mitä mieltä lapsen kahvin juomisesta?

Ei kofeiinia lapsille, missään muodossa.

Mä olen lapsena juonut kahvia, kamala kasa sokeria kuppiin ja pullaa dippaamaan. Eikä se joo varmaan ollut kamalaa, mut en silti aio lapsilleni sitä mallia siirtää.

Eikä muuten mumminikaan tarjoa lapsilleni kahvia, vaikka mulle sitä tarjosikin samassa iässä... Niin ne ajat muuttuu.

Ja muutenkin, mulle on ihan tarpeeks katsoa näitä pieniä satunnaisessa sokerihumalassa, siihen vielä kofeiini! :D Joo ei, ei ikinä.
 
Saraldo
Mä lasken kahvin, teen ja energiajuomat aikuisten juomiksi. Mut jostain syystä päiväkodissakin on jo lapsille teetä annettu, ilmeisesti sitä ei sitten pidetä lapsille mitenkään haitallisena? Mä olen vaan ajatellut, että onhan teessäkin kofeiinia....
 
Meillä
lapset on juoneet teetä alle 2-vuotiaasta asti... tosin teetä on 1/4 kuppi ja loput maitoa + ½tl hunajaa. Onhan teessäkin kofeiinia,mutta tuoteen määrä on pieni, samoin kahvia on kupissa n.2rkl niin tuskin se haittaa.
 
Mä lasken kahvin, teen ja energiajuomat aikuisten juomiksi. Mut jostain syystä päiväkodissakin on jo lapsille teetä annettu, ilmeisesti sitä ei sitten pidetä lapsille mitenkään haitallisena? Mä olen vaan ajatellut, että onhan teessäkin kofeiinia....
luultavasti päiväkodin tee on kofeiinitonta.

enkä mäkään kyllä antais pienen juoda kahvia, just ja just hyväksyn et tuo 15v silloin tällöin energiajuomaa juo, onneks todella harvoin.(itse en sille niitä osta ollenkaan)
 
"Sirkkeli"
Ei todellakaan ole juonut mun lapsi ala-asteiässä kahvia tai energiajuomia. Ja olen puhunut kahvista siihen malliin, että tuskin tulee ikinä juomaan(mulla fyysinen riippuvuus, kauhea päänsärky jos liian pitkä väli kahvittelussa). Lusikallisen oli nyt seiskaluokkalaisena maistanut kaverillaan, ja sano että on tosi pahaa.
Itse join 2-6-vuotiaana kahvia. En ymmärrä miksi.
 
Ei tarvitse juoda lasten kahvia. Oma likka oli 15v kun alkoi kahvia juoda ihan siksi kun töihin piti aamulla päästä. Juo vain kesäisin kun työt alkaa niin aikaisin muuten ei juo.
Minut opetettiin ihan pikkuisesta asti juomaan kahvia tai oikeastaan pullamössöä ja en halua opettaa sitä tapaa lapsilleni.
 
[QUOTE="vieras";26927334]No ei se nyt mitään huumetta ole. Tuskin tarpeellistakaan mutta eihän niin ole karkitkaan yms.[/QUOTE]

Ei huumetta,mut aiheuttaa riippuvuutta. Ja ei mun lapset syö joka päivä karkkia.
 
Itse olen juonut kahvia käytännössä koko elämäni ajan. Alkoi siitä, kun kummisetäni juotti lusikalla mustaa kahvia kun "pitäähän tytön saada sumppia!" :) Meikäläisellä ei vaan ollut edes hampaita tuolloin, joten ikääkään ei huimasti ollut. Sen jälkeen sain itkupotkuraivarit jos edes haistoin/kuulin kahvinkeittimen äänen tai kahvin hajun, ja lopetin vasta kun sain sitä kahvia.

Eikai musta pöllömpää kasvanut sen takia että niin varhain olen kahvinjuonnin aloittanut, mutta omalle lapselleni tuskin tulen samaa käytäntöä toteuttamaan. Alakouluikäisenä tee saattaa sitten tulla kysymykseen, jos siltä tuntuu että jotain on saatava.
 
"vieras"
Ei ole mielestäni lasten juomaa, kuten ei esim. energiajuomatkaan... Ehkä siinä 15-vuotiaana voi aloittaa, jos välttämättä haluaa, katsotaan sitten :D Teetä olen juonut lapsesta asti, ja kofeiinitonta teetä saa omakin alkaa juoda heti kun haluaa, esim. rooibos on terveellistäkin :)
 

Yhteistyössä