Mitä mä teen, en voi sietää miehen koiraa :(

  • Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti
ongelma tämäkin
Olen eläinrakas ja tykkään touhuta eläinten kanssa. Minun lapsuudessani on ollut koiria ja minulla on ollut kaksi koiraa itselläni. Nyt minulla ei ole koiraa koska olen kolmivuorotyössä eikä ole aikaa koiralle.

Aloin seurustelemaan miehen kanssa jolla on sakemanni. En voi sietää tätä koiraa, en yhtään. Inhoan sitä :( En tykkää omista reaktioistani mutta en voi sille mitään.
Koira varastelee pöydältä kaikki, ruuat ja muut. Se vinkuu miehen perään jos mies menee vessaan. Mies ei pysty käymään edes töissä koiran eroahdistuksen takia ja jättämään koiran yksin kotiin, vaan hän vie koiran mukanaan töihin tai vie omille vanhemmillensa.
Koira ei tottele mitään, ei tottele ei-sanaa, istu-käskyjä, ei mitään.
Se murisee vieraille ihmisille. En voi käydä koskaan miehen kanssa missään, koska koiraa ei voi jättää yksin.

Mies olisi niin ihana, mutta koira ei. Miten saan muutettua oman käsitykseni koirasta? Inhoan koiraa niin paljon ja pelkään että en pysty muuttamaan inhoani.
 
ss
varmaan just tuollaisen rippuvuuden takia ihmiset koirista tykkäävät.. Koira vinkuu perään, eroahdistus.. ei voi tajuta miten ihminen voi nauttia tuollaisesta..sun miehesi esimerkiksi.
 
Koira taitaa olla siis vaillaminkäänmoista koulutusta...tuosta samanmoisesta tilanteesta tuli just töllöstä ohjelmakin :D kun koira esti isännän sosiaalisen elämän eroahdistuksellaan ynnä muulla. Puhuppas miehen kanssa tuosta koulutus asiasta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
varmaan just tuollaisen rippuvuuden takia ihmiset koirista tykkäävät.. Koira vinkuu perään, eroahdistus.. ei voi tajuta miten ihminen voi nauttia tuollaisesta..sun miehesi esimerkiksi.
Se tykkää siitä, sano et ei häntä haittaa vaikka hän ei pääse mihinkään.
Minun kuitenkin pitää vapaapäiväni vahtia sen koiraa. Se on aika kettumaista.
Ja kun mulla menee hermot koiran vinkumiseen ja tiuskaisen sille, mies suuttuu minulle. Ei se sitä sano, mutta huomaan että hän ei pidä kun tiuskin hänen koiralleen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö mies halua luopua piskistä sun takia?
Ei sen tartte siitä luopua mun takia, mutta mä lähden kohta. Tämä on hulluinta menoa mihin oon koskaan törmännyt, kun kauppaankaan ei voi lähteä kuin toinen vain ja toisen pitää jäädä koiran seuraksi.
 
Jaa-a
Miten joku voi olla noin mustasukkainen KOIRALLE? Oletko huomannut itsessäsi tuota perversiota? Koiran voi aina kouluttaa jos haluaa, mutta sullahan on kyysmys ihan muusta....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Koira taitaa olla siis vaillaminkäänmoista koulutusta...tuosta samanmoisesta tilanteesta tuli just töllöstä ohjelmakin :D kun koira esti isännän sosiaalisen elämän eroahdistuksellaan ynnä muulla. Puhuppas miehen kanssa tuosta koulutus asiasta...
Ei siihen tehoa koulutus. Olen kokeillut. Ei se tottele. Kokeilin makupaloilla, ei se välitä. On sitä koetettu kouluttaa olemaan yksin. Ei se onnistu.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö mies halua luopua piskistä sun takia?
Ei sen tartte siitä luopua mun takia, mutta mä lähden kohta. Tämä on hulluinta menoa mihin oon koskaan törmännyt, kun kauppaankaan ei voi lähteä kuin toinen vain ja toisen pitää jäädä koiran seuraksi.
Ihan sairasta! Siis meilläkin on koira, mutta en eläissään jaksaisi tuollaista menoa! Tsemppiä!

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Koiraa kaipaa kunnollista uudelleenkoulutusta ( vai onko lainkaan koulutettukaan?) ja virikkeitä.
On sitä koetettu kouluttaa ja minäkin olen yrittänyt. Se kyllä istuu ja menee maate makupalasta silloin kun sillä huvittaa. Se vaan lähtee menemään jos sillä ei huvita, enkä minä usko väkivaltaan että lähtisin muiluttamaan koiraa.
 
jadal ehti kirjautua jo ulos
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Koiraa kaipaa kunnollista uudelleenkoulutusta ( vai onko lainkaan koulutettukaan?) ja virikkeitä.
On sitä koetettu kouluttaa ja minäkin olen yrittänyt. Se kyllä istuu ja menee maate makupalasta silloin kun sillä huvittaa. Se vaan lähtee menemään jos sillä ei huvita, enkä minä usko väkivaltaan että lähtisin muiluttamaan koiraa.
tehoaako siihen välinpitämättömyys "rangaistuksena". Siis jos sen jättää kokonaan huomioimatta, ja kääntää sille selkänsä, reagoiko se siihen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja :=):
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö mies halua luopua piskistä sun takia?
:eek: Miksi sen miehen pitäisi luopua "piskistä" jonkun takia?
ihminen on kuitenkin eläintä tärkeämpi. aina.
Oletetaan tilanne että mies luopuu koirastaan. Vuoden päästä pari ei olekaan yhdessä. Luopui koirastaan sitten ihan turhaan koska alkutilanteessa piti ihminen asettaa etusijalle. Ei se koirakaan mikään esine ole jonka voi heittää tuosta vain pois kun huvittaa. Koira on perheenjäsen. Joten turha asettaa mitään kumpi tärkeempi, koira vai ihminen. Tosin tällaisiakin ihmisiä löytyy jotka niin kuvittelevat.
Ap:n tapauksessa koira kyllä tarttis jonkinmoista koulutusta että tilanne helpottuis.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jadal ehti kirjautua jo ulos:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Koiraa kaipaa kunnollista uudelleenkoulutusta ( vai onko lainkaan koulutettukaan?) ja virikkeitä.
On sitä koetettu kouluttaa ja minäkin olen yrittänyt. Se kyllä istuu ja menee maate makupalasta silloin kun sillä huvittaa. Se vaan lähtee menemään jos sillä ei huvita, enkä minä usko väkivaltaan että lähtisin muiluttamaan koiraa.
tehoaako siihen välinpitämättömyys "rangaistuksena". Siis jos sen jättää kokonaan huomioimatta, ja kääntää sille selkänsä, reagoiko se siihen?
Ei. Se uikuttaa, alkaa sitten ulisemaan ja tekee tuhoja. Eli ottaa vaatteet naulakosta, tai menee pöydille ottamaan tavaroita jota tuhoaa. Siihen on pakko puuttua.
 
jadal ehti kirjautua jo ulos
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei. Se uikuttaa, alkaa sitten ulisemaan ja tekee tuhoja. Eli ottaa vaatteet naulakosta, tai menee pöydille ottamaan tavaroita jota tuhoaa. Siihen on pakko puuttua.
Onko sillä luita ja mitään muita virikkeitä?

Oletteko kokeilleet koulutusta neutraalilla maaperällä, missä se ei pääse tekemään tuhoja?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :=):
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö mies halua luopua piskistä sun takia?
:eek: Miksi sen miehen pitäisi luopua "piskistä" jonkun takia?
ihminen on kuitenkin eläintä tärkeämpi. aina.
Oletetaan tilanne että mies luopuu koirastaan. Vuoden päästä pari ei olekaan yhdessä. Luopui koirastaan sitten ihan turhaan koska alkutilanteessa piti ihminen asettaa etusijalle. Ei se koirakaan mikään esine ole jonka voi heittää tuosta vain pois kun huvittaa. Koira on perheenjäsen. Joten turha asettaa mitään kumpi tärkeempi, koira vai ihminen. Tosin tällaisiakin ihmisiä löytyy jotka niin kuvittelevat.
Ap:n tapauksessa koira kyllä tarttis jonkinmoista koulutusta että tilanne helpottuis.
Miksi nyt kyse on mennyt siihen että vaadin että koiraa ollaan lopettamassa?
Olen itse lähdössä suhteesta, koska en enää jaksa tätä rumbaa. Käyn raskaassa työssä ja vapaa-ajalla olen koiravahti, enkä voi lähteä tapaamaan ystäviäni.
Emme pääse miehen kanssa koskaan ulos kahden. Emme edes kauppaan kuten jo aiemmin mainitsin. Emme pääse edes tupakalle parvekkeelle kahden kesken.
Emme pysty katsomaan leffaa rauhassa, koska koira haluaa huomiota. Emme pysty nukkumaan ilman koiraa, koska koira muutoin valvottaa koko yön.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jadal ehti kirjautua jo ulos:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei. Se uikuttaa, alkaa sitten ulisemaan ja tekee tuhoja. Eli ottaa vaatteet naulakosta, tai menee pöydille ottamaan tavaroita jota tuhoaa. Siihen on pakko puuttua.
Onko sillä luita ja mitään muita virikkeitä?

Oletteko kokeilleet koulutusta neutraalilla maaperällä, missä se ei pääse tekemään tuhoja?
On.
Siihen on kuulemma kokeiltu kaikki keinot. Itsekin kokeilin. Jos se ei tuhoa, niin se ulvoo, haukkuu ja vinkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :=):
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikö mies halua luopua piskistä sun takia?
:eek: Miksi sen miehen pitäisi luopua "piskistä" jonkun takia?
ihminen on kuitenkin eläintä tärkeämpi. aina.
Oletetaan tilanne että mies luopuu koirastaan. Vuoden päästä pari ei olekaan yhdessä. Luopui koirastaan sitten ihan turhaan koska alkutilanteessa piti ihminen asettaa etusijalle. Ei se koirakaan mikään esine ole jonka voi heittää tuosta vain pois kun huvittaa. Koira on perheenjäsen. Joten turha asettaa mitään kumpi tärkeempi, koira vai ihminen. Tosin tällaisiakin ihmisiä löytyy jotka niin kuvittelevat.
Ap:n tapauksessa koira kyllä tarttis jonkinmoista koulutusta että tilanne helpottuis.
Miksi nyt kyse on mennyt siihen että vaadin että koiraa ollaan lopettamassa?
Olen itse lähdössä suhteesta, koska en enää jaksa tätä rumbaa. Käyn raskaassa työssä ja vapaa-ajalla olen koiravahti, enkä voi lähteä tapaamaan ystäviäni.
Emme pääse miehen kanssa koskaan ulos kahden. Emme edes kauppaan kuten jo aiemmin mainitsin. Emme pääse edes tupakalle parvekkeelle kahden kesken.
Emme pysty katsomaan leffaa rauhassa, koska koira haluaa huomiota. Emme pysty nukkumaan ilman koiraa, koska koira muutoin valvottaa koko yön.
En tarkoittanut sua vaan tuota joka oli vaatimassa piskistä luopumista heti ensi kättelyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi nyt kyse on mennyt siihen että vaadin että koiraa ollaan lopettamassa?
Olen itse lähdössä suhteesta, koska en enää jaksa tätä rumbaa. Käyn raskaassa työssä ja vapaa-ajalla olen koiravahti, enkä voi lähteä tapaamaan ystäviäni.
Emme pääse miehen kanssa koskaan ulos kahden. Emme edes kauppaan kuten jo aiemmin mainitsin. Emme pääse edes tupakalle parvekkeelle kahden kesken.
Emme pysty katsomaan leffaa rauhassa, koska koira haluaa huomiota. Emme pysty nukkumaan ilman koiraa, koska koira muutoin valvottaa koko yön.
Mitenkä olisi sellainen hellävarainen pehmeä vieroitus. Isäntä vieroittaisi koiraa itsestään, että ei olisi niin siinä kiinni. Ja koiralle paljon tekemistä ja ulkoilua johon saa energiansa purkaa. Yksin jättäminen on ainoa keino millä voi opettaa yksin jäämistä. Vaikka pieniä hetkiä kerrallaan. Radio päälle siksi aikaa että on jotain "seuraa".
 
aa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal ehti kirjautua jo ulos:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei. Se uikuttaa, alkaa sitten ulisemaan ja tekee tuhoja. Eli ottaa vaatteet naulakosta, tai menee pöydille ottamaan tavaroita jota tuhoaa. Siihen on pakko puuttua.
Onko sillä luita ja mitään muita virikkeitä?

Oletteko kokeilleet koulutusta neutraalilla maaperällä, missä se ei pääse tekemään tuhoja?
On.
Siihen on kuulemma kokeiltu kaikki keinot. Itsekin kokeilin. Jos se ei tuhoa, niin se ulvoo, haukkuu ja vinkuu.
Entä super pitkät lenkit. Se on yleensä suurin syy
 

Yhteistyössä