Mitä jouluvalmisteluita ootte jo tehny?

"vieras"
Kaikki lahjat miehen lahjaa lukuunottamatta hankittuna, ja lapselle (jouluna 1v) on vain 1 paketti, jotain hankin vielä lisäksi. Kotia olen siivonnut perusteellisesti, heittänyt pois ja lahjoittanut kirpparille mm. ison kasan vaatteita. Ei ole varsinaisesti joulujuttu, mutta vaihdettiin huonekalujen järjestystä, ostettiin vähän uutta ja vaihdoin mattoja olkkarissa, nykyinen on paljon viihtyisämpi ja nyt tuonne saa jopa laitettua jotain koristetta (ennen oli vain sellaisia tasoja joille vauva ylettää).

Eteiseen olen vaihtanut vähän talvisemmat koristeet.
 
[QUOTE="Noo";25072660]Kiitoksia

Tuossa ohjeessa oli purkillinen kermaviiliä ja ½dl öljyä + jauhoja 4dl,
tarttee seuraavan kerran sekoittaa sopiva määrä jauhoja ja juustoraastetta kermaviiliin eikä päinvastoin.[/QUOTE]

Laitan omat noin määrät

2 1/2 tl leivinjauhetta
3 1/2 dl vehnäjauhoa
2 dl juustoraastetta
suolaa
50g voita
2dl kermaviiliä

Tuosta kyllä tulee hyvä taikina. täytteeseen sitten 3dl juustoraastetta sekoitettuna yhteen munaan.
 
Puolitin yhdet jouluverhot ja tein jouluisia sydämiä. Laitan ne ikkunoihin ensimmäisen adventin aikoihin. Ehkä tehdään piparkakkutalo jossain vaiheessa, mutta siinä se.

Koristelen kodin jouluiseksi, ripustan muutaman valon ikkunaan. Tehdään jouluruuat itse, mutta se on jo lähempänä aattoa se.
 
"Noo"
Laitan omat noin määrät

2 1/2 tl leivinjauhetta
3 1/2 dl vehnäjauhoa
2 dl juustoraastetta
suolaa
50g voita
2dl kermaviiliä

Tuosta kyllä tulee hyvä taikina. täytteeseen sitten 3dl juustoraastetta sekoitettuna yhteen munaan.
Tuossa ohjeessa on ½dl vähemmän vehnäjauhoja ja voi öljyn tilalla, täytyy kokeilla noilla määrillä. Juusto raastettiin isommalla terällä ja oli vaikea kaulita, tarttee varmaankin raastaa sellaiseksi höytyväksi. Täytteeksi laitoin aura- ja emmentaljuustoa. Ihan hyvän makuisia niistä tuli ja ulkonäkökin kaunistui uunissa.
 
[QUOTE="Noo";25073727]Tuossa ohjeessa on ½dl vähemmän vehnäjauhoja ja voi öljyn tilalla, täytyy kokeilla noilla määrillä. Juusto raastettiin isommalla terällä ja oli vaikea kaulita, tarttee varmaankin raastaa sellaiseksi höytyväksi. Täytteeksi laitoin aura- ja emmentaljuustoa. Ihan hyvän makuisia niistä tuli ja ulkonäkökin kaunistui uunissa.[/QUOTE]

Voin kanssa mun mielestä on parempi...mutta jos teillä tykätään käyttää öljyä niin kannattaa testailla mikä olisi sitten paras määrä
 
innoissaan
jouluvaloja onjo laitettu sisälle..ulkovalot vielä laittamatta. siivoamista ei juurikaan ole kun kesällä valmistui talo..pinta pölyä ja jos sitä lauteet pesis.. tällä viikolla vois jotain leipoa :)
 
"Judit"
Tänään siivosin kunnon viikkosiivouksen ja vaihdoin samalla jouluverhot keittiöön sekä jouluiset pöytäliinat ja tabletit pöydille. Laitoin myös ikkunaan joulukyntteliköt ja nostelin muutamat joulukoristeet esille, mitä kaapeissa oli. Olohuoneeseenkin vaihdoin verhot, mutta eivät ole jouluisat varsinaiset, mutta tummat ja vähän luovat eri tunnelmaa :)

Kaikki lahjat on ostettu ja kortit on tehty.

En yleensä ole näin tehokas, mutta lähden synnyttämään minä päivänä hyvänsä niin sen jälkeen onkin sitten varmaan muuta tekemistä joten aattelin että parempi olla ajoissa :)
 
"äiti kolmelle"
En vielä mitään. Tässä on muutto vielä edessä.
Lahjat käyn ostamassa tällä viikolla.Viikonloppuna muutetaan ja sit rupeen laittamaan uutta asuntoa joulukuntoon.
lasten kanssa väsätään piparit ja tortut jossain välissä,askarellaan jne..
 

Yhteistyössä