Mitä ajattelet naisesta, jolla on viisi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja tipi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Eipä se viiden lapsen äitiys ihmetytä, mutta se ihmetyttää, että miten tällainen asia on tullut työhaastattelussa esille?
Monet laittavat CV:n tiedot itsestään rehellisesti. Ja kyllä haastattelussa saatetaan kysyä että onko perhettä.
Joissain joutuu täyttämään firman lomakkeen ja siinä on kohta missä lukee lasten syntymävuodet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jos 5 lapsen äiti hakee töitä, tiedän, et siinä on nainen paikallaan, täytyy olla mieletön organisointikyky että pystyy pyörittämään työn ja perheen. Ja sillä naisella taatusti on motivaatiota työhön, kun sitä hakee. Lisäksi hänen on pakko olla sosiaalinen, pitkä pinnainen, kestää rutiineja, tekee 8 asiaa yhtä aikaa eli paineensietokyky huipussaan..
Ottaisin töihin
Pitäisköhän ihan pistää talteen nää sanat niin vois sit joskus kehaista itseään näillä sanoilla esim. työhaastattelussa ;)
 
viiden muksun mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jos 5 lapsen äiti hakee töitä, tiedän, et siinä on nainen paikallaan, täytyy olla mieletön organisointikyky että pystyy pyörittämään työn ja perheen. Ja sillä naisella taatusti on motivaatiota työhön, kun sitä hakee. Lisäksi hänen on pakko olla sosiaalinen, pitkä pinnainen, kestää rutiineja, tekee 8 asiaa yhtä aikaa eli paineensietokyky huipussaan..
Ottaisin töihin
Pitäisköhän ihan pistää talteen nää sanat niin vois sit joskus kehaista itseään näillä sanoilla esim. työhaastattelussa ;)
Mä kanssa laitan nämä sanat talteen tulevia työhaastatteluja varten =) Niin ja mä en pidä itseäni mitenkään erikoisena ihmisenä, vaikka meillä on viisi ihanaa lasta. Olen kiitollinen jokaisesta. Ottaisin vielä kuudennenkin, jos Luoja vain sen suo. Ikää alkaa olla sen verran, ettei enää enemmästä kannata haaveilla. Ei, en myöskään kuulu mihinkään uskonlahkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jos 5 lapsen äiti hakee töitä, tiedän, et siinä on nainen paikallaan, täytyy olla mieletön organisointikyky että pystyy pyörittämään työn ja perheen. Ja sillä naisella taatusti on motivaatiota työhön, kun sitä hakee. Lisäksi hänen on pakko olla sosiaalinen, pitkä pinnainen, kestää rutiineja, tekee 8 asiaa yhtä aikaa eli paineensietokyky huipussaan..
Ottaisin töihin
Pitäisköhän ihan pistää talteen nää sanat niin vois sit joskus kehaista itseään näillä sanoilla esim. työhaastattelussa ;)
Mä kanssa laitan nämä sanat talteen tulevia työhaastatteluja varten =) Niin ja mä en pidä itseäni mitenkään erikoisena ihmisenä, vaikka meillä on viisi ihanaa lasta. Olen kiitollinen jokaisesta. Ottaisin vielä kuudennenkin, jos Luoja vain sen suo. Ikää alkaa olla sen verran, ettei enää enemmästä kannata haaveilla. Ei, en myöskään kuulu mihinkään uskonlahkoon.
Meillä tosiaan myös viisi lasta, kuudes enkelinä. Vielä vauvasta haaveilen ja toivottavasti meille vielä annetaan. Ja juu, ei mekään kuuluta mihinkään uskonlahkoon. =)
 
Yhden äiti
Pitäisin sitä negatiivisena asiana. Lapset ylipäätään usein verottavat työhön käytettävää aikaa: lasten sairauksien takia äiti/isä on vapaalla tai muuten vaan estynyt tekemään ylitöitä, työmatkoja, tms.
Ja koska tuttavapiiriini ei kuulu yhtään edes 4 lapsen äitiä, niin pitäisin häntä sellaisena "ilman lapsia ei elämästä ymmärrä yhtään mitään"-ihmisenä. Sellaisia en voi sietää!!
Ja organisointikyky nyt ei todellakaan ole mitenkään riippuvainen lapsiluvusta.
 
Työssäkäyvä äiti
Jopas omituisia mietitte! Minulla on viides lapsi tulossa ja olen töissä normaalisti. Eikä ole sen enemmän poissaoloja kun muilla lapsettomillakaan. Ei viisi lasta automaattisesti tarkoita että olisi tehnyt kaikki viisi putkeen eikä ikinä käynyt kouluja. Minä sain kolme lasta nuorena silloisen miehen kanssa, ja nyt myöhemmin toisen miehen kanssa nämä kaksi. Lisää en halua tämän jälkeen.
 
******
Ajattelisin, että eivät paljon ympäristöseikoista piittaa kun noin paljon lapsia tekevät. Ajattelisin myös, että ei jää aikaa varmaan mihinkään muuhun kuin koti/lapsirumban pyörittämiseen. Ajattelisin myös, että he pitävät paljon lapsista. Ja sitten TOIVOISIN, että hoitavat hommansa hyvin eivätkä ole vain itsekkäästi hankkineet lapsia noin monta, koska ME halutaan ja ME halutaan se kiva juttu mikä lapsissa on ja sitten eivät kanna vastuutaan kunnolla/ jaksa nähdä vaivaa lasten elättämisen ja kasvattamisen eteen. Silloin suurperheessä ei ole mitään hehkutettavaa.
 
Yhden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Työssäkäyvä äiti:
Jopas omituisia mietitte! Minulla on viides lapsi tulossa ja olen töissä normaalisti. Eikä ole sen enemmän poissaoloja kun muilla lapsettomillakaan. Ei viisi lasta automaattisesti tarkoita että olisi tehnyt kaikki viisi putkeen eikä ikinä käynyt kouluja. Minä sain kolme lasta nuorena silloisen miehen kanssa, ja nyt myöhemmin toisen miehen kanssa nämä kaksi. Lisää en halua tämän jälkeen.
No totta puhuen niin em. vastausta lukiessani tuli vieläpä mieleen että viiden lapsen äitiä negatiivisempi asia on mielestäni viiden eri isän omaavan lapsen äiti. Sellainen mielikuva tulee, että eikö ne (hänen tapauksessaan) kolme lasta edellisestä suhteestä riittäneet, vaan pitää pönkittää vielä toisenkin miehen itsetuntoa sillä ainoalla asialla jonka osaa, eli lapsia tehtailemalla. Vai onko toinen mies otettu vain jotta saadaan oma tavoitelapsiluku täyteen??

..ei millään pahalla. Ainakaan kauhean pahalla, kunhan nyt vaan vastasin alkuperäiseen kysymykseen.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Ajattelisin, että eivät paljon ympäristöseikoista piittaa kun noin paljon lapsia tekevät. Ajattelisin myös, että ei jää aikaa varmaan mihinkään muuhun kuin koti/lapsirumban pyörittämiseen. Ajattelisin myös, että he pitävät paljon lapsista. Ja sitten TOIVOISIN, että hoitavat hommansa hyvin eivätkä ole vain itsekkäästi hankkineet lapsia noin monta, koska ME halutaan ja ME halutaan se kiva juttu mikä lapsissa on ja sitten eivät kanna vastuutaan kunnolla/ jaksa nähdä vaivaa lasten elättämisen ja kasvattamisen eteen. Silloin suurperheessä ei ole mitään hehkutettavaa.
Olenko mielestäsi ympäristöterrorosti jos tein kolme lasta 15-20 vuotta sitten ja nyt viime vuosina kaksi uuden lapsettoman miehen kanssa?
 
Yhden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Ajattelisin, että eivät paljon ympäristöseikoista piittaa kun noin paljon lapsia tekevät. Ajattelisin myös, että ei jää aikaa varmaan mihinkään muuhun kuin koti/lapsirumban pyörittämiseen. Ajattelisin myös, että he pitävät paljon lapsista. Ja sitten TOIVOISIN, että hoitavat hommansa hyvin eivätkä ole vain itsekkäästi hankkineet lapsia noin monta, koska ME halutaan ja ME halutaan se kiva juttu mikä lapsissa on ja sitten eivät kanna vastuutaan kunnolla/ jaksa nähdä vaivaa lasten elättämisen ja kasvattamisen eteen. Silloin suurperheessä ei ole mitään hehkutettavaa.
Olenko mielestäsi ympäristöterrorosti jos tein kolme lasta 15-20 vuotta sitten ja nyt viime vuosina kaksi uuden lapsettoman miehen kanssa?
Ja siteeraan itseäni "Sellainen mielikuva tulee, että eikö ne (hänen tapauksessaan) kolme lasta edellisestä suhteestä riittäneet, vaan pitää pönkittää vielä toisenkin miehen itsetuntoa sillä ainoalla asialla jonka osaa, eli lapsia tehtailemalla. Vai onko toinen mies otettu vain jotta saadaan oma tavoitelapsiluku täyteen?? "
 
sehä olis sitte just ku minä.lasten määrä suhteen B) mut en mää nää itteeni hämäränä enkä muutenkaa omituisena :p ehkä astettaa elämää rikkaampana kun saan hoitaa 5lasta ja jokkainen ni oma persoonasa :heart:
 
Työssäkäyvä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Yhden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Työssäkäyvä äiti:
Jopas omituisia mietitte! Minulla on viides lapsi tulossa ja olen töissä normaalisti. Eikä ole sen enemmän poissaoloja kun muilla lapsettomillakaan. Ei viisi lasta automaattisesti tarkoita että olisi tehnyt kaikki viisi putkeen eikä ikinä käynyt kouluja. Minä sain kolme lasta nuorena silloisen miehen kanssa, ja nyt myöhemmin toisen miehen kanssa nämä kaksi. Lisää en halua tämän jälkeen.
No totta puhuen niin em. vastausta lukiessani tuli vieläpä mieleen että viiden lapsen äitiä negatiivisempi asia on mielestäni viiden eri isän omaavan lapsen äiti. Sellainen mielikuva tulee, että eikö ne (hänen tapauksessaan) kolme lasta edellisestä suhteestä riittäneet, vaan pitää pönkittää vielä toisenkin miehen itsetuntoa sillä ainoalla asialla jonka osaa, eli lapsia tehtailemalla. Vai onko toinen mies otettu vain jotta saadaan oma tavoitelapsiluku täyteen??

..ei millään pahalla. Ainakaan kauhean pahalla, kunhan nyt vaan vastasin alkuperäiseen kysymykseen.
Kiva lukea vastauksesi miten eritavalla ihmiset ajattelevat. Enkä pahastu. Ja viiden eri miehen kanssa lapsia tehnyt kyllä ihmetyttää minuakin vaikka en sallaista ole vielä tavannut.
Vastaan omasta puolestani vielä että minulle kolme isoa lasta olisi riittänytkin mutta mies sai ylipuhuttua lopulta. Ja ajattelen että yli 10 vuotta työelämässä hoitaen ympäristöasioita vähän tasoittaa ekologista jalanjälkeäni + vapaaehtoistyö jossa putsataan ympäristöä.
 

Yhteistyössä