Mitä ajattelet yli 3-kymppisestä perheellisestä naisesta, joka kehuskelee

  • Viestiketjun aloittaja Pappa betalar
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Musta jotenkin tuntuisi nöytyyttävältä, etten siihen itse pystyisi. Jos antavat rahaa tai muuta niin oon kyl hiljaa, varsinkin kavereiden keskuudessa. Näin voin sanoa et saatiin appivanhemmilta justu 10 000e, mut kelleen livenä en siitä muuten laula!
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
jos sulla ois sama tilanne, kieltäytyisitkö?
En, mutta en myöskään kuuluttaisi että isi osti...
No tottakai sellainen lesottaminen on ikävää kuultavaa ja ei sitä jaksa kuunnellakaan. Vähennä ko. ihmisen kanssa tekemisissä oloa, jos käy ylivoimaiseksi- tai sano ihan suoraan, että hei älä viitsi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö ole outoa, ettei tuon ikäinen perheellinen ihminen pysty itse huolehtimaan toimeentulosta ja hankinnoista?
Miten niin outoa?
Kyllä minä ostaisin aikuisille lapsilleni autot jne. jos se tulevaisuudessa olisi mahdollista.

Ap-kysymykseen vastaan etten ajattelisi sen kummempaa, ehkä pienen kateuden piston tuntisin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja wertti:
Että sillä on asiat hyvin =) Mitä muuta pitäis ajatella?
näin. mullekin isä osti auton, tosin vanhan ja edullisen mut toimivan (mikä lienee tärkeintä), on pakastinta ym vanhempien kustantamana enkä mä pöllö osaa hävetä. musta on ihanaa omata tuollaiset vanhemmat. miks mä häpeäisin sitä et he haluavat auttaa? onks se lesottamista jos sanoo et isi osti?
 
miksi ei saisi sanoa. jos isällä on sitä rahaa millä ostaa miksei saisi tytärtään la lapsenlapsia ilahduttaa..
jos tyttö ei ole kiitollinen niin sitten ottaisi päähän että valittaisi kun isä ei nyt tohon anna tai isä osti vaan 15000 auton kun olisin halunnut 25000 auton..mutta jos arvostaa niiin miksei saisi ottaa ja kertoa sitä kavereilleen
 
En minä tiedä mitä ajattelisin, ei kuulu tuttavapiiriin ihmisiä, joilla olisi tuollaisia leuhkimistapoja. Oletan, että jokainen ostaa itse autonsa, jos pappa betalar, nin sitten betalar. Mitenkä ne lahjaverot meneekään?
 
ajattelisin että niin se siskopuoli vaan kasvaa

kohta 15 vuotta kuunnellu, mut en oo kateellinen... opin ainakin että rahojensa eteen pitää tehdä töitä, mutta olis se mukava jos mullekki joku ostelis kaikkee kivaa...niinku auton... ja maksais mun laskut..ja näin...
 
vieras
en näe asiassa mitään kamalaa. kuka täältä lähtee kuollessaan omaisuus mukanaan ja mitä iloa omaisuudesta on jos sitä ei voi käyttää. itse ainakin aioin avustaa omia lapsiani niin paljon kuin tarve.
 
mcgyver
No jokainen tyylillään mut itse kyllä haluan tulla ihan omillani toimeen, saati et ilkeäisin kehuskella et pappa betalar. Jotenkin tuntuu et on vielä napanuora katkeamatta vanhempiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Minusta aika lapsellista diivailla tavaroilla joita ei edes itse ole pystynyt hankkimaan. Ja vielä olla ylpeä siitä, että isi on maksanut...
Ja mistä päättelet ettei olisi pystynyt hankkimaan. Ja miksi ei saisi iloita ystäviensä kanssa asiasta mistä on iloinen. Pitäisi tämän ihmisen vissiin hankkia ystäviä, jotka ovat vähemmän kateellisia selän takana päivittelijöitä.

Isoa omaisuutta on ihan verotussyistä järkevä siirtää eteenpäin jo ennen kuolemaa, ja kyllä olisi kiva nähdä teistä se, joka sellaisesta oikeasti kieltäytyisi.
 

Yhteistyössä