Mitä ajattelet, jos näet äidin syöttävän ihan pienelle lapselleen (n1v tai alle) jäätelöä, keksejä ym...?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
noh
en oikeastaan mitään...mutta jos tarkemmin ajattelen, en siltikään aattele mitään ainakaan pahaa..vaikkei tuo ole hyödyllistä, niin eipä se vaarallistakaan ole, kunhan se ei ole joka päiväistä
 
En mä ajattele enää mitään. Esikoisen vauva-aikana jaksoin tuollaista kauhistella ja mielessäni ihmetellä, mutta onneks en enää tee niin, eihän siitä saa loppuje lopuksi kun oman mielen pahaksi, kun muiden asioita päässään vatvoo ja toiseks kuopuksen kanssa tuli itsekin lipsuttua esikoisen aikaan elintärkeiksi asetetuista ehdoista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mua jotenki puistattaa. ei niin pienelle tarvi väkisin antaa vielä, eihän ne ite ees tajua kinuta sellasia! pärjää kyllä ilmankin.
sama täälä! Miksi alle 1v:lle pitää antaa tuollaisia makeita ja sitten ihmetellään kun ei peruna maistu
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mua jotenki puistattaa. ei niin pienelle tarvi väkisin antaa vielä, eihän ne ite ees tajua kinuta sellasia! pärjää kyllä ilmankin.
:D Väkisin antaa.... :D

Kyllä tuo meidän 11kk jo ymmärtää rääkyä ja roikkua puntissa, kun näkee mammalla namia. :D
 
pia
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mua jotenki puistattaa. ei niin pienelle tarvi väkisin antaa vielä, eihän ne ite ees tajua kinuta sellasia! pärjää kyllä ilmankin.
sama täälä! Miksi alle 1v:lle pitää antaa tuollaisia makeita ja sitten ihmetellään kun ei peruna maistu
no kyllä meillä on aina ruoka maistunu vaikka on joskus keksiä ja jäätölöä saanu. Poppareita tosin en antais, jostain jääny mieleen joku uutinen kun 1v oli tukehtunu poppariin :/ mut sipsiä on kyllä maistanu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mua jotenki puistattaa. ei niin pienelle tarvi väkisin antaa vielä, eihän ne ite ees tajua kinuta sellasia! pärjää kyllä ilmankin.
sama täälä! Miksi alle 1v:lle pitää antaa tuollaisia makeita ja sitten ihmetellään kun ei peruna maistu
Ei se lapsenkaan suu tuohta ole. Miksi kenenkään sellaista pitäisi syödä? Koska se on HYVÄÄ! :D
 
joopa
Lapseni on vuoden ja 4 kk vanha, mutta pienen koon ja vähäisen hiusmäärän vuoksi häntä luullaa aina monta kuukautta pienemäksi. jos olee kahvilassa, toki lapsellakin on oikeus saada jotain hyvää kun muutkin syövät ja silloin hän saa keksiä. Jäätelöä hän on myös saanut 7kk ikäisestä lähtien ihan neuvolan suosituksesta, kun hänen maitoannostaan piti radikaalisti kasvattaa keinolla millä hyvänsä. Nykyään hän saa jäätelöä myös päiväkodissa, missä sitä on välipalalla lähes joka viikko. Itse olemme antaneet vain vanilja- tai hedelmäjäätelöä, mutta päiväkodissa tarjotaan suklaapäälysteisiä puikkoja tai kinuskikastikepikareita.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mua jotenki puistattaa. ei niin pienelle tarvi väkisin antaa vielä, eihän ne ite ees tajua kinuta sellasia! pärjää kyllä ilmankin.
sama täälä! Miksi alle 1v:lle pitää antaa tuollaisia makeita ja sitten ihmetellään kun ei peruna maistu
Vaan entäs kun näkee kuinka jossain mäkkärissä syötetään alta 1 vuotiasta hampparisafkalla! se vasta puistattaakin.... itelle ei kyllä tulis mieleenkään, mulla oli vauvalle aina sosepurkki mukana kaupungilla ja joskus tuli kyllä mentyä mäkkiin, mutta muksulle syötin siellä kyllä oman soseen, en tosiaan mitää happy mealia..

 
joo
en mitään. Oma 13kk ja risat syö satunnaisesti jotain herkkua, esim pullaa, jota minä en laske miksikään synniksi. Kaupungilla kuljetan lapselle omat eväät, mutta olen kyllä antanut esim hesessä omista ranskalaisista jonkun käteen ja lämpimällä ilmalla nuolaisuja jäätelöstä. Tuskin tuo siitä pilalle menee. Ruoka-ajoista pidetää kiinni, mutta kyllä niiden yhteydessä voi joskus jotain ekstraakin antaa.
 
No, ajattelen, että omapa on asiansa. Meillä ei oo kyllä saanut alle vuoden ikäisenä juuri mitään herkkuja ja jäätelöäkin oppivat syömään nyt tänä keväänä. Ei mulla mitään aatetta ole takana, en oo vaan ehtinyt niin nuorelle "opettaa".
 
näin
Kyllä ihmetyttää. Eipä ihme, että nykyajan lapset on ylipainoisia. Omalle lapselle en syötä, kun on tyytyväinen hedelmään tai sämpylään. Miksi totuttaa jo pienestä pitäen huonoille elintavoille.
 

Yhteistyössä