla sitä ei aina edes tule niitä ulkoisia vaan näkyy irtosolunäytteestä. Jos sulla olisi klamydia niin olisit kyllä heti saanut vahvat antibiootit eli sellanen kerta annos. Ja joudut menemään uusinta näytteeseen parinviikon päästä.[/QUOTE]

No ei ole kondylooma eikä mikään muukaan k:lla alkava tauti. Klamydia se on kun kohtutulehdusta epäili ja sen todennäköisin aiheuttaja on klamydia. Näin sanoi lääkäri.
 
googleta
"Eräät bakteerit saattavat aiheuttaa ristireaktiivisuudesta johtuvia vääriä positiivisia reaktioita, minkä takia kaikki positiiviset tulokset varmennetaan varmennustestillä"

Ihan löytyy klamydia väärä positiivinen haulla, ja kai sulle määrättiin uusi testi vai?
 
ap.
[QUOTE="vieras";22967191]Niin, klamydiahan alkaa D:llä :D[/QUOTE]

No heh heh. Ehkäpä tarkoitin, että klamydia se on, eikä kondylooma tai mikään muu k:lla alkava tauti. Kyllä täällä taas alkaa ihmiset nussia pilkkua. Mä lähden nukkumaan, en jaksa enää.
 
"jokuvain"
Ei liity aiheeseen, mutta klamydia testataan kaikilta raskaana olevilta. Ja ainakin meidän neuvolassa se testattiin heti ekalla käynnillä alkuvirtsasta.

Ap:n puolustukseksi sanon, että kyllä täällä meidänkin paikkakunnalla päivystyksestä saa tietää tulokset. Labrasta lähtee tieto oman alueen vastaanottoon ja päivystykseen kumpaankin!

Luultavasti ap:n tulos on väärä positiivinen.
 
-!-!-
Tai mies on pettänyt, tartuttanut sen, hoitanut omansa pois ja nyt esittää viatonta. Tosin siltikin se olisi miehelle tarttunut takaisin, koska usein ennen raskautta harrastetaan suojaamatonta seksiä ja jos oikeaa yritystä niin usein. Joten jos mies ei ole pettänyt eikä sitä saanut raskautta yritettäessä ap:lta, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin väärä positiivinen.
Niin, aika kaukaa haettua tuo. Mistä mies olis voinut arvata sairastavansa klamydiaa ja ehti hoitaa sen pois, ellei sitten oletettu pettämiskumppani olis tuota kertonut. Aikamoisia kieroutuneita Salkkarikuvioita jo vaatisi moinen! Ja tosiaan, olishan se tarttunut ap:lle takaisin mitä suuremmalla todennäköisyydellä jos kondomi ei ole käytössä ja seksiä harrastetaan.

Harmi että ap sait ne lääkkeet, koska nyt asia ei varmasti selviä, koska todennäköisesti testitulos on jokatapauksessa negatiivinen :/
 
-!-!-
Niin, aika kaukaa haettua tuo. Mistä mies olis voinut arvata sairastavansa klamydiaa ja ehti hoitaa sen pois, ellei sitten oletettu pettämiskumppani olis tuota kertonut. Aikamoisia kieroutuneita Salkkarikuvioita jo vaatisi moinen! Ja tosiaan, olishan se tarttunut AP:LLE takaisin mitä suuremmalla todennäköisyydellä jos kondomi ei ole käytössä ja seksiä harrastetaan.

Harmi että ap sait ne lääkkeet, koska nyt asia ei varmasti selviä, koska todennäköisesti testitulos on jokatapauksessa negatiivinen :/
Siis tarkoitan tietysti että olisihan se tarttunut MIEHELLE eikä ap:lle takaisin :)
 
"jepa"
En jaksa lukea en, mutta mä olen kyllä kuullut ihan uskomattoman tavan saada klamydia, ja se on vieläpä 100 prosenttinen fakta:

Eräässä kaupungissa nainen meni ekaan neuvolaan. Kokeet otettiin ja mitään tautia ei ollut. Kappas, oireita kävi ekan ultran jälkeen kuitenkin tulemaan ja yllättäen testi sitten näyttikin klamydia kokeen positiiviseksi.

Tottakai kaikki epäili että nainen on pantsaroinut jotakuta eemeliä ja saanut taudin. Niin ei vain ollut.

Erittäin pätevä ultraaja oli tehnyt ultran sisäkautta, kalamydiaa sairastaneelle odottajalle ja "unohtanut" vaihtaa suojan siihen tuubaan. Että niin.
 
o-ou
[QUOTE="apua";22949909]Tiedän sen olevan ns. seksitauti, mutta ei ole minulle seksistä tarttunut, koska olen ollut vain yhden miehen kanssa jo 15v ajan ja silti se minulla yllättäen todettiin, raskaana olen puoli välissä... Mies ei ole pettänyt, turha sitä epäillä, joten mistä ihmeestä se on oikein tullut? :O[/QUOTE]

en jaksa lukea.. mutta mulla todettiin klamydia toista lasta odottaessani, ja lääkäri nimenomaan painotti sitä että se on sukupuolitauti ja se on tartutettu mulle sen toisen raskauden aikana! koska raskaaksi ei kuulemma voi tulla jos on klamydia. näin mulle väitettiin kivenkovaa, kun mies taas väitti ettei ole pettänyt.. ei oo ikuna selvinny toi asia vieläkään!
 
ap.
[QUOTE="jepa";22967957]Erittäin pätevä ultraaja oli tehnyt ultran sisäkautta, kalamydiaa sairastaneelle odottajalle ja "unohtanut" vaihtaa suojan siihen tuubaan. Että niin.[/QUOTE]

Miksei kukaan ole tästä mahdollisuudesta aikaisemmin kertonut? Itsellenikin kun tuli oireet (mun tapauksessani siis vatsakipu ja supistukset) parisen viikkoa np-ultran jälkeen ja sitten tästä lääkäri alkoi epäillä klamydian mahdollisuutta... ei kukaan ole koskaan miettinyt tällaista, en edes itse ole osannut yhdistää ultrausta sisäkautta klamydian tarttumiseen... ei kai sitä nyt jälkikäteen saa selville enää onko ultraaja toheloinut. :(
 
Mä uskon että sun miehelläs on alkanut oireet paljon aiemmin ja on hoitanut omansa pois. Sitten antanut sun huomata omasi itse, että saa mies puhtaat paperit.

Ootteko yllättäen alkanut kumia käyttämään viimeaikoina:whistle:

Klamydia ei todellakaan tartu muualta kuin seksistä, ja toiseksikkin otetaan virtsanäytteestä. Kummatki uudelleen testiin. Ei menis mulle läpi tollanen mystisesti tuleva klamydia....:whistle:
 
ap.
Mä uskon että sun miehelläs on alkanut oireet paljon aiemmin ja on hoitanut omansa pois. Sitten antanut sun huomata omasi itse, että saa mies puhtaat paperit.

Ootteko yllättäen alkanut kumia käyttämään viimeaikoina:whistle:

Klamydia ei todellakaan tartu muualta kuin seksistä, ja toiseksikkin otetaan virtsanäytteestä. Kummatki uudelleen testiin. Ei menis mulle läpi tollanen mystisesti tuleva klamydia....:whistle:
Ei ole kumia käytetty ainakaan 10 vuoteen. Ja seksiä on harrastettu lähes päivittäin. Ei ole mies tautia sairastanut.
 

Yhteistyössä