Mitä mieltä kuvasta

  • Viestiketjun aloittaja "pöö"
  • Ensimmäinen viesti
"pöö"
Piirtelen sillon tällön ja piirsin meidän 3kk vauvan . No joo, sitä on vaikee sanoo onko näkönen jos ei tiedä miltä se oikeasti näyttää :D Mutta näin muuten... Mitä vinkkejä antaisitte että voisin kehittyä paremmaksi? Paidasta tuli ainakin ruma mutta sitä aion vielä korjailla. Ja kuva on otettu kameralla vaan paperista joten ei oo paras mahdollinen.

Ja millasia kyniä kannattas hankkia? Nyt on vaan tavalinen lyijykynä käytössä...
 
Mitä viimeisin kuvisopeni sanoi, oli noista lyijykynäpiirroksista että kuvasta pitäs löytyä niin tumma kuin kynistä lähtee (lähes musta siis) ja toisaalta ihan vitivalkeat alueet.

Jos meinaat että jatkat enimmäkseen lyijykynäpiirroslinjalla ainakin nyt alkuun, ehkä harkitsisin jotain aiheeseen liittyvän kirjan ostamista tai lainaamista kirjastosta. Ja kirjakaupoista ym. löytyy sitten ihan laadukkaita lyijäreitä eri kovuusasteilla (löytyy ihan valmiita rasioita jne) mitä kannattaa hankkia, helpottaa kummasti niin luonnostelua kuin sitten itse tummuusasteiden teossa.

Yksi vaihtoehto on muuttaa kuvat valmiiksi koneella mustavalkoisiksi, jolloin näkee mihin kuuluisi tulla ne vaaleimmat ja tummimmat alueet ennen kuin tekniikan oppii (jos muuten aika ei riitä mennä pisimmän kaavan kautta aina kokeilemalla yrityksen ja erehdyksen kautta).
 
"pöö"
Kiitos vastauksista :)
Joo jonkulaisia kyniä ois tarkotus löytää lisää, yhtäkkiä kun vaan innostuin piirtämään taas pitkästä aikaa niin enpä sit tähän hätään löytänyt muuta kuin jonkun vanhan lyijykynän :) Ainakin just noita eri kovuisia kyniä pitäs hankkia, niitä mulla joskus oli mutta eipä taida enää olla..

Hiilikin kuulostais kiinnostavalta :) En olekkaan sillä piirtänyt muuta kuin joskus kuvistunnilla yläasteella.
 
yuiåppp
Komppaan Leukkista ja hänen jälkeistään vierasta, pehmeyttä hippanen lisää, siinä on jo paljon sitten uutta tyyliä.
Yksi pehmeä tai tosi pehmeä kynä riittää alkajaisiksi, tavallisen hb.n lisäksi...

Paitaa ei tarvitse minusta korjata, se ei ole niin tärkeä.
Ihan mukava piirros minusta, ehkä aavistuksen "jäykältä" tai jämähtäneeltä tuo silmien alue näyttää - saattaisi auttaa ihan tuo sävyjen lisäämisen siihenkin.
Teitkö valokuvasta vai elävästä mallista? (en ymmärtänyt :ashamed: ).
Jos valokuvasta piirretty, sekin tuo helposti sitä jäykkyyttä.

Uskon, että tuo on vain pientä alkukankeutta myöskin tuo näkemäni jäykkyys, eli teet 10 - 20 piirustusta lyhyellä aikavälillä, niin tuo kynä lähtee reippaampaan luistoon ja tuo viivoihin uutta vapautta.
Hieno piirustus, ap!!!!! :flower: :flower:
 
"pöö"
Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä sain :)
Valokuvasta mä sen piirsin, hankala piirtää mallista kun malli ei tahdo pysyä rauhassa :D

Te vielä jotka ette tykänneet, miksi ette voi sanoa syytä? Vähän on hankala hyödyntää teidän kommentteja. :)
 
piirtäjä
Samaa sanon kuin edellisetkin, eli ääriviivat pois ja valon ja varjojen avulla tuot muodot esiin! Eihän valokuvassakaan näy viivoja ;) Ja kevyempää kynän käyttöä.
 
Hellunen
Tuo sarjakuvamainen tuli minullakin ekana mileen, niinkuin näköjään jollain muullakin. Lapsiha näyttää ihan Samu-Sirkalta, mutta tämä ei liene lapsensa itsensä "vika" vaan taiteilijan kynän jäljestä johtuva ominaisuus. :D
 
"pöö"
Mä nyt vähän korjailin sitä mutta mutta... hankala tota on enää korjailla hirmusesti :D Pitää sitten seuraavassa piirroksessa käyttää enemmän teiän vinkkejä hyödyksi :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=008437675806.jpg tossa vielä kun mä ihan pikkasen noita joitan viivoja koitin vähän "keventää" vai miten sen nyt sanois. :)
Mä itekin oon huomannut että mun on vaikee saada kuvista "aidon" näkösiä, vaan niistä tulee aina vähän "sarjakuvamaisia" niinkun joku sanoikin... Joskus onnistu vähän paremmin kun oli niitä pehmeempiä kyniä, pitääpä käydä niitä ostamassa :)

Paaaaaljon hyviä neuvoja oon saanut taas , kiitos :)
 

Yhteistyössä