Mitä "kiitoskarkeiksi" synnärille?

  • Viestiketjun aloittaja "candice"
  • Ensimmäinen viesti
"candice"
Mitä olette vieneet synnärille kiitosnameiksi ja PALJONKO?

Ja jos täällä on kätilöitä paikalla, niin kiinostaisi tietää rehellinen mielipiteenne asiasta mitä tykkäätte tavasta? Onko yleisempää tuoda jotain vai olla tuomatta? Tuleeko suklaita ja muuta makeaa liikaa, niin että se menee roskiin (siis eihän kukaan linjoistaan kiinni pitävä voi duunissa vetää joka päivä herkkuja..)? Ja ennen kaikkea MIKÄ on se kaikkein mieluisin kiitos"karkki" tms. juttu??
 
ap.
[QUOTE="vieras";28543603]Anteeks mitä, kenelle ja ennenkaikkea MIKSI?[/QUOTE]

Mun mielestä tää on kyllä ihan yleinen tapa Etelä-Suomessa, näin oon antanut itseni ymmärtää. Siis jotain herkkuja (suklaata tms.) kätilöille/hoitohenkilökunnalle taukohuoneeseen, kiitokseksi.
 
"Lissu"
Nevöhööd. Ei kukaan tietenkään kiellä viemästä mutta ei tuo kovin yleinen tapa kyllä voi olla..? Varmaan jokin ihan viime aikoina Suomeen rantautunut juttu kuten babyshowerit jne.

Mä veisin (jos veisin) ennemmin myös vaikka hedelmäkorin tai sitten kakun/keksejä kahvipöytään, kun karkkeja.
 
"mie vaan"
En ole kätilö vaan sh vanhainkodissa ja meille tuodaan useinkin jotain hyvää, joulu/kesälahjoiksi tai muuten vaan kiitokseksi. Kyllä ne namit aina jollekkin kelpaa, meillä ainakin niin makealle persoa porukkaa. Ja ihan kun arvostat saamaasi hoitoa, olen varma että kätilöt arvostavat viet sinne mitä vaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"Lissu"
[QUOTE="mie vaan";28543872]En ole kätilö vaan sh vanhainkodissa ja meille tuodaan useinkin jotain hyvää, joulu/kesälahjoiksi tai muuten vaan kiitokseksi. Kyllä ne namit aina jollekkin kelpaa, meillä ainakin niin makealle persoa porukkaa. Ja ihan kun arvostat saamaasi hoitoa, olen varma että kätilöt arvostavat viet sinne mitä vaan![/QUOTE]

Kyllä mekin viedään jouluna ja kevätjuhlissa pikkulahjat päiväkodin tädeille, opettajalle ja vietäisiin varmaan vanhainkotiinkin jos joku läheinen siellä olisi. Nuo on sellaisia henkilöitä joihin muodostuu pitkäaikainen hoitosuhde ja heitä tahtoo kiittää ja muistaa välillä. Mutta - yhtään vähättelemättä kätiöiden työtä tai roolia - heidät kohtaa kahdesti elämässään (omassa tapauksessani, kaksi lasta) ja max muutaman päivän, en enää muista enää nimiä tai kasvoja... niin tuntuisi vähän hassulta alkaa heille viemään muistamisia.

Mutta jos siltä tuntuu niin siitä vaan, onhan se varmaan henkilökunnasta mukavaa. :)
 
"Mamma italiana"
lahjan (pienenkin) antamisen idea pitàisi olla siinà ettà se on myòs ANTAJASTA mukavaa, ei mikààn pakko. synntys on aivan erityinen tilanne vaikkei olekaan pitka vaihe kuten vanhaikodissa oleminen. henkilòkunnan mukanaololla on aivan omanlaisensa merkitys.
 
"Lollipop"
Jos ajattelisin itseäni saajana niin kaikki kelpaisi:makeita tai suolaisia keksejä, kuivakakkua, kesällä jotain muita karkkeja kuin suklaata,hedelmäkori... Mutta en siis itse ole vienyt koskaan mitään :)
 
"vieras"
[QUOTE="heh";28543914]Ai että synnärille vielä kuskaamaan jotain kiitoslahjaa?? Joo ei![/QUOTE]

Kyllä nykyään on kuule tapana viedä kiitoslahja hammaslääkäriä myöden. Eikö sulla ole käytöstapoja ollenkaan.
 
"heh"
[QUOTE="vieras";28543984]Kyllä nykyään on kuule tapana viedä kiitoslahja hammaslääkäriä myöden. Eikö sulla ole käytöstapoja ollenkaan.[/QUOTE]Ihan sama mitä olis tapana. En silti lähtis kaikkeen mukaan.
 
"Kätilö"
Meille tuo aika monet kiitoslahjoja ja onhan se mukavaa, kun muistetaan. Jotkut tuo suolaista, jotkut makeaa. Yleisin taitaa olla suklaalevyt/karkit. Kaikki on kyllä aina mennyt, sama mitä se on ollut. :)
 
"Jenny"
Meinasin viedä suklaakonvehteja kun esikoinen syntyi joulu alla, mutta koko synnytyksestä ja henkilökunnasta jäi niin paska maku suuhun että oli pakko vetää se rasia itse.

Kakkosenkin kohdalla taidan ottaa jotakin kiitokseksi mukaan, katsotaan sitten kotiutumisen aikaan annanko vai enkö.
 
"Hmmm"
Viettekö lahjat sekä synnärille, että lapsivuodeosastolle? Minusta se synnytys on tärkein, että jos jonnekin jotain veisin, niin synnärille... Mutta pitäis varmaan sit tasapuolisuuden nimissä myös lapsivuodeosastolle. Mut en koskaan vienyt mitään. Ruusuja vietiin, kun omainen kuoli pitkäaikaiseen sairauteen.
 
"kukkanen"
Mies vei tayssin synnärille leipomosta täytekakun lahjaksi. oli niin mukava ja taitava kätilöopiskelija ja muutkin että haluttiin muistaa. iloisia olivat kuulemma olleet.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28543858]Vapaasti saa joku viedä jos haluaa. En ole itse koskaan kuullut vastaavaa. Kohta varmaan täytyy joka paikkaan olla kiitoslahja. Neuvolantädeille, Kaupan kassoille.[/QUOTE]

Niin no, raksatyypeille on ostettu yleensä aina se kiitospullo niin miksipä ei sille henkilölle joka saattaa lapsen maailmaan?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28543984]Kyllä nykyään on kuule tapana viedä kiitoslahja hammaslääkäriä myöden. Eikö sulla ole käytöstapoja ollenkaan.[/QUOTE]

No niinpä! Mäkin annoin pankinjohtajalle semmosen kiitoslahjan niitten rantahuvilalla kun lainaa haettiin. Annoin sen tosin vähän etukäteen..
 

Yhteistyössä