Mitä ajatuksia teissä herättää että äiti on kotona ja lapset hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No, eiköhän kukin tiedä parhaiten mitä itse tekee?

Meillä on tällä hetkellä 3v ja 4,5v päiväkodissa ja itse olen vapaapäivällä kotona. Lasten päivähoidolla kuntouttava tarkoitus ja siksi on kuitenkin hyvä olla siellä se muutama päivä viikossa, tälläkin viikolla lapsille tulee 3 hoitopäivää kummallekin, vieläpä vähän eripäivinä (ts. esimerkiksi eilen olin kuopuksen kanssa uimassa & lääkärissä ja esikoinen oli hoidossa, toissapäivänä taas esikoinen kotona ja kuopus hoidossa). Ollaan katsottu että tämä on meille paras systeemi tällä hetkellä, tulevaisuus voi sitten olla jotain muuta.

En minäkään kaikkea aina ymmärrä, muttei onneksi tarvikaa. Lasten päiväkotiryhmässä on 5v down-tyttö jonka äiti on kotona vauvan kanssa ja isosiskolle on haettu oikeus olla pidempää päivää hoidossa (normisti meillä saa kotona olevan vanhemman lasi olla max 6h/pv), syyksi sanovat sen että äidin on liian hankala vauvan kanssa viedä ja hakea vanhempaa lasta hoidosta joten parempi kun isä hoitaa kuljetukset (matkaa päiväkodille n.150m). Mutta silti, ehkä heillä tuo olisi äidille oikeasti liian raskasta ja parempi sitten että toimivat noin. Tuntevat varmasti oman tilanteensa paremmin mitä minä ulkopuolisena.
 
äitee
Mä tiedän perheen, jossa neljä lasta. Viimeinen tehtiin, koska äitillä ei ollut muita vaihtoehtoja, edellinen oli täyttämässä jo kolme, ja tuet olisivat päättyneet. Nyt äiti nuorimman kanssa kotona kun vanhemmat lapset hoidossa, ilmaiseksi tietysti, onhan tulot niin surkeat. Pääasiassa mua ei kauheesti sapeta, täytyy olla tosi paha olla, jos joutuu tekemään elämässään tollasia ratkaisuja, ja kyllä katkeroituu vielä tuollanen ihminen, joka ei saa mitää muuta aikaiseksi, kun lapsia. Lähinnä sääliks käy.
 

Yhteistyössä