Mitä jouluvalmisteluita ootte jo tehny?

Silitin tänä aamuna keittiön jouluverhot ja -pöytäliinan. Vielä pitäisi laittaa ne paikoilleen. Huomenna jos tekisi jonkinlaisen siivouksen tänne, niin voisi laittaa noita joulukoristeita.

Olen mie jokusen joululahjankin jo ostanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25072085:
no ei ihan taida liittyä jouluvalmisteluihin, mut vaatekomeron siivousurakan aloitin tänään, ja seuraavaksi luvassa vaatekaapit ja keittiön kaapit.
Mul on vaatekaapit siivottu jo mut tarttis kuvata ja laittaa tuonne kotikirppikselle kuvia...ei vaan nyt oikeen kykene. Sen jälkeen vintti ja kellari mut vasta joulun jälkeen.
 
"kaikenlaista"
Oon tehnyt ihan fiiliksen mukaan mitä huvittaa, jos jotain jää tekemättä niin olkoon, en stressaa.

Ikkunat on pesty, samoin laipiot, koriste-esineet yms, lamput. Ylimääräiset roinat on viety varastoon ja roskiin. Matot odottaa puhtaina. Suurin osa kaapeista on kondiksessa, komeron siivoan tänään. Sieltä täältä pesen vielä seiniä, loput onkin sitten ihan normaalia ylläpito siivousta. Ai niin, keittiön kaapit pitää vielä tarkastaa.

Oon tehnyt kaikkea pitkin vuotta niin ei tässä pahasti ole hommat kesken. Seiniä yms en muutoin pesisikään varta vasten jouluksi mutta kesällä oli niin paljon kärpäsiä ettei ikinä ennen. Joka paikka on niiden kakassa.

Jouluverhot ja liinat vaihdan kuun vaihteessa ja samalla alan pikkuhiljaa laittelemaan joulukamoja esille. Itsenäisyyspäivän viikonloppuna tehdään piparitalo.

En tiedä leipoisinko ihmeitä, ei me oikein niitä syödä. Ehkä jotain joulukaramelleja voisi tehdä.

Lapsille on jo isoimmat lahjat hankittu, muutoin ei ole vielä tullut paljoa osteltua. Mietin joulukorttien tekoa parhaillaa, kuvista vaiko käsityönä?

Nyt äidit kuulkaa, joulu tulee ihan muista asioista kuin puhtaudesta, koristeista ja leipomuksista. Pysähtykää olemaan lasten kanssa, yksi pieni jouluinen asia/teko päivässä. Siitä se joulu syntyy. Askarrelkaa joulukoriste, antakaa lasten sytyttää jouluvalot, haistelkaa joulukukkia, antakaa lasten tehdä joulu.

Itse olen tip top ihminen mutta jouluna osaan olla lasten silmin, lapset koristelee kuuseen, kattaa pöytää, asettelee tonttuja. Kaikki on ihanasti vinksin vonksin mutta lasten mielestä just hyvin. Mulle riittää jouluksi että on imuroitu ja tiskipöytä puhdas, haluan olla lasten kanssa.
 
katatsu
Isommat siivoukset olen jo tehnyt (kaapit jne), vielä ois saunan ja pesuhuoneen siivous jossain välissä tehtävä. Keittiöön vaihdoin viikko sitten joulukapan ja laitoin kynttelikön ikkunalaudalle. Nyt sunnuntaina laitan loput joulukoristeet. Veronpalautusrahoilla ostan lisää koristeita ja lahjat. Itsenäisyyspäivänä ajattelin viimeistään leipoa, ehkä kuitenkin jo ens viikolla vapaapäivinä :)
 
"vieras"
kesäsika otettiin hengiltä joten kaksi kinkkua odottaa pakkasessa suolaan pääsyä. jouluvalot laitoin just ulos. ajattelin sisälle viritellä kanssa tällä viikolla jouluvalot ja kyntteliköllekin pitäs löytää paikka.
 
Muoks. piti siis lainata tuota yläpuolella olevaa viestiä ja vastata siihen... Meillä on paneeliverhot, joten parin verhon vaihtaminen ei ole kovin suuri vaiva. Vaihdan verhot vasta pari viikkoa ennen joulua.

Muuten valmisteluja olen tehnyt vähän. Osa lahjoista on ostettu, kortteja alettiin tekemään tänään. Olen laittanut valoja ulos ja sisälle, mutta osa on laittamatta vielä.
 
[QUOTE="Noo";25072160]Booty

Millaisesta taikinasta nuo sarvet on?

Tein itse Kinuskikissan juustosarvia ja en saanut taikinaa "kuriin" niin vähällä kermaviilillä.[/QUOTE]

Kermaviiliä on noissakin. Purkillinen sitä, vähän jauhoja ja juustoraastetta. Nuo lihalla täytetyt taas on ihan veteet tehty.
 
[QUOTE="Vieras";25072194]Vaihtaako joku oikeasti jouluksi erilaiset verhot? Siitähän on vaivaa vaan.[/QUOTE]

Vaihtaa, se kuuluu asiaan.. :D Ja tän sanoo ihminen joka ei yleensä edes kovin jaksa mihinkään panostaa..

Mut joulua varten mulla on eri verhot, pöytäliinat jne. jotka laitan sit joulukuun alettua esille.

Ja alkuperäiseen, lahjoja oon ostellut, muuten on jouluhommat vasta suunnittelu vaiheessa.
 
Kommentti kaikenlaista. Me leivotaan noita juuri lasten kanssa. Vanhin lapseni oli opettelemassa niiden tekoa ihan alusta asti. Lapset ovat mukana myös joulupäivällisen rakennuksessa muutenkin. Saavat ne omat jouluherkkunsa aina pöytään. Jouluruoka ostoksille mennään aina yhdessä ja joka lapsella oma roolinsa ja oma valintansa siellä...esikoinen valitsee esimerkiksi juustot ja muut tykötarpeet siihen, keksimmäinen taas leikkelelautasen kokoaa oman maun mukaan.
Lapset koristelevat kuusen (vanhemmilla ei ole mitään asiaa siihen puuhaan). Kuunnellaan joulumusaa, maistellaan jouluherkkuja yhdessä ja jutustellaan.
Jokaisella perheellä omat juttunsa.
 
"Anne"
Joululahjalista kirjoitettu, ostamiset sovittu miten kenenkin kanssa ja kenelle. Osa lahjoista ostettu, osa tilattu. Joulupaperi ostettu.
Kuun vaihteessa kaupoille lista kourassa. Joululahjojen paketointi ja tunkeminen kaappien perälle.

Ehkä, huom. ehkä, laitan pari koristetta sinne tänne viikon ennen joulua, sitten se saa olla siinä.
 

Yhteistyössä