Mitä ajattelette nuorista vanhemmista, jotka kulkevat vauvansa kanssa

78uo
Luuleeko ap, että ainoastaan lapsettomat ja vanhat vanhemmat, joilla vanhoja lapsia, juovat alkoholia? Suomessa olisi aika paljon juoppoja noiden ihmisten joukossa, jos koko Suomen alkoholinkulutus jaettaisiin heidän kesken! :D
 
[QUOTE="vieras";23020802]No en mitään kovin mukavia ajatuksia. Sääli tulee lasta...Mun mielestä se ei vain näytä kivalta, jos pieni lapsi ja rattaat täynnä alkoholijuominkeja...Ite hakisin/haetuttaisin alkoholit sitten ilman lasta, jos ois jostain syystä pakko saada esim. jonkun illanvieton takia.[/QUOTE]

Hakisit/haetuttaisit? :eek:
Kuinkakohan monella mahtaa olla aikaa tai hakijaa sitä varten miltä jokin näyttää? Ihan niin paljoa ei tarvii ajatella miltä muiden silmissä näyttää. Mitä väliä sillä on jos joku kattoo pahasti? Antaa kattoa vaan.
Mä oon monesti ostanut mun miehelle pari bisseä ja ittellenikin jonkun siiderin. Ja pakkohan se lapsi on mukaan ottaa. Muuten ei tuu bisseä tai sidukkaa ellei halua palkata lastenvahtia tai ajaa 30 km ylimääräistä tai myöhästyttää miehen kotiintuloa puolella tunnilla. Ainoa kerta kun joku on pahasti kattonut oli kun ostin uudenvuoden juhliin neljä Kilkennyä maha pystyssä. Ei kovin railakkaat juhlat ollu kuudelle aikuiselle :)
 
har
[QUOTE="vieras";23020761]Aattelen että tölkit olis kevyempiä kuljettaa.[/QUOTE]

Meil on 2 kertaa rattaiden alakorin rautalangan pää puhkassu kaljatölkin, suihkuaa kivasti ;)
 
Jos en heissä mitään muuta erityistä huomaisi, niin sitten en ajattelisi mitään. Jos olisivat humalassa, epäsiistejä tms. niin sitten paheksuisin.
Peesi. Tai jos myöhään illalla kulkisivat jossain tapahtumassa, tosin siellä nähneitä tai keskellä päivää pullo kädessä vaunuja työnnellen näkemäni äidit ovat olleet yli kolmekymppisiä.. jossain festareilla kerran pyöri lapsirassut umpiväsyneinä nuorten vanhempien kanssa, tosin alkoholia en muista nähneeni vanhemmilla. Älytöntä silti.
 
"Mmm"
Ollaan nuoria vanhempia mun miehen kanssa ja kertaakaan ei ole kilissy kaljapullot meillä. Ei ostoskorissa, ei kärryissä ja eikä vaunuissa. Eikä tuu kiliseekkä, ei ainaka sillon kun tytär on paikalla, en voi sietää niitä jotka lapsensa aikaan ryypiskelevät. Pari saunaolutta viä joten kuten ymmärrän, mut en sitä että, räkäposkella ördäillään lasten nähen. Meillä ei oo otettu tyttären aikaan pisaraaka ja sama meno jatkuu. Enkä etes ryyppäilyn takia suostu viemään lastani hoitoon. Vien sillon jos haluan yhteistä aikaa miehen kanssa tai jos pitää asioita hoitaa. Joten älkääpä yleistäkö. Kyllä noissa kaupoissa paljon näkee noita vanhempia vanhempia jotka niitä kaljoja kulettaa vaikka lapset siinä paikalla.
 
Empä oo koskaan kiinnittäny huomiota, josko jollain ois kaljaa vaununkorissa.
Vaikka oliskin niin eipä se herätä mitään kummempia ajatuksia. :D
Kyllä mies saattaa saunakaljaa ostaa, kun käydään koko poppoo kaupassa..en oo huomannu paheksuvia katseita, ja vaikka huomaisin niin en välittäisi.
Raskaana ollessani sain kyllä paheksuvia katseita, kun muutaman kerran kävin alkossa hakemassa jotain lahjaksi/tuliaisiksi...mutta empä välittänyt niistä, kun en kerta itelleni ostanut. :D
 
En ole kiinnittänyt huomiota vaunujen alla kiliseviin pulloihin. Kerran kuitenkin kiinnitin huomiota perheeseen, jossa nuorilla vanhemmilla oli Tallinnasta tullessa mukana 3 lasta, joista nuorin oli noin 6kk ja vanhin n. 2v ja kauppakärrylinen alkoholijuomia. Ensin, kun mulla tuli perheestä mieleen, että ovat uskovaisia (joo kaikkea sitä päässä pyörii), sitten ajattelin, että tuskin uskovaiset kehtaisivat julkisesti viinaa roudata. Sitten tajsin, että ehkä olivat vaikkapa häihinsä viinaksia hakemassa. Ihan sama mulle, mutta tosiaan silloin pisti silmään lapset ja viinat.
 
.
No enpä ihmeempiä, jollei meno muuten pistäisi silmään. On sitä olutta kulkenut munkin lastenrattaiden ala, jokus ismpikin koppa.

Kerran sain tosin tosi tylyä palautetta, kun jouluaaton aattona juutuin Alkon oviin rattaiden ja sadan jouluostos kassin kanssa, mulla oli ne alkosta ostetut vinkuupullo (rusetti pullonkaulan ympärillä) ja sherrypullo vielä toisessa kädessä, kun pyysin viiskymppistä miestä jeesaamaan ovien kanssa. Heitin vitsillä että ei oo näitä ovia suunniteltu lastenrattaita varten, ja äijä vastas jotain että ei oo niin- sietäisit hävetä!

Lähinnä nauratti itseäni toi juttu, kun näin itseni ton äijän silmin vetämässä joulukännejä sherryllä, ja punaviinillä, jonka olisin vielä ihan itseäni varten paketoinut sen kunniaksi että saan pilata lapseni joulun dokaamalla. Kamoon, oikeesti hei. Kuka tahansa olis lukenut siinä tilanteessa, että kyse oli joululahjoista. Se äijä nyt jostain syystä halus vaan olla ilkeä.
 

Yhteistyössä