Mitä mieltä olette siitä, että pidetään ryyppyjuhlia kun kotona lapsia?Tiedättekö tällaisia paikkoja?

  • Viestiketjun aloittaja heippa
  • Ensimmäinen viesti
heippa
Tuttavalla neljä lasta iältään jo 10-14v. pitävät lähes joka viikko juhlat, joissa kännätään, pöydät täynnä kaljapulloja yms. Kova meteli ja musiikki, ihmisiä lapppaa kämpässä. Muksut nukkuu yläkerrassa tai ovat joskus alhaalla muiden mukana.Ite en oikein hyväksy vaikka lapset ovatkin jo isoja.
 
shihtzu
Ei mitään juhlia kun lapsi kotona, mutta kyllä mies saa kaverinsa kanssa juoda illalla alhaalla kun lapsi nukkuu ylhäällä. Minä olen tuolloin vesiselvä ja yleensä nuo aloittaa juomisen vasta kun lapsi menee nukkumaan ja meillä on niin hyvä äänieristys, että alhaalta ei kuulu juuri mitään ylös.
 
Ikävä kyllä
Tiedän paikkoja, joissa ryypiskellään joka viikonloppu, joko vanhempien kesken (lähtevät baariin jatkoille) tai isommalla porukalla. Sääliksi käy lapset.
 
Juu yhden kaverin vanhemmilla oli sellaisia mökillä. Yhden ja viimeisen kerran olin heidän mukanaan mökillä ja siellä oli koko suku. Myös lapset 1-17v. Kaikki vanhemmat ympärikännissä aamuun saakka ja lapset pyörivät jaloissa. Isommat lapset 15v-> saivat ryypätä mukana. Näitä bileitä oli siis joka ikinen viikonloppu. Ei mikään ihme, että kaverin isä kuoli viinaan ja kaverilla itellään ongelmia päihteiden kanssa.
 
just mun mies sai kutsun kaverinsa kaverin luo juhliin ja kun meni sinne joskus viiden aikaan siellä oli 3 lasta 5v, 2,5v ja n. 1v äiti ja isä kännissä kun käki :kieh: mein isäntä sai pienet pultit... oli kyl juhlat kaukana kun mun mies suuttu.
 
ei kuulu lasten nähden juoda.

kun olin teini miehen kaverin vanhempien tykönä oltiin ihan perseet olalla.
siellä oli joku 10 teiniä ja jaloissa pyöri noin 3v ja 5v pikkutytöt.äiti ja isi juhli meidän teinien kanssa
 
Millipidetär
Voidaan ottaa pari lapsen seurassa mutta jos ryypätään niin lapsi on aina hoidossa, en voisi pyytää ystäviä kännäämään vaikka lapsi nukkuisikin, jos juodaan humaltumismielessä niin silloin lapsi aina muualle hoitoon.
 
maissihiiri
Ei oo meillä tapana. Tosin mä muistan että joskus kakarana meillä on ollut juhlia, ei joka viikonloppu, mutta esim. äitin 30v juhlat muistan kyllä. Ja tosiaan, on silloin aikuiset juonut, mutta ei mitenkään änkyräkännissä, ja lapset on leikkinyt ja mennyt siskonpetiin nukkumaan ja vanhemmat jatkanut vähän pidempään. Ja ihan mukavina muistoina mulla ainakin on noi juhlat. Eli niinkuin hopeasadekin sanoi, "ryyppyjuhlia" on erilaisia.
 
jake
Kiva hopeasade että joku uskaltaa täällä myöntää että pitää juhlia :)

Meillä pidetään myös juhlia joissa aikuiset saa juoda jos siltä tuntuu,kukaan ei kuitenkaan vedä mitään örvellys kännejä...
 
Poistin viestini varan vuoksi :LOL: Eihän sitä koskaan tiiä ketä sörkkäsee tikulla :LOL:
Mutta, kuten kerroin meillä on lapset nähneet aikuisten juovan alkoholia ja mielestäni se on ok... jos ko. aikuiset osaavat nauttia sitä oikein. Vanhempien harteille jää usein myös näissä asioissa roolimallin antaminen lapsille...
 
tiedän paikkoja joss juodaan vaikka muksut kotona. ikää ihan nollasta ylöspäin.
itse en oo juonut kun yhden siiderin ennen baariin lähtöö kotona.
joskus itseasiassa taisin juoda muutaman kaljan kun muksut nukkui..mutta ikinä ei ole ollut bileitä eikä todellakaan tule olemaan.
jos ei saa lapsia hoitoon niin biletetään muualla. piste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Poistin viestini varan vuoksi :LOL: Eihän sitä koskaan tiiä ketä sörkkäsee tikulla :LOL:
Mutta, kuten kerroin meillä on lapset nähneet aikuisten juovan alkoholia ja mielestäni se on ok... jos ko. aikuiset osaavat nauttia sitä oikein. Vanhempien harteille jää usein myös näissä asioissa roolimallin antaminen lapsille...
samaa mieltä siinä asiassa että on hyvä että jossainvaiheessa näkevät sivistynyttä alkoholin käyttöä. enkä tarkoita nyt suomalaisittain sivistyneesti.. :D
mutta se tosiaan ei ole biletystä eikä mäyräkoiran kiskomista.
jossain vaiheessa annan lapseni maistaakkin alkoholia,mutta siihen on onneks aikaa vuosia.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mun lapsuus.
son kiva valvoa aamuyöhön, peläten että kaikki katoaa baarin tms, roudata aamupuolella pöytään sammunu vittua haistatteleva äiti petiin ja aamulla herätä siivoamaan kotia.
Juu tällaisia juhlia mä en hyväksy.

 
...
Juhlia on erilaisia. Jollekin ryyppääminen lasten seurassa on lasillinen, jollekin parikymmentä. Kyllä meillä kaveripiirissä voidaan juoda/alotella jonkun kotona, vaikka lapset on kotona. Meillä siis siten, että toinen vanhemmista hoitaa lapsen, eikä juo. Toisella voi olla kavereita käymässä. Saunotaan, alotellaan ja lähdetään baariin. Lapset yleensä nukkuu jo siinä vaiheessa kun sauna lämpiää. Jos molemmat ottaa, niin sillon lapset hoidossa. Kaikenkaikkiaan nykyään pystyy kovin harvoin käymään yksin tai yhdessä...
 
vieras
Muistan lapsuudesta jonkinlaista alkoholin käyttöä vanhemmilta. Aina oli kuitenkin turvallinen ja itse asiassa mukavakin olo, joten ilmeisen sivistyneesti naukkailivat. Meillä ystäväpiirissä tapana, että juhlia (synttärit, tuparit,...) aloitellaan koko perheen voimin sivistyneesti juoden ja musiikkia hiljaisella kuunnellen. Sitten lapset kotiin, ja ne jotka eivät saa hoitoon, menevät koko perhe. Sitten alkaa vasta bailaus, jotkut juo enemmän toiset ei välttämättä yhtään.
 
Tiedän, ikävä kyllä.
Ja tarviiko edes sanoa mitä mieltä olen...
Joskus teininä seurustelin tyypin kanssa jonka kaverin luona tuli usein oltua viikonloppuisin, siellä vanhemmat ryyppäsivät ja jaloissa pyöri vajaa 2v muksu, jota usein minä ja kundikaverini hoidettiin. :/
 

Yhteistyössä