Mitä puuroa syötätte teidän alle 1-vuotiaille?

Niitä kaupan pikkupurkkeja/valmispuuroja vai keitättekö itse kaurahiutaleista?
Kun mä en saa meidän ysikuista syömään tavallista kaurapuuroa, edes marjasoseen kanssa, kun se kyökkii sitä...pitää olla niitä kaupan hienoja ja sileitä puuroja ja minä kun ajattelin että säästäis rahaa, kun keittäis ite sen puuron, mut ei...taitaa olla liian karkeeta.
 
vieras
Pojalle ei aluksi kelvannut oikea puuro. Hienonsin hiutaleet ja keittelin runsaassa vedessä melko kauan, jolloin puurosta tuli pehmeää ja sitten se maisuikin :) pari viikkoa hienonsin hiutaleet ja sitten maistui jo hienontamattomat :)
 
Meiks
Meillä oli ihan sama juttu. Kaikki vähänkin karkea sai pojan yökkimään. Aloiteltiin siis kaupan sileillä puuroilla ja riisivellillä. Pikkuhiljaa siitä totuteltiin karkeampaan puuroon. Saiskohan sitä tavispuuroa jotenkin sauvasekoittimella soseemmaksi?
 
vinkkejä
Pyöräytä kaurahiutaleet sauvasekoittemella pieniksi.
Lisää hiutaleet sen jälkeen kylmään veteen.
Keitä paketissa ilmoitettu aika ja hauduta.

Näin saa hienojakoisempaa puuroa, jota sihtikurkutkin syövät helpommin.

Kannattaa myös kokeilla keittää puuroa grahamjauhoista tai ruisjauhoista. Silloin keittoaika kyllä on pitkä, mutta lopputuloksena on sileää puuroa.

Maissijauhoista saa sileän puuron, eikä keittoaika ole niin pitkä kuin vaikka ruisjauhoissa.
 
EpätoivoisenRento
Tyttö syö mitä annetaan. Käytän pika kaurahiutaleita, riisipuuroa, niitä valmispusseja joihin lisätään vain vesi ja joskus hätävarana pikkunälkään 1-3 vuotiaille tarkoitettua valmispuuroa. Tyttö 1 1/2v.

Muoks. kysyitkin alle 1 vee.
 
Alusta asti olen keitellyt ihan tavallisista puurohiutaleista.
Kaikkia merkkejä ja makuja iloisesti sekaisin ja vaihdellen. Usein valkkaan luomuhiutaleita, jos sattuu hollille. :)

Niitä tetrapuuroja on ihan muutaman kerran ostettu matkaevääksi.
 
Ei meilläkään poika syö ku soseutettua puuroa.. oon ottanu tavaksi ottaa koko puuropaketin ja sauvasekoittimella sörssännyt hiutaleet valmiiksi kaappiin. Sieltä se on aina simppeliä ottaa valmiiksi murskattuna keiteltäväksi. Kannattaa tosiaan kokeilla niitä muitakin puuroja sen hedelmäsoseen kanssa, sittenhän sen näkee josko joku maistuiskin paremmalta :D
 
Minä olen tylsä. Melkein 7-kuinen on saanut pari kuukautta pelkkää kaurapuuroa Myllyn parhaista 5 minuutin hiutaleista. Hiutaleet tosin laitan siihen kylmään veteen ja keitän kauan, ainakin vartin, ja tarjoan runsaan marjasopan tai soseen kanssa (marjat toki hienonnan). Puuro tuntuu mieluisalta.

Yhden kerran kylässä sai ruis-kaura-puuroa, ja se ei jotenkin sopinut, tuli vatsanväänteitä. Ja kaksi kertaa on maailmalla reissatessa ollut niitä valmiita purkkipuuroja, joissa on mukana marjat. Niistä kyllä piti kovasti, mutta en ymmärrä miksi ostaisin puuron purkissa kun olemme kotona hellan, soppakulhon ja hiutalepurkin vieressä.

Tulipa hassu viesti, pakko palata muokkaamaan... saa vauvamme toki perunaa, kasviksia ja lihaakin, mutta lounaana on päivästä toiseen kaurapuuroa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Meillä oli ihan sama juttu. Kaikki vähänkin karkea sai pojan yökkimään. Aloiteltiin siis kaupan sileillä puuroilla ja riisivellillä. Pikkuhiljaa siitä totuteltiin karkeampaan puuroon. Saiskohan sitä tavispuuroa jotenkin sauvasekoittimella soseemmaksi?
Mä murskasin koko paketillisen sauvalla ja laitoin takasi siihen pakettiin sitten hienompana. Onpa kätevä käyttää valmiiksi jauhettua.
 
Hiutalepuuroja rupesin syöttämään 5 kk:n ikäisestä lähtien. Esikoiselle murskasin hiutaleita pari kertaa hienommaksi, mutta huomasin, että syö ihan "karkeaakin" puuroa hyvin, kuopukselle en edes kokeillut hiutaleiden murskaamista.

Esikoisen lempparipuuro on aina ollut ohrapuuro ja kuopus on taas tykännyt aina eniten kaurapuurosta.

Valmispuuroja käytän vaan, jos ollaan reissussa niin, ettei ehditä puuroajaksi määränpäähän.
 
anteeks, en jaksanu lukee kaikkia vastauksia mut meillä ei poika 1v 9kk syö vieläkään tavallista kaurapuuroo vaikka sekottais joukkoon mitä.tai hienontais hiutaleet.Aina vaan yökkii, joskus on suostunut syömään enemmänkin mutta lopulta oksentanu.
Syö siis niitä kaupan vauvoille tarkoitettuja puurojauheista tehtyjä puuroja ja joskus saa jopa sellasia valmispuuroja.Niistä kelpaa kyllä mikä laatu vaan, niissä puurojauheissakin on sellasia kerkeempia mut ne menee kyllä ihan hyvin!Ja mannapuuroo syö.en oo vieläkään keksiny mikä siinä kaurapuurossa tökkii, enpä oo kyllä itekään koskaan tykänny.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja White pearl harmaana:
Uskaltaaka ysikuiselle syöttää tavalliseen maitoon tehtyä mannapuuroa, sehän on kans hienoa puuroa?
voi syöttää hyvästikkin, kun maito on keitetty. jotkuthan jo muutenkin aloittelee tossa vaiheessa maidon antamista :)
 
vieras
Ihan tavallista kaurahiutaleista ja riisihiutaleista tehtyä puuroa. Se ainakin auttaa, että laittaa ne hiutaleet hetkeksi nesteeseen turpoamaan, ennen kuin pistää mikroon tai miten sitten tekeekin. Tulee niinkin sileämpää. Ja extrana vielä se, että hienontaa niitä vähän ennen sitä.

Kannattaa koittaa vaan tarjota kökköisempää puuroa, sillä niinkin voi käydä, et lapsi on vielä vanhempanakin sihtikurkku.
 

Yhteistyössä